Audio En Zo

Started by AudioEnZo, November 12, 2014, 08:39:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AudioEnZo

Nee hoor Bert, ze waren even elders nodig

AudioEnZo

Ow ow ow, wat is dat weer lekker om je eigen luidsprekers terug te hebben zeg. Ben al een paar dagen erg in mijn sas en kon nu goed beoordelen hoe goed de SOtM set is. Met open mond naar muziek luisteren is dan het resultaat, heerlijk  ;D

bert de melker

En daar gaat het om lekker genieten van je muziek .[emoji443][emoji446]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Laan

Vraagje Rene: ik ben ook zojuist overstag gegaan. De mano gaat, de sotm sms 200 ultra met voeding komt.. Nu heb ik er een singxer su1 magnafied bij genomen, maar zie dat jij sotm usbultra hebt gekozen. Ik wordt wat duizelig van al die kastjes met enorme typenummers, maar wat is het verschil tussen een sotm singxer als laatste schakel voor de dac? Die + €600 heb ik al ontdekt :)
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

AudioEnZo

Hey MArk, mooi dat je ook de SOtM set hebt gekozen, die gaat je zeker bevallen  :wub:
Ik heb de tx-USBultra  niet in de plaats van de Singxer SU1 hoor. Die laatste zit nog steeds in de set omdat de Audio-GD dac via I2S gewoonweg beter klinkt dan via de Amanero USB ingang.

De tx-USBultra zit dus tussen de sMS-200ultra en de Singxer SU1 in. Om een en ander qua verschil/verbeteringn in verhouding te zetten: als je de sMS-200ultra + sPS500 voeding op 100% verbetering stelt ten opzichte van de Mano, brengt de toevoeging van de tx-USBultra nog eens  zo'n 30% extra.

Mijn treintje is dus sMS-200ultra + sPS500 > txUSB-utra > Singxer SU1 Magnafied > Audio-GD R2R7 dac. Ik ben normaal gesproken een groot liefhebber van een zo eenvoudige mogelijke setup (bijvoorbeeld een Mano) maar deze SOtM/Singxer setup klinkt zó goed dat ik  de meerdere apparaten en daarbij extra snoeren en voedingen op de koop toe neem.

Laan

Nee he.. nog een kast.. ik dacht dat ik er nu wel was :unsure: En dan nog een mega klok zeker? Welcome to the never ending story :)

Ahum, ik ga binnenkort genieten van deze toch wel upgrade en ben blij met de wetenschap dat dit niet het einde is!

Dank voor je uitleg Rene! Jos durfde er nog niet over te beginnen denk ik.
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

AudioEnZo

Ha ha, ik herken je gevoel  ;D

Een externe klok heb ik ook getest en dat gaf ook winst ja, maar niet zoveel als de tx-USBultra gek genoeg en was dus geen moeilijke keuze. Nou zijn er nog veel betere klokken............ :devil:

Buell

#357
Hoi AudioEnZo.

Geheim tip;
Ik heb bronzen voetjes van het merk Mapleshade onder de dac geplaatst.
Geen subtiele verbetering, met name ruimte, plaatsing en laag profiteren.
Aanrader!

Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.

Versterker: Line Magnetic LM219ia | Dion Audio voorversterker |Audio GD R7 ladder dac| Mano Ultra MKIII  streamer | TvW Erres(Philips) CD104 |PrimaLuna prologue8 | Sonus Faber Guarneri memento en Franco Serblin- Accordo monitoren| Audio tegels | Audio lamp

Laan

Quote from: AudioEnZo on May 31, 2018, 22:03:23
Hey MArk, mooi dat je ook de SOtM set hebt gekozen, die gaat je zeker bevallen  :wub:
Ik heb de tx-USBultra  niet in de plaats van de Singxer SU1 hoor. Die laatste zit nog steeds in de set omdat de Audio-GD dac via I2S gewoonweg beter klinkt dan via de Amanero USB ingang.

De tx-USBultra zit dus tussen de sMS-200ultra en de Singxer SU1 in. Om een en ander qua verschil/verbeteringn in verhouding te zetten: als je de sMS-200ultra + sPS500 voeding op 100% verbetering stelt ten opzichte van de Mano, brengt de toevoeging van de tx-USBultra nog eens  zo'n 30% extra.

Mijn treintje is dus sMS-200ultra + sPS500 > txUSB-utra > Singxer SU1 Magnafied > Audio-GD R2R7 dac. Ik ben normaal gesproken een groot liefhebber van een zo eenvoudige mogelijke setup (bijvoorbeeld een Mano) maar deze SOtM/Singxer setup klinkt zó goed dat ik  de meerdere apparaten en daarbij extra snoeren en voedingen op de koop toe neem.


Hmm.. er zou nog een kastje tussen passen  :tounge:
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

AudioEnZo

Quote from: PrimaLuna on June  2, 2018, 20:45:05
Geheim tip;
Ik heb bronzen voetjes van het merk Mapleshade onder de dac geplaatst.
Geen subtiele verbetering, met name ruimte, plaatsing en laag profiteren.
Aanrader!
Zal het eens besnuffelen. Nog een bepaald type?

AudioEnZo

Quote from: Laan on June  2, 2018, 21:12:02
Hmm.. er zou nog een kastje tussen passen  :tounge:
Haha, makkelijk :)
Hoe bevalt de SOtM je ten opzichte van de Mano?

Laan

Waanzin..  :inlove:

Ik zeg er nog even niks over om te voorkomen dat ik de suggestie wek gesponsored te worden, ok?
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

AudioEnZo

Oké, straks dan maar :)

Buell

Quote from: AudioEnZo on June  3, 2018, 11:26:38
Zal het eens besnuffelen. Nog een bepaald type?

LHFSET Low Heavyfoot (set of three)
Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.

Versterker: Line Magnetic LM219ia | Dion Audio voorversterker |Audio GD R7 ladder dac| Mano Ultra MKIII  streamer | TvW Erres(Philips) CD104 |PrimaLuna prologue8 | Sonus Faber Guarneri memento en Franco Serblin- Accordo monitoren| Audio tegels | Audio lamp

AudioEnZo


Laan

Quote from: AudioEnZo on June  3, 2018, 12:40:51
Oké, straks dan maar :)

Er gebeuren wel bijzondere dingen in het geluidsbeeld. Mijn luister assistent Appie bevestigt dat (wij vermoeden dat Appie ook signalen uit het heelal kan ontvangen) met een wat nerveus gedrag en verbaasde blikken naar de speakers..
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

AudioEnZo

Dat snap ik wel, zoiets heeft Appie nog nóóit gehoord  :angel:

Laan

Nee, ik ook eigenlijk niet. Ik vind het altijd wel lastig te vertellen hoe iets klinkt. En erg subjectief natuurlijk. Hierbij een poging:

Wat direct opvalt is dat het laag anders is. Het is niet zozeer meer, maar het bouwt wat meer druk op, edoch, is wel erg strak. Ook het hoog is heel anders. Mild, maar heel gefocust. Crispy, verfijnd. Het midden lijkt aanvankelijk wat ielig. Na wat langer luisteren valt op dat het "venster" waardoor je luistert groter is dan voorheen. De speakers verdwijnen nog meer dan voorheen en de audioset lijkt minder een rol te spelen. Alsof er een stuk ballast is losgelaten. In dat grotere venster klinkt alles wat kleiner, of anders gezegd, het is niet meegegroeid. Met alles bedoel ik dan stemmen, instrumenten, akoestiek van de opnameruimte of kunstmatige effecten die dat suggereren, maakt niet uit. Hierdoor krijgt alles vooral meer ruimte en wordt het "as it is", in juiste proporties weergegeven, niet opgeblazen. Een heel groot voordeel daarvan lijkt, dat die extra ruimte wordt ingevuld door allerlei kleine details, galmpjes e.d. die normaal verwateren of worden weggedrukt in een groots geluid. Het is daarom makkelijker geworden een tweede stem te ontwaren, of te verstaan wat de backvocals nu eigenlijk zingen, of te benoemen of je naar een keyboard piano of een vleugel luistert. Daarbij komt de juiste ambiance veel beter uit de verf, iets wat ik bij vinyl ook vaak erg goed vind lukken.

Voor nu kan ik beamen dat dit inderdaad een "stap" is. En dan niet achteruit of opzij. Misschien wel groter dan van een Sonos Ultimo naar een mano. In geld zeker groter, maar gelukkig mag iedereen zelf bepalen op welk punt het stopt. Ik vind het zeker de moeite waard, maar kan niet ontkennen dat de mano de beste prijs/kwaliteit verhouding heeft. (voor veel consumenten)

En speelt hij de tafel de hoek om? Ga ik nog proberen. Ik weet bijna zeker dat dit ten opzichte van originele oude persingen bijna onmogelijk is. Vooral omdat deze door de streamingsdiensten eerst verneukt worden en dan het net op gaan. En hoe goed een streamer ook is, gooi je er rotzooi in, komt er rotzooi uit. Ik heb ook wat nieuwe muziek op nieuw vinyl, dus we gaan het zien! En horen natuurlijk..

Ik denk sterk over die tx-USB-ultra. Niet omdat het me nu tegenvalt, maar het smaakt naar meer...  :colgate:
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

AudioEnZo

 Druk, crispy, detaillering, heel herkenbaar wat je schrijft (overigens prima omschreven ondanks "lastig").

De stap naar de txUSB-ultra is minder groot als wat je nu ervaart vanaf de Mano (die zoals je zegt al erg goed is hoor), maar toch ook wel een stap. Gelaagdheid in het laag en nog meer oplossend vermogen. Je moet wel van details houden :D
Wat de txUSB-ultra voor het middengebied doet is ook wel heel fijn, meer body en het krijgt een soort "gloed" (je moet er maar op komen om het zo te noemen hè ;0 ). Niet als toevoeging op wat je hoort te horen, maar meer wat er altijd al in thuis hoorde maar nu beter waarneembaar. Nou ja, zoiets....  :wub:

Laan

Hoe langer ik luister, hoe meer ik de gekozen naam begrijp. Soul Of the Music.. Diep respect voor deze zuid koreaanse fabrikant.  :worship:
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

AudioEnZo

Mijn geliefde Xanadu HRS80'ers zijn naar de fabrikant voor een grondige verbouwing. In de tussentijd mag ik luisteren naar een fraaie set HRS20SE. Man mn, een prachtig gebouwde luidspreker en klinkt als een malle. Bijna dezelfde keramiek-middentoner als in de 80, tweeter is identiek. Aan de achterzijde zit nog een 22cm laag afgestemde passieve radiator.
Deze set heeft ook een enorm open klankbeeld en veel detail waardoor veel ruimte-informatie. De 80 heeft aan de achterzijde nog een tweeter waardoor dit nog beter is, maar de 20 komt heel ver. Mis wel het afgronddiep gaande actieve laag van de 80, niet dat de 20 geen laag heeft overigens.

De Audio-GD R2R7 dac is voorzien van nieuwe firmware. Ik wil niet zeggen dat er een nieuwe dac speelt maar het wel een enorme verbetering.



chansig

Is dat wat je wilt van een update ? Dat iets anders gaat klinken ? Want je koopt het toch omdat het klinkt zoals het klinkt ?

Mooie speakers om te zien.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AudioEnZo

Jazeker en graag zelfs. Ik vond het al erg fraai en daarom is deze dac ook aangeschaft maar de ontwerper heeft toch een aantal verbeteringen het algoritme van de processor kunnen doorvoeren. Ruimtelijke afbeelding is onder andere verbetert.

Die Xanadu HRS20 zijn idd beauties :)

chansig

Fijn dat de smaak van de upgrader aansluit bij die van jouw.

Ik hoop dat ze bij mijn speakers niets, qua klank, gaan veranderen dmv aan update. Kunnen ze gelijk mijn speakers weer terugnemen. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AudioEnZo

De upgrader is ook de ontwerper van de dac, dus dat gaat al snel goed en dat blijkt.
Mooie van de firmware van deze dac is dat als de upgrade je niet aanstaat, je gewoon de oude versie er weer in kunt schieten, geen man overboord.

Hans, als ze jouw speakers met een update (firmware of whatever) kunnen verbeteren en dat kost ook nog eens niets, dan juich je dat vast toe. Ik schrijf wel specifiek verbetering hè, verandering kàn ook verslechtering inhouden, maar zoals boven al genoemd, als je zo weer terug kunt, waarom niet.