Audio En Zo

Started by AudioEnZo, November 12, 2014, 08:39:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AudioEnZo

#500
Quote from: tdbakker on April 14, 2021, 20:43:42
Ziet er weer top uit, ben benieuwd hoe dat klinkt.
Dank je Teun!

Age was hier een week of twee geleden en was zeer onder de indruk van de set, was nog met de Level 2 editie van deze dac.

AudioEnZo

Quote from: cz79 on April 14, 2021, 19:46:38
Staat toch mooi zo met die snijplanken  :D
Zo is dat Chris, en anders kunnen ze altijd nog de keuken in :D

Xander32

... de Ikea APTITLIG snijplanken (bamboe) schijnen goed vibraties te temperen en ik vind het ook een mooie presentatie van de componenten, 't oog fraai.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

AudioEnZo

Yep, dat was ook de insteek om ze te proberen, dempen en het ziet er wel stoer uit, sowieso met de zelfbouw voetjes eronder. En het kost de kop ook nog eens niet :)


patsijb

doen me denken aan die oude isocoins

AudioEnZo

Die hebben er inderdaad model voor gestaan :)
Alleen zijn ze iets kleiner in diameter.

MarKath

Op het HighEnd forum geilde men op Hema eierdopjes met kogellager kogels waar de apparatuur en/of speakers op kwam te staan. In principe hetzelfde alleen meer in de Jip en Janneke hoek.
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

CZ79

Behalve dan dat de kogels in een isocoin niet bewegen wanneer er gewicht op staat, maar verder hetzelfde  :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

MarKath

Quote from: cz79 on April 16, 2021, 07:19:15
Behalve dan dat de kogels in een isocoin niet bewegen wanneer er gewicht op staat, maar verder hetzelfde  :D

Ja, maar dat bewegen was juist de crux omdat de kogel dan veel minder raakvlak had met de houde waar deze in licht. De hierboven getoonde voetjes hebben een veel groter raakvlak.

Ik zelf ben ook zo gek geweest om die Hema oplossing te proberen, voor volksstammen eierdopjes kopen bij de Hema voor 6 apparaten keer 4 dus tel uit je winst :P.

Dan nog de kogels, maar ik vond het geen succes en helemaal niet onder de speakers.

Op een gegeven moment had ik zo iets van er onderuit die shit en ga toch eens muziek luisteren.

Nu is alles gelukkig weer op hun eigen pootjes terecht gekomen :headbanging:
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

AudioEnZo

Ach, er zijn zoveel mogelijkheden en ontwerpen mogelijk :)

Ik heb Isocoins jaren geleden gebruikt on de de Audiostatic ES100, dat waren de eerste aluminium versies en die heb ik ook nog steeds. Later zijn ze ook in een zwarte uitvoering uitgebracht.
Het ontwerp vind ik erg leuk en besloot ze na te maken in een kleinere maatvoering die onder apparatuur optisch beter tot z'n recht kwam. Eerst met te zacht celrubber ertussen, de zware apparaten perste het rubber gewoon plat  ;)
De huidige versie heeft wat steviger rubber ertussen en dat werkt beter. De kogeldiameter en het gat in de bovenste plaat heb ik zodanig gekozen dat de kogel het rubber niet raakt. De originele Isocoins hadden een driehoekig gat en de mijne hebben gewoon een doorlopend gat waardoor de kogel op een heel klein randje rust.



Muziek is zeker het allerbelangrijkst en dat luister ik dan ook veel, maar dit soort projectjes vind ik ook een leuk deel van de hobby.

CZ79

Die zwarte isocoins hadden een rond gat, beetje hetzelfde principe
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

AudioEnZo

Zo te zien wel inderdaad:

CZ79

Exact die, heb ze ooit gehad in een mooi koffertje...ik had ze nooit moeten verkopen :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

AudioEnZo

#513
Alleen al voor het koffertje :D

En intussen is gisteren ook de Holo Audio Serene Level 2 "Kitsune" editie binnengekomen  :pompom:

Aanpassingen tov Level 1:

  • 4 stuks 5uF/350V non-polar AudioNote Kaisei condensatoren
  • HoloAudio, audio grade condensatoren
  • Flat wire o-type transformator
  • IEC 230V inlet van zilver/rodium
  • Koperen OCC bedrading in de voeding is vervangen voor puur zilver bedrading (1,5mm)  welke rechtstreeks op de pcbs  is gesoldeerd
  • Red Nano zekering met goud/zilver contacten en grafeen/kwarts demping
  • KTE logo op de bovenkant van de behuizing



r_flagg

Gave set
mooi spullekus  :inlove:
Movie: JVC X500; Onkyo TX-NR5008; Sony UBP-X800; Synology DS1812+ DX512 (13x3TB); Surround-11.2: sony SS-T70es (11x) sub:2x 18" DIY
Stereo-1: NAD M12;  2x Mola Mola Kaluga; Jamo R907
Stereo-2: SONY TA-E80es; 2x TA-N80es;Sony CDP-X777es; ST-S770es; TC-K950es; Sony SS-R70es speakers ( Esprit no3)

AudioEnZo

Thanks [emoji1303]

Marco66

Prachtige combi zo!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Valkyrie

Inderdaad erg mooie set zo! :thumbs-up:
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

AudioEnZo

[emoji1303][emoji1303]

AudioEnZo

Eerste indruk van deze Kitsune edities is een zeer realistische weergave met nog meer inzicht in de muziek dan hiervoor.

Er zijn af en toe details te horen die niet eerder op deze manier opvielen,  zonder dat de kenmerkende rust van de set in het geding komt en dit geeft een geluidsbeeld met een hele fraaie plaatsing in de breedte en diepte.

De set was klonk al stress-loos en dat kenmerk is gelukkig niet verandert.
Het laag en laag/midden heeft qua drive en snelheid ook behoorlijk gewonnen, de "slam" is heerlijk strak en krachtig.

Zo, even in kort wat kenmerken. Voorlopig lekker veel laten spelen, af en toe een notitie maken om later mijn belevingen uit te werken :)

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

AudioEnZo

Dank je [emoji1303]

Xander32

Dat leest al als zijnde een prachtige upgrade. Nu heerlijk genieten van de muziek 🎶

Quote from: AudioEnZo on April 16, 2021, 18:14:30
Eerste indruk van deze Kitsune edities is een zeer realistische weergave met nog meer inzicht in de muziek dan hiervoor.

Er zijn af en toe details te horen die niet eerder op deze manier opvielen,  zonder dat de kenmerkende rust van de set in het geding komt en dit geeft een geluidsbeeld met een hele fraaie plaatsing in de breedte en diepte.

De set was klonk al stress-loos en dat kenmerk is gelukkig niet verandert.
Het laag en laag/midden heeft qua drive en snelheid ook behoorlijk gewonnen, de "slam" is heerlijk strak en krachtig.

Zo, even in kort wat kenmerken. Voorlopig lekker veel laten spelen, af en toe een notitie maken om later mijn belevingen uit te werken :)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

AudioEnZo

Dank je Sander, ben er ook uitermate mee in mijn sas. Was al heel tevreden met de vorige Levels en sowieso van dit merk, dus de laatste trede naar de toplevels was een logische voor mij :D

AudioEnZo

Ik had al enige tijd een brom in een van de Kinki Studio monoblokken en dan vooral overdag. Nou was ik er van overtuigd dat er een DC-blocker in de versterker zat, maar dat bleek toch niet zo. Maar die werden door de leverancier netjes kosteloos nagestuurd en zijn vandaag ingebouwd.
Nou had ik er met luisteren niet echt last van maar als ik de set aanslingerde vond ik het toch vervelend om die trafo te horen brommen. Maar nu is het muisstil, dus opgelost, lekker hoor. Klankmatig geen enkel verschil te bespeuren gelukkig  ;D