Gezocht: camera om 1 uur video in 1 keer op te nemen

Started by mikekiwi, November 17, 2014, 15:21:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

VTEC_genieter

Let op de geluidsopname bij een camcorder: het dialoog gaat hol en zacht klinken als de spreker steeds verder zit van de camera. Verstaanbaarheid wordt hierdoor steeds minder.

Tip: Olympus heeft een soort speldmicrofoon in de varianten stereo en mono. Met 1 meter kabel inbegrepen. Deze kun je aan je iPhone verbinden. Dan de Olympus Dictation App downloaden.
De mic kost ongeveer 50 tot 60 euro. Deze combo gebruik je voor alleen de geluidsopname. Met die kabel kan je aan de kraag van het kind vastmaken. Je krijgt een soort knijper bij. Het dialoog van het kind wordt dan goed verstaanbaar opgenomen.
Ik heb de stereo variant.

En voor de beeldopname gebruik je een camcorder.

Als de opnames gemaakt zijn, ga je thuis de beelden uit je camcorder en het geluid (geluidsbestand uit je iPhone) inladen in een video-editor. Ik gebruik Windows Movie Maker. (Windows Vista)
In dit programma ga je het geluid dat door je iPhone is opgenomen in het beeld inblenden.
Check hiervoor tutorials op Youtube[emoji6] Het is precisiewerk. Beeld en audio moeten uiteindelijk synchroon lopen.

Het is een gedoe dat inblenden, maar je hebt uiteindelijk een filmpje met goed geluid!
Ik heb laatst op het circuit Nordschleife een cheap-a*s actioncamera gebruikt voor de beelden, en een goedkoop Olympus voice recorder met verlengkabeltje voor dat stereo microfoontje voor de geluiden. Thuis het beeld en geluid samen geblend en ik ben blij met het resultaat. Ik kan m'n race-uitlaat goed horen schreeuwen in het filmpje[emoji106]

HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers