Audio En Zo

Started by AudioEnZo, November 12, 2014, 08:39:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vanzomereng

By the way... ik heb zelf nog nooit Xanadu-speakers gehoord maar wat ik zou op hun site gezien heb,
allemaal zeer fraaie speakers om te zien en zullen zeer zeker geweldig klinken. ::)

Veel plezier ermee 
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

AudioEnZo

Dank je!

Wordt dan wel eens een keer tijd om iets van dit merk te gaan luisteren hè [emoji3]

Deleted User

Ik ben ongeveer 2 jaar geleden bij Xanadu in IJsselmuiden geweest. Ik was geïnteresseerd in wat Age hier mee deed:

Akoestiek
Dat de akoestische omgeving van het grootste belang is voor muziekweergave is bekend.
Wij adviseren bij nieuwbouw of verbouw samen met uw (binnenshuis)architect voor zinvolle en/of noodzakelijke aanpassingen in de luisterruimte.
Bijvoorbeeld Xanadu HRS100 + goede akoestiek + goede aansturing komt u maar eens bij ons beluisteren.

Volgens mij heb ik toen de Xanadu HRS100 beluisterd op een Burmester set. Helaas besloot mijn voormalige werkgever (Is Niet Geregeld Bank) om werkzaamheden naar Polen te verhuizen en is alles op een zeer laag pitje komen te staan.

Volgens mij is Age niet actief bezig met het akoestiek gedeelte. Met hem vooral ook over muziek gesproken... "kijk .. die begrijpt het", dacht ik toen  ;D

Mooie ervaring was dat....

Anyway.... ik ga dit jaar juist van monitoren naar vloerstaanders ;D... tenminste, dat is de bedoeling..

Mooi merk... dat Xanadu..

AudioEnZo

#628
Uiteraard weet ook hij hoe belangrijk akoestiek is. En als advies wordt gevraagd gaat hij er vast mee aan de slag.

Maar wat jij zegt, hij is een pure muziekliefhebber. Ain't we all... :)

Je gaat naar vloerstaanders? Nou heb ik toevallig.... [emoji1787]

Deleted User

Quote from: AudioEnZo on February 23, 2022, 19:57:27
Ain't we all... :)

Heel veel "muziekliefhebbers" hebben nog nooit een trompet of een drumstel in het echt gehoord... zo bedoel ik dat.

Zeer mooie luidsprekers, maar ik heb besloten om iets heel anders te gaan doen https://spatialeurope.de... MC series No7 of No8 en dat in combinatie met buizenversterkers..

Anyway... Mooi dat je zo verbonden bent met zo'n mooi merk..

AudioEnZo

Die Spatials zien er ook erg goed uit en zullen zeker goed klinken. Er is ook zoveel te koop...

Ik ken Age al vanaf begin jaren 90 en zijn in de loop van de jaren goede vrienden geworden, hij is een gouden kerel [emoji1303]

AudioEnZo

Nog steeds in blijde verwachting van de Xanadu HRS22YH, maar de stands voor deze monitoren zijn ook besteld. Deze laat ik op maat maken door een metaalbedrijf hier in de omgeving, gister de tekeningen gebracht. Uitvoering in metaal met hardwax waardoor de metaallook blijft. We hebben daar al eerder kasten laten maken op deze manier en dit past dus mooi in het geheel.

De HRS22YH monitor zelf wordt in echt hout gemaakt en in de zwarte olie gezet waardoor de houtnerf zichtbaar blijft, is weer eens wat anders maar voor ons erg fraai.



DofN

Mooie luidsprekers, ben heel benieuwd naar de klank :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

holco

Mooie vooruitzichten weer Rene  ;D
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

AudioEnZo

#634
Quote from: DofN on April 29, 2022, 14:56:07
Mooie luidsprekers, ben heel benieuwd naar de klank :)
Ik heb ze gelukkig al uitgebreid thuis kunnen beluisteren en dat beviel erg goed. Ik quote mezelf even voor het gemak:
QuoteAls laatste was het de beurt aan de nieuwe Xanadu HRS22. Een fraai vormgegeven monitor en zet de trend met de rond zijkanten voort. Deze monitor is de opvolger van de vermaarde HRS20.

De unit bezetting is dezelfde als bij de Xanadu DS20-YT, alleen de tweeter zit hier boven de bas/mid unit, maar ook hier de bandtweeter vrij laag al ingezet. Maar daar houdt de vergelijking wel op. De kastvorm is anders en het bassysteem is anders en niet zo'n beetje ook. Op de foto is er een spleet te zien tussen de kast en de dikke plaat eronder en dat is het enige wat je van dit ingenieuze dubbel getunede/geventileerde bassyteem ziet. Dit systeem is uiterst nauwkeurig af te stellen en blijkt uitermate goed te werken.
Een monitor klinkt vaak anders dan een vloerstaande luidspreker en dat is ook hier het  geval. Of het door de vorm komt, het andere laagsysteem of wat dan ook, dit is toch wel even andere koek en in mijn beleving highend op z'n best in deze prijsklasse hoor. Wat een sound geeft deze HRS22, niet gewoon.
Het is op z'n zachts gezegd heel bijzonder hoeveel laag eruit zon relatief kleine monitor kan komen. Nou, niet eens zozeer de hoeveelheid maar vooral de kwaliteit en het gaat afgrond diep met een formidabele definitie en gelaagdheid. Ik heb zelden een laagweergave gehoord met zo'n fraaie combinatie van souplesse, kracht en gelaagdheid.
Het mid/laag is rijk en ook hier hoor je weer die kracht waardoor het een geweldige "slam" je kamer in kan slingeren. De mooie grote bandtweeter is zodanig gefilterd dat er een absoluut naadloze aansluiting en aanvulling op die rijke weergave is. Dit klinkt erg simpel maar dat is het verre van, maar hier is echt de hand van de meester te horen, subliem.
De tonale balans van deze monitor is in mijn beleving perfect en doet het heel erg goed in mijn ruimte en op deze set. De hoeveelheid details van hoog tot laag is fenomenaal, alsmede de controle in het gehele geluidsspectrum.
Om dat te testen hebben we Eva Cassidy even goed de sporen gegeven, maar deze HRS22 geeft geen krimp en doet exact wat ie moet doen. Wil je kracht? Krijg je kracht. Wil je minieme en breekbare  details op een subtiele manier tot je nemen? Dan krijg je dat en mij bekroop het idee van een kameleon, de luidspreker kan gewoon alles aan wat je 'm voert en past zich aan al naar gelang de muziek, heel bijzonder. Zo ook bij Anouk, de live beleving is hier optimaal. In de percussie van het eerste deel is de weergave van de percussie bizar goed met een enorme kracht, in het applaus is elke hand apart te horen en Anouk staat gewoon voor je neus, punt.

Ook de bas in Sphere gaat afgrond diep waarbij je verstand stil staat hoe dit kan. De subtiele bekkens klinken ook hier, net zoals bij de DS20YH ragfijn en transparant.
Tja, Anette Askvik, wat kan ik hier nog van zeggen, het klinkt van voor tot achter wonderschön en er is weinig meer op aan te merken. Ik krijg niet snel kippenvel door muziek maar het wonder is nu geschied.
Om nog eens verder te kijken wat deze luidspreker aan dynamiek neer kan zetten heb ik een oude opname van Monty Alexander gedraaid en wel Nite Mist Blues van het album Montreux Alexander Live uit 1977! En dan weet je weer hoe een piano kan klinken met al z'n dynamiek, prachtig.
In het algemeen is het opvallend dat de HRS22 een groot beeld neerzet, dus heel breed, diep en opvallend: ook hoog!

AudioEnZo

Quote from: holco on April 29, 2022, 15:34:44
Mooie vooruitzichten weer Rene  ;D
Yep dat is het zeker, dank je Mario :)

tdbakker

#636
Quote from: AudioEnZo on April 29, 2022, 09:16:43
Nog steeds in blijde verwachting van de Xanadu HRS22YH, maar de stands voor deze monitoren zijn ook besteld. Deze laat ik op maat maken door een metaalbedrijf hier in de omgeving, gister de tekeningen gebracht. Uitvoering in metaal met hardwax waardoor de metaallook blijft. We hebben daar al eerder kasten laten maken op deze manier en dit past dus mooi in het geheel.

De HRS22YH monitor zelf wordt in echt hout gemaakt en in de zwarte olie gezet waardoor de houtnerf zichtbaar blijft, is weer eens wat anders maar voor ons erg fraai.




Dag Rene,

De stands zien er goed uit , mooi gedaan ,vorige week ook even bij Age langs geweest.
Was aangenaam verrast door de  HRS22YH monitor.
Maar de Xanadu DS20 Hybride tube speelde ook top.
Ben benieuwd ,hoe het bij mij  in de kamer klinkt.
Stereo:Xanadu HRS22YH//Cambridge Audio Edge NQ en W//Roon.
HT:Anthem MRX520//Rythmik E15//Xanadu Center HRC1 en Xanadu Rears//Sony KD-65AF8//Zidoo Z1000

AudioEnZo

Hoi Teun, ja dat "kleine" monitortje doet het best goed ;)  Bij je thuis een keer luisteren is wel te regelen met Age toch?

tdbakker

Quote from: AudioEnZo on May  2, 2022, 07:36:46
Hoi Teun, ja dat "kleine" monitortje doet het best goed ;)  Bij je thuis een keer luisteren is wel te regelen met Age toch?
Ja hoor, dat is geen probleem.
Stereo:Xanadu HRS22YH//Cambridge Audio Edge NQ en W//Roon.
HT:Anthem MRX520//Rythmik E15//Xanadu Center HRC1 en Xanadu Rears//Sony KD-65AF8//Zidoo Z1000

tdbakker

Dag Rene,

Ze staan nu hier in de kamer te zingen  :wub:
Stereo:Xanadu HRS22YH//Cambridge Audio Edge NQ en W//Roon.
HT:Anthem MRX520//Rythmik E15//Xanadu Center HRC1 en Xanadu Rears//Sony KD-65AF8//Zidoo Z1000

AudioEnZo

Leuk dat je ze ook in huis kon beluisteren.

Ja mooie monitor hè, best bijzonder hoe deze luidspreker presteert tov de grotere broers zoals de HRS70 en zo.

AudioEnZo

#641
In afwachting van de Xanadu HRS22YH monitoren zijn de stands wel alvast gearriveerd. Het is behoorlijk grof en 15kg per stand zonder dat ze gevuld zijn met zand. Sommige lassen hadden wel iets subtieler mogen zijn, maar goed, ze zijn klaar zo  ;D




MarKath

#642
Dat is hip tegenwoordig, dat noemt men industrieel design ;D

Ik vind ze er wel mooi uitzien. Daar kan wel een monitor zijn plek op vinden.

Groeten,
Marcel
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

peabody

#643
Prachtige stands!

edit: Ik post hier niet vaak maar wil toch even mijn compliment benadrukken. Ranke lijn en ontzettend no-nonsense en robuust. Vind ook dat juist die lasnaad daaraan bijdraagt. Een detail wat het geheel optilt. Hoop dat het allemaal goed uitpakt, maar dat ga ik hier wel meelezen. Echt heel mooi gedaan! :worship:

jahtari

Mooie speakers!

Doe je de huidige weg? Welke zijn dat dan?

Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

holco

Lekker stevig iig  :thumbs-up:
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

AudioEnZo

Quote from: peabody on June 27, 2022, 10:04:18
Prachtige stands!

edit: Ik post hier niet vaak maar wil toch even mijn compliment benadrukken. Ranke lijn en ontzettend no-nonsense en robuust. Vind ook dat juist die lasnaad daaraan bijdraagt. Een detail wat het geheel optilt. Hoop dat het allemaal goed uitpakt, maar dat ga ik hier wel meelezen. Echt heel mooi gedaan! :worship:
Dank je en ja dat is ook wel weer zo, stoer in het kwadraat nu :)


Quote from: jahtari on June 27, 2022, 10:30:43
Mooie speakers!

Doe je de huidige weg? Welke zijn dat dan?
Ja die gaan vertrekken, zijn Xanadu HRS80's

Quote from: holco on June 27, 2022, 10:47:40
Lekker stevig iig  :thumbs-up:
Dat sowieso :D

tdbakker

 Dag Renè

De stands passen heel mooi bij de rest. Mooi design!
Ik ben benieuwd hoe de Xanadu speakers erop staan.
Wanneer krijg je ze binnen?
Stereo:Xanadu HRS22YH//Cambridge Audio Edge NQ en W//Roon.
HT:Anthem MRX520//Rythmik E15//Xanadu Center HRC1 en Xanadu Rears//Sony KD-65AF8//Zidoo Z1000

Spijkie

Quote from: tdbakker on May 31, 2022, 21:13:13
Dag Rene,

Ze staan nu hier in de kamer te zingen  :wub:

Het is niet een kleine monitor, super mooi!

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

AudioEnZo

Quote from: tdbakker on July  2, 2022, 07:15:22
Dag Renè

De stands passen heel mooi bij de rest. Mooi design!
Ik ben benieuwd hoe de Xanadu speakers erop staan.
Wanneer krijg je ze binnen?
Hoi Teun, dank je!

Age had het over half juli, ben in blijde verwachting [emoji16]