Raspberry Pi als high-end audio streamer

Started by Gitaarwerk__, November 19, 2014, 20:45:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

advr

Quote from: Kingpin on January 15, 2019, 14:00:06
Mooi hardwired  ;) :D
Mooi prototype geworden. Wist niet dat ik zoveel op een plankje kon krijgen[emoji54]

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Gemineye

even een vraagje voor ervaren raspberry gebruikers; ik heb op mijn raspberry Raspbian geinstalleerd en dan middels Exagear ook Spotify kunnen installeren.

In principe werkt deze setup, hoewel ik me afvraag of een volledig bureaublad met spotify daarop geinstalleerd eigenlijk wel nodig is; het moet makkelijker kunnen want ik gebruik het puur allen voor streamen, ik hoef er niet op de internetten ofzo. Daar komt bij dat deze spotify op de raspberry alleen via mijn telefoon bediend kan worden, als mijn vrouw thuis is kan ze die die spotify sessie niet benaderen want die staat op mijn account ingelogd.

Hoe krijg ik mijn raspberry als "spotify luidspreker" ingesteld, zodat iedereen hier op de wifi die kan selecteren?
:)

gizmo2

Ik gebruik volumio als os en gebruik de plug-in "volspotconnect2" deze is simpel te installeren via de plugin sectie van volumio maar let op deze is alleen te gebruiken als je een premium Spotify account hebt en alleen te bedienen via pc of app.

Er is ook nog een andere Spotify plugin waarmee je direct via de interface van volumio door je playlist kunt zoeken en afspelen......zie daarvoor onderstaande link ook andere personen kunnen dan gebruik maken van die playlist.

https://youtu.be/sPp0eXSBRi4

Verstuurd vanaf mijn Nokia 6.1 met Tapatalk

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

Gemineye

Ik ga mij eens verdiepen in Volumio. Moet te doen zijn. Ik heb een spotify premium abonnement hoor, al jaren naar volle tevredenheid. Ik denk dat dat iedere maand een van de best gespendeerde euro's is. Op zich hoeven andere gebruikers mijn playlists niet te gebruiken, zodra mijn vrouw met háár eigen spotify app op de telefoon haar muziek ook maar kan afspelen op de Rpi.

:)

Nahpets

Volumio is een uitstekende OS/afspeelomgeving. Mijn voornaamste kritiekpunten zijn de rigide omgang met tags en verzamelalbums, maar helemaal niets mbt geluidskwaliteit.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

gizmo2

Picoreplayer is ook nog een optie, nadeel is wel dat lms (Logitech media server) moet draaien en de Spotify plugin iets lastiger is om te installeren.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 6.1 met Tapatalk

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

gizmo2

nog meer mensen problemen met het doorspoelen naar playlist spotify in volumio.

https://volumio.org/forum/spotify-connect2-problem-t11811.html

het wachten is op een fix.
voor als nog heb ik maar een oudere versie geïnstalleerd die op dit moment nog wel werkt.

https://community.spotify.com/t5/Other-Partners-Web-Player-etc/Switching-songs-does-not-work-using-spotify-connect/m-p/4686716/highlight/false#M62040
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

advr

De volgende stap.

Het begint wat te worden.

Ik wacht nog op een aantal Mundorf condensatoren en een choke voor de buizenvoeding.
Dat gedeelte is nog wat tijdelijk maar spanningen zijn wel allemaal in orde.[emoji4]

Uiteindelijk zullen de 3 goedkope regulator boardjes vervangen gaan worden door wat anders. Ze doen hun werk overigens goed. Spanningen blijven stabiel.


Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

hifiman

#1008
Gaaf hoor, ben benieuwd hoe die klinkt!  :pompom: :headbanging:

PS. Zelfde kast gebruikt als mij en dat blauwe blokje komt ook heel bekend voor ;-)

advr

Het klinkt al verbazingwekkend goed.
Zo'n oude TDS1541A S2 chip is best een wonderding.

Uiteindelijk gaan er niet een dat nog wat Shinkoh weerstanden in.

Kast is via Audiophonics. Betaalbaar en goed.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

gizmo2

Quote from: advr on March  6, 2019, 11:39:06
De volgende stap.

Het begint wat te worden.

Ik wacht nog op een aantal Mundorf condensatoren en een choke voor de buizenvoeding.
Dat gedeelte is nog wat tijdelijk maar spanningen zijn wel allemaal in orde.[emoji4]

Uiteindelijk zullen de 3 goedkope regulator boardjes vervangen gaan worden door wat anders. Ze doen hun werk overigens goed. Spanningen blijven stabiel.


Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
mooi mooi mooi  :clapping:

vraagje, welke spanning regelaars ga je uiteindelijk gebruiken?
ben namelijk zelf ook op zoek naar een spannings regelaar en heb de onderstaande op het oog.....lineaire voeding die ik daar voor ga gebruiken heeft 24 volt dc en moet naar 12 of 6 volt.

http://www.hlhv.nl/Webwinkel-Product-253445074/LM317-DC-DC-1.5A-1.2-37V-Verstelbare-voedingskabel-DC-converter-Stap-down-module-verstelbare-lineaire-spanningsregelaar.html
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:


gizmo2

Quote from: hifiman on March  6, 2019, 12:57:57
Waarom geen Jung Regulatoren gebruiken? Een LM317 is ok, maar ook niet meer dan dat....
Is ook een mooi oplossing.

Waar kun je het beste die Jung Regulatoren kopen?

Verstuurd vanaf mijn Nokia 6.1 met Tapatalk

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

hifiman

Quote from: gizmo2 on March  6, 2019, 13:28:57
Is ook een mooi oplossing.

Waar kun je het beste die Jung Regulatoren kopen?

Verstuurd vanaf mijn Nokia 6.1 met Tapatalk
Dat weet ik niet, zelf heb ik de printen bij diyaudio store besteld en zelf de componenten los gekocht en erop gesoldeerd.

gizmo2

Helaas kun je daar alleen betalen via creditcard en ergens anders heb ik nog niet kunnen vinden.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 6.1 met Tapatalk

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

Kjelt

Quote from: hifiman on March  6, 2019, 12:57:57
Waarom geen Jung Regulatoren gebruiken? Een LM317 is ok, maar ook niet meer dan dat....
Je kunt een heel eind komen met primaire en secundaire filters, niemand die dit doet maar ach.

hifiman

Quote from: Kjelt on March  6, 2019, 14:37:31
Je kunt een heel eind komen met primaire en secundaire filters, niemand die dit doet maar ach.
als in LC bedoel je?

Kjelt

#1017
Ja LRC maar voornamelijk wat vaak wordt overgeslagen omdat het niet triviaal is (uitzoeken welke waardes bij welke stroom etc) zijn spoeltjes in serie met de ingangs en uitgangsspanning en beads om hogere frequenties te killen.
Ik doe het zelf ook niet hoor want mijn applicaties zijn nooit zo kritisch  :)
Maar als ik spiek bij de analoge uV opamp eletronici dan is de voeding en printlayout belangrijk om het goed te krijgen, dus bedrading, afscherming hoe ze lopen etc. etc. allemaal belangrijk.

advr

Voor de 3 voedingen (5v, -5v, -15v) gebruik ik het schema zoals bijgesloten.

Met natuurlijk de betreffende LMxxx regulatoren.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Kjelt

Ik ben zelf geen fan van een LDO VReg zoals de 2940, veels te gevoelig voor oscillatie.
LDO gebruik ik alleen als het perse moet bv dat de Vin <3V boven Vout zit. In dit geval heb je genoeg ruimte.
Was er een specifieke reden dat je een LDO VReg hebt genomen?
Ik zie dat je wel een spoel er voor hebt geplaatst, chapeau.

advr

Quote from: Kjelt on March  6, 2019, 22:05:24
Ik ben zelf geen fan van een LDO VReg zoals de 2940, veels te gevoelig voor oscillatie.
LDO gebruik ik alleen als het perse moet bv dat de Vin <3V boven Vout zit. In dit geval heb je genoeg ruimte.
Was er een specifieke reden dat je een LDO VReg hebt genomen?
Ik zie dat je wel een spoel er voor hebt geplaatst, chapeau.

Eigenlijk geen speciale reden, ben er gewoon mee begonnen. De gevoeligheid van oscillatie wist ik niet echt maar er zit meer dan 3V verschil tussen Vin en Vout. Over dit schema had ik veel gelezen en gewoon mee begonnen. Tot op heden werkt het allemaal goed. Ben nu de juiste diodes aan het zoeken gebruik nu de SB360.

Het is leuk om er mee te prutsen.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

bva

Heeft er iemand ervaing met de Digione Signature?

Gemineye

Ik heb op mijn raspberry uiteindelijk volumio geïnstalleerd. Werkt prima, en met een app in te stellen.
Ik worstel nog wat met mijn spotify app;  als ik een nieuw nummer aanklik, begint jij stug weer opnieuw met hetzelfde nummer als waar hij mee bezig was. De enige manier om naar een ander nummer te gaan is connectie met raspberry te verbreken, nieuw nummer kiezen en daarna weer verbinding maken. Iemand die dat probleem kent?

Oh ja app draait op iOS.
:)

naish123

Quote from: bva on March 12, 2019, 21:09:23
Heeft er iemand ervaing met de Digione Signature?
Ik heb m als Roon endpoint draaien met Ropieee en een sbooster voeding.
Werkt super en klinkt top.

gizmo2

#1024
Quote from: Gemineye on March 12, 2019, 21:32:32
Ik heb op mijn raspberry uiteindelijk volumio geïnstalleerd. Werkt prima, en met een app in te stellen.
Ik worstel nog wat met mijn spotify app;  als ik een nieuw nummer aanklik, begint jij stug weer opnieuw met hetzelfde nummer als waar hij mee bezig was. De enige manier om naar een ander nummer te gaan is connectie met raspberry te verbreken, nieuw nummer kiezen en daarna weer verbinding maken. Iemand die dat probleem kent?

Oh ja app draait op iOS.
spotify heeft het een en ander veranderd en daardoor werkt de spotify connect plug-in van volumio niet meer juist.
inmiddels er is een andere versie uitgebracht die wel werkt en kun je d.m.v ssh in volumio en dan handmatig de plug-in installeren.


https://github.com/balbuze/volumio-plugins/tree/master/plugins/music_service/volspotconnect2

je kunt de fout bekijken door naar de onderstaande link te gaan.

https://github.com/balbuze/volumio-plugins/issues/209
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up: