Raspberry Pi als high-end audio streamer

Started by Gitaarwerk__, November 19, 2014, 20:45:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tabcam

Quote from: gizmo2 on October  2, 2019, 20:37:11
Heb je HDMI wel geselecteerd in volumio als output en vervolgens even volumio rebooten.

Ik heb zo'n extern HDMI dacje en die geeft ook geen geluid als ik de bitrate niet verander.
ik zet hem altijd op 32 bit en 192000 kHz.

Of de audio opties veranderen naar hardware/software of geen.....als je die mogelijkheid hebt.
Bij Volumio vind ik dat juist zonde. Volumio is bit-perfect. Of zet je de dac in die mode en dan switcht die uit zichzelf?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

katwax

Quote from: gizmo2 on October  2, 2019, 13:20:37
Ik heb zelf een poosje met een hifi Berry digi+ pro naar een audio gd (i2s direct) ingang gespeeld en dit klonk goed..... daarna heb ik een goede 5v liniare voeding direct op de hifi Berry aangesloten en dit klonk nog beter.
Toen ben ik overgestapt naar een kali reclocker (i2s direct naar audio gd) en allo isolator ertussen en klonk aanzienlijk beter dan de hifi Berry.

Later heb ik mijn audio gd verkocht en een allo piano 2.1 voor in de plaats gekomen en dit klinkt even goed als de audio gd en de setup die ik nu heb speelt even goed als een dure high-end streamer.....

Ik persoonlijk zou dan zeggen ga voor een allo piano 2.1 met de kali reclocker ertussen en uiteraard goede voedingen (erg belangrijk) gebruiken.



https://www.allo.com/sparky/piano-dac-2-1.html

https://www.allo.com/sparky/kali-reclocker.html

Je zou ook voor de normale piano dac kunnen gaan maar hier heb ik geen ervaring mee.

https://www.allo.com/sparky/piano-dac.html

Hier nog een review van de kali reclocker.
Let! Op, de kali reclocker werkt alleen met dac modules die in slave mode werken... master dac modules gaan niet werken plus de 3.3v wordt niet doorgegeven.

https://volumio.org/allo-kali-i2s-reclocker-a-true-gamechanger/

Verstuurd vanaf mijn Nokia 6.1 met Tapatalk
Waarom dan niet de Katana + Isolater? Doe daarbij een Shanti en je zit volgens mij met een zeer hoogwaardige dac.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

gizmo2

#1102
Quote from: katwax on October  3, 2019, 08:44:08
Waarom dan niet de Katana + Isolater? Doe daarbij een Shanti en je zit volgens mij met een zeer hoogwaardige dac.
Hier ben ik zelf al over na aan het denken om over stappen naar de katana.

Enigste is dat je meerdere voedingen nodig hebt wil je het maximale eruit halen.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 6.1 met Tapatalk
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

gizmo2

Quote from: Vhond on October  3, 2019, 07:08:06
En als je niet per se een geïntegreerde DAC nodig hebt, wat zou je dan aanraden ipv de Allo piano? En je bewering over dat het eea wat je nu gebruikt even goed speelt als een dure Hifi streamer: met welke commerciële streamer heb je je eigen setup wel eens vergeleken?
Ik heb hem vergeleken met een pink faun streamer een olive 4HD (oudje) en Mcintosh.



verder zou ik niet weten welke niet geïntegreerde dan te kiezen is.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 6.1 met Tapatalk

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

katwax

Quote from: gizmo2 on October  3, 2019, 09:27:33
Hier ben ik zelf al over na aan het denken om over stappen naar de katana.

Enigste is dat je meerdere voedingen nodig hebt wil je het maximale eruit halen.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 6.1 met Tapatalk
Shanti heeft dual output en Katana kan op de 1A, dus heb je nog de 3A nog die je kan gebruiken.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

gizmo2

Quote from: katwax on October  3, 2019, 09:43:42
Shanti heeft dual output en Katana kan op de 1A, dus heb je nog de 3A nog die je kan gebruiken.
Je bedoelt onderstaande power supply.

https://www.audiophonics.fr/en/hifi-power-supply/allo-shanti-dual-regulated-linear-power-supply-5v-3a-5v-1a-p-14009.html

Verstuurd vanaf mijn Nokia 6.1 met Tapatalk

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

katwax

Quote from: gizmo2 on October  3, 2019, 09:53:52
Je bedoelt onderstaande power supply.

https://www.audiophonics.fr/en/hifi-power-supply/allo-shanti-dual-regulated-linear-power-supply-5v-3a-5v-1a-p-14009.html

Verstuurd vanaf mijn Nokia 6.1 met Tapatalk
Ja die, de Allo Shanti https://www.allo.com/sparky-eu/shanti.html , is gewoon een optie als je 2x "mooie" stroom nodig hebt en beetje ruimte wil besparen.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Vhond

#1107
@gizmo2: en de antwoorden op deze vragen???


En als je niet per se een geïntegreerde DAC nodig hebt, wat zou je dan aanraden ipv de Allo piano? En je bewering over dat het eea wat je nu gebruikt even goed speelt als een dure Hifi streamer: met welke commerciële streamer heb je je eigen setup wel eens vergeleken?

gizmo2

Quote from: Vhond on October  3, 2019, 21:36:38
@gizmo2: en de antwoorden op deze vragen???


En als je niet per se een geïntegreerde DAC nodig hebt, wat zou je dan aanraden ipv de Allo piano? En je bewering over dat het eea wat je nu gebruikt even goed speelt als een dure Hifi streamer: met welke commerciële streamer heb je je eigen setup wel eens vergeleken?
ik dacht als die al geplaatst had maar schijnbaar niet verzonden :blink:

ik heb de streamer vergeleken met een pink faun streamer een oude olive 4HD en klonk praktisch hetzelfde en alles in dezelfde setup.

verder zou ik niet weten welke dac ik dan aan zou kunnen raden i.p.v de allo piano.

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

Vhond

@gizmo2: dank voor je antwoord. Ik bedoelde over niet geïntegreerd: welke oplossing zonder DAC (dus niet Allo piano) zou je aanraden?

katwax

Quote from: Vhond on October  4, 2019, 12:10:40
@gizmo2: dank voor je antwoord. Ik bedoelde over niet geïntegreerd: welke oplossing zonder DAC (dus niet Allo piano) zou je aanraden?
Welke output heb je nodig, dat is wel belangrijke info :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

gizmo2

Quote from: katwax on October  4, 2019, 13:13:46
Welke output heb je nodig, dat is wel belangrijke info :)
De topic starter @strerremos wil geen gebruik maken van de interne dac van zijn Yamaha versterker....dus geen toslink/coaxiale of hdmi input/output.
De enigste met toslink/coaxiale output die ooit gebruikt heb is dan de hifi Berry digi+pro.



Verstuurd vanaf mijn Nokia 6.1 met Tapatalk

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

advr

Inmiddels wat verder met prutsen. Ik gebruik nu een 3B+, isolator en sinds kort en kali reclocker. Inmiddels de tweede want de eerste gaf na een week de geest.
De reclocker voedt via i2s een tda1541a s2. Elke voeding heeft eigen wikkeling op de trafo en eigen regulators. Uitgangtrap ecc88 met eigen dikke trafo en 6x4 gelijkrichter. Ook coaxbspdif receiver geschakeld voor mooie relais. Het klinkt gewoon goed!
Nu op zoek naar een goed niet te groot scherm en wat andere details.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Vhond

Quote from: katwax on October  4, 2019, 13:13:46
Welke output heb je nodig, dat is wel belangrijke info :)
Spdif (coax of RCA) danwel AES.

katwax

Quote from: Vhond on October  5, 2019, 08:15:31
Spdif (coax of RCA) danwel AES.
Allo heeft hiervoor Digione of Digione Signature (als board) of in player (in case). Dit is dan puur transport, geen DAC.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Tabcam

Als je de Raspberry Pi als transport wilt gebruiken kan ik je ook deze spdif/EAS/EBU digitale interfacekaart aanbevelen. Met spdif heb je gelijk je transport en dac galvanisch gescheiden.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Achiel

Het kriebelt om hier ook mee te gaan experimanteren. Echter mijn licht autistische kant geeft dan wat chaos in mijn hoofd want je kan zoveel kanten en richtingen op. Dus eerst maar eens researchen en dan het pad richting een leuke prijs/kwaliteit goede streamer bouwen als hobby. Zal het ooit beter klinken dan de Linn?
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

hifiman

 De mijne met kali reclocker en de isolator. AK4396 DAC I2S uit, alles zijn eigen jung regulator voeding. OPA627 opamps, geen filtering.

Klinkt technisch beter dan mijn (gemodificeerde) logitech transporter , echter qua 3D afbeelding en muzikaliteit helaas nog wel de mindere. Al met al klinkt het erg goed.  :pompom:


advr

Nice! 

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr

Quote from: Achiel on October  5, 2019, 12:38:11
Het kriebelt .....Zal het ooit beter klinken dan de Linn?

Mijn Linn Majick staat eigenlijk nooit meer aan :sigh:. Misschien zegt dat genoeg. Natuurlijk is het gebruikersgemak van de Linn wat lekkerder maar al met al klinkt het geweldig. Met heel veel detail, diepte en breedte.
Het is een goed leerproces. Gewoon simpel beginnen en dan uitbreiden en lekker veranderen.

Succes :-)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr

Quote from: hifiman on October  5, 2019, 13:36:08
De mijne met kali reclocker en de isolator. AK4396 DAC I2S uit, alles zijn eigen jung regulator voeding. OPA627 opamps, geen filtering.

Klinkt technisch beter dan mijn (gemodificeerde) logitech transporter , echter qua 3D afbeelding en muzikaliteit helaas nog wel de mindere. Al met al klinkt het erg goed.  :pompom:

Moet zeggen dat mijn knutselwerkje verder gaat dan mijn Linn Majick, staat ook uit op dit moment. De Linn klinkt nu gewoonweg 'kil' te analytisch. Het leuke is dat je het kunt aanpassen naar eigen wens. Verder vind ik het gewoon leuk om te veranderen en uitproberen en luisteren of het fijner is of niet.
Er zijn nog zoveel dingen om uit te proberen.  ;D
Het enige waar ie niet van 'wint' is mijn Linn LP12 maar daar is eigenlijk geen vergelijk mee mogelijk.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Kjelt

#1121
Quote from: hifiman on October  5, 2019, 13:36:08
De mijne met kali reclocker en de isolator. AK4396 DAC I2S uit, alles zijn eigen jung regulator voeding. OPA627 opamps, geen filtering.
Wat is de datum van die KRP voedinkjes?
Ik zie 220V in staan dus begin vd eeuw ofzo?
Kijk eens naar de ruis op die uitgangen, ik heb wel eens droge elcos in die dingen gehad, aangezien ze vaak gepot zijn gebruik ik ze zelf liever niet meer.

katwax

Quote from: Achiel on October  5, 2019, 12:38:11
Het kriebelt om hier ook mee te gaan experimanteren. Echter mijn licht autistische kant geeft dan wat chaos in mijn hoofd want je kan zoveel kanten en richtingen op. Dus eerst maar eens researchen en dan het pad richting een leuke prijs/kwaliteit goede streamer bouwen als hobby. Zal het ooit beter klinken dan de Linn?
Dat zijn moeilijke vragen natuurlijk, ik lees her en der wel dat men op zelfde niveau als de microrendu (ultra) kan spelen en de microrendu is vergeleken met oa Linn.
Nu alles is natuurlijk objectief.

Heb je bv een isolator nodig, indien de ingang van je dac al voorzien is niet, maar is de kwaliteit dan ook goed genoeg? :)
De prijs, indien je van alles top spul gaat nemen, dan ga je er ook niet komen met 200 euro.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Vhond

Quote from: TabCam on October  5, 2019, 11:56:18
Als je de Raspberry Pi als transport wilt gebruiken kan ik je ook deze spdif/EAS/EBU digitale interfacekaart aanbevelen. Met spdif heb je gelijk je transport en dac galvanisch gescheiden.

Ok, kende deze kaart nog niet, maar wat is het voordeel van deze kaart als ik al in het bezit ben van een Digi+ Pro (waar 2 klokjes op zitten en welke ook een mate van galvanische scheiding heeft?)

Tabcam

Quote from: Vhond on October  6, 2019, 15:01:28
Ok, kende deze kaart nog niet, maar wat is het voordeel van deze kaart als ik al in het bezit ben van een Digi+ Pro (waar 2 klokjes op zitten en welke ook een mate van galvanische scheiding heeft?)
Je exporteert het signaal digitaal verder. Als je geen AES/EBU nodig hebt, dan maakt het niet uit. Ik had dat wel nodig dus heb ik deze besteld..
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i