Audio En Zo

Started by AudioEnZo, November 12, 2014, 08:39:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chansig

Dat is ook helemaal waar. Maar beter in de audio wereld is naar mijn beleving vaak een smaak dingetje. Maar als het inzichtelijk is wat er beter is heb je wat mij betreft helemaal gelijk.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AudioEnZo

#376
Gisteren is mijn geliefde Xanadu HRS80 set weer hier afgeleverd met nieuwe Hypex Fusion FA252 versterkers ingebouwd, per speaker worden nu de  2 woofers met 250W nCore per woofer aangestuurd.
Praktisch verbeteringen, zo gaan ze na instelbare tijd uit als er geen signaal meer is, als ik de voorversterker weer aanzet gaan ze direct weer aan, handig.
Ook de 3 presets zijn erg handig, zo wordt het erg simpel om 3 verschillende filters te vergelijken. Ik ben heel blij met het resultaat.
Let niet op de vieze vingers en stof op de foto, is genomen voor het poetsen :D



solitaire

mooi als je audio spullen, waar toch flink in geinvesteerd is, zo bij de tijd gehouden kan worden !


veel plezier ermee (het luisteren, niet het poetsen :colgate:)
Hinterm Horizont geht's weiter.

AudioEnZo

Dank je! Ze staan inmiddels te glimmen :)

Marco66

Mooie upgrade weer, prachtig.

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

AudioEnZo


dre73

Is het laag van de HRS20 wel compleet genoeg?
Ik ben namelijk zeer benieuwd naar de klank van een set met Pasieve radiator.

Mooie upgrade met de Ncore! 8)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

AudioEnZo

Jazeker, daar mankeert echt heel weinig. De passieve woofer is heel laag afgestemd en klinkt erg fijn, nooit benauwd of iets dergelijks. Hier in mijn huiskamer heeft deze speaker mij, zeker gezien het formaat, echt verbaasd hoe compleet dit klinkt!

dre73

Dank u!

Visueel vind ik het ook zeer geslaagd trouwens.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

AudioEnZo

Yep, dat hoekige oogt lekker stoer  ;D En het ís ook een erg sterke/stevige kast, best zwaar ook!

AudioEnZo

#385
Zo, de streamer setup door de mannen van Magna Hifi weer wat gewijzigd, en ten goede!
Oude setup:
SOtM sMS200-ultra > tx-USBultra. Beide gevoed door de SOtM spS500. Daarna naar de Singxer SU-1 en dan via I2S naar de Audio-GD R-7dac

Nieuwe setup:
SOtM sMS200ultra > Singxer SU-1 met ingebouwde SOtM sCLK-EX clockprint. Alles gevoed door de sPS500, dus ook de Singxer. Dan weer via I2S naar de dac.

De SOtM tx-USBultra is dus uit de keten. Voordeel van het inbouwen van de sCLK-EX in de Singxer SU-1 is dat deze laatste  nu geklokt wordt vanuit (de betere klokken van) de sCLK-EX.
Tevens is de 230V voeding van de SU-1 er nu uit en voedt de uitstekende sPS500 nu dus ook de SU-1.

De set speelt nu hier een week mee en heeft door deze wijziging nog nooit zo fijn geklonken. Zo onwijs gemakkelijk en vloeiend. De micro dynamiek is bizar en creëert dat er een enorme betrokkenheid bij de muziek is.

Ook is de Audio-GD R2R7 voorzien van een ander front en kunnen alle aanpassingen welke voorheen via jumpers verliepen, nu via de knopjes op het front geschieden. Denk aan de diverse NOS en OS modi, maar ook dithering en PLL is aan en uit te zetten.
Ook de firmware updates kunnen nu via een stekkertje aan de achterzijde gedaan worden. Het apparaat heeft daardoor een naamsverandering ondergaan van R2R7 naar R-7.

We kunnen er weer even tegen!

Singxer SU-1 achterzijde met 9V aansluiting voor de SOtM sPS500 voeding.


Singxer SU-1 met de  met sCLK-EX ingebouwd:


Audio-GD R-7

holco

Mooie upgrades weer René  :clapping:
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Marco66

Gaaf hoor, mooie setup zo!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Laan

Lekker dan, loop ik weer achter :)

De R2R7 naar R7 mod ga ik ook doen volgend jaar. De rol van de usb ultra verplaatsen naar de singxer laat ik even, hoewel het ongetwijfeld een stap is. De usb ultra is hier net "ingespeeld" en nu dit weer..  :nervous:
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

AudioEnZo

Dank heren :)

Ja Mark, de ontwikkelingen gaan snel bij de Fa. Magna ;) Dat nieuwe front is sowieso erg handig, de Singxer/SOtM sCLK-EX upgrade is simpelweg geweldig. Maar snap ook dat je niet overal maar meteen achteraan kunt hollen  :police:

AudioEnZo

Er is hier weer een klein slagje gemaakt door het netwerk wat aan te pakken. De audiostream loopt nu geheel via een apart netwerkdeel, dus niet meer via de "algemene" Asus router, maar via een aparte switch. Dus de NAS is naar het audiokastje verplaatst en er is een NUC bijgekomen waar Roon ROCK op draait.
Al met al een fijne verbetering, meer rust in het geluid en opvallend meer definitie in het laag. Ben er blij mee.

AudioEnZo

Zo dan, een tijdje in de luwte geweest voor wat betreft audio, lekker genoten van de muziek vooral :)

Zoals in het aankoopdraadje al gemeld, was ik een paar weken geleden in de gelegenheid om de SOtM sNH-10G switch in de set te knopen. En die is er dan ook niet meer tussen vandaan gegaan, alhoewel ik niet van plan was om het te kopen  :?
Er is meer rust in het geluidsbeeld. Meer rust? Het klinkt eerder vanzelfsprekender, rijker, tonaal iets warmer. Het laag is beter doortekend, gelaagder. Ben er uiterst content mee.



Ik heb tevens de stroomvoorziening een upgrade gegeven. In eerste instantie was ik gaan shoppen om alles kant en klaar te kopen. Dat ging echter wel heel erg in de papieren lopen, het gaat om 7 netkabels en een stekkerblok. Tevens een Gigawatt G-C20A 2P installatie automaat en G-044 wandcontactdoos.

Koen van Purecable gaf aan ook kabel (Triple-C koper) los van de rol te verkopen en uiteindelijk heft hij diverse spulletjes geleverd waarna ik naar hartelust kon knutselen. Alles netjes met adereindhulzen of vorkjes afgemonteerd in de schuko en iec stekkers. Kous eromheen en ferrietringen geplaatst.
Het stekkerblok (Nano Block) is wel geheel door Purecable gebouwd, als een tank en met prachtige onderdelen zoals Gigawatt schuko outlets en Fututech inlet. Triple C koper in steraansluiting en trillingsvrij afgegoten met gel.

Wat plaatjes:


Later in de week ook een Gigawatt wandcontactdoos geplaatst en de Gigawatt automaat in de meterkast gemonteerd, afgemonteerd met hetzelfde draad als in de netkabels, Triple C koper. Je wilt niet weten hoe dat ging, lichamelijk gezien dan, maar het zit ;)

holco

Mooie spulletjes weer man, veel plezier ermee  ;D
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

fluissie

Damn... Zeker mooi spul allemaal  :pompom:

Ben wel benieuwd naar het (hoorbare) verschil ...

Maximus_Aurelius

Wel een mastodont van een switch ;).
Hoor je het verschil, of zijn de verschillen klein ten opzichte van een doorsnee switch.
Ik zit soms zelf met een scheef oog te kijken naar een Aqvox maar heel eerlijk gezegd vind ik de prijs een hekelpunt. ;)
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

AudioEnZo

Dank heren! Het verschil tussen de TP-link switch die ik had (met iFi iPower voeding) en deze SOtM sNH-10G is behoorlijk. Goed hoorbaar in een bredere en diepere stage. Ook het laag is erop vooruit, krachtiger. De tonale balans als geheel is iets warmer geworden en het geheel soepeler, gemakkelijker qua weergave.

Het kabelverhaal is lastiger om te duiden wat er precies is verandert, maar ik omschrijf de beleving als volgt: je kon de pagina met kleine lettertjes wel lezen als je er wat moeite voor doet, prima. Maar met de juiste leesbril op gaat het toch een stukje beter. Het lijkt dat als de basis (lees voeding) beter is, de hele set gewoon beter kan presenteren. Ik kan niet aangeven wat de grootste verbetering is. Alle netkabels en andere zaken zijn in één klap vervangen. Wellicht zit daar ook de grootste winst, vele kleine winsten bij elkaar opgeteld.

AudioEnZo

Vorige week heeft Jos van Magna Hifi de Audio-GD R7 dac voorzien van  nieuwe klokken, de Accusilicon 318B Femto's.
Er is meer rust en detail te horen. Daarnaast klinkt alles minder rauw, "less grain" schijven ze aan de andere kant van de oceaan. De eerste paar dagen wisselde vooral de laagweergave wat, maar op dit moment speelt het geweldig goed. Diep, vol en mooi gelaagd. Stemmen en instrumenten klinken zeer natuurgetrouw. Ben er weer uiterst tevreden mee :D


holco

Bedankt weer René, gaat mij weer geld kosten  ;)
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

AudioEnZo

Sorry, ik zie het inderdaad in jouw showcase ;)

AudioEnZo

Nog even een puntje op de i gezet, het JouwHifi verdeelblok voor de NAS, Nuc en aanverwante audiozaken voorzien van een mooier kabeltje met sleeve. Ook alle aansluitingen voorzien van koper/zilver adereindhulzen en een likkie SilClear.
Het kan maar weer gebeurt zijn :)