Raspberry Pi als high-end audio streamer

Started by Gitaarwerk__, November 19, 2014, 20:45:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

gizmo2

#1450
Quote from: marcel1970 on November 26, 2022, 14:55:29
Bedankt voor je hulp maar ik denk niet dat ik deze plugin nog ga gebruiken. Moet de mixer op software zetten en zeker bij lage volumes heb ik het idee dat het slechter klinkt dan dat ik het op hardware zet.
Ook is het zo dat mijn rpi (3) regelmatig stopt met afspelen bij gebruik van de screensaver.
Schermpje zelf ben ik dik tevreden mee best goede kijkhoek nog. Nu nog even op zoek of knutselen voor een behuizing :)
heb ik geen last van. je zou de volume ook op none kunnen zetten als je de volume niet gebruikt maar via de versterker.
verder zou je de now playing plug-in kunnen proberen, hier kun je werkelijk alles instellen wat je maar wilt.
de now playing staat gewoon in de plug-in store.

https://community.volumio.org/t/plugin-now-playing/50318

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

marcel1970

Quote from: gizmo2 on November 26, 2022, 16:50:14
heb ik geen last van. je zou de volume ook op none kunnen zetten als je de volume niet gebruikt maar via de versterker.
verder zou je de now playing plug-in kunnen proberen, hier kun je werkelijk alles instellen wat je maar wilt.
de now playing staat gewoon in de plug-in store.

https://community.volumio.org/t/plugin-now-playing/50318
Volume op none gezet en sindsdien geen vastlopers meer gehad. wel moet alsa configuration op "Modular alsa (DSD resampled to 192 hz)"  staan anders geen beweging in de wijzertjes bij Tidal connect maar hoor (nog) geen verschil.
Now Playing ook even geïnstalleerd inderdaad heel veel instelmogelijkheden maar kom daar nog niet helemaal uit. Geen idee hoe ik dingen op mijn rpi schermpje krijg.
De Vu metertjes vindt ik een hele leuke toevoeging :)
--LG OLED65C7V--NAD M10v2--B&W 707S2--Dune Real Vision--AppleTV4K--

gizmo2

#1452
bezig met een groter scherm erin te zetten.
het schiet al op alleen nog de voorzetplaat aanpassen en alle knoppen rechts mooi in lijn zetten.




oude situatie

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

gizmo2

#1453
Quote from: marcel1970 on November 28, 2022, 23:35:55
Volume op none gezet en sindsdien geen vastlopers meer gehad. wel moet alsa configuration op "Modular alsa (DSD resampled to 192 hz)"  staan anders geen beweging in de wijzertjes bij Tidal connect maar hoor (nog) geen verschil.
Now Playing ook even geïnstalleerd inderdaad heel veel instelmogelijkheden maar kom daar nog niet helemaal uit. Geen idee hoe ik dingen op mijn rpi schermpje krijg.
De Vu metertjes vindt ik een hele leuke toevoeging :)
heb nog wel even een tip!
mocht je een systeem update krijgen kan het zijn dat je een melding krijgt dat het systeem is aangepast en niet kunt updaten, zet dan de plug-in peppymeter even uit en update dan pas weer.
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

marcel1970

Quote from: gizmo2 on December 16, 2022, 22:29:04
heb nog wel even een tip!
mocht je een systeem update krijgen kan het zijn dat je een melding krijgt dat het systeem is aangepast en niet kunt updaten, zet dan de plug-in peppymeter even uit en update dan pas weer.

Dankjewel maar heb peppymeter eraf gegooid, Gebruik nu alleen nog "Now Playing" peppymeter ging hier een beetje ten koste van de stabititeit. Met black friday heb ik trouwens voor 2 euro 3 maanden Roon gekocht, weet jij ook een mogelijkheid om de info van Roon op het display te krijgen?
--LG OLED65C7V--NAD M10v2--B&W 707S2--Dune Real Vision--AppleTV4K--

gizmo2

#1455
Quote from: marcel1970 on December 17, 2022, 11:51:01
Dankjewel maar heb peppymeter eraf gegooid, Gebruik nu alleen nog "Now Playing" peppymeter ging hier een beetje ten koste van de stabititeit. Met black friday heb ik trouwens voor 2 euro 3 maanden Roon gekocht, weet jij ook een mogelijkheid om de info van Roon op het display te krijgen?
dan kom je aan RoPieee, check de link.
ondersteund ook een touchscreen, tenminste als je scherm een standaard DSI aansluiting heeft. is een vrij simpele interface.

https://ropieee.org
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

gizmo2

nu alleen nog een ongebruikt gat dichtmaken en opnieuw zwart spuiten en dan klaar.

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

gizmo2

#1457
en klaar.
ook een videootje geupload waar alle screensavers random te zien zijn.


https://www.youtube.com/watch?v=bzC8o6C3hfw

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

marcel1970

#1458
Dat ziet er mooi uit! Ben zelf iets minder creatief geweest en heb mijn "behuizing" laten 3D-printen ;)

Edit: nog even wat duidelijke foto's toegevoegd
--LG OLED65C7V--NAD M10v2--B&W 707S2--Dune Real Vision--AppleTV4K--

gizmo2

Quote from: marcel1970 on December 20, 2022, 17:37:37
Dat ziet er mooi uit! Ben zelf iets minder creatief geweest en heb mijn "behuizing" laten 3D-printen ;)

Edit: nog even wat duidelijke foto's toegevoegd
ziet er leuk uit. ook handig je kan hem zo meenemen.

hoe doe je dat trouwens met de uitgangs kabels of heb je kabels met een 90 graden bochtje.
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

marcel1970

Nee gewoon alles standaard kabels maar het staat in een vrij donker kastje valt niet echt op.
--LG OLED65C7V--NAD M10v2--B&W 707S2--Dune Real Vision--AppleTV4K--

gizmo2

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

gizmo2

oled schermpje er ook maar in gemaakt.

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:


Richi

Quote from: gizmo2 on December 28, 2022, 20:30:08oled schermpje er ook maar in gemaakt.


Wauw, het wordt steeds mooier!
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

gizmo2

#1465
Ian Canada purePI voeding erin gemaakt, ik merk weinig tot niets in verbetering te opzichte van een andere goede lineaire voeding.

de FifoPi Ma v1.5 reclocker is weer terug gestuurd, er zat iets niet goed. als het goed is komt morgen de nieuwe naar mij toegezonden.
of het het accu gedeelte purePI (3,3 volt) voor de reclocker wat uitmaakt kom ik morgen wel achter.


https://www.audiophonics.fr/en/power-supply-modules/ian-canada-purepi-ultracapacitor-batteries-dual-power-supply-module-for-raspberry-pi-5v-33v-p-16684.html

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

gizmo2

#1466
De Ian Canada reclocker zit er inmiddels weer in en werkt prima.

Kan nu niet echt zeggen dat het 3,3 volt accu gedeelte voor de reclocker meerwaarde heeft ten opzichte van een goede lineaire voeding.
De reclocker op zich heeft wel meerwaarde.

Maar goed weten we dat ook weer.

Nog een laatste foto van de streamer.

ps,
eerst maar eens een poosje luisteren zo en zodra ik tevreden ben met het geheel komt alles in een nieuwe kast.


 
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

gizmo2

helemaal vergeten......binnenkantje ;D

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:


P_j_V

Het lijkt erop dat er langzaam verbetering komt mbt de RPi leveringsproblemen:
https://rpilocator.com/
De Zero W en 3A+ zijn in NL en BE uit voorraad leverbaar, de Zero 2 W helaas nog niet.
Think before you speak. Read before you think.
― Fran Lebowitz

marcel1970

Heb eindelijk een raspberry 4 kunnen bemachtigen, alleen zoek ik nu nog een voeding. De standaard voeding heb ik wel maar die past niet in mijn stekkerblok met schakelaars. Moet dus de rasberry 4 + 4,3 inch waveshare scherm en hifiberry hat dac  voeden. Valt hier qua geluid ook winst te behalen mbt verschillende voedingen?
--LG OLED65C7V--NAD M10v2--B&W 707S2--Dune Real Vision--AppleTV4K--

mijkie

ik vind van wel, ik draai ook met een Pi4 en een Meanwell voeding van schrik niet, 15 euro

dan nog een kabeltje etc eraan maar, ik ben er blij mee
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

marcel1970

Die Meanwell website is niet erg overzichtelijk.. zoek wel een voeding van minimaal 5 Ampère.
--LG OLED65C7V--NAD M10v2--B&W 707S2--Dune Real Vision--AppleTV4K--

ccpl

Hier misschien eens proberen: ik heb dus een Raspberry Pi 3 geconfigureerd met de free versie van Volumio, en wil via Tidal (op m'n Iphone) de nieuwe Atmos versies van Rush beluisteren.... hoe hang ik die dan best aan m'n Denon...
Ik weet dat via de DAC hat en de cinch dit niet zal lukken, maar moet ik dan via HDMI en de betalende VOLUMIO gaan, of is er een andere oplossing?

SpaceJS

Quote from: ccpl on July  1, 2023, 10:28:52Hier misschien eens proberen: ik heb dus een Raspberry Pi 3 geconfigureerd met de free versie van Volumio, en wil via Tidal (op m'n Iphone) de nieuwe Atmos versies van Rush beluisteren.... hoe hang ik die dan best aan m'n Denon...
Ik weet dat via de DAC hat en de cinch dit niet zal lukken, maar moet ik dan via HDMI en de betalende VOLUMIO gaan, of is er een andere oplossing?

dan moet je er nog een digiberry aan toevoegen voor een digitale uitgang. Ik heb nog nooit hires goed werkend gekregen via de hdmi uitgang.
Meridian G68, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian HD621, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, Mediacenter pc op basis van XBMC, Raspberry PI4 -digiberry, Thiel CS2.4,  Linn Kaber rear, Thiel SCS2 centre, Rel Quake Sub