DX0 v10 is uit

Started by Erik, November 16, 2014, 19:27:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

http://www.dxo.com/intl

Erg mooi pakket, maakt standaard best goed je foto's op merk ik. Vooral de bekende "Prime" ruisfiltering met behoud van details doet erg goed zijn werk.
Jammer alleen van de hogere prijs als je Prime erbij wilt. Voor dik 100 euro had ik het wel leuk gevonden maar voor 200 euro werk ik wel even verder met LR die toch ook aardig zijn werk doet.

Net nog eens even op een serie van 40 foto's losgelaten. Ik moet zeggen dat hij toch veel foto's erg goed heeft opgeknapt er zijn er wel een paar die handmatig wat bijgestuurd moeten worden omdat ze te donker waren. Maar het scheelt wel in tijd als je hem het voorwerk laat doen. Hoewel ik normaal wel wat ruis laat zitten kijk ik achteraf en denk ziet er goed uit niet te soft. Misschien toch eens overwegen.
Er is trouwens een gratis 30 dagen demo beschikbaar.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Is inderdaad een stuk beter weer dan 9.
Let vooral op de nieuwe clarity/helderheid/mist oplosser :D

Ik draai er al een maandje mee en het is echt weer een stap verder.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

RonG

Eens proberen, ken deze software niet :blush: :blush:

Erik

Het wel even wennen het pakket, je denkt al snel laat maar. Maar als je even doorzet kun je er mooie dingen mee doen.
Nadeel is dat het me nog niet gelukt is een watermerk aan te brengen daarvoor moet ik alles naar LR exporteren en vanuit daar saven. En omdat LR niet het commando kent exporteer op 33% of 50% van de grootte moet hij daarna door een batchconverter (IRFANview) heen.

Wat ik zelf het fijnste vind hieraan boven LR is natuurlijk de erg goede "Prime" ruisfiltering, duurt even maar dan heb je ook wat. Rendering kost hier 1 minuut per foto omdat hij vergelijkt met duizenden omliggende pixels.
En de kleuren zijn default veel sprankelender en minder hard dan als ik het zelf probeer.

De rest moet ik nog ontdekken
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Waar LR redelijk intuitief is geldt dit voor mij zeker niet voor DX0. Regelmatig valt er wel een vloek en ik merk dat ik niet alleen met LR of DXO kan werken. En soms kan DXO echt een zooitje maken van moeilijke platen waar LR het dan stukken beter doet.
Toch zie ik ook vaak dat de platen er na export echt veel beter uitzien qua kleur, detail en en gebrek ruis op de DXO.
Voorlopig doe ik het voorwerk in LR en de eindplaten die ik echt wil houden exporteer ik naar DXO. Jammer dat LR niet in de verste verte kan tippen aan de anti ruis module van DXO. Zou een hoop geld schelen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Prijs "elite versie"is tijdelijk verlaagd van $199 naar $149. Nadeel is alleen dat zodra je selecteert hij ziet dat je buiten usa zit en €149 mag betalen ipv €100 word je weer genaaid als europeaan dus als iemand weet hoe dat systeem te omzeilen, dan graag.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Nahpets

Al een proxy server geprobeerd?
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Erik

#7
Geen idee gebruik ze nooit heb je er misschien eentje voor me? Ik Google anders zo wel even. Thnx
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Nahpets

Quote from: Erik on December  6, 2014, 00:47:32
€149 mag betalen ipv €100

149 USD = 122 EUR. Gat is een stuk kleiner. Blijft niet leuk.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Perfectionist

Quote from: Erik on December  4, 2014, 00:59:58
Waar LR redelijk intuitief is geldt dit voor mij zeker niet voor DX0. Regelmatig valt er wel een vloek en ik merk dat ik niet alleen met LR of DXO kan werken. En soms kan DXO echt een zooitje maken van moeilijke platen waar LR het dan stukken beter doet.
Toch zie ik ook vaak dat de platen er na export echt veel beter uitzien qua kleur, detail en en gebrek ruis op de DXO.
Voorlopig doe ik het voorwerk in LR en de eindplaten die ik echt wil houden exporteer ik naar DXO. Jammer dat LR niet in de verste verte kan tippen aan de anti ruis module van DXO. Zou een hoop geld schelen.

Net de 30 dagen proef gedownload. De standaard opmaak is best goed, maar welke workflow gebruik jij meestal bij DXO om je weg te vinden?
Een beter forum begint bij jezelf.

Erik

#10
Quote from: Nahpets on December  6, 2014, 23:04:54
149 USD = 122 EUR. Gat is een stuk kleiner. Blijft niet leuk.
Net achtergekomen dat EU users 15% rente moeten betalen waardoor je nog meer bij die €150 in de buurt komt.
Via de VPN op mn ipad kom ik tot bestellen maar dan ben je oa verplicht je adres in te geven die vast in USA moet liggen als je zegt dat je land in usa ligt. Daar maar even afgehaakt.
Bedrag is idd nog best een fiks bedrag als je ook al LR gebruikt.

Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat ik soms grote verschillen zie maar wel mn MFT heb geen ervaring op FF misschien is die al zo veel beter dat je daar veel minder winst behaald.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

#11
Quote from: Perfectionist on December  6, 2014, 23:55:19
Net de 30 dagen proef gedownload. De standaard opmaak is best goed, maar welke workflow gebruik jij meestal bij DXO om je weg te vinden?
DXO is verre van intuitief voor mij dus ik werk voorlopig zo:
1. De RAW's importeren in LR zodat ik ze tenminste makkelijk terug kan vinden.
2. Slechte foto's verwijderen bet zolang tot ik alles heb wat ik echt wil houden
3. Foto's in LR bewerken en opslaan in JPG. Helaas bevatten de jpg's op minste compressie mogelijk toch veel ruis, terwijl de LR bron geen ruis laat zien is. Vind LR slecht in vertalen naar jpg.
4. Daarna exporteren naar DXO via LR plugin extra's.
5. Daar komt alles als origineel aan, dan opnieuw foto's bewerken binnen DXO inc meer minder licht etc maar meestal is het al redelijk goed. Ik heb nog geen systeem maar probeer wat en kijkt of het beter of slechter wordt.
6. Saven in prime
7. Dan de jpgs uit LR en DXO vergelijken en beste behouden.

Bij bepaalde type foto's is DXO veel slechter dan LR bv waar alles blauw of rood. Bij anderen is DXO soms superieur aan als in geen ruis, meer detail in/uit schaduw. Daarom gebruik ik voorlopig nog allebei.  Nogmaals dit geldt voor MFT eigenlijk zou ik dit eens moeten testen met zelfde soort RAW's maar dan genomen met een FF. Maar dat wordt lastig zonder FF.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Perfectionist

Ok, dank.

Ik ben nog aan het zoeken maar een workflow in sxo, maar kleur, contrast en scherpte kijk ik wel altijd naar. Hangt ook af van welke lens ik gebruikt heb of dat nog nodig is. Indien nodig horizon recht zetten. Belichting van verschillende delen indien nodig wat aanpassen, dynamisch bereik optimaliseren.

Standaard maakt Dxo een foto al duidelijker beter dus je eigen aanpassingen gaan al snel over grenzen heen.
Een beter forum begint bij jezelf.

J.A.F._Doorhof

Neem even contact op met Annewiek op [email protected] wij zijn leverancier van DxO sinds kort en kunnen vaak wel met de prijzen mee die je online vind, alleen wij rekenen natuurlijk wel 21% BTW zoals het hoort in Nederland.

Als Lr superieur is in bepaalde foto's doe je ergens wat fout, ik heb nog nooit een foto gezien die er in Lr beter uit zag.
Neem rustig de tijd om te wennen aan DxO, je zal er even mee moeten spelen om alle mogelijkheden te leren, maar op kleur moet DxO ten alle tijden superieur zijn door de engine die ze gebruiken, maar dan moet je het wel goed instellen inderdaad, wij gebruiken daar grijskaarten voor.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Perfectionist

#14
Quote from: J.A.F._Doorhof on November 17, 2014, 09:51:54
Is inderdaad een stuk beter weer dan 9.
Let vooral op de nieuwe clarity/helderheid/mist oplosser :D

Ik draai er al een maandje mee en het is echt weer een stap verder.

Bedoel je de Clear View optie? Wel mooi ja, alleen standaard is het wel iets te krachtig vind ik. De smart lightning optie is trouwens ook handig.
Een beter forum begint bij jezelf.

J.A.F._Doorhof

Clear view inderdaad, maar ook bij clarity zijn wat veranderingen gedaan :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik

#16
Wat ik toch wel jammer vind dat alles zo wordt uitgemolken. Het is al geen goedkoop pakket voor een gewone hobbyist. Het is extra jammer dat ze twee versies eentje die goedkoop is en ze dus mee adverteren en eentje waar je wat mee kan. Vind ik later een webinar van alle mogelijkheden bv goed vervorming weghalen bij groothoeken. Blijken die net in hun twee pakketten te zitten die je ook nog even los moet bijkopen en natuurlijk heeft eentje een gewone en een elite editie. Tja zo lopen de kosten wel snel op...

Ook jammer eigenlijk knap vervelend is als ik na selectie 10 foto's heb en die naar DXO exporteer ik elke foto op prime moet instellen, als ik ga croppen ik per foto eerst 2:3 moet instellen etc hij onthoudt niets. En defaults instellen kent hij ook niet. Watermerk toevoegen aan foto heb ik ook nog niet gevonden.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Nahpets

Bij mij vliegt mijn PC om de haverklap in de stress met Dxo 10. Ook het inlezen van directories gaat met horten en stoten. Erg jammer want vooral de PRIME ruisonderdrukking ziet er erg goed uit.

Ik ga voorlopig maar verder met Lightroom en Topaz.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Erik

Topaz wat een ballentent is dat zeg, daar wil ik echt niets meer mee te maken hebben. Verbrand ik nog liever mn geld een helpdesk die overal te beroerd voor is.

Frank jij wilde ooit wel eens een korte cursus of uitleg geven voor LR als er genoeg mensen kwamen. Zou je dat ook voor DXO willen doen? Ik vind het wel een leuk pakket maar er is weinig info over te vinden en ik denk dat een pro er veel meer mee kan en kan laten zien wat slim werken is.
Daar zou ik nog best een paar uurtjes voor in de trein willen zitten.

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Bama

Ik heb net even 8 gedownload maar heb ook wel interesse in een cursus. Wil overigens ook nog een photoshop cursus ergens volgen, weet ik ook te weinig van.

R

Quote from: Bama on January 14, 2015, 02:01:52
Ik heb net even 8 gedownload maar heb ook wel interesse in een cursus. Wil overigens ook nog een photoshop cursus ergens volgen, weet ik ook te weinig van.

Youtube staat vol met trainingen, gewoon lekker aan de slag gaan.

Erik

10 is wel een hele verbetering zit wel 4 jaar tussen. Ik heb maar 4 nuttige YT trainingen gevonden die wat op weg helpen. Bij LR zijn dat er zo duizend dat is een nadeel bij een wat onbekender pakket.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Als we 10 mensen hebben wil ik best een combinatie Lr, DxO, Capture One en Ps doen.

Die seminar geef ik regelmatig en bevat alle facetten die nodig zijn voor een goed begin.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Bama

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 14, 2015, 13:28:43
Als we 10 mensen hebben wil ik best een combinatie Lr, DxO, Capture One en Ps doen.

Die seminar geef ik regelmatig en bevat alle facetten die nodig zijn voor een goed begin.

Daar heb ik wel interesse in.

Erik

#24
Yep ik ben ook van de partij en nog diverse pakketten ook, kun je mooi de verschillen en overeenkomsten bekijken.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill