Audio En Zo

Started by AudioEnZo, November 12, 2014, 08:39:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AudioEnZo

Quote from: Laan on November 18, 2017, 20:00:22
Ik denk aan post.nl :)
Zoiets ja, tenzij we bij elkaar in de buurt wonen ;)

Laan

Apeldoorn. Maar als je de kabel wil testen, kan hij ook eerst naar jou toe. En wil je hem niet, dan stuur je hem naar mij. Ik wil sowieso die kabel.
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

AudioEnZo

Dat zou een mooie route kunnen zijn!

Buell

#253
Quote from: AudioEnZo on November 10, 2017, 18:18:25
Heb je NOS mode 2 al beluisterd (S2 en ATT1 ON)? Ik zit hier nu al een uur met mijn mond open te luisteren. Zeer schoon met behoud van detail, heel breed en diep en het laag mooi vol en afgrond diep.....snel weer luisteren!

Zondag heb ik de laatste smooth software gekregen, en ja dan probeer je weer wat.
En ik moet zeggen de NOS mode2 klinkt nu wel heel goed, net wat dynamischer en luchtiger dan de 6Moons instelling en zeker een breder beeld.
Voorlopig laat ik dit maar eens even zitten  :clapping:
Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.

Versterker: Line Magnetic LM219ia | Dion Audio voorversterker |Audio GD R7 ladder dac| Mano Ultra MKIII  streamer | TvW Erres(Philips) CD104 |PrimaLuna prologue8 | Sonus Faber Guarneri memento en Franco Serblin- Accordo monitoren| Audio tegels | Audio lamp

AudioEnZo

Inderdaad, precies zo heb ik ook ervaren! Goed om dezelfde ervaring te lezen ;D

Laan

Vananvond de jumpers geplaatst en na een uurtje kan ik al zeggen dat ik me aansluit bij jullie. Nos 2 klinkt erg aangenaam. Default komt me dan net iets te dun over. Synthetisch. Nos 2 is gul, met meer gloed. Iets minder analytisch. Stemmen zijn natuurlijker. Het zijn allemaal vage kreten van een individu, maar samengevat: deze setting laat ik eens een tijdje zo staan.
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

AudioEnZo

Altijd lastig om beleving om te zetten in tekst, maar we spreken wel dezelfde taal zo te lezen :)

Ik heb de Tubulus ACSS kabel binnengekregen gisteren, dus die hangt nu in de set "op te warmen"  ;D

Buell

#257
Quote from: Laan on December  3, 2017, 00:19:29
Vananvond de jumpers geplaatst en na een uurtje kan ik al zeggen dat ik me aansluit bij jullie. Nos 2 klinkt erg aangenaam. Default komt me dan net iets te dun over. Synthetisch. Nos 2 is gul, met meer gloed. Iets minder analytisch. Stemmen zijn natuurlijker. Het zijn allemaal vage kreten van een individu, maar samengevat: deze setting laat ik eens een tijdje zo staan.

Hier al een maandje NOS 2, verveeld niet, een blijvertje zo lijkt het.

Sinds donderdag speelt een test upgrade voor de Mano, de mannen van Magna hifi hebben een nieuwe lineaire voeding geplaatst en nog wat andere betere(snellere) componenten. De boel staat in te spelen, maar dit is nu al een grote verbetering, met name de plaatsing en zwartere achtergrond valt op. De dynamiek was de eerste dagen minder, maar dat is dik ingehaald. (inspelen, het blijft apart )

Komende week ga ik weer een aantal settings proberen die nu wellicht beter matchen dan NOS2, maar ik verwacht dat het bij het zelfde blijft. wellicht maakt NOS3 nog een kans.

Grappig, drie verschillende sets en toch komen we op de zelfde settings uit. We hebben een goede smaakt, ha ha  :headbanging:

Let maar op Laan, het wordt vanzelf nog beter. De R2R7 heeft echt uren op de teller nodig om helemaal los te komen.

Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.

Versterker: Line Magnetic LM219ia | Dion Audio voorversterker |Audio GD R7 ladder dac| Mano Ultra MKIII  streamer | TvW Erres(Philips) CD104 |PrimaLuna prologue8 | Sonus Faber Guarneri memento en Franco Serblin- Accordo monitoren| Audio tegels | Audio lamp

Laan

Ja, we zijn het wel heel erg eens steeds. Niks voor een forum, maar een keer wat anders :) En om nog een stapje verder te gaan: morgen gaat mijn Mano ook naar Rob voor de update. Na-aperij of verslaving? Zeg het maar. Het is in elk geval wel erg leuk. Nooit gedacht dat er toch weer meer blijkt te zijn opgenomen dan ik eerder hoorde. Vooral in de achtergrond leer ik weer vele nieuwe details en galmpjes kennen in muziek die ik al jaren luister. 

Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

Buell

#259
Quote from: Laan on December  3, 2017, 13:40:23
Ja, we zijn het wel heel erg eens steeds. Niks voor een forum, maar een keer wat anders :) En om nog een stapje verder te gaan: morgen gaat mijn Mano ook naar Rob voor de update. Na-aperij of verslaving? Zeg het maar. Het is in elk geval wel erg leuk. Nooit gedacht dat er toch weer meer blijkt te zijn opgenomen dan ik eerder hoorde. Vooral in de achtergrond leer ik weer vele nieuwe details en galmpjes kennen in muziek die ik al jaren luister.

De Mano heeft er nu een kleine 100 uur opzitten met de nieuwe voeding e.d, is nog steeds iets te tam, maar begint los te komen.
Gisteren toch maar weer wat settingen geprobeerd, daar de Mano nu ook weer iets anders klinkt.
Ik blijf toch bij NOS 2, NOS 3 klinkt ook wel lekker, geeft hier een kleiner en verder naar achteren geplaatst beeld. NOS 2 rules in mijn set.
Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.

Versterker: Line Magnetic LM219ia | Dion Audio voorversterker |Audio GD R7 ladder dac| Mano Ultra MKIII  streamer | TvW Erres(Philips) CD104 |PrimaLuna prologue8 | Sonus Faber Guarneri memento en Franco Serblin- Accordo monitoren| Audio tegels | Audio lamp

AudioEnZo

#260
Zoals in het kabeldraadje al gemeld is er een nieuwe verbinding tussen de Audio GD dac en versterker gelegd, een Tubulus Argentus ACSS interlink.

Daarnaast heeft hier een Singxer SU-1 MagnaFied audio bridge de set betreden. Onverwacht een fikse verbetering in ruimte, drive en een breder en dieper geluidsbeeld. Ritmisch is er ook een flinke winst, patronen in het geluid kloppen beter en zijn minder "rommelig". Wat ook zeker opvalt is de enorm toegenomen kwaliteit van het laag: diep, loeistrak en vol, prachtig gelaagd en het totale plaatje krijgt hierdoor fraai body.

Ben er weer blij mee :)





holco

Je bent lekker bezig René :)

Kan je wat meer vertellen over die Singer? Of weet je doe eigenlijk maar niet ;)
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

AudioEnZo

Haha, dat is gevaarlijk ja :D

Het is eigenlijk niet veel meer als USB omzetten naar verschillende soorten uitgangen, waaronder I2S. Dat gebeurt normaal ook al via de Amanero USB interface welke in de Audio GD dac zit, maar de Singxer doet dat klaarblijkelijk een stuk beter. Ik ga nu dus vanaf de SOtM streamer via USB naar de Singxer en daarvandaan via de I2S uitgang naar de I2S ingang van de Audio GD dac.

holco

Oké, gelukkig kan ik daar niks mee ;)
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

AudioEnZo

#264
Welja, een SOtM met Singxer bestellen  8)

holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

holco

Als er een Master 11 (of andere Pre combo) komt met ladder DAC gaan we misschien wel overstag ;)
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Laan

Quote from: AudioEnZo on January 10, 2018, 10:26:55
Zoals in het kabeldraadje al gemeld is er een nieuwe verbinding tussen de Audio GD dac en versterker gelegd, een Tubulus Argentus ACSS interlink.

Daarnaast heeft hier een Singxer SU-1 MagnaFied audio bridge de set betreden. Onverwacht een fikse verbetering in ruimte, drive en een breder en dieper geluidsbeeld. Ritmisch is er ook een flinke winst, patronen in het geluid kloppen beter en zijn minder "rommelig". Wat ook zeker opvalt is de enorm toegenomen kwaliteit van het laag: diep, loeistrak en vol, prachtig gelaagd en het totale plaatje krijgt hierdoor fraai body.

Ben er weer blij mee :)







Kan ook zijn omdat je oor niet meer dicht zit..  :tongue2:
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

AudioEnZo

Haha dat zou zomaar kunnen :) Maar gelukkig heb ik de SOtM/Singxer combi een op een kunnen vergelijken met de Mano Ultra, dus dat voordeel (of nadeel) hadden beide apparaten!

AudioEnZo

De Tubulus Argentus I2S kabel zit nu alweer een weekje in de set tussen de Singxer SU-1 en de Audio GD R2R 7HE dac en bevalt uitermate goed. Ik denk voorlopig de laatste vernieuwing, zou niet weten wat ik nu nog zou willen verbeteren en de set klinkt in mijn beleving echt super.
Maar er komt vast wel weer wat op mijn pad.....


holco

Hier het zelfde laken en pak, geen idee wat ik nu nog zou willen veranderen, maar die uitspraak is vrij flexibel gebleken in het verleden over de te komen tijd  :D
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Laan

Ik sluit me daar graag bij aan. Maar die Sotm met Singxer he..? Het houdt niet op. Niet vanzelf...
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

rovinggecko

Een sotm met su-1 als roon end point draait hier al een hele tijd. Niet aan beginnen als je graag wat wisselt. Hier gaat t niet weg voorlopig...
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

AudioEnZo

#273
Zo, het eerste deel van de volgende upgrade is binnen in de vorm van de Audio GD Master 3 eindversterker. Nog even wachten op de Master 1 voorversterker. Dit ter vervanging van de Master 10 geïntegreerde versterker.
Nu tijdelijk een Audio GD NFB-27.77 voorversterker/DAC te leen. Klinkt ook niet verkeerd :) De service van Magna Hifi was weer geweldig overigens, zeer flexibel en meegaand, top gasten!




bert50

Een mooie upgrade Rene je verslag lees ik weer met plezier [emoji106]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P