SBT direct op mijn Qnap

Started by mijkie, November 16, 2014, 20:53:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mijkie

ik ben erg benieuwd of dit kan, ik heb een Qnap 451 met meerdere netwerkaansluitingen en gebruik er maar 1 naar mijn Airport Exreme, weten jullie of het mogelijk is om mijn SBT direct aan mijn Qnap te hangen en of dat ook nog voordeel oplevert in snelheid, klank oid ....

bedankt voor t meedenken !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

H B

Tenzij je de QNAP op een of andere manier als switch kan laten werken zal het kunnen werken maar anders niet en ik denk ook niet dat het maar een of ander voordeel zal geven.

mijkie

ik zou me nog voor kunnen stellen dat het signaal dan niet via mijn router hoeft dat er iets van voordeel te halen is ....
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

H B

In het verleden de squeezbox rechtsstreeks op de router aangesloten gehad nu zitten er 2 switchen tussen ........ ik hoor en hoorde geen verschil.

twani

Quote from: H B on November 16, 2014, 21:38:00
In het verleden de squeezbox rechtsstreeks op de router aangesloten gehad nu zitten er 2 switchen tussen ........ ik hoor en hoorde geen verschil.


Dan heb jij hele goede oren aangezien er ook geen verschil ís👍

quattronl

Toen ik toendertijd problemen had met een UPC modem heb ik mijn mediaspeler direct aangesloten gehad op mijn NAS.
Dat werkte probleemloos.
Qua snelheid en prestaties zal je geen enkel verschil ervaren (tenzij dus, net als bij mij, het modem niet goed functioneert).

Of je meerdere apparaten tegelijkertijd op je NAS kan aansluiten weet ik niet (Qnap zegt: dat het niet mogelijk is beide poorten in hetzelfde netwerk te gebruiken, zoals een switch).
Maar mogelijk moet je iets instellen in je NAS om ze beiden te kunnen gebruiken (link aggregation of port trunking)?
Zie http://qnapsupport.net/?page_id=349
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

mijkie

netwerk werkt hier prima, SBT ook, ik ga de boel niet omgooien als ik er geen winst uithaal natuurlijk, bedankt voor t meedenken zover !!!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

H B

Quote from: twani on November 17, 2014, 07:54:07

Dan heb jij hele goede oren aangezien er ook geen verschil ís👍
Of slecht het is maar net hoe je het bekijkt [emoji2] [emoji2] [emoji2]