De set van Fietser. Droomversterker heeft nieuwe relatie

Started by fietser, November 10, 2014, 19:51:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

take5

Leuk verhaal en 30k is inderdaad geen kattepis!  :omg: Ik neem aan dat het setje dat op de x-fi stond nog duurder is??
Heb zelf overigens ook goede ervaring met Guy - zeer behulpzaam. Wat vond je eigenlijk van de Directstream Junior?

Kingpin

Quote from: fietser on September 23, 2015, 20:12:51
... De Krell had meer dynamiek en een grotere "punch". Ik heb op mijn speakers het laag 2DB hoger gezet. Maar speelde weer niet zo verfijnd. De bouw kwaliteit vond ik ook veel beter.

Reacties zijn welkom maar ik ben geen techneut dus bij technische vragen pas ik.
Ten eerste je hebt een erg mooie set, zeer zorgvuldig samengesteld :worship:

Wbt je streamer of losse dac kan ik je alleen aanraden om daar eens een goede losse lineaire voeding aan te hangen.
Zelf bouw ik extreem nauwkeurige voedingen, onlangs ook met success voor de Auralic.
Vooral wat jij beschrijft dat de streamer het net niet haalt tov de draaitafel met name het laag, sublaag en toch een soort 'digitaal' randje, kan je dmv een goede lineaire voeding op de streamer en eventueel de dac een grote sprong voorwaarts maken.

My 2 cents.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

fietser

Quote from: take5 on May 16, 2016, 11:00:19
Leuk verhaal en 30k is inderdaad geen kattepis!  :omg: Ik neem aan dat het setje dat op de x-fi stond nog duurder is??
Heb zelf overigens ook goede ervaring met Guy - zeer behulpzaam. Wat vond je eigenlijk van de Directstream Junior?

Op de X-fi stonden de Sonja's 100k pp. Tesamen met een volledige digitale set van PS audio van denk ik de zelfde waarde en afschuwelijke blauwe verlichting :-) Wat ik van de Direct stream vond kan ik niet echt beantwoorden. Ik heb sec naar de set geluisterd er is niets gewisseld. dus ook geen echt vergelijk kunnen maken.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

fietser

Quote from: Kingpin on May 16, 2016, 11:35:54
Ten eerste je hebt een erg mooie set, zeer zorgvuldig samengesteld :worship:

Wbt je streamer of losse dac kan ik je alleen aanraden om daar eens een goede losse lineaire voeding aan te hangen.
Zelf bouw ik extreem nauwkeurige voedingen, onlangs ook met success voor de Auralic.
Vooral wat jij beschrijft dat de streamer het net niet haalt tov de draaitafel met name het laag, sublaag en toch een soort 'digitaal' randje, kan je dmv een goede lineaire voeding op de streamer en eventueel de dac een grote sprong voorwaarts maken.

My 2 cents.

Heb ook al eens rond gekeken naar een andere voeding(BOTW) maar nog niets concreets geprobeerd of verder uitgezocht.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

StereoMike

Quote from: Kingpin on May 16, 2016, 11:35:54
Zelf bouw ik extreem nauwkeurige voedingen, onlangs ook met success voor de Auralic.
Dat kan ik alleen maar bevestigen. Zowel bij de M&G Texel vorige maand als eergisteren in Zwolle lijkt de Auralic met de kingpinvoeding in niets op de Auralic met Purer-Power™. Binnenkort gaan we de Purer-Power, BOTW, Teddy Pardo, Paul Hynes en Kingpin vergelijken.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Staaled

#80
Quote from: fietser on May 12, 2016, 20:39:29
Op een van mijn fietstochtjes vandaag bij mijn favoriete hifi-winkel aanbeland voor een bakkie koffie. Je komt op het goede moment zo werd ik welkom geheten. Ik heb bezoek van Guy eigenaar van Aspera audio een sympathieke Belg en de sales-manager van YG Accoustics een echte amerikaan. Mijn interesse was meteen gewekt. Op de x-fi in Veldhoven vond ik de set die was opgesteld met PS audio en de YG Sonja een van mooist klinkende set en heb daar een behoorlijke tijd vertoefd.
Dus naar de luisterkamer waar nog volop opgesteld werd maar de apparatuur al flink was opgewarmd. Gedemonstreerd werd met de Carmel 2. Als versterking werd de PS audio bsk eind en directstream junior voorversterker gebruikt. Cd speler was de PS audio perfect wave player. Na een uitgebreide uitleg over het fabricage proces werd het volume opgeschroefd . Gedraaid werd met een door YG zelf samengestelde cd met een mengelmoesje aan stijlen. Hoe klonk het? Letm op in mijn beleving! Razend snel,open, los van de speaker, mooi gedetailleerd. Stemmen werden mooi geplaatst. Miste wat druk in het laag en ik had idee dat het beeld wat dieper kon zijn door de speakers wat dichter bij elkaar te zetten en/of in te draaien. Vond het soms wat kil klinken maar die ervaring heb ik wel meer gehad bij snelle analitysche speakers.Als laatste werd wat groots klassiek gedraaid en hier ging het fout. Het geluid werd een brij waardoor nauwelijks nog de plaats van de instrumenten was te herkennen. Ook het laag schoot hier tekort. We praten hier toch over een speaker van 30k. En ik denk dat de rest rond de 25k zit dus een totaal plaatje van 55k. De speaker heeft in het geheel niet de fysieke uitstraling die je bij dit prijskaartje verwacht . Maar het productieproces maakt het duur. Bijna alles wordt in huis gefreesd en ontwikkelde. Volgens mij komt het wel wat overeen met de productie van Magico.
Tot slot werden de speakers nog aan een Prima Luna HP gehangen. Dit klonk beduidend meer laid-back. Stemmen klonken Warmer en er was iets meer druk in het laag. Voor mij was dit ondanks dat deze versterker koud in het rack werd gezet een betere match. Helaas maar 3nummers met deze combi geluisterd.
Nu thuis naar mijn eigen set luisterend laat ik de ervaring even bezinken en zit ik mij af te vragen als ik het mij zou kunnen permitteren de Carmel zou willen aanschaffen. Het antwoord hierop is nee. In mijn beleving heb ik in deze prijsklasse mooiere speakers gehoord en gezien. Oa Sonus Faber en Wilson Audio. Ik vind ze toch ondanks de uitgebreide uitleg over het productieproces ook wel over-priced. Heb genoten van de luisterervaring en de uitleg van de sales-manager(helaas naam vergeten). Mochten deze speakers door een Nederlandse dealer worden opgenomen ga dan vooral eens luisteren voor een eigen oordeel.
Buiten de imo absurde prijs (Carmel™ 2 delivers the lifelike natural sound of YG Acoustics™' flagship Sonja™ and Hailey™, at a price that is within reach for many of us who - until now - could only dream of owning a speaker of such ultra-high-end caliber. Van de Yg site en dan denk ik gelijk waar gaan we heen met so many of us ?  :D) voor een ietwat forse tweeweg speaker lijkt mij dat
de luistersessie geplaagd werd door een akoestiekprobleem.
Of het is een waardeloze speaker. ;D

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

fietser

Loewe 48 inch Connect UHD en Nvidia shield TV + 4K Netflix proef abbo
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

fietser

http://youtu.be/NNF9o4AHn1s

Finishing touch. Hoef niet om een hoekje te kijken :-)
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

Janozj

Super gaaf! Dat zijn toffe speeltjes.  O0

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

fietser

#85
Dank je wel. Heb er ook veel plezier van. En sinds de aanschaf van een Logitech met 1 druk op de knop tv en setop box aan en beugel in de juiste stand😆
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

rogier_hier

Hoi Fietser, heb je topic grotendeels doorgenomen, volgens mij heb je geen naam genoemd maar is je favoriete winkel toevallig Hifiwinkel Beek?

fietser

Een goed verstaander heeft aan een half woord voldoende ;D ;D

En nu op naar de X-Fi in Veldhoven
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

fietser

Terug uit Veldhoven.
Dit jaar weer naar Veldhoven gereden. Gelet op de ervaringen uit het verleden op tijd vertrokken en vooraf kaarten gekocht. We konden zo doorlopen. Ik had van te voren een lijstje van kamers die ik zeker wilde bezoeken. De eerste kamer die ik binnen kwam stond niet op het lijstje maar bleek een aangename verrassing. Beonicke en Konus audio. In omvang een van de kleinste sets maar wat een groots geluid met 2 x 33Watt.
Hierna door naar Naim. Leuke demo waarin steeds gewisseld werd met componenten. Van de basis via een andere eindversterker, voeding en interlink naar top zoals hier werd gedemonstreerd. De meningen van de bezoekers was bijna unaniem dat de voedingsupgrade het meeste effect had. Set maakte qua klank niet veel in mij los. Volgende station Audiac. Geen idee wat de achterliggende gedachte was bij de presentatie van deze set. Een paar grote JBL hoorns met een ingebouwde woofer. De luidspreker werd volgens de presentator vooral in grote homecinema's gebruikt. Waarom dan als 2-weg systeem presenteren? Geluid ging volledig de mist in. Verschrikkelijk rommelig Iaag geen diepte. Waarschijnlijk omdat de hoorns vooral breed afstralen.
Door naar More Music. De moon set die hier stond te spelen met de Golden Ears waren een mooi uitgebalanceerde set. Klonk prima. Jammer dat de DCS niet was aangesloten.  Had graag naar zo'n onbetaalbare digitale trein geluisterd. Voor een analoge demo bij Spec geluisterd. Lekker naar plaatjes luisteren. De Harbeth's paste mooi bij de apparatuur maar ik miste wat er diepte.  Zal ongetwijfeld met de kleine ruimte te maken hebben. Voor de buizen door naar Zugspitz. Nooit geweten dat bomen zo muzikaal waren. Wat een vormgeving.  Laten we zeggen "je moet er van houden". Maar wat klinkt het. Geen idee wat er allemaal stond te gloeien maar heeft wel indruk gemaakt.
B&W was in gedeelte zeer prominent aanwezig. Er stond en 800 op te draaien op een plateau.  Levensecht surround. Bij de demo ben ik al snel gegaan. De eerste demo begon met de geschiedenis van Rotel en een filmpje over de bouw van een ringkern trafo. Dit duurde lang. Veel bezoekers haakte met mij af. Helaas niets gehoord.
Dan door naar Peter Chattelin. Wat een rust heerste daar. Ruimt was akoestisch goed aangepakt. Fantastisch klinkende set. Kost wat maar dan heb je wat. De demo vond in alle rust plaats. Uitleg welke muziek je kreeg te horen in deze voor de verandering een normaal verlichte ruimte.
Ik zal ongetwijfeld pareltjes hebben gemist maar ik heb voor mij bewuste keuzes gemaakt om op mijn gemak door het doolhof Koningshof te (ver)dwalen.
Nog wat losse flodders.  Het zou verboden moeten worden om tot op het bot uitgemolken muziek ( Dire Straits, Diane Krall) nu nog te draaien. Ook techno kan je zorgvuldig opgestelde peperdure set volledig om zeep helpen  Er zijn echt recentere mooie (demo) nummers te vinden. Verder heb ik geen idee wat de meerwaarde er van is om je luisterruimte in een nachtclub met rood of blauw licht en veel pluche gordijnen te veranderen.
Nu weer thuis luisterend naar een vandaag ontdekte cd (Ryan Adams Carnagy Hall) zit ik mij af te vragen of ik wellicht te kritisch ben geweest. Ik denk van niet ik heb juweeltjes gehoord en ook niets. Het blijft altijd een persoonlijke smaak of je iets mooi vindt klinken maar op enkele plaatsen klopte er gewoon iets niet met de randvoorwaarden en dat kan je de exposanten misschien wel kwalijk nemen.
Ergo. Ik heb een leerzame daggehad en mij uitstekend vermaakt. En kijk alweer uit na de volgende show die ik ga bezoeken.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

sultankat

Volgens mij niet te kritisch. Ik was er dit jaar niet, maar herken het beeld van andere jaren. Een goede demo vind je sporadisch. Dat Peter Chattelin eruit springt verbaast me niet echt. Ook hier in Den Haag in zijn eigen zaak zijn de demo's ingetogen met accent op zo mooi mogelijke weergave van de muziek. Daar gaat het uiteindelijk natuurlijk om. Zo zijn er gelukkig nog een paar winkels in Nederland, waaronder A10Audio in Amsterdam. Maar talrijker wordt het er niet op.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

rogier_hier

Hoi Fietser, heb je topic grotendeels doorgenomen, volgens mij heb je geen naam genoemd maar is je favoriete winkel toevallig Hifiwinkel Beek?

fietser

Ja ik kom veel in Beek.
Woensdagavond voor een interview naar Radio 1 geweest.  Waarom nog high endr huis?  Geen idee wat voor luidsprekers er stonden.  Waarschijnlijk 2weg neer field monitors maar het klinkt zeer naturel. Was helaas niet in de gelegenheid om op de techniek in te gaan. Was live dus iedereen was  druk. Wel leuk om eens aan de bron rond te kijken. Thuis klinkt radio 1 totaal niet maar dat komt omdat ik geen tuner heb. Ik luister via het www in 192mbs .
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

fietser

Start post aangepast met nieuwe foto's en You Tube linkje
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

fietser

#93
De mogelijke vervangers voor mijn Martin Logan Vantage. Uurtje zitten luisteren,ik ben verkocht
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

audio_stabilo


felix01

Quote from: fietser on January 20, 2017, 13:56:00
De mogelijke vervangers voor mijn Martin Logan Vantage. Uurtje zitten luisteren,ik ben verkocht
de versterking ziet er ook wel ok uit....
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

chansig

Mag je ze ook thuis luisteren ? Versterkers zien er zekers imposant uit..

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

fietser

#97
Versterkers en cd speler zijn Audia Flight. @chansing ik koop nooit iets wat ik niet thuis gehoord heb :-)
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

fietser

Alkmaar 2017
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

HJ

Quote from: fietser on January 20, 2017, 13:56:00
De mogelijke vervangers voor mijn Martin Logan Vantage. Uurtje zitten luisteren,ik ben verkocht
Welke zijn dit? Hebben wezenlijk grotere panelen en dubbele actieve 10" woofers toch?
Als je de ruimte er voor hebt, geweldig[emoji41]