Audio En Zo

Started by AudioEnZo, November 12, 2014, 08:39:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PatrickP

Ik kom je ook overal tegen Remoss!  :clapping:

Deze verbaast me niet; ik weet dat je in high-end audio zit... ::)
Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediënten van Hegel, Focal, Moon, Vpi, Creek, Denon, AudioQuest, Isotek, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/

AudioEnZo

Hè hè  ;D

Ach, wat is highend, klinkt erg naar mijn zin in ieder geval  :P

PatrickP

Budgettair gezien zitten we in ieder geval ruim boven modaal.... Dat lijkt me de hoge kant. Jij nog veel meer dan ik! :angel:

Leuk om je ontdekkingstocht van de afgelopen jaren een beetje te hebben kunnen teruglezen. Ik hoop iets stabieler te zijn in mijn wensen. Wellicht extra gestimuleerd door een "all-in-one" oplossing te kiezen met de Hegel H360. Die kan prima uit de voeten met een nog betere DAC, maar dat hoeft gelukkig voorlopig (??) niet! :P
Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediënten van Hegel, Focal, Moon, Vpi, Creek, Denon, AudioQuest, Isotek, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/

AudioEnZo

Ha ha, ik weet precies hoe dat pad kan verlopen. Ik ben trouwens uiterst stabiel in mijn wensen hoor: mijn enige wens is altijd dat het in mijn beleving vooruit moet gaan  :clapping:

AudioEnZo

Hier in huize AudioEnZo zijn te afgelopen half jaar weer wat audiospulletjes naar binnen geslopen. Zo is er een extra SOtM sPS-500 voeding voor de switch gekomen en wat kabeltjes van Purecable uit de MSTR serie (luidsprekerkabel en interlinks)
De Audio-GD R7 dac is uit de set verdwenen na het beluisteren van de nieuwe Holo Audio MAY dac, wat een beauty is dat zeg.
Mijn exemplaar is nog niet geleverd en luister ik dus nu tijdelijk naar de Cambridge Audio 752BD. De Wolfson WM8740 24bit DAC's halen bij lange na niet het niveau wat ik ben gewend. Kenmerken zijn plat en ronduit saai, ondanks het upsamplen.
Maar goed er komen betere tijden :)

Wat plaatjes:







Marco66

Wow, die dac ziet er prachtig uit. Zowel buiten als binnenkant!
Kende het merk nog niet.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

AudioEnZo

Ja is zeker een prachtig gebouwde dac.
Ik heb eerder al de Holo Audio Spring en de Spring II dac's on huis gehad, maar deze MAY dac is van andere orde en geheel mono opgebouwd!

holco

Wordt een sjieke installatie zo langzamerhand  ;D
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

AudioEnZo

Dat dan weer wel :)

Thanks!

eduard

Rene als ik vragen mag heb jij de audio-gd master 1 voorversterker wel eens vergeleken met de schiit freya S. Wat ik me ook afvroeg in jouw setup heb jij ook een HT receiver of is dit een volledige stereo setup. Ik vraag dit omdat ik me afvroeg of dat het niet hebben van een volledig HT bypass een gemis is.
Ik wil namelijk deze voorversterker eventueel wel op nemen in mijn HT set.
En dan is een HT bypass erg gewenst. Mijn huidige voorversterker is een parasound 2100 uit 2010 maar die vertoond erg veel gebreken.

Eduard

holco

De Master-1 heeft geen HT-bypass, maar onthoud wel de volume standen per input onafhankelijk,
wat bij mij een prima alternatief is.

Quote from: eduard on July 29, 2020, 20:53:02
Rene als ik vragen mag heb jij de audio-gd master 1 voorversterker wel eens vergeleken met de schiit freya S. Wat ik me ook afvroeg in jouw setup heb jij ook een HT receiver of is dit een volledige stereo setup. Ik vraag dit omdat ik me afvroeg of dat het niet hebben van een volledig HT bypass een gemis is.
Ik wil namelijk deze voorversterker eventueel wel op nemen in mijn HT set.
En dan is een HT bypass erg gewenst. Mijn huidige voorversterker is een parasound 2100 uit 2010 maar die vertoond erg veel gebreken.

Eduard
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

AudioEnZo

Eduard, wat holco dus  zegt :)

Ik heb overigens geen HT receiver verder, is allemaal  puur stereo inderdaad.

frank2

Ik las net iets over nad 33 in dat draadje. En dat jij deze minder vond klinken, wat ik kan begrijpen. Maar heb jij wel eens geëxperimenteerd met rodium stekkers ipv gold stekkers.?

Ik weet niet wat Victor bedoelde. Maar ik weet wel dat als er een nieuwe versterker of speakers komen de bedrading van stroomkabels en interlinks opeens niet meer de juiste zijn.
Bijna al mijn stroomkabels zijn nu voorzien van rodium evenals de aanvoerkabel naar het stekkerblok. Toen ik nog de scan speak speakers had was alles gold stekkers.
Verder heb ik hier een door C&D oem interlink die in vergelijk met een approch 3 interlink van peacock audio en die kost 1100 euro vergelijkbaar is vergeleken met mijn oude xlr interlink van 150 euro. Bij scan speak was die oem interlink steevast het beste, nu met mijn Focal hoor ik zo duidelijk dat de xlr krachtiger en opener is.

Dus misschien ben je te snel met beoordelen geweest met de nad 33, en had je wat meer met kabels moeten testen.
En ja ik ben geen voorstander van klasse D dus ik begrijp het wel...
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

twani

Quote from: frank2 on December  2, 2020, 15:31:24
Ik las net iets over nad 33 in dat draadje. En dat jij deze minder vond klinken, wat ik kan begrijpen. Maar heb jij wel eens geëxperimenteerd met rodium stekkers ipv gold stekkers.?

Ik weet niet wat Victor bedoelde. Maar ik weet wel dat als er een nieuwe versterker of speakers komen de bedrading van stroomkabels en interlinks opeens niet meer de juiste zijn.
Bijna al mijn stroomkabels zijn nu voorzien van rodium evenals de aanvoerkabel naar het stekkerblok. Toen ik nog de scan speak speakers had was alles gold stekkers.
Verder heb ik hier een door C&D oem interlink die in vergelijk met een approch 3 interlink van peacock audio en die kost 1100 euro vergelijkbaar is vergeleken met mijn oude xlr interlink van 150 euro. Bij scan speak was die oem interlink steevast het beste, nu met mijn Focal hoor ik zo duidelijk dat de xlr krachtiger en opener is.

Dus misschien ben je te snel met beoordelen geweest met de nad 33, en had je wat meer met kabels moeten testen.
En ja ik ben geen voorstander van klasse D dus ik begrijp het wel...

Zoosdat......

:popcorn:

chansig

Ach ja...xlr geeft ook nog een extra boostje aan dB's. Dus wie weet.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AudioEnZo

Quote from: frank2 on December  2, 2020, 15:31:24
Ik las net iets over nad 33 in dat draadje. En dat jij deze minder vond klinken, wat ik kan begrijpen. Maar heb jij wel eens geëxperimenteerd met rodium stekkers ipv gold stekkers.?
Al mijn 230V stekkers zijn rodium. Ik had tijdens het verblijf van de M33 hier geen beschikking over andere stekkers.

frank2

#416
Quote from: AudioEnZo on December  2, 2020, 16:53:00
Al mijn 230V stekkers zijn rodium. Ik had tijdens het verblijf van de M33 hier geen beschikking over andere stekkers.

Je kent het verschil tussen rodium en gold stekkers? Neem aan van wel bij een klasse D zou ik zeker gold of koper nemen die klinken stuk minder schoon en wat voller wat de steriele klank wat kan verminderen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Quote from: AudioEnZo on December  2, 2020, 16:53:00
Al mijn 230V stekkers zijn rodium. Ik had tijdens het verblijf van de M33 hier geen beschikking over andere stekkers.
Daar ga je dan dus al. Eigenlijk is fatsoenlijk vergelijken van versterkers niet mogelijk.

Even los van alle commotie. Lekker blijven vergelijken en als je het niets vind, dan vind je het niets.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AudioEnZo

Quote from: frank2 on December  2, 2020, 16:59:15
Je kent het verschil tussen rodium en gold stekkers? Neem aan van wel bij een klasse D zou ik zeker gold of koper nemen die klinken stuk minder schoon en wat voller wat de steriele klank wat kan verminderen.
Ik kan niet zo even op stel en sprong alle stekkers wisselen. Uiteraard heb ik in het verleden wel eens kabels vergeleken met andere stekkers, bijv goud. Wat we toen hebben gehoord qua verschil was nooit mega groot. Puntjes op de i, dat kan maar een "slecht" klinkende versterker goed laten klinken gaat 'm niet worden (en dan bedoel ik niet persee een M33).

AudioEnZo

Quote from: chansig on December  2, 2020, 16:59:33
Daar ga je dan dus al. Eigenlijk is fatsoenlijk vergelijken van versterkers niet mogelijk.

Even los van alle commotie. Lekker blijven vergelijken en als je het niets vind, dan vind je het niets.

Gr. Hans
;D

Zo is dat Hans en dat ga ik ook doen!

AudioEnZo

Onlangs hier met verbazing naar een versterker van Kinki Studio zitten luisteren. Dat resulteerde in de verkoop van mijn Audio-GD Master 1 en 3. De Master 3 was redelijk snel naar Hongarije verhuisd en kon ik de bestelling voor een set Kinki Studio EX-B7 plaatsen en die zijn gisteravond binnen gekomen 🙂
Nu lekker in laten spelen....

Ik hoor net dat de Audio-GD Master 1 ook is verkocht, dus dat traject kan ook starten. Vervelende hobby hebben we ook hè!

Fotootje met de Master 1 nog in de set (wordt vanmiddag opgehaald):

katwax

Ik vind de looks alvast mooi en ze zien er ook solid uit.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

AudioEnZo

Is idd erg fraai gebouwd en ze klinken al net zo :)

addesmo

Om in stijl te blijven zou je er toch zeker een buizen versterker neer moeten zetten ;)

AudioEnZo

Ik zie daar dan weer niet zo snel een "stijl"reden voor  :P