luidspreker kabels RU Connected

Started by Leon, November 15, 2014, 00:34:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Leon

Hoi allemaal. Ik weet niet, of dit mag, maar denk in ieder geval dat er zeker mensen zijn die hier meer van willen weten.
Heb zelf in het verleden meerdere interconnects en HDMI kabels gekocht bij RU connected. Enkele jaren geleden bij hen de vraag neergelegd of ze ook luidspreker kabels in hun assortiment wilden gaan voeren. Dat wilden ze wel, maar ze vonden het enorm moeilijk een kabel te  ontwerpen die bij hun eigen filosofie paste en tevens zou aansluiten bij de wensen van de klanten.
Een paar dagen geleden heb ik nog eens contact opgenomen met RU connected. Wat blijkt. Ze hebben een luidspreker kabel ontworpen en zijn nu druk doende met de afwerking, de connectoren. Men verwacht rond de Kerst de kabels te koop te kunnen gaan aanbieden.

Leuk kerstcadeautje voor mezelf alvast !!!!
Groetjes Leonneke

Former member 78

Ben benieuwd :)
Voor het geld maken ze iig mooie producten.

r_flagg

al meer nieuws over de speakerkabel?
Movie: JVC X500; Onkyo TX-NR5008; Sony UBP-X800; Synology DS1812+ DX512 (13x3TB); Surround-11.2: sony SS-T70es (11x) sub:2x 18" DIY
Stereo-1: NAD M12;  2x Mola Mola Kaluga; Jamo R907
Stereo-2: SONY TA-E80es; 2x TA-N80es;Sony CDP-X777es; ST-S770es; TC-K950es; Sony SS-R70es speakers ( Esprit no3)

Thesqualer

McIntosh MA5200 Wharfedale Diamond 225 Technics SL-PG440A Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

RonG

Ik ook, ben nog steeds zoekende naar goede betaalbare speaker kabel :)

Robinmull112

Quote from: RonG on January  6, 2015, 16:44:52
Ik ook, ben nog steeds zoekende naar goede betaalbare speaker kabel :)
Misschien Belden of Canare? Ik ben zelf ook op zoek naar goedkope kabels en deze kabels komen overal goed uit de test!
Bowers & Wilkins 804 D3- HTM1 D3 - DB2D - CCM 663RD | Yamaha CX-A5100 | Rotel RMB-1585 | LG OLED65C8 | Panasonic TX-P50ST60 | Oppo BDP-203 | Audioquest Rocket 88 - Water- King Cobra - Mackenzie - Sub-X  |

bert stoltenborg

Al die slechte luidsprekerkabels ook, potverdrie!  Ze zouden een wet moeten maken om die dingen te verbieden! Al dat leed....
Ik bazel maar wat.

chansig

Niet alleen dat...ook de mensen die ze bedacht hebben moeten zwaar gestraft worden....en dan echt heel zwaar. Zoiets als een maand lang iedere dag 8 uur achter elkaar een ABX doen met hun gemaakte kabels en bv ordinaire koperkabels.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear netkabels, AQ Pearl optische kabel, AQ Forest digitale kabels.

frank2

#8
Er zijn grofweg 3 a 4 soorten gradaties.

1. de koper gamma achtige  kabel.
2. de betere belden, canare achtige kabels
3. de een stuk betere kabels waarbij je ongeveer aan max 400 euro voor een stel kabels moet rekenen.
4. exoten

Ik heb vele LS kabels gehad, en heb nu eindelijk kabels die inderdaad tot de top horen voor 400 euro nieuw. (mono kristal kabels met zilver)
Ik heb zeer dure transparent kabels gehad, die door Vicol LS kabel voorbijgetreefd werden. Nu heb ik kabels moonbase 2 die de Vicols weer voorbij streven. Dit alles geprobeerd op mijn set.

Wat is grofweg het verschil tussen bovengenoemde nummers:

Hoe beter de kabels zijn des te meer definitie, detaillering dynamiek lucht ruimtelijkheid en diepte men in de muziek krijgt. (overigens betekent dit niet dat als je alles met standaard snoer hebt aangesloten en dan de beste LS kabels koopt dat je klaar bent, de rest van de bekabeling moet wel op eenzelfde niveau liggen)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

-1

Gelukkig is dat ook maar een ziens/ervaringswijze.

Desondanks ben ik ook wel nieuwsgierig naar de kabels van RU. Niet dat ik ze ga aanschaffen..want ik zou dan een meter 50 nodig (en dan nog in stereo).. :D

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear netkabels, AQ Pearl optische kabel, AQ Forest digitale kabels.

Smuling

#10
Al mijn andere kabels zijn van ru connected dus ik ben ook benieuwd. Ik wilde namelijk net mijn luidspreker kabels ook vervangen.
Wel even een lekenvraag van mij: ik zie dat bijvoorbeeld de canare 4S8 vier kernen heeft. Hoe sluit je deze aan (marantz sr7008 ) zonder biwire? Gewoon 2 aan 2 strippen en in de aansluiting duwen?

larsonator

Quote from: Smuling on January  7, 2015, 10:25:42
Al mijn andere kabels zijn van ru connected dus ik ben ook benieuwd. Ik wilde namelijk net mijn luidspreker kabels ook vervangen.
Wel even een lekenvraag van mij: ik zie dat bijvoorbeeld de canare 4S8 vier kernen heeft. Hoe sluit je deze aan (marantz sr7008 ) zonder biwire? Gewoon 2 aan 2 strippen en in de aansluiting duwen?
Yep. En dan aan de andere kant van de kabel dezelfde kernen bij elkaar binden natuurlijk :P
Ik draai zelf ook met de 4S8, en ben hier erg tevreden over

Smuling

Dank je. Ik vond het zelf een domme vraag maar ik wist het echt niet :)

larsonator

Quote from: Smuling on January  7, 2015, 12:01:18
Dank je. Ik vond het zelf een domme vraag maar ik wist het echt niet :)
Domme vragen bestaan niet....  :popcorn:

TopGun2010

Volgen, staat nog niets op hun website.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Alex Groningen

Quote from: chansig on January  7, 2015, 09:40:01

Desondanks ben ik ook wel nieuwsgierig naar de kabels van RU. Niet dat ik ze ga aanschaffen..want ik zou dan een meter 50 nodig (en dan nog in stereo).. :D

Gr Hans

Wil je alleen de luidspreker kabels proberen of ook de interlinks?
Ik heb nu 2 setjes interlinks in de set hangen van RU en bestel binnenkort nog 2 setjes. Ben er zelf dus zeer tevreden over.
Mocht je ze een keer willen lenen om te proberen dan kan ik ze zo naar je opsturen zodat je ze kan proberen.


chansig

Ik heb ze gehad...prima kabels. Op een bepaald moment weer even overgestapt op duurdere kabels..gewoon om te proberen. Uiteindelijk hoorde ik wederom geen verschil. Nu heb ik via MP wat Prefer kabels gekocht.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear netkabels, AQ Pearl optische kabel, AQ Forest digitale kabels.

Alex Groningen

Ik hoor het ook niet echt. Hoe duurder hoe meer ik wil horen, hoe groter de teleurstelling.
Met dit merk gewoon leuk uitziende budget kabels die gewoon doen wat ze moeten doen.
Voor mij zit het gewoon tussen de oren dat een rood/wit standaard kabeltje minder klinkt dan een mooi opgepimpt kabeltje :wacko:. En ja, ik kijk graag naar de kabels achter de set, gaat om het geheel. ;) :D

gerard1

Dan moet het toch niet zo moeilijk zijn voor RU om een kabel te maken lijkt mij, gewoon een mooi design en goede aansluit bevestiging.
Beetje marketing en klaar. Ze doen daar best lang over.
Ik heb wel interesse in zo'n  kabel.

Nosferatu

RU interlinks zijn prima, veel beter dan de standaard kabeltjes die je bij een set krijgt. Hoorbaar beter, de bij mijn CD speler bijgeleverde worden door de RU interlinks finaal tot gehakt vermalen. Hoor in m'n stereoset wel degelijk grote verschillen tussen interlinks maar duurder wil bij lange na niet zeggen beter. (kabeltjes-luistersessie plannen Alex ?  ;) )

Voor de believers en non-believers, jullie hebben allebei gelijk, het hangt helemaal van je set af of en hoe groot je verschillen hoort. Voorheen hoorde ik wel verschil tussen standaard 'dropvreters' en 'goede' interlinks maar daartussen weer niet, nu pik ik de 'karakter' verschillen tussen diverse kabels er zo uit. Of je daar dan weer gelukkig van moet worden is een ander verhaal......

Anyroad, RU Connected interlinks zijn prima interlinks waar je je geen buil aan kan vallen. Als er ook nog LS kabels bij komen, mooi, hoe meer 'budget' no-nonsense kabels (Belden, Canare, om er een paar te noemen) er komen hoe beter.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Alex Groningen

Quote from: Nosferatu on January  8, 2015, 09:02:32
RU interlinks zijn prima, veel beter dan de standaard kabeltjes die je bij een set krijgt. Hoorbaar beter, de bij mijn CD speler bijgeleverde worden door de RU interlinks finaal tot gehakt vermalen. Hoor in m'n stereoset wel degelijk grote verschillen tussen interlinks maar duurder wil bij lange na niet zeggen beter. (kabeltjes-luistersessie plannen Alex ?  ;) )

Voor de believers en non-believers, jullie hebben allebei gelijk, het hangt helemaal van je set af of en hoe groot je verschillen hoort. Voorheen hoorde ik wel verschil tussen standaard 'dropvreters' en 'goede' interlinks maar daartussen weer niet, nu pik ik de 'karakter' verschillen tussen diverse kabels er zo uit. Of je daar dan weer gelukkig van moet worden is een ander verhaal......

Anyroad, RU Connected interlinks zijn prima interlinks waar je je geen buil aan kan vallen. Als er ook nog LS kabels bij komen, mooi, hoe meer 'budget' no-nonsense kabels (Belden, Canare, om er een paar te noemen) er komen hoe beter.

We hebben toch al een afspraak staan in februari om wat audiozaken te bezoeken, dus een testje kan er ook nog wel bij.

Leon

Hoi allemaal. Een update dan, meteen maar namens RU-Connected. Op zich zou het eigenlijk zo moeten zijn dat RU-connected hier zelf actief is, want het gaat tenslotte om hun eigen kabels.

Ruben is nog steeds druk doende met de luidsprekerkabels. De 'binnenkabel' is bekend maar hij is nog druk doende met de afwerking, lees buitenmantel enzovoorts.

Ik heb wat foto's mogen zien en het zal volledig gaan passen binnen de visie van RU connected. Goede kwaliteit, no-nonsense, betaalbaar en ook een mooie kabel. Zo gauw de kabels in productie genomen worden laat ik het weten.

Kerst bleek in ieder geval niet haalbaar omdat Ruben in het buitenland verbleef (verblijft). Er wordt dus aan gewerkt. Ik zal Ruben eventjes aansporen ook dit forum weer actief te bezoeken. Er is animo genoeg, zo blijkt.
Groetjes Leonneke

Nielsje

Hier ook interesse, ben benieuwd  :bigsmile:
Epson TW9400 - Adeo Rugby Plus Tensio Grey 2 - Marantz SR5015 - Zappiti One 4K HDR - Teufel Theater 500 - Teufel 20 Mk2 - Teufel Reflekt

frank2

Grappig en verbazingwekkend; alsof er maar 1 leverancier is die no nonse ls kabels maakt. Er zijn er echt meerdere.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Tuurlijk maakt Ronald ook no nonsens kabels maar volgens mij lees ik nergens dat er geen andere no nonsens kabels zijn...wel dat er meerdere zijn.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear netkabels, AQ Pearl optische kabel, AQ Forest digitale kabels.