Raspberry Pi als high-end audio streamer

Started by Gitaarwerk__, November 19, 2014, 20:45:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gizmo2

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

gizmo2

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

mijkie

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

LarsGkz

Hoe zit het tegenwoordig met storing op de USB uitgang van de nieuwe Pi? Bij de 3b was dit nooit fantastisch. Ik zit er over na te denken om terug te wisselen naar een Pi gezien het feit dat mijn streamer op het moment wel dusdanig oud wordt.

Tabcam

Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

gizmo2

Quote from: LarsGkz on September 21, 2022, 19:05:10
Hoe zit het tegenwoordig met storing op de USB uitgang van de nieuwe Pi? Bij de 3b was dit nooit fantastisch. Ik zit er over na te denken om terug te wisselen naar een Pi gezien het feit dat mijn streamer op het moment wel dusdanig oud wordt.
Heb hier een khadas tone1 via een pi 4 en klinkt als een tierelier.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

LarsGkz

Bij mij zou er dan een Chord Qutest op gaan. Ik zit dan eerder te kijken naar een allo Digione Signature mocht ik niet over USB gaan.

Heeft iemand ervaring met enkel USB uit van de Pi op een high-end dac en/of met de Digione signature?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

SpaceJS

Meridian G68, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian HD621, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, Mediacenter pc op basis van XBMC, Raspberry PI4 -digiberry, Thiel CS2.4,  Linn Kaber rear, Thiel SCS2 centre, Rel Quake Sub

mijkie

Ik gebruik de usb uitgang naar mijn dac en ook via usb klinkt hij heel goed
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Cyrus·

Met mijn Pi 4 gebruik ik de USB 2.0 uitgang. Die is echt uitstekend. Geen storing, jitter etc. dus een HAT met digitale output is niet per se nodig. Tenzij je graag knutselt / experimenteert.

Met mijn de Pi 3 gebruik ik de USB niet (wel storing) maar een HAT met digitale uitgang, de Hifiberry Digi+ Pro.
Groeten,
Edwin

vergeerr72

#1435
Ik heb een Allo Usbridge Signature dat is  motherboard geoptimaliseerd voor een schone usb uitgang waarop een raspberry pi 3 processor geplaatst kan worden. Klinkt erg goed.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

SpaceJS

Quote from: Cyrus· on September 21, 2022, 21:58:19
Met mijn Pi 4 gebruik ik de USB 2.0 uitgang. Die is echt uitstekend. Geen storing, jitter etc. dus een HAT met digitale output is niet per se nodig. Tenzij je graag knutselt / experimenteert.

Met mijn de Pi 3 gebruik ik de USB niet (wel storing) maar een HAT met digitale uitgang, de Hifiberry Digi+ Pro.

Of je hebt geen DAC met een USB ingang. De HDMI kan ik in ieder geval niet aanraden voor Hi-res content.
Meridian G68, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian HD621, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, Mediacenter pc op basis van XBMC, Raspberry PI4 -digiberry, Thiel CS2.4,  Linn Kaber rear, Thiel SCS2 centre, Rel Quake Sub

gizmo2

#1437
MANIFEST USER INTERFACE FOR EVERYONE!


https://community.volumio.org/t/volumio-3-public-beta-release-volumio-hub-features/57922

manifest via smartphone


manifest via scherm


Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

PatrickB

#1438
Quote from: LarsGkz on September 21, 2022, 19:05:10
Hoe zit het tegenwoordig met storing op de USB uitgang van de nieuwe Pi? Bij de 3b was dit nooit fantastisch. Ik zit er over na te denken om terug te wisselen naar een Pi gezien het feit dat mijn streamer op het moment wel dusdanig oud wordt.
Door een aantal instellingen op de Pi aan te passen verbeter je de USB stabiliteit al flink. (Op internet eea over te vinden, maar denk aan vaste kloksnelheid ipv variabel, uitzetten van zaken die je niet gebruikt zoals bv hdmi, bluetooth, etc.)

En voor diegene die het aandurven (zoals ik) door het toepassen van een AudioQuest JitterBug (slechts een paar tientjes) maak je nog een stap.

Voordeel van de USB route tov anderen is dat een DAC die asynchrone USB input ondersteund, zelf voor de timing/clocking zorgt. En over het algemeen doen die dat veel beter dan computers/Pi's en andere devices die niet voorzien zijn van een voor audio geoptimaliseerde clock.

Gebruik zelf een Pi 3A+, met JitterBug, bedienen via Wifi en die heeft 1 USB die niet wordt gedeeld en dus ook niet bruikbaar is voor andere doeleinden. En dus ook niet verstoord kan worden door eventuele andere zaken die bij bv een 3B wel over dezelfde USB bus kunnen lopen.
Raspberry PI B+ with Hifiberry Digi+, Audio-GD DAC and NAD A/V receiver with Dali Euphonia IWS-3 front speakers

gizmo2

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

Geertidow

De 3 modellen en er onder delen USB en ethernet toch oid?
Set 1: Bluesound Node II (Roon) | Technics SL-Q3 |  Sony TA-FE530 | B&W CM8 S2
Set 2: RP4 (RopieeeXL/Roon) | Marantz CD 63 MK-II | MiniDSP Flex | NC502MP/NC500MP (Ghent case) | Focal Chora 816 & A*BNB 10" sub

PatrickB

Quote from: Geertidow on November 10, 2022, 12:02:23
De 3 modellen en er onder delen USB en ethernet toch oid?
Klopt, de ethernet aansluiting is een 'USB ethernet dongle' oftewel alle communicatie loopt over de USB bus voordat het bij de CPU is.
Raspberry PI B+ with Hifiberry Digi+, Audio-GD DAC and NAD A/V receiver with Dali Euphonia IWS-3 front speakers

SpeedyAndré

Ook eens getest, een SD image met Moode in een Pi 2B gedaan en die speelt via usb op m'n Zidoo Uhd3000 dac.
Het kan ook met bijv. Tunein (radio streamen) op de Zidoo of een mediaspeler maar Moode heeft alles in een als je andere bronnen gebruikt.
Sterker nog, er is een Moode app die op de Zidoo kan draaien zodat je alles van daar uit doet.
Een beetje jammer dat de Pi door het image dedicated is als streamer, al kan je met wat moeite andere dingen draaien.
Handig is dat je via een browser een interface hebt, dat maakt Moode erg universeel :)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

gizmo2

Handige link voor als je Logitechje kuren krijgt of helemaal niets meer doet.


https://joes-tech-blog.blogspot.com/2018/11/logitech-slimdevices-squeezebox-classic.html?m=1

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

gizmo2

Volumio schijnt ook op de Audio Show iEar' 2022 te staan.






https://audioshowiear.nl/volumio/

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

marcel1970

Quote from: gizmo2 on May 31, 2022, 20:30:27
Als je schermpje gaat gebruiken dan adviseer ik onderstaande is 4,3 inch touchscreen.
werkt via DSI  en flatcable is plug en play. Voor volumio uiteraard de touchscreen plugin gebruiken.


https://www.kiwi-electronics.com/nl/4-3-inch-dsi-touch-display-voor-raspberry-pi-800x480-10259?search=4%2C3%20inch%20dsi

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

Hoe krijg je die VU meters op je display in Volumio?
--LG OLED65C7V--NAD M10v2--B&W 707S2--Dune Real Vision--AppleTV4K--


marcel1970

#1447
Bedankt voor je antwoord, heb jou install guide gevolgd maar zodra ik de plugin enable dan komt er geen geluid meer uit me player :( heb een Hifiberry Dac2HD verder alles standaard staan. (zelfs tussendoor nog een fabriek reset gedaan) zal vast iets met dsd output te maken hebben...

Edit:

Hij doet het na de mixer op software gezet te hebben :)
--LG OLED65C7V--NAD M10v2--B&W 707S2--Dune Real Vision--AppleTV4K--

gizmo2

#1448
Quote from: marcel1970 on November 24, 2022, 23:41:56
Bedankt voor je antwoord, heb jou install guide gevolgd maar zodra ik de plugin enable dan komt er geen geluid meer uit me player :( heb een Hifiberry Dac2HD verder alles standaard staan. (zelfs tussendoor nog een fabriek reset gedaan) zal vast iets met dsd output te maken hebben...

Edit:

Hij doet het na de mixer op software gezet te hebben :)
dit is bekend, de maker van de plug-in moet dit aanpassen aan de volumio software.
helaas laat die persoon niets meer van zich horen.

mocht je trouwens andere screensavers willen dan heeft @Gelo5 er een aantal gemaakt.
voor jouw resolutie moet je even door onderstaande post scrollen.
je hebt dan de meter.txt en graphic file nodig en deze plaatsen in de betreffende resolutie folder voor jouw scherm.

https://community.volumio.org/t/project-with-peppymeter-screensaver-plugin-for-volumio-v2-9xx-and-3-0xx-buster/45862/738?u=michel8166

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

marcel1970

Quote from: gizmo2 on November 25, 2022, 11:34:28
dit is bekend, de maker van de plug-in moet dit aanpassen aan de volumio software.
helaas laat die persoon niets meer van zich horen.

mocht je trouwens andere screensavers willen dan heeft @Gelo5 er een aantal gemaakt.
voor jouw resolutie moet je even door onderstaande post scrollen.
je hebt dan de meter.txt en graphic file nodig en deze plaatsen in de betreffende resolutie folder voor jouw scherm.

https://community.volumio.org/t/project-with-peppymeter-screensaver-plugin-for-volumio-v2-9xx-and-3-0xx-buster/45862/738?u=michel8166

Bedankt voor je hulp maar ik denk niet dat ik deze plugin nog ga gebruiken. Moet de mixer op software zetten en zeker bij lage volumes heb ik het idee dat het slechter klinkt dan dat ik het op hardware zet.
Ook is het zo dat mijn rpi (3) regelmatig stopt met afspelen bij gebruik van de screensaver.
Schermpje zelf ben ik dik tevreden mee best goede kijkhoek nog. Nu nog even op zoek of knutselen voor een behuizing :)
--LG OLED65C7V--NAD M10v2--B&W 707S2--Dune Real Vision--AppleTV4K--