Audio En Zo

Started by AudioEnZo, November 12, 2014, 08:39:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Marco66

Dikke versterker pff, mooie upgrade weer.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

AudioEnZo

Thanks mensen! Mijn audiokastje kreunt dan ook weer stevig onder het gewicht van 40kg  8)

Buell

Gave upgrade !
Mijn broer speelt er ook mee, erg goed. Veel plezier ermee.

By the way hier heeft NOS 3 ook zijn intrede gedaan, was net of deze setting ook moest inspelen !? Werd steeds beter, staat nu al weken zo te spelen, erg lekker moet ik zeggen.

Van de week nog een onvoorziene upgrade, de router op een andere stroomgroep bleek positief te werken. Ik heb 2 groepen in de woonkamer ( geen speciale audiogroepen, ( nog niet tenminste)) de router in een ander stopcontact gaf een gratis stukje lucht in het geluid  ;D
Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.

Versterker: Line Magnetic LM219ia | Dion Audio voorversterker |Audio GD R7 ladder dac| Mano Ultra MKIII  streamer | TvW Erres(Philips) CD104 |PrimaLuna prologue8 | Sonus Faber Guarneri memento en Franco Serblin- Accordo monitoren| Audio tegels | Audio lamp

AudioEnZo

Dank je Fred!

Die NOS 3 heeft mij ook niet meer losgelaten. Onlangs 's avonds laat een keer op de 6Moons stand gezet, alleen heel kort geluisterd want er kwam wat tussen. De volgende dag straal vergeten dat ik iets had verandert en "lekker" gaan luisteren. Vanaf de eerste tonen beviel het al niet maar kon me vinger er niet achter krijgen. Totdat ik me de 6Moons stand herinnerde. Dus snel weer terug naar NOS modus 3 en alles viel weer op z'n plek en dat blijft zo staan ;)

Mooi dat de groepswissel positief uitpakt, staat die nu op dezelfde groep als je set? Hier heb ik wel een aparte groep voor audio, best lekker ;)

Ben erg benieuwd straks naar de Master 1 voorversterker. Duurt nog een week of 2 denk ik, maar wat in een goed vat zit.......

Buell

Nee juist op een andere groep.
Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.

Versterker: Line Magnetic LM219ia | Dion Audio voorversterker |Audio GD R7 ladder dac| Mano Ultra MKIII  streamer | TvW Erres(Philips) CD104 |PrimaLuna prologue8 | Sonus Faber Guarneri memento en Franco Serblin- Accordo monitoren| Audio tegels | Audio lamp

AudioEnZo

Oké, misschien minder storende apparaten op die groep, alhoewel het dezelfde fase zal zijn.

naish123

Mooie spullen!

Bij mij ging het ook beter klinken toen ik de switch in de meterkast op de stekkerdoos aansloot van het alarm. Per ongeluk.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

holco

Hoewel ik de Pre in de Master 10 niet in weet te schatten? lijkt mij dit wel weer een serieuze upgrade René, gefeliciteerd iig en zie graag weer je verslag verschijnen  ;D
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

solitaire

Quote from: AudioEnZo on March 14, 2018, 07:54:41
Zo, het eerste deel van de volgende upgrade is binnen in de vorm van de Audio GD Master 3 eindversterker. Nog even wachten op de Master 1 voorversterker. Dit ter vervanging van de Master 10 geïntegreerde versterker.
Nu tijdelijk een Audio GD NFB-27.77 voorversterker/DAC te leen. Klinkt ook niet verkeerd :) De service van Magna Hifi was weer geweldig overigens, zeer flexibel en meegaand, top gasten!

[img ]http://www.audio-gd.com/Master/Master-32015/M320152.JPG[/img]

[img ]http://www.audio-gd.com/Master/Master-32015/M320155.JPG[/img]

potent apparaat zo te zien :o  (is al weer een tijdje geleden dat ik iets van zijn hand heb beluisterd helaas ...)
Hinterm Horizont geht's weiter.

Dirkjanboon

heel mooie set Rene , ziet er erg mooi uit Begrijp ik het goed je kijkt films stereo ?
Denon pma 520A Hepta ace Sony mds-503
Pioneer pd-207 HT: Denon avr 1604
Jvc sp-w100 eec 2.0 speakers
Technics sl-d21Samsung BD1500

AudioEnZo

Ja klopt Dirk Jan, we luisteren films in stereo. Muziek is hier verreweg het belangrijkste. Alhoewel films op de set in het geheel niet verkeerd klinken hoor ;)

AudioEnZo

Quote from: holco on March 14, 2018, 17:40:44
Hoewel ik de Pre in de Master 10 niet in weet te schatten? lijkt mij dit wel weer een serieuze upgrade René, gefeliciteerd iig en zie graag weer je verslag verschijnen  ;D
De Master 1 is echt wel een fikse stap beter. Ook de eindversterker is iets anders, waar de Master 10 alles op één print zit is dit bij de Master 3 volledig gescheiden voor links en rechts en in aparte compartimenten geplaatst.
Verslag komt er zeker aan, eerst een tijdje spelen :)

AudioEnZo

Vandaag ook even de audiokast verbouwd, in het midden het ladeblok verwijdert en planken gemaakt voor de Audio GD Master 1, Master 3  en R2R7 dac. De Master 3 staat al onderin. De Master 1 komt daar direct boven en de R2R7 bovenop.
Nu staat daar tijdelijk een  Audio GD NFB27.77 voorversterker/dac:


Laan

Mooie opstelling Rene! M1 is inderdaad ook hier een grote stap geweest. En lekker eenvoudig zonder al die ingangen.
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

AudioEnZo

Is idd een mooie stap! Staat nu in te spelen :D
Niet echt een hele knappe foto hoor

holco

Netjes!!

En nu lekker genieten  ;D
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Markus2

Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

AudioEnZo


Laan

Heb je de HE versie van de M1?
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

AudioEnZo

Nope, de gewone M1, de HE versie paste niet in mijn kastje ;)

Maximus_Aurelius

Quote from: AudioEnZo on March 24, 2018, 09:13:51
Nope, de gewone M1, de HE versie paste niet in mijn kastje ;)

Alles past hè  :D. Gewoon passend maken  :tongue2:.

Mooi apparaat👍🏻👍🏻. Überhaupt mooie set.

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

AudioEnZo

Dank je :)
Kastje is al ernstig aangepast, op de plek van de versterking zaten lades. De HE versies van Audio-GD zijn erg diep, zo'n 50cm en dan de aansluitingen/kabels nog.

Dirkjanboon

ben jij toevalig ook een nikon fan ? leuk dat we dezelfde hobby hebben . ik heb twee dedicated sets . een voor stereo , een echte Balzars img 010 mk II die de meeste speakers rauw lust , een zwaar gemodificeerde denon pma 700v , ik noem hem niet voor niets "beest" want dat is ie zeker van 0 - 350v  in slechts 30 ms , een bandbreedte van 5 - 150.000 hz  (0.0012% thd ) een netto stroom verbruik van 440va (16a). meer dan genoeg power voor mijn hepta's die erg goed laten horen welke opnamen goed gedaan zijn , gepruts in de studio laten ze heel duidelijk horen verder een pd-207 cd speler en stereo output van de blue ray op de audiofiel bitstream mode (samsung bd-p1500), en een JVC td-rw 218 deck . surround is mijn denoontje avr 1604 6.1 receiver , optisch blue ray , JVC sp w 100 en eec speakers en pc sub . tv samsiung ue32m5620 ik ben er erg blij mee , oh ook nog een technics sld21 pickup op beest die een erg audifiele Phono stage heeft en natuurlijk niet tegen de dynamiek van digital op kan .

heb erg veel respect hoe je al die updates van uit je rolstoel gedaan hebt klasse !!!
Denon pma 520A Hepta ace Sony mds-503
Pioneer pd-207 HT: Denon avr 1604
Jvc sp-w100 eec 2.0 speakers
Technics sl-d21Samsung BD1500

Laan

Quote from: AudioEnZo on March 24, 2018, 09:13:51
Nope, de gewone M1, de HE versie paste niet in mijn kastje ;)

De gewone is al zo fantastisch... Ik vind het een enorme upgrade t.o.v. de combi dav/vv die ik eerder had. Die was goed, maar dit... Bizar veel beter met de platendraaier. Met de dac ook hoor, doch blijft dan lastig om te bepalen of het aan de dac of de vv ligt. Of allebei.
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

AudioEnZo

Quote from: Dirkjanboon on March 24, 2018, 20:35:14
ben jij toevalig ook een nikon fan ?
Ja klopt, ik ben je een jaar of wat nog wel op het NCN forum tegengekomen. De Nikon set kon ik niet mee goed hanteren vanwege het gewicht (D3s met lichtsterke zoomobjectieven) Tegenwoordig knip ik plaatjes met Fujifilm, op dit moment de X-T2 en dat bevalt erg goed!

Quote from: Dirkjanboon on March 24, 2018, 20:35:14leuk dat we dezelfde hobby hebben . ik heb twee dedicated sets . een voor stereo , een echte Balzars img 010 mk II die de meeste speakers rauw lust , een zwaar gemodificeerde denon pma 700v , ik noem hem niet voor niets "beest" want dat is ie zeker van 0 - 350v  in slechts 30 ms , een bandbreedte van 5 - 150.000 hz  (0.0012% thd ) een netto stroom verbruik van 440va (16a). meer dan genoeg power voor mijn hepta's die erg goed laten horen welke opnamen goed gedaan zijn , gepruts in de studio laten ze heel duidelijk horen verder een pd-207 cd speler en stereo output van de blue ray op de audiofiel bitstream mode (samsung bd-p1500), en een JVC td-rw 218 deck . surround is mijn denoontje avr 1604 6.1 receiver , optisch blue ray , JVC sp w 100 en eec speakers en pc sub . tv samsiung ue32m5620 ik ben er erg blij mee , oh ook nog een technics sld21 pickup op beest die een erg audifiele Phono stage heeft en natuurlijk niet tegen de dynamiek van digital op kan .
Ook een lekkere sets, mooi dat je stereo en surround apart hebt! Die Balzers is wel een speciaaltje zeg!

Quote from: Dirkjanboon on March 24, 2018, 20:35:14heb erg veel respect hoe je al die updates van uit je rolstoel gedaan hebt klasse !!!
Dank en dat is wel eens een dingetje bijvoorbeeld met versterkers van 40 kg,  maar ik ga niet veel uit de weg. De verbouwing van het kastje gingen mijn meisje en ik geheel op stuk maar geeft dan wel weer voldoening achteraf ;)