Ervaringen met AudioEngine voor XBMC (Kodi)

Started by Zodiac, November 18, 2014, 15:54:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Zodiac

Zijn er ervaringen met de muziekspeler van Kodi?
http://kodi.tv/xbmc-audio-goes-hd/
-geluidskwaliteit
-gebruiksgemak
-etc.
Hou me van harte aanbevolen.....
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

jaco

Er staat 2012 op die website. Zal toch wel al geintergreerd zijn in de laaste versies mag ik hopen ?

Zodiac

Geen idee! Sta er ook nog helemaal blanco in.
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Sjettepet

ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

Zodiac

Op zich lijkt het allemaal prima. Maar zou het ook een beetje klinken????
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

marcelvandekamp

hallo,

ik draai een kleine intel atom box met daarop laatste versie openElec/XBMC. Daar heb ik een hageman USB/SPDIF converter aangesloten. Zo gaat het spdif signaal naar de digitale ingang van mijn audio analogue Meastro CDP. Dit klinkt erg lekker. Qua sound het doet niks onder voor mijn meastro CDP. Aangezien de digitale stream door dezelfde DA converter gaat zou dat ook zeer raar zijn als het anders was. Wel heb ik vorige week een andere USB-SPDIF converter besteld, aangezien de hageman niet verder komt dan 44.1 Khz. Kijken of dat werkt met HD materiaal.
met vriendelijke groet,

marcel

Zodiac

Quote from: marcelvandekamp on January 11, 2015, 14:19:51
hallo,

ik draai een kleine intel atom box met daarop laatste versie openElec/XBMC. Daar heb ik een hageman USB/SPDIF converter aangesloten. Zo gaat het spdif signaal naar de digitale ingang van mijn audio analogue Meastro CDP. Dit klinkt erg lekker. Qua sound het doet niks onder voor mijn meastro CDP. Aangezien de digitale stream door dezelfde DA converter gaat zou dat ook zeer raar zijn als het anders was. Wel heb ik vorige week een andere USB-SPDIF converter besteld, aangezien de hageman niet verder komt dan 44.1 Khz. Kijken of dat werkt met HD materiaal.
Ik weet niet of zo'n converter sound neutraal is. Volgens mij niet. Ik had een Gold Note Fiorino. Die 'klinkt'. Of dat wenselijk is, is smaakgebonden. Ik ben teveel purist en wil dat niet.
Werken deed het als de beste!
Veel plezier ermee!
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

marcelvandekamp

Quote from: Zodiac on January 11, 2015, 14:42:39
Ik weet niet of zo'n converter sound neutraal is. Volgens mij niet. Ik had een Gold Note Fiorino. Die 'klinkt'. Of dat wenselijk is, is smaakgebonden. Ik ben teveel purist en wil dat niet.

Als de klank in geval XBMC gelijk is aan de klank van de originele CD opname dan is het toch wel neutraal lijkt mij. Immers beide digitale streams gaan door dezelfde DAC. Maar is krijg binnenkort een ander model. Zal t.z.t nog wel doorgeven wat de ervaringen daar mee zijn.
met vriendelijke groet,

marcel