Raspberry Pi als high-end audio streamer

Started by Gitaarwerk__, November 19, 2014, 20:45:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

holco

Er is meer tussen hemel en aarde over hoe iets meet en hoe iets klinkt  ;)
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

gizmo2

Quote from: holco on April 27, 2021, 12:18:27
Er is meer tussen hemel en aarde over hoe iets meet en hoe iets klinkt  ;)
Klopt helemaal, ooit een keer een simpel dac boardje gekregen en deze van de week maar eens geprobeerd en die klinkt (aangesloten op mijn gemodificeerde Logitech duet) beter dan de allo Boss 1.2 met isolator en goede voedingen.

Dus metingen en dure apparatuur zegt niets over het geluid [emoji344]

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

toetertje

Ik had de Khadas ook op basis van de reviews op asr gekocht.
Ach, hij is ook wel oke hoor, maar afgaande op de berichten, had ik er
meer van verwacht. Ik vind het in ieder geval geen hoogvlieger.
De piano 2.1 vond ik ook niet geweldig.

gizmo2

Nu kom ik tot de conclusie dat de gpio header van de raspberry pi en khadas tone board helemaal niet compatibel is (plug en play via gpio) en i2s ook niet zomaar een kant en klare oplossing is.
En de powerline via de USB C gaat.







Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

gizmo2

#1304
Quote from: toetertje on April 27, 2021, 23:17:22
Ik had de Khadas ook op basis van de reviews op asr gekocht.
Ach, hij is ook wel oke hoor, maar afgaande op de berichten, had ik er
meer van verwacht. Ik vind het in ieder geval geen hoogvlieger.
De piano 2.1 vond ik ook niet geweldig.
De piano 2.1 met de allo reclocker gaf bij mij iets verbetering maar klinkt niet zo goed als mijn aangepaste Logitech duet......
De khadas verwacht ik eind van de week en ben dan wel benieuwd hoe deze gaat klinken, ik ga hem wel aansluiten via een externe liniare voeding en data raspberry pi usb naar de gpio data van de khadas.


https://www.khadas.com/post/tone-1-separating-data-power-connections

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

gizmo2

#1305
Heb de khadas tone board gisteren aangesloten en in eerste instantie via de USB van de raspberry pi gespeeld en dan klinkt het redelijk goed.
Vervolgens een liniare voeding via gpio aangesloten en dan klinkt het geheel toch wel een stuk beter en wordt het stereo beeld een stuk breder met minder ruis.
Ook is er meer dynamiek met de liniare voeding.

Spdif aangesloten via mijn aangepaste Logitech duet geeft iets meer rust ten opzichte via USB raspberry pi.

Vandaag ga ik de data lijnen via de gpio aansluiten en misschien klinkt het dan nog iets beter.

Al met al klinkt het beter als als mijn allo Boss 1.2 met allo isolator ertussen.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

gizmo2

#1306
De khadas tone board ingebouwd, ring Kern weggewerkt en nog een aantal verbeteringen.

Ben er blij mee hoe het nu klinkt.





Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

advr

Lekker bezig. Geniet er van!

Gisteren eindelijk het 4'' waveshare touchscreen aan de gang gekregen.
Ik had het bijna weggegooid. Het lukte maar niet.

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Tabcam

Quote from: advr on May 16, 2021, 19:09:10
Lekker bezig. Geniet er van!

Gisteren eindelijk het 4'' waveshare touchscreen aan de gang gekregen.
Ik had het bijna weggegooid. Het lukte maar niet.

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk
Wat heb je gedaan om het werkend te krijgen?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

advr

Quote from: TabCam on May 16, 2021, 19:12:43
Wat heb je gedaan om het werkend te krijgen?
Op het volumio forum kwam ik in contact met iemand die mij uiteindelijk op het goede spoor bracht. Ik had al zoveel geprobeerd en achteraf bleek het dat een 1 een 0 moest worden....[emoji1787][emoji1787][emoji1787]

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

vergeerr72

Vandaag wat tijd gespendeerd aan OS optimalisatie van mijn Allo. Processor onderklokken, cpu core isolatie voor MPD etc. Hebben jullie nog tips?
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

gizmo2

Quote from: advr on May 16, 2021, 19:26:44
Op het volumio forum kwam ik in contact met iemand die mij uiteindelijk op het goede spoor bracht. Ik had al zoveel geprobeerd en achteraf bleek het dat een 1 een 0 moest worden....[emoji1787][emoji1787][emoji1787]

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk
laat me raaien, was dit soms de regel fb0 of fb1 of Option  "SwapAxes"      "1" of "0"
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

advr

Fb1 --> fb0 inderdaad.
Ik heb ontzettend veel gelezen maar dat had ik nooit gezien...

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

gizmo2

Quote from: advr on May 16, 2021, 19:59:07
Fb1 --> fb0 inderdaad.
Ik heb ontzettend veel gelezen maar dat had ik nooit gezien...

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk
ben hier ook als eens keer mee bezig geweest toen voor picoreplayer en dreef me toen ook tot waanzin >:(, ook met hulp van daar toen voor elkaar gekregen.
heb voor mezelf onderstaande als reminder opgeschreven  ;D
Originele lijn is:  export SDL_FBDEV=/dev/fb1......maar moet worden fb0 of fb1     zolang het scherm maar zichtbaar is en zowel fb0 als fb1 in de interface jivelite.sh gelijk aan elkaar is en dan pas kalibreren.
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

advr

Ik moet het nog opschrijven.
Voor het kalibreren heb ik de gegevens van waveshare site geplukt. Dat was meteen goed gelukkig.
Ik was er ook al 10 keer mee begonnen... [emoji54] als het gisteren niet gelukt was, had ik hem weggegooid[emoji1787]

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

gizmo2

Khadas tone board in een kastje gebouwd er zitten twee raspberry pi in,  een voor de khadas en de ander met een 2,5 inch harde schijf aangesloten.

Misschien maak ik nog klein schermpje aan de voorzijde.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

gizmo2

Touchscreen erin gebouwd.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

gizmo2

#1317
laatste update, safe schutdown button er in plus een usb uitgang aan de achterzijde.
nu helemaal klaar ;D

tip! voor degene wie de layout van volumio wil veranderen, zie link.
https://community.volumio.org/t/contemporary-optimizations-for-small-or-large-landscape-displays/44270





kan het niet in de lengte of breedte, dan maar in de hoogte


alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

holco

Ziet er fraai uit  :clapping:

Quote from: gizmo2 on August  7, 2021, 10:18:48
laatste update, safe schutdown button er in plus een usb uitgang aan de achterzijde.
nu helemaal klaar ;D

tip! voor degene wie de layout van volumio wil veranderen, zie link.
https://community.volumio.org/t/contemporary-optimizations-for-small-or-large-landscape-displays/44270





kan het niet in de lengte of breedte, dan maar in de hoogte

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

gizmo2

Quote from: holco on August  7, 2021, 11:14:27
Ziet er fraai uit  :clapping:
dankje, was ook een behoorlijk werkje om het allemaal erin te krijgen.
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

holco

Vertel mij wat!!
Een van de redenen om voor de Auralic te gaan, moet de Raspian maar eens te koop zetten :sigh:

Quote from: gizmo2 on August  7, 2021, 11:27:32
dankje, was ook een behoorlijk werkje om het allemaal erin te krijgen.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

gizmo2

#1321
was toch niet helemaal blij met het 3,5 inch spi scherm, nu maar een iets groter 4,3 inch dsi scherm erin gebouwd.
het dsi scherm heeft ook een flatcable en is makkelijker te installeren (zowel soft als hardware matig) dan het gehannes met het spi scherm.

nieuwe situatie ;D


oude situatie :(


alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

gizmo2

#1322
3,5 inch schermpje wat uit de volumio streamer is gekomen in de aangepaste Logitech duet gebouwd, zo komt hij toch nog van pas ;D

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

vergeerr72

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

gizmo2

Quote from: vergeerr72 on August 17, 2021, 15:46:02
Verzamel jij streamers?
niet echt, maar wat ik zoal in de loop der jaren een keer aangeschaft heb of wat ik ooit gebruikt heb of wat is wat is blijven liggen maak ik weer iets van, bij sommige mensen (als het maar lang genoeg blijft liggen) beland het in de vuilnisbak.

het is en blijft een hobby en zo blijf ik van de straat en val ik mensen niet lastig  ;D
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up: