Raspberry Pi als high-end audio streamer

Started by Gitaarwerk__, November 19, 2014, 20:45:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Tabcam

Quote from: Kjelt on August  3, 2019, 19:45:56
Oh dat zijn alleen bridges geen analoge uitgangen, dan zou het allemaal niet zoveel uitmaken.
Er zijn genoeg dac kaartjes voor de RaspberryPi met bijzonder goede jitter, THD, IMD etc. Zie bv de Allo Katana metingen ($249,-)of de Orchard Apple Pi metingen ($99,-) of de even dure maar betere WhesionTEK Khadas Tone Board.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

gizmo2

#1051
Quote from: Kingpin on August  3, 2019, 07:47:55
Even multimeter pakken en doormeten, de - zal hoogstwaarschijnlijk aan elkaar liggen.

Edit: op internet kun je voorbestukte pcb's zien, daar is het gearceerde gedeelte inderdaad de -


Heb inmiddels de studer900 regulator werkend gekregen[emoji16]
Daarvoor nogmaals dank[emoji106]



Verstuurd vanaf mijn Nokia 6.1 met Tapatalk
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

gizmo2

#1052
de studer900 regulator klinkt prima......is een goede aankoop geweest.
nu alles nog mooi afwerken met krimpkous en dan is hij af ;D

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

hifiman

Netjes hoor!  :wub: Benieuwd of het nou nog "anders" klinkt dan bijv. mijn DHZ versie.  8)

gizmo2

Quote from: hifiman on August  4, 2019, 20:09:10
Netjes hoor!  :wub: Benieuwd of het nou nog "anders" klinkt dan bijv. mijn DHZ versie.  8)
mag ik vragen welk dac board jij gebruikt in je DHZ streamer?
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

Vhond

Quote from: Kjelt on August  3, 2019, 18:47:18
Gebruiken die merken tegenwoordig een Rpi?
Moet niet gekker worden maar voor het leveren van de digitale data maakt het weinig uit.
Zijn er afbeeldingen?
Wat ik zelf zou doen is volledig isoleren zowel qua data als emc dus afgesloten alu behuizing met en de digitale data naar de DAC via een Adum ic en de DAC kaart volledig gescheiden digitale en analoge voedingen geven zoals de betere merken het altijd al gedaan hebben.

De Bryston http://linuxgizmos.com/high-end-music-player-has-a-raspberry-pi-inside/

Metrum Ambre http://patatorz.com/wp-content/uploads/2018/08/IMG_4724.jpg

Maar ik ben niet zozeer geinteresseerd in geintegreerde DAC maar meer hoe bovenstaande commerciële voorbeelden een RPI gebruiken om te streamen.

hifiman

Quote from: gizmo2 on August  4, 2019, 23:43:59
mag ik vragen welk dac board jij gebruikt in je DHZ streamer?
Ik gebruik een AK4396 dac boardje van ebay. Echter heb alles eraf gesloopt behalve de dac chip zelf en doe I2S van de pi (alo kali reclocker) naar de dac chip. En analoge stage zelf erachter geplakt met  een 637 opamp.

katwax

Quote from: Vhond on August  6, 2019, 11:36:28
De Bryston http://linuxgizmos.com/high-end-music-player-has-a-raspberry-pi-inside/

Metrum Ambre http://patatorz.com/wp-content/uploads/2018/08/IMG_4724.jpg

Maar ik ben niet zozeer geinteresseerd in geintegreerde DAC maar meer hoe bovenstaande commerciële voorbeelden een RPI gebruiken om te streamen.
Hoe ze die gebruiken? Zelfde zoals alle DIY die in dit topic zijn te vinden. Daarnaast hebben ze zelf wat ontwikkeling gedaan voor software en wat eigen hardware rond de Pi gebouwd.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Zweitse

Ik gebruik een Pi met een Allo DigiOne, dit samen met Volumio en Spotify premium,werkt perfect.

Tabcam

Heb nu de Raspberry Pi met piCorePlayer draaien. Lijkt even goed dan wel beter dan Volumio. Grootste voordeel is gapless playback. Ze hebben allemaal een lelijke webinterface :tongue2:. Functioneel klopt het gelukkig maar het was een stuk ingewikkelder qua opzetten.

Gebruikt iemand iPeng in combinatie met piCorePlayer/SqueezeLite? Kost geld en dan wil ik graag weten of het goed werkt.

Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Teleflubbie

Gebruik Allo Digione met Volumio met de DRC (BruteFir) plugin.

Een totaaloplossing voor streaming en Room Correction in een.

Gebruik met REW / Rephase gegenereerde filter om van een paar room modes af te komen. 
De processor van de Pi is veel krachtiger dan die van een MiniDSP, en doet dit er moeiteloos bij.

Werkt voortreffelijk!
Gato DIA-250S - Monitor Audio Gold 200 5G - Raspberry Pi/Allo DigiOne - Volumio/BruteFIR DSP

Kingpin

Quote from: TabCam on August  9, 2019, 16:43:00
Heb nu de Raspberry Pi met piCorePlayer draaien. Lijkt even goed dan wel beter dan Volumio. Grootste voordeel is gapless playback. Ze hebben allemaal een lelijke webinterface :tongue2:. Functioneel klopt het gelukkig maar het was een stuk ingewikkelder qua opzetten.

Gebruikt iemand iPeng in combinatie met piCorePlayer/SqueezeLite? Kost geld en dan wil ik graag weten of het goed werkt.
Ik gebruik wel iPeng met Touch (LMS).
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

hifiman

Quote from: Kingpin on August  9, 2019, 19:51:18
Ik gebruik wel iPeng met Touch (LMS).
Gebruik ipeng al pakweg 10 jaar  :wub:

Kingpin

Quote from: hifiman on August  9, 2019, 20:45:54
Gebruik ipeng al pakweg 10 jaar  :wub:
Same here ... z'n tijd zo ver voorruit.
Hier ook de app die ik op Naim gebruik ... nou daar kunnen ze nog heel wat van iPeng leren.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

gizmo2

#1064
ondertussen beide trafo's afgeschermd een groter koelblok aan een zijde van de studer900 een paar gaten in de bovenzijde zo dat de warmte beter weg kan.

nu alleen nog een usb ingang aan de voorzijde en dan is de streamer bijna klaar.





alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

gizmo2

#1065
inmiddels de schakelende voeding voor het 7 inch scherm vervangen voor een beter 5 volt board.
een extra ringkern toegevoegd (r-core kon het net niet aan) en betere voeding voor de raspberry pi.
usb ingang aan voorzijde, de boel goed afgezekerd plus de kabels verfraaid :P

had eerst een inled met EMI filter gebruikt maar meteen weer eruit gehaald......het hele stereo beeld werd zo plat als een dubbeltje :unhappy:



alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

holco

Gisteren een nieuwe wifi router (Netgear Nighthawk(R) X4S R7800) geplaatst inplaats van het Ziggo modem die nu gebridged is, alles werkt naar behoren nu maar kan met geen mogelijkheid meer contact krijgen met Volumio vanuit de Spotify app.
Het zal wel een of andere setting zijn in de router die nu de boel blokkeert, maar heb geen idee hoe of wat.

Iemand tips?
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Tabcam

Quote from: holco on September  8, 2019, 10:36:31
Gisteren een nieuwe wifi router (Netgear Nighthawk(R) X4S R7800) geplaatst inplaats van het Ziggo modem die nu gebridged is, alles werkt naar behoren nu maar kan met geen mogelijkheid meer contact krijgen met Volumio vanuit de Spotify app.
Het zal wel een of andere setting zijn in de router die nu de boel blokkeert, maar heb geen idee hoe of wat.

Iemand tips?
Hoe had je het op de Ziggorouter ingesteld staan? Misschien port forwarding aanzetten?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

holco

Niet, toen werkte het gewoon.

Quote from: TabCam on September  8, 2019, 10:45:16
Hoe had je het op de Ziggorouter ingesteld staan? Misschien port forwarding aanzetten?
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

holco

port forwarding is toch enkel als je buiten je home netwerk de boel wil kunnen bereiken?

Quote from: TabCam on September  8, 2019, 10:45:16
Hoe had je het op de Ziggorouter ingesteld staan? Misschien port forwarding aanzetten?
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Tabcam

Quote from: holco on September  8, 2019, 10:51:23
port forwarding is toch enkel als je buiten je home netwerk de boel wil kunnen bereiken?
Ah, ik gebruik zelf de Spotify app niet. Kan je wel volumio.local bereiken van een laptop/tablet én vanaf je telefoon? Er zit een kans in dat je telefoon via mobile data i.p.v. wifi verbonden is.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

holco

Nee, totaal onbereikbaar, hij staat wel netjes in de router op 192.168.178.30

Quote from: TabCam on September  8, 2019, 11:02:12
Ah, ik gebruik zelf de Spotify app niet. Kan je wel volumio.local bereiken van een laptop/tablet én vanaf je telefoon?

Dit volg ik niet.

Quote from: TabCam on September  8, 2019, 11:02:12Er zit een kans in dat je telefoon via mobile data i.p.v. wifi verbonden is.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

gizmo2

#1072
de raspberry pi al eens opnieuw aangezet.
is het ip adres van de raspberry pi te vinden in jouw netwerk....even zoeken met een appje zoals fing (android) of ip scanner voor mac.

edit: ik zie net dat je ip adres wel te vinden is.

gebruik je een net kabel of wifi voor de raspberry pi?
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

Tabcam

Quote from: holco on September  8, 2019, 11:07:17
Nee, totaal onbereikbaar, hij staat wel netjes in de router op 192.168.178.30

Dit volg ik niet.
Je kan Volumio ook via http://volumio.local/ benaderen in een webbrowser, zie ook hier.

Wat je ook kan controleren is of alle apparaten op de Netgear zichtbaar zijn en op hetzelfde subnet zitten. Op de Netgear moet je dan inloggen en wat betreft het subnet betekent dat de eerste drie getallen van een ip4-adres hetzelfde. Zeg het gelijk maar wat technischer, misschien wist je het al, misschien is het te technisch :P.

Ik hoop dat dit de onduidelijkheid beantwoord. Het is altijd erg lastig vanaf afstand :angel:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

holco

Check, scanner ziet alleen de adressen met een 1 in het 3e getal, wat bij de Rasp 178 is, hoe dit aan te passen?


Quote from: gizmo2 on September  8, 2019, 11:13:17
de raspberry pi al eens opnieuw aangezet.
is het ip adres van de raspberry pi te vinden in jouw netwerk....even zoeken met een appje zoals fing (android) of ip scanner voor mac.

edit: ik zie net dat je ip adres wel te vinden is.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.