Audio En Zo

Started by AudioEnZo, November 12, 2014, 08:39:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AudioEnZo

#450
Quote from: addesmo on December 22, 2020, 10:50:16
In de tijd van paard en wagen kon je de auto niet missen ;)
Precies!

Quote from: Jazzman on December 22, 2020, 10:51:45
tja, dan doet geen enkele review site, blad er nog iets toe...

Ik lees graag mee op de site van René, er staat een weloverwogen mening op. Er is in ieder geval nagedacht over hoe en waarom hij zijn muziek/apparatuur beleeft. Daar kunnen sommige recensenten op verschillende hifi sites of bladen een puntje aan zuigen. Natuurlijk, niet iedereen maakt dezelfde keuzes, gelukkig maar, maar er is een lijn in zijn verhaal te herkennen.
Dank je, leuk om te lezen :)

Quote from: scrutinizer on December 22, 2020, 10:55:23
Misschien in je uitspraken ruimte daar laten voor hetgeen je referentiekader (nog) niet kent ::)
Absoluut een goed punt. Ik heb wel een soort "disclaimer" op de site staan :) :
Wat ik schrijf, schrijf ik verder volledig onafhankelijk, pro-deo en met de kennis van dat moment. Ik noem mijn schrijfsels ook geen reviews maar noteer gewoon mijn belevingen.

Quote from: Dura on December 22, 2020, 11:57:47
Dat lijkt me verstandig, superlatieven zijn vaak misleidend en tasten de geloofwaardigheid aan als het later weer anders wordt.
Verder lees ik het ook graag hoor, en ben blij dat Renë de moeite neemt het neer te pennen.
Dank je!

scrutinizer

Denk dat Frank2 dat ook doet, Rene...... ;)
Misschien dat nuance dan het juiste woord in deze is :)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

AudioEnZo

Geen idee wat Frank doet... [emoji51]

Als je met nuance het verschil bedoeld tussen mijn "oude" Audio-GD versterkerset en de Holo/Kinki Studio set, dat is toch wel meer dan een nuance hoor.
Moet alleen een minder negatief klinkende termen dan "suffig" en "saai" hanteren, maar dat gaat wel goedkomen.
Ik ga de komende tijd lekker luisteren en zal er mettertijd een stukje over dichten.

scrutinizer

#453
Quote from: AudioEnZo on December 22, 2020, 14:02:36
Geen idee wat Frank doet... [emoji51]

Als je met nuance het verschil bedoeld tussen mijn "oude" Audio-GD versterkerset en de Holo/Kinki Studio set, dat is toch wel meer dan een nuance hoor.
Moet alleen een minder negatief klinkende termen dan "suffig" en "saai" hanteren, maar dat gaat wel goedkomen.
Ik ga de komende tijd lekker luisteren en zal er mettertijd een stukje over dichten.
::) ...... ook zijn belevingen genuanceerd opschrijven zoals jij dat hier deed ;)

Quote from: AudioEnZo on December 21, 2020, 23:04:35
De Kinki's klinken heel natuurlijk met meer drive dan de M3. Ze klinken "sneller", opener met meer ruimte, 3D.
De M3 is in vergelijk suffer, wat saai.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

AudioEnZo

Dat zeg ik, had het wat minder negatief moeten omschrijven.
Ach, het is maar zo. En doorrrrrr :)

scrutinizer

Quote from: AudioEnZo on December 22, 2020, 16:06:46
Dat zeg ik, had het wat minder negatief moeten omschrijven.
Ach, het is maar zo. En doorrrrrr :)
Zo is dat.... :)
Vanuit enthousiasme audiobeleving omschrijven is......a bitch. ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

frank2

#456
René schrijft net als ik over wat hij hoort, en ja alles evolueert. Wat ik 5 jaar geleden schreef over wat ik top vind, is nu voor mij in verhouding als voorbeeld het minste geworden.

Een voorbeeld: iego  gold stekkers vond ik altijd goede stekkers, nu zijn het voor mij de minst goede stekkers die ik heb. Ga nu voor rodium stekkers van C&D. Waarom.? Op mijn scan speak speakers vond ik rodium niet mooi klinken, op Focal klinken ze juist hemels...

En sommige dingen sta ik nog steeds achter bijvoorbeeld de review over usb kabels.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

addesmo

Die rodium stekkers van c&d, over 5 jaar............ ;)

AudioEnZo

Heren, het mag wat mij betreft weer ontopic gaan......

Laan

Ondanks de woorden die misschien een wat negatief beeld schetsen over de m1/3 ben ik het wel met je eens Rene. Fantastische set voor het geld, maar klonk bij mij uiteindelijk iets te "zakelijk". Nooit een echte mismatch, want kan alles aan, maar er zijn er die meer plezier leveren. Fijn dat jij een vervolg hebt gevonden in de Holo-Kinki combi.  :colgate:
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

AudioEnZo

Thanks Mark [emoji1303]

EDV

Quote from: AudioEnZo on December 18, 2020, 12:19:32
Onlangs hier met verbazing naar een versterker van Kinki Studio zitten luisteren. Dat resulteerde in de verkoop van mijn Audio-GD Master 1 en 3. De Master 3 was redelijk snel naar Hongarije verhuisd en kon ik de bestelling voor een set Kinki Studio EX-B7 plaatsen en die zijn gisteravond binnen gekomen 🙂
Nu lekker in laten spelen....

Ik hoor net dat de Audio-GD Master 1 ook is verkocht, dus dat traject kan ook starten. Vervelende hobby hebben we ook hè!

Fotootje met de Master 1 nog in de set (wordt vanmiddag opgehaald):


Is die kinki echt zo goed?

EDV

Beste Rene,

Vraagje, heb je website bekeken en wat gelezen, proficiat met je site en je systemen.
Heb je ooit xanadu speakers vergeleken met Harbeth en met actieve speakers zoals Dutch&Dutch?

frank2

#463
Ik vind dit een vreemde vraag, harbeth is een zeer warm volklinkende speaker, d en d is een neutraal klinkende speaker.
Als voorbeeld  een wharfdale linton vs focal spectral ook een wereld van verschil.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

EDV

Quote from: frank2 on December 23, 2020, 11:13:17
Ik vind dit een vreemde vraag, harbeth is een zeer warm volklinkende speaker, d en d is een neutraal klinkende speaker.
Als voorbeeld  een wharfdale linton vs focal spectral ook een wereld van verschil.
Focal hou ik helemaal niet, heb sopra 2 gehad. Had mijn Harbeths daar voor weggedaan, en dan terug gekocht!
De 30.2 is toch vrij neutraal. Waarom ik deze vraag stelde is omdat in een andere thead, ze me verteld hadden dat door de dsp de dutch ook warm vol kan laten klinken.
Wil gewoon de actieve weg opgaan mijn systeem vereenvoudigen.

AudioEnZo

Quote from: EDV on December 23, 2020, 10:40:29
Is die kinki echt zo goed?
Ja ik vindt ze geweldig fraai klinken in mijn set.

Quote from: EDV on December 23, 2020, 10:43:34
Beste Rene,

Vraagje, heb je website bekeken en wat gelezen, proficiat met je site en je systemen.
Heb je ooit xanadu speakers vergeleken met Harbeth en met actieve speakers zoals Dutch&Dutch?
Dank je, ik heb de Xanadu's nooit vergeleken met die merken. Luidsprekers vergelijken is geen handige bezigheid voor mij. Ben rolstoelgebonden en slepen met die kasten niet echt een optie. Als ik werkelijk op zoek zou willen gaan naar andere luidsprekers zou ik dat traject wel in moeten gaan maar hopelijk wordt er dan voor me gesleept .
Slepen met zware apparatuur of kabels wisselen is overigens ook geen pretje maar doe dat nog wel eens omdat het zo'n leuke hobby is ;)

Deleted User

Duidelijk, maar op welke manier is je keuze dan op Xanadu gevallen. Ik woon in de buurt van IJsselmuiden, ik ben er een keer geweest, naast Dynaudio Confidence, ATC Tower, B&W800 serie zou Xanadu denk ik ook een optie kunnen zijn.

EDV

Lezen van de site van audio en zo.
Heb je ook nog millon
Omdat ik bang heb dat de actieve speakers te schel zouden klinken.
Maar nu terug on topic wil audio en zo zijn thread niet kapen.

Deleted User

Excuus, nu helemaal overheen gelezen. Ik herinner me nu dat ik dit eerder gezien heb. Mooie luidspreker geschiedenis ;D

AudioEnZo

Quote from: EDV on December 23, 2020, 12:03:12
Lezen van de site van audio en zo.
Heb je ook nog millon
Omdat ik bang heb dat de actieve speakers te schel zouden klinken.
Maar nu terug on topic wil audio en zo zijn thread niet kapen.
Er zijn teveel merken om allemaal te beluisteren, gaat dan op werken lijken ;)

Quote from: Jazzman on December 23, 2020, 12:17:20
Excuus, nu helemaal overheen gelezen. Ik herinner me nu dat ik dit eerder gezien heb. Mooie luidspreker geschiedenis ;D
No worries en dank je. Ik heb er inderdaad genoeg "versleten". Na begin jaren 90 aan Xanadu verslaafd te zijn geraakt heb ik best veel andere merken gehoord maar nooit meer omgeschakeld naar een ander merk, alleen binnen Xanadu steeds hogerop geraakt. Binnen mijn budget en ruimte is de HRS80 wel de top voor mij.

bryston

Hoi René

Ik heb je even een PM gestuurd over Kinki Studio.
Alleen ben ik er niet helemaal zeker van, dat het ook gelukt is.

Met vriendelijke groet, Arco.

AudioEnZo

#471
Hoi Arco,
Ik heb nog geen PM gezien helaas!
Heb nu jou een PM gestuurd :)

bryston

Oeps, daar was ik al bang voor.

AudioEnZo

Als niets lukt dan mag het altijd via de site:
https://www.audioenzo.nl/contact/

bryston

Ik denk dat het nu wel gelukt is.