luidspreker kabels RU Connected

Started by Leon, November 15, 2014, 00:34:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Leon

Quote from: frank2 on January 10, 2015, 15:36:11Grappig en verbazingwekkend; alsof er maar 1 leverancier is die no nonse ls kabels maakt. Er zijn er echt meerdere.

De bedoeling van mijn topic is ook niet per direct om een aantal leveranciers te benoemen die 'no nonsense' kabels maakt. Het was vooral mijn bedoeling om RU Connected aan te sporen tot het produceren van luidsprekerskabels die voldoen aan hun visie. Daar was Ruben al mee bezig.

Ik ben het met je eens dat er meer leveranciers zijn die in dit plaatje passen. JKE is daar een goed voorbeeld van, zoals ook Chansig kan beamen.
Maar dit topic is interessant voor mensen die al wat RU connected touwtjes aan hun apparaten geknoopt hebben. Leuk om in die stijl door te knopen. De basis kabel die Ruben gaat gebruiken komt mij in ieder geval heel erg bekend voor  ;)
Groetjes Leonneke

TopGun2010

Wanneer zijn deze kabels beschikbaar?
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

chansig

JKE is inderdaad ook een goed voordeel...enige nadeel is dat de naast de no nonsens kabel er ook een non nonsens verhaal bij heeft.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Leon

Quote from: chansig on January 11, 2015, 11:33:40JKE is inderdaad ook een goed voordeel...enige nadeel is dat de naast de no nonsens kabel er ook een non nonsens verhaal bij heeft. Gr Hans

Tja, dan maak je me nu toch wel nieuwsgierig. Wat bedoel je precies ?
Groetjes Leonneke

chansig

Dat JKE geen bull verhaal verkoopt maar gewoon kabels. Net zoals RU connected.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Leon

Quote from: chansig on January 12, 2015, 23:27:05Dat JKE geen bull verhaal verkoopt maar gewoon kabels. Net zoals RU connected. Gr Hans

Helemaal goed. Dan heb ik op de juiste plek mijn subwooferkabels in bestelling staan.  ;) Helaas heeft RU die ook nog niet in het assortiment.
Ik heb een mailtje naar Ruben gestuurd dat die hier, in dit topic, zelf eventjes commentaar mag geven. We wachten het eventjes af.
Groetjes Leonneke

AudioEnZo

Even een heel oud draadje oppoetsen, Ruconnected heeft inmiddels de luidsprekerkabel online staan. Weliswaar van de rol, dus niet afgewerkt met mooie stekkers of iets dergelijks. Maar goed, ze zijn leverbaar blijkbaar.

remco320

En heeft iemand de ls kabel inmiddels in huis of gezien? Op de website staan alleen gerenderde computerplaatjes en geen fotos van de bestaande kabel.

Zou het een upgrade zijn vanaf een inakustik ls 1102?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Laan

Ik heb de ru connected ls kabel al een poosje in gebruik. Hij levert het idd gewoon van de rol. Mooie donkere huls met 4 kernen die getwist (geloof ik) door de mantel lopen. Het is aangesloten tussen een eenvoudige denon versterker en cabasse speakers op mijn werk. Klinkt uitstekend, ik heb het idee dat het wat beter presteert dan met gewone 2x2,5m2 koperkabel. Gewoon een mooie betaalbare kabel, niks mis mee.
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

konijntje

Ik heb laatst ook al mijn HDMI kabels vervangen door die van RU. Wel was ik enigszins teleurgesteld toen ik erachter kwam dat de kabels met een ander stickertje op Amazon voor 1/3 van de prijs verkocht worden. Terwijl RU toch een beetje doet voorkomen alsof ze de kabels zelf ontwikkeld hebben.

Vhond

Welke kabel is dat dan bij Amazon??

HarrieA


chansig

Eerst maar laten zien waar RU aangeeft of suggereert de kabel zelf te maken.

Tenminste...daar ben ik dan wel nieuwsgierig naar.

Gr. Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

sonsan

#38
Er staat wel zoiets op hun website:
https://www.ruconnected.nl/kabels/platte-4K-HDMI-kabel/

We maken met hoogwaardige materialen, en een goed design kabels die het signaal perfect doorgeven. Door geen gebruik te maken van tussenhandel kan RU connected high-end kabels aanbieden tegen veel lagere prijzen. Dat we de goede HDMI kabels maken valt ook de vakbladen op:
Marantz SR7013 met AC Infinity Aircom T8  - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower2  - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear - MS Mezzo 5 center - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra LoRad MD06DC SPC mains block en Supra SPC kabels/stekkers - Panasonic 65ST50

chansig

Wat maken ze dan ? Misschien alleen een sleeve eromheen etc. Geen idee. Schimmig..zo als het hoort met een kabel.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AudioEnZo

Een sleeve zal het signaal niet perfect doorgeven ben ik bang [emoji1]

Playmaster

Quote from: konijntje on June  1, 2019, 08:42:52
Ik heb laatst ook al mijn HDMI kabels vervangen door die van RU. Wel was ik enigszins teleurgesteld toen ik erachter kwam dat de kabels met een ander stickertje op Amazon voor 1/3 van de prijs verkocht worden. Terwijl RU toch een beetje doet voorkomen alsof ze de kabels zelf ontwikkeld hebben.

Link hem even dan weten we ook waar het over gaat.
Denon X6500H | Meridian 556 + Monster M550-I
Marantz CD6000 KI + Monster M550-I
Dali Helicon 400 MK1 | Dali Helicon C200 | Dali 2002SE
SVS PB12NSD

JunkO

Quote from: konijntje on June  1, 2019, 08:42:52
Ik heb laatst ook al mijn HDMI kabels vervangen door die van RU. Wel was ik enigszins teleurgesteld toen ik erachter kwam dat de kabels met een ander stickertje op Amazon voor 1/3 van de prijs verkocht worden. Terwijl RU toch een beetje doet voorkomen alsof ze de kabels zelf ontwikkeld hebben.

Eerst roepen dat de dezelfde kabels op Amazon worden verkocht, maar vervolgens niet aangeven hoe of wat. Beetje jammer om zo RU Connected neer te halen zonder bewijs.  ::)

Oftewel; geef even een linkje zodat we het kunnen checken. Bvd!
Primare A30.1 MKII | ELAC 512 JET | Marantz HD-DAC1 | BeyerDynamic DT880 Edition 600 Ohm |  Yamaha WXAD-10 streamer + iFi Audio iPower | Van Damme Hifi Series | Ghentaudio + Tara Labs interlinks

haythijs

Begin dit jaar een HDMI v2 kabel bij hem besteld. Mijn oudere Oehlbach en Supra kabels waren nog 1.3 en aangezien ik ook was overgestapt naar 4K toch maar eens wat proberen. Ik had ook de Actionkabels en deze deden gewoon hun werk. Maar toch dacht ik, kan het evt "mooier"?
Na vele goede recensies, waarom ook niet bij deze symphatieke Ruben bestellen. Prima prijs en service, binnen een dag de kabel binnen en zelfs met het proces van pick naar track en trace wordt je netjes op de hoogte gehouden. Idem met vragen en respons.
Mooie kabel en doet prima zijn werk. Ik weet dat het ongelofelijk kan klinken, maar in mijn beleving wint het beeld wel aan kwaliteit. Bij de Action kabel viel het mij op dat ik soms blauwe spikkels zag in een donker beeld of bij het opstartmenu. Dit is verdwenen. Beeld en geluid laat ik gescheiden lopen ( de andere is een Audioquest).
Prima product, service en kwaliteit voor nette prijs wat mij betreft.
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

Vhond

Quote from: JunkO on June  7, 2019, 11:26:07
Eerst roepen dat de dezelfde kabels op Amazon worden verkocht, maar vervolgens niet aangeven hoe of wat. Beetje jammer om zo RU Connected neer te halen zonder bewijs.  ::)

Oftewel; geef even een linkje zodat we het kunnen checken. Bvd!

@konijntje: Ik wacht inderdaad ook nog op het Amazon linkje...

konijntje

#45
Sorry iedereen, ik was vergeten een notificatie aan te zetten op dit topic. Hier het linkje naar de kabel: https://www.amazon.de/HiViLux-Flexible-Stecker-HighSpeed-Ethernet/dp/B0768NVCDD/

Misschien is het niet dezelfde maar hij lijkt echt EXACT op die van mij van RU, behalve dat waar op amazon HiViLux staat, staat bij mij RU. zelfs de tekst aan de andere kant is hetzelfde en de mogelijke kabellengtes ook. Ik zie dat de prijs op amazon iets omhoog is gegaan maar alsnog ruim 10 euro goedkoper.

En de "V1" Platte lijkt ook verdacht veel op: https://www.amazon.de/HiViLux-Referenz-HighSpeed-Ethernet-FullHD/dp/B00G1RPU7Y/

Overgens ben ik zeer tevreden over de gekochte kabels en heb ook geen spijt hoor. Maar ik twijfel wel een beetje aan het feit of het wel echt kabels zijn die RU zelf ontwerpt... In iedergeval deze 2 HDMI kabels.

sonsan

#46
De platte HDMI lijkt inderdaad wel erg veel op die van RU.... Ik heb er enige tijd geleden drie aangeschaft bij RU en op de naam na lijken ze identiek!
Maar, de prijs bij Amazon is aanzienlijk hoger, de 1,5m is bij Amazon €44 en bij RU nog geen €30.

Maar het ging om het 'zelf' maken en daar twijfel ik nu wel aan.
Marantz SR7013 met AC Infinity Aircom T8  - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower2  - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear - MS Mezzo 5 center - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra LoRad MD06DC SPC mains block en Supra SPC kabels/stekkers - Panasonic 65ST50

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

sonsan

Dit zijn ze inderdaad. Ik heb gistern nog even vergeleken maar op de naam na zijn ze 100% identiek.
Niet zelf door RU gemaakt dus.... :embarassed:
Marantz SR7013 met AC Infinity Aircom T8  - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower2  - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear - MS Mezzo 5 center - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra LoRad MD06DC SPC mains block en Supra SPC kabels/stekkers - Panasonic 65ST50

Rowdy

Kan ook zijn dat ze door RU connected worden gemaakt en dat anderen het laten maken bij RU connected.