Paypal claim

Started by Perfectionist, November 18, 2014, 22:24:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Perfectionist

Via eBay iets gekocht (horloge band Omega), en helaas niet ontvangen.

De verzendhistorie laat zien dat het op 3 november is verstuurd uit Frankrijk, maar op 8 november stopt de historie opeens.

Als ik dit opwaardeer tot een Paypal claim is de kans reëel dat ik mijn geld terugkrijg? Hoe werkt zoiets? Ervaringen?
Een beter forum begint bij jezelf.

Siddartha

Heb hier wel ervaring mee... Je moet jouw verhaal neerpennen en eventuele mailcommunicatie erbij doen, zodat je aannemelijk kunt maken dat jij er alles aan hebt gedaan om je product te krijgen.
Dan gaan ze horen bij de tegenpartij, en moeten zij aannemelijk maken dat het product bij jou is afgeleverd.
Kans zit er zeker in dat je het geld terug krijgt, daar ben je immers ook verzekerd voor bij Paypal
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Perfectionist

Ok thanks.

Maar een trackinghistorie die geen aflevering vermeld is dan denk ik voldoende bewijs?
Een beter forum begint bij jezelf.

lynch1979

Quote from: Perfectionist on November 18, 2014, 22:48:22
Ok thanks.

Maar een trackinghistorie die geen aflevering vermeld is dan denk ik voldoende bewijs?

Daar hoef je je geen zorgen om te maken, dat mag de verkopende partij aan Paypal (indien zij dat kunnen) uitleggen.
Je bent er niet met de verkoper uitgekomen?

Dan een claim indienen, dat je het product niet hebt ontvangen en contact hebt opgenomen met de verkoper maar daar geen oplossing is uitgekomen.

Paypal zal dan binnen een aantal weken de claim toekennen of afwijzen, het laatste lijkt mij onwaarschijnlijk.


Kjelt

Even goed nakijken, Ebay en Paypal zijn dezelfde bedrijven en volgens mij stuurt Paypal je in dit geval direct door naar Ebay of andersom om daar eerst een claim in te dienen, maar als je daar een claim hebt ingediend kun je het niet meer bij de ander doen. Dus even goed kijken waar je moet zijn en wat de voorwaardes zijn.

Dru

De koper is bijna altijd in het voordeel bij paypal. Mits de verkoper echt met harde bewijzen kan komen dat jij daadwerkelijk het pakketje hebt ontvangen.

Meerdere malen heb ik succesvol gebruik kunnen maken van de claim regeling.

Wel gaat er enige tijd overheen. De status van de claim is echter goed te volgen via paypal.


Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Perfectionist

Ok dank voor alle reacties stelt me gerust.
Een beter forum begint bij jezelf.

HaaVee

Zou de verkoper altijd eerst de kans geven de kwestie op te lossen voor een beroep te doen op een claimregeling van het platform waarop het product is aangeboden.

Erik

Er is een x aantal dagen waarin je mag reclameren die is pas of wordt binnenkort verlengd. Dit omdat er veel wordt gereclameerd terwijl de partijen al bezig zijn aan een oplossing voor beiden maar de kopende partij liever elk risico op te laat reclameren uit wil sluiten.
Ik zou ook niet meteen reclameren maar wel paar dagen voor laatst mogelijke datum.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Dru

Beste is om het meteen de claim in te dienen.
De eerste stap is sowieso om een bericht te sturen naar de tegenpartij via paypal.
Via deze weg kan het misschien nog onderling opgelost worden. Lukt dit echter niet, dan pakt paypal zelf de claim verder op.

snicky

Je moet dit binnen 45 dagen doen na aankoop. Anders heb je er geen recht meer op.
Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM

Perfectionist

Quote from: Dru on November 21, 2014, 09:10:24
Beste is om het meteen de claim in te dienen.
De eerste stap is sowieso om een bericht te sturen naar de tegenpartij via paypal.
Via deze weg kan het misschien nog onderling opgelost worden. Lukt dit echter niet, dan pakt paypal zelf de claim verder op.

Verkoper heeft nu aangeboden een nieuwe Omega band te sturen. Uiteraard op ingegaan. Echter verstuurd betrokkene het weer via La Poste, ondanks mijn advies een andere meer betrouwbare koerier (DHL, UPS) te nemen (via La Poste ging het fout ....).
Een beter forum begint bij jezelf.

snicky

Met DHL en ups zit je al snel tegen de 100 eu aan verzendkosten he..
Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM

Dirk

Quote from: snicky on November 22, 2014, 07:44:51
Met DHL en ups zit je al snel tegen de 100 eu aan verzendkosten he..
als particulier wel ja...prijzen voor handelaars liggen héél wat lager (daarom probeer ik ook altijd via m'n werk wat te regelen ;))
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

hdnoob

Quote from: Perfectionist on November 18, 2014, 22:24:16De verzendhistorie laat zien dat het op 3 november is verstuurd uit Frankrijk, maar op 8 november stopt de historie opeens.

Ik maak redelijk vaak mee dat de historie stopt wanneer de verzending het land van verzending verlaat. De laatste keer van iets uit Italie waarna onaangekondigd (na bijna twee weken, veel te lang naar mijn mening) ineens de pakketdienst aan de deur stond. Het lijkt wel of de andere landen de track&trace niet voortzetten ofzo.

Ik heb trouwens net als andere forumgebruikers hier goede ervaringen van de kopersbescherming van Paypal.

SV..S

Hoe is dit afgelopen?




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Perfectionist

#17
Geschil geopend en uiteindelijk heeft de verkoper een nieuwe band gestuurd, die nu rond mijn Omega Railmaster zit. Mooi systeem Paypal.
Een beter forum begint bij jezelf.

SV..S





Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

martin778

#19
Een nieuw topic openen leek mij niet zo zinvol, gezien we het hier toch over PayPal hebben...

Hoe kan ik zien of iemand het geld op een normale wijze of als 'vrienden/familie' naar mij heeft gestuurd? Ik heb een betaling ontvangen maar ik vroeg de koper rekening te houden met 3.4% transactiekosten, nu heb ik het volledige bedrag ontvangen maar er staat "Kosten €0,00" bij, worden deze soms pas verrekend, wanneer ik het geld van mijn paypal naar mijn bankrekening overboek?

John Wx

Quote from: martin778 on February 27, 2015, 20:55:34
Een nieuw topic openen leek mij niet zo zinvol, gezien we het hier toch over PayPal hebben...

Hoe kan ik zien of iemand het geld op een normale wijze of als 'vrienden/familie' naar mij heeft gestuurd? Ik heb een betaling ontvangen maar ik vroeg de koper rekening te houden met 3.4% transactiekosten, nu heb ik het volledige bedrag ontvangen maar er staat "Kosten €0,00" bij, worden deze soms pas verrekend, wanneer ik het geld van mijn paypal naar mijn bankrekening overboek?

geloof dat voor familie of vrienden het gratis is of als cadeau bij boeken naar je bank is het 1euro
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

vtuinen

 Als jij geen kosten hebt op je PayPal account is het overgemaakt ALs PP gift, anders betaal je altijd een provisie. Hij heeft nu die kosten voor zijn tekening genomen. Op zich prima maar mocht je dit ooit gevraagd worden, bedenk je dan goed dat PPG geen enkele garantie biedt ! ALS jij nu besluit de boel niet op te sturen heeft de verzender van het geld geen poot om op te staan. Aan het versturen van geld naar vrienden/ bekende is geen enkele leverings verplichting gekoppeld
Equipment check my avatar

donaldk

In het Nederlands is er geen gift optie, wel is er overmaken naar familie of vrienden, dat is dan gratis. Volgens de website geldt dat ook voor het overmaken naar een bankrekening van die familie of vrienden, maar daarover zijn ze wel wat vaag, met verhalen over borrel of restaurantrekening delen.

Echter voor overmaken naar een eurorekening van een saldo in een andere valuta, je krijgt bijvoorbeeld een gift uit Zwitserland of Scandinavie, zijn er wel kosten. Want Paypal houdt het zo te zien aan in de ontvangen valuta, gunstig bij een dalende euro tegenover die vreemde valuta, ongustig bij appreciatie van de euro. Want toen ik mijn rekening aanmaakte stond er EUR 0,00 en USD 0,00

Ik hoorde van iemand dat het in Amerika alsnog een dollar kost, ook al kies je voor friends plan.

Een podcaster hoor ik ook regelmatig klagen dat er kosten zijn voor het ontvangen van (kleine) donaties, 59 cents ofzo.

r-win

Mijn ervaring met paypal claims is zeer positief (als koper zijnde). Ik heb dit in het verleden meermaals gehad. Altijd mijn geld terug gekregen. Hoe is het bij jou afgelopen?
Epson TW7200 | Onkyo TX-nr636 | Mordaunt Short 906i | Mordaunt short 902i | Dolby Atmos enabled Onkyo speakers| 5.1.2

VlisChris

Quote from: Perfectionist on January  1, 2015, 23:32:42
Geschil geopend en uiteindelijk heeft de verkoper een nieuwe band gestuurd, die nu rond mijn Omega Railmaster zit. Mooi systeem Paypal.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.