Scan Speak 23 W sub in nieuw jasje

Started by Leon, November 10, 2014, 23:03:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Leon

Was alweer eventjes geleden hier. Welkom Laan.

Er is helaas heel wat tijd overheen gegaan. De tekeningen waren klaar. Uitgewerkt in CAD. Alles naar de 'houtboer'.............. Tja, die bleek ineens failliet gegaan te zijn.
En mijn spulletjes waren al klaar. Gefreesd. Was een redelijk lastige klus om ze uiteindelijk op de juiste plek te krijgen.

Ik heb ze inmiddels in elkaar gelijmd. Met uitzondering van de fronten. Dat was nog een hele uitdaging. Alles is namelijk 45 graden verstek gezaagd. Dat past dan wel allemaal perfect, maar vraagt absoluut om een zekere behendigheid bij het verlijmen. Ik zal morgen eens wat fotookes posten van het resultaat tot op heden.

En een lijmtip alvast ................ 45 graden verlijmen ... TAPE !!!!
Groetjes Leonneke


Leon

Quote from: morca on June  3, 2015, 23:22:55Nieuwe vorderingen,die gaan we even volgen  :thumbs-up:

De voetjes zijn trouwens ook al een hele tijd klaar ..................
Zal ik morgen ook efkes picjes van schieten. Krijg het nog druk ........
Groetjes Leonneke

Han S

Je zit lekker tussen de steigers Leon, hoe klinkt dat?

XtrmB

Quote from: Leon on June  3, 2015, 23:21:10


En een lijmtip alvast ................ 45 graden verlijmen ... TAPE !!!!

Tape?
HT: Samsung HW-N950

"Technological progress is like an axe in the hands of a pathological criminal."

knubbe

#30
Quote from: XtrmB on June  4, 2015, 08:27:15
Tape?

Als je verstek gezaagde stukken wilt verlijmen dan plak je ze je vaak eerst met tape aan elkaar.
Dus je legt beide oppervlakken plat, verbind ze met tape (buitenkant), lijm er tussen en je maakt de hoek.
De tape is sterk genoeg om te zorgen dat alles op zijn plek blijft.

Dit idee zeg maar;
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

knubbe

Ben overigens zelf wel heel benieuwd naar de voetjes !
Ben zelf eigenlijk ook op zoek naar iets dergelijk waar je dus draadeind in kan stoppen in plaats van dat het eruit komt :)
Heb je hier een fototje van? En zou het mogelijk zijn deze nog meer te laten maken?  >:D
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

XtrmB

Heb deze een tijdje gebruikt voor mijn sub



Dit zijn wel trillingsdempers maar goed, idee is hetzelfde

Deze ben ik ook nog tegengekomen

http://www.ebay.co.uk/itm/3x-HIGH-GRADE-ISOLATING-SPIKES-AND-PADS-FOR-HI-FI-SPEAKERS-AND-TURNTABLE-UPGRADE-/331151954230
HT: Samsung HW-N950

"Technological progress is like an axe in the hands of a pathological criminal."

knubbe

Waar haal je zo iets? Kan wel interessant zijn.
Heb je ook een vergelijk gedaan met spikes? Ik wil ze wellicht voor mijn speakers gaan gebruiken.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

XtrmB

Nee heb geen vergelijking gemaakt omdat ik nog niet zon situatie gehad heb

Die trillingsdempers heb ik gebruikt omdat ik veel mensen halve squashballetjes heb zien gebruiken. Ik dacht dat kan wel iets esthetischer  :angel:
Die dingen kan je halen bij groothandels voor machineonderdelen zoals een fabory, lijenaar of drabbe
HT: Samsung HW-N950

"Technological progress is like an axe in the hands of a pathological criminal."

knubbe

Bedankt voor de tip. Ik zie ze bij de Fabory helaas niet staan (alleen cylindrische) maar weet nu beter hoe te zoeken :)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

morca

Quote from: XtrmB on June  4, 2015, 13:24:52
Nee heb geen vergelijking gemaakt omdat ik nog niet zon situatie gehad heb

Die trillingsdempers heb ik gebruikt omdat ik veel mensen halve squashballetjes heb zien gebruiken. Ik dacht dat kan wel iets esthetischer  :angel:
Die dingen kan je halen bij groothandels voor machineonderdelen zoals een fabory, lijenaar of drabbe
Idd wij hebben zoiets ook wel eens gehad van fabory,maar niet op voorraad liggen .

knubbe

Zojuist de spike gevonden welke ik zocht :)
Lekker fors qua formaat.

Sorry voor het off-topic :)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase