Audio En Zo

Started by AudioEnZo, November 12, 2014, 08:39:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mmuetst

#775
Ik zal je ook een gratis tip geven @enzo...akoestiek.
Is wel een lastig ding, want het moet passen in je omgeving. Een aantal bevindingen mijn kant: heb nu ook een dikke Sony 49 inch scherm in mijn mancave maar mijn genot is er niet minder op geworden (sorry Hans maar hier geen dekens over mijn scherm). Maar ben nog wel van mening dat akoestieke aanpassingen elke dure kabel kunnen overtreffen. Vind het leuk om je hobby te volgen, misschien toch eens stiekem naar akoestiek gaan kijken?
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

chansig

Aan sorry heb ik niets. Heb je het wel geprobeerd?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AudioEnZo

Quote from: vergeerr72 on January 30, 2023, 22:51:14Schuld, schuld, ik zal je nog een keer tippen  ;D
Graag wel ja  :headbanging:

AudioEnZo

Quote from: mmuetst on January 31, 2023, 00:11:28Ik zal je ook een gratis tip geven @enzo...akoestiek.
Is wel een lastig ding, want het moet passen in je omgeving. Een aantal bevindingen mijn kant: heb nu ook een dikke Sony 49 inch scherm in mijn mancave maar mijn genot is er niet minder op geworden (sorry Hans maar hier geen dekens over mijn scherm). Maar ben nog wel van mening dat akoestieke aanpassingen elke dure kabel kunnen overtreffen. Vind het leuk om je hobby te volgen, misschien toch eens stiekem naar akoestiek gaan kijken?
Er ligt hier een dik fluffy kleed wat over de televisie gaat bij luistersessies (was tip van Hans en het werkt).
Op dit moment is de akoestiek een redelijk compromis tussen effectief en leefbaar. Het is in ieder geval alles behalve een galmbak :)
Maar we houden het altijd in gedachten als we iets gaan veranderen in de kamer en of het gevolgen kan hebben voor het geluid.

vergeerr72

Quote from: mmuetst on January 31, 2023, 00:11:28Ik zal je ook een gratis tip geven @enzo...akoestiek.
Is wel een lastig ding, want het moet passen in je omgeving. Een aantal bevindingen mijn kant: heb nu ook een dikke Sony 49 inch scherm in mijn mancave maar mijn genot is er niet minder op geworden (sorry Hans maar hier geen dekens over mijn scherm). Maar ben nog wel van mening dat akoestieke aanpassingen elke dure kabel kunnen overtreffen. Vind het leuk om je hobby te volgen, misschien toch eens stiekem naar akoestiek gaan kijken?
@mmuetst Wat heb jij zelf ook alweer aan de akoustiek gedaan?
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

mmuetst

Quote from: vergeerr72 on January 31, 2023, 08:42:25@mmuetst Wat heb jij zelf ook alweer aan de akoustiek gedaan?
Er hangen gordijnen achter de luidsprekers. kussens van de tuinmeubels zorgen ook voor de nodige demping Plafond is van hout. Akoestiek is eigenlijk al aardig in orde.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

mmuetst

Quote from: AudioEnZo on January 31, 2023, 06:47:28Er ligt hier een dik fluffy kleed wat over de televisie gaat bij luistersessies (was tip van Hans en het werkt).
Op dit moment is de akoestiek een redelijk compromis tussen effectief en leefbaar. Het is in ieder geval alles behalve een galmbak :)
Maar we houden het altijd in gedachten als we iets gaan veranderen in de kamer en of het gevolgen kan hebben voor het geluid.
Goed om te lezen. Bij mij merk ik geen verschil tussen met of zonder scherm. Mijn luidsprekers staan ook een stuk voor het "nieuwe" scherm en dat zal ook wel uitmaken.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Dura

Ik heb mijn speakers aan weerszijden van het tv-scherm staan en merk het wel als ik een fleecedeken over het scherm gooi, iets betere focus. Ben er helaas te lui voor.
Maar als mijn geliefde plasma het begeeft komt er waarschijnlijk een flink grotere LG OLED uit de G-serie, die dan plat aan de muur wordt bevestigd. Dan zou ik er een gordijnrails boven kunnen hangen, en het scherm afdekken als ik het niet gebruik.
Mijn vriendin is fel tegen, maar die heeft hier niets te vertellen, LAT-relatie.  ;D
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Hannibal_

Quote from: Dura on January 31, 2023, 10:24:50Ik heb mijn speakers aan weerszijden van het tv-scherm staan en merk het wel als ik een fleecedeken over het scherm gooi, iets betere focus. Ben er helaas te lui voor.
Maar als mijn geliefde plasma het begeeft komt er waarschijnlijk een flink grotere LG OLED uit de G-serie, die dan plat aan de muur wordt bevestigd. Dan zou ik er een gordijnrails boven kunnen hangen, en het scherm afdekken als ik het niet gebruik.
Mijn vriendin is fel tegen, maar die heeft hier niets te vertellen, LAT-relatie.  ;D

Hoop dat ze het forum niet leest....

Misschien dat ik als test ook eens iets over mijn scherm ga gooien...
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

AudioEnZo

Quote from: mmuetst on January 31, 2023, 09:40:21Goed om te lezen. Bij mij merk ik geen verschil tussen met of zonder scherm. Mijn luidsprekers staan ook een stuk voor het "nieuwe" scherm en dat zal ook wel uitmaken.
Mhh dat is apart. Met de "nieuwe" Xanadu monitoren is het effect wel minder dan met de HRS80. Die laatste had ook tweeters in de achterzijde en straalden daardoor wel meer naar achteren en dus naar de TV, De HRS22 monitoren  hebben dat niet, maar die staan dan weer dichter bij de muur.

AudioEnZo

Quote from: Dura on January 31, 2023, 10:24:50Ik heb mijn speakers aan weerszijden van het tv-scherm staan en merk het wel als ik een fleecedeken over het scherm gooi, iets betere focus. Ben er helaas te lui voor.
Maar als mijn geliefde plasma het begeeft komt er waarschijnlijk een flink grotere LG OLED uit de G-serie, die dan plat aan de muur wordt bevestigd. Dan zou ik er een gordijnrails boven kunnen hangen, en het scherm afdekken als ik het niet gebruik.
Mijn vriendin is fel tegen, maar die heeft hier niets te vertellen, LAT-relatie.  ;D
Haha, lekker makkelijk dan hè :)

Ik gooi overigens ook niet elke keer de deken over de TV maar dat heeft niets met luiheid te maken. Ik kan maar heel kort staan en niet eens rechtop, dus het kost veel energie om dat "even" te doen.
Maar nu ik er over nadenk is het eigenlijk ook luiheid, want het kán wel :D

kappa9

Quote from: AudioEnZo on January 30, 2023, 21:15:57Net aan Jos van Magna Hifi gevraagd, hij zou niet weten waarom niet.

Oke top!! Dank je.

Heb jij het zelf geïnstalleerd? En zo ja, was het eenvoudig?

Gr Joost
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

AudioEnZo

Ja hoor, is niet heel complex.
Je moet een microsd kaartje hebben.
Dan de software downloaden en op het kaartje flashen. Op de site staat veel info: https://sites.google.com/view/gentooplayer-documentation/installation en op https://gentooplayers.com/

Je kunt via zijn mail een trail-key krijgen die ongeveer een week werkt.
Je moet daarvoor de hardware key mailen die je vanuit de webinterface kunt genereren.

Als het niet zou lukken prop je gewoon het originele microsd kaartje weer in de Mano eb is het weer als vanouds, weinig risico dus.

Ik zie alleen dat het werkt vanaf raspberryPi 3B en ik weet niet zeker welke in de Mano mk2 zit.

Hannibal_

Die mano's spreken me ook wel aan...
O jee... ik had even rust beloofd hier...
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

kappa9

#789
Quote from: AudioEnZo on January 31, 2023, 18:18:42Ja hoor, is niet heel complex.
Je moet een microsd kaartje hebben.
Dan de software downloaden en op het kaartje flashen. Op de site staat veel info: https://sites.google.com/view/gentooplayer-documentation/installation en op https://gentooplayers.com/

Je kunt via zijn mail een trail-key krijgen die ongeveer een week werkt.
Je moet daarvoor de hardware key mailen die je vanuit de webinterface kunt genereren.

Als het niet zou lukken prop je gewoon het originele microsd kaartje weer in de Mano eb is het weer als vanouds, weinig risico dus.

Ik zie alleen dat het werkt vanaf raspberryPi 3B en ik weet niet zeker welke in de Mano mk2 zit.

Klinkt niet heel ingewikkeld indd.
Ik zal vanavond in de documentatie eens even kijken welke versie raspberryPi mk2 is.

Ik luister zelf naar qobuz en heb volumio op mijn mano streamer.
Zo kan ik qobuz bedienen middels een volumio remote.

Is er ook een remote voor de gentooplayer?

Alvast bedankt voor al je antwoorden  ;D

Gr Joost
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

AudioEnZo

#790
Ik heb ooit wel eens met Volumio gespeeld maar was zeker niet onder de indruk van de geluidskwaliteit. Maar dat was wel een aantal jaren terug, dus kan niets zeggen over de huidige versies.

Als je als remote een app bedoeld, die is er niet specifiek voor Gentoo. Ligt eraan hoe je het gebruikt. Ik gebruik het als Roon Endpoint en bedien het dan gewoon via Roon remote op de telefoon.

Als je DLNA/Upnp gebruikt (dan MDP en UpMDPCli in Gentooplayer enablen) en dan is het te bedienen met DLNA/UpnP  apps zoals Bubbleupnp of bijvoorbeeld mconnet. Binnen die apps kun je Qobuz uiteraard instellen als bron.
Deze mogelijk heb ik zelf ook geprobeerd en werkt prima. Alleen moest ik vanwege wat stotteren in het geluid in de instellingen van Gentoo bij "System Config Advanced" de Governor instelling enablen en deze op Performance zetten (de CPU wordt hiermee in een hogere versnelling gezet) en was dit probleem verholpen.

kappa9

Quote from: AudioEnZo on February  1, 2023, 09:09:29Ik heb ooit wel eens met Volumio gespeeld maar was zeker niet onder de indruk van de geluidskwaliteit. Maar dat was wel een aantal jaren terug, dus kan niets zeggen over de huidige versies.

Als je als remote een app bedoeld, die is er niet specifiek voor Gentoo. Ligt eraan hoe je het gebruikt. Ik gebruik het als Roon Endpoint en bedien het dan gewoon via Roon remote op de telefoon.

Als je DLNA/Upnp gebruikt (dan MDP en UpMDPCli in Gentooplayer enablen) en dan is het te bedienen met DLNA/UpnP  apps zoals Bubbleupnp of bijvoorbeeld mconnet. Binnen die apps kun je Qobuz uiteraard instellen als bron.
Deze mogelijk heb ik zelf ook geprobeerd en werkt prima. Alleen moest ik vanwege wat stotteren in het geluid in de instellingen van Gentoo bij "System Config Advanced" de Governor instelling enablen en deze op Performance zetten (de CPU wordt hiermee in een hogere versnelling gezet) en was dit probleem verholpen.

Oke,

Ik ga even een microsd kaartje bestellen en ermee aan de slag  :thumbs-up:
Hoeveel gb is genoeg?

Thnx  ;D
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

AudioEnZo

Ik weet dat Ronald Vergeer een 16GB kaartje gebruikt, zelf had ik nog een 64GB en die werkt ook prima.
Wat het echte minimum is weet ik niet, maar met 16 zit je dus al goed.

Dura

#793
Quote from: AudioEnZo on January 31, 2023, 16:37:34Haha, lekker makkelijk dan hè :)

Ik gooi overigens ook niet elke keer de deken over de TV maar dat heeft niets met luiheid te maken. Ik kan maar heel kort staan en niet eens rechtop, dus het kost veel energie om dat "even" te doen.
Maar nu ik er over nadenk is het eigenlijk ook luiheid, want het kán wel :D

Ik heb het net weer eens geprobeerd, de verbetering in focus en ruimtelijkheid is toch wel enorm groot met mijn speakertjes. Dat gordijntje gaat er wel komen zodra ik een tv aan de muur heb.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

AudioEnZo

Dan zeker de moeite waard om te doen. Geen dure maar wel waardevolle "tweak", top!

AudioEnZo

Maar eens een berichtje, is alweer een tijdje terug.

Ben nu al maanden zeer tevreden met de set zoals die nu speelt en geniet er mateloos van. Nog geen upgrade dwang gehad.

Einde bericht :D

Laan

Past mooi in de nieuwe trend hier. Tevredenheid!  :colgate:
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

AudioEnZo

Zo kan dat gaan Mark, best fijn toch? Ik zeg alleen nooit nooit natuurlijk :D

Laan

Quote from: AudioEnZo on May 27, 2023, 08:54:52Zo kan dat gaan Mark, best fijn toch? Ik zeg alleen nooit nooit natuurlijk :D

Heerlijk hoor! Audio om muziek te draaien is fijner dan andersom. Alleen niet zoveel meer te melden hier. Beetje mee beppen in andere draadjes is ook leuk.  :colgate:
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

PatrickP

Het moet niet gekker worden...
Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediënten van Hegel, Focal, Moon, Vpi, Creek, Denon, AudioQuest, Isotek, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/