De set van Fietser. Droomversterker heeft nieuwe relatie

Started by fietser, November 10, 2014, 19:51:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

hifi-annemie

Gebruik zelf al een tijdje de Aries, ben er zeer over tevreden. Heb alleen problemen met mijn nas, daar moet minimserver op draaien anders werkt het niet met mijn synology .
Maar de minimserver is erg beperkt, geen automatische verversing,  plaatjes niet altijd zichtbaar, speelt geen cuefiles.
Bij wisselen van dsd files hoor je gekraak.

fietser

Mijn Aries kon ook niet overweg met mijn Syn 212j met de orginele server. Na een mailtje naar de servicedesk (op vrijdagavond en binnen een uur antwoord). Ik hrb de lightningserver erop gezet en nu speelt het.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

hifi-annemie

Bij was het precies andersom, lightning server werkte niet op mijn synology, misschien  moet ik het nog eens opnieuw proberen.

Isflicka

Quote from: fietser on September 19, 2015, 13:09:10
Omdat de digitale vooruitgang niet stilstaat heb ik een logé voor een paar weken. Nadere bevindingen volgen later.
Heb je de nieuwste versie van de Vega oftewel met DSD256 ondersteuning?
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

fietser

Nee wist ook niet van het bestaan. Is dit iets software of hardware  matigs?
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

Leeuwarden

Neem aan dat dit de Aries is met de Femto klokjes?

Isflicka

Quote from: fietser on September 24, 2015, 12:35:10
Nee wist ook niet van het bestaan. Is dit iets software of hardware  matigs?
Het is firmware. De Vega is hardwarematig in staat om DSD256 af te spelen alleen heb je dan wel de juiste firmware nodig.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

fietser

Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

Isflicka

Quote from: fietser on September 23, 2015, 21:31:15
Mijn Aries kon ook niet overweg met mijn Syn 212j met de orginele server. Na een mailtje naar de servicedesk (op vrijdagavond en binnen een uur antwoord). Ik hrb de lightningserver erop gezet en nu speelt het.
Lightningserver op je Syn 2012j gezet? Lightningserver kun je toch alleen draaien vanaf de Aries (als je de USB input gebruikt voor stick, HDD of SDD)
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

fietser

Zoals ik in bevindingen al had gemeld ben ik geen techneut. Ik heb op mijn Ipad lightningds aangeklikt nadat hij mijn synology niet herkende. Ik gebruik idd de USB ingang.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

fietser

#60
Weer ff verder. De Auralic heeft er nu 300 uur op zitten. Stage en punch zijn sterk verbeterd. Qua detail blijft hij toch achter bij de Krell. Heb voor de gein eens analoog digitaal vergelijk gedaan. LP en dezelfde track via Tidal. Sub laag en verfijning gewonnen door de draaitafel :dry:
In een poging dit gelijk te krijgen een andere USB kabel geprobeerd (Audioquest Diamond) en wat schets mijn verbazing geen geluid meer :devil:. Kabels terug gewisseld en hoppa weer geluid. Ra ra  ;)
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

fietser

#62
Volgens levancier was het een demo kabel. Had bij hem in de winkel wel gespeeld. Toch maar ff gaan omruilen.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

Maro

Verwacht je dat een andere USB kabel je streamer gaat laten klinken als je draaitafel?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

fietser

Quote from: Maro on September 29, 2015, 17:06:30
Verwacht je dat een andere USB kabel je streamer gaat laten klinken als je draaitafel?

Nee want het zijn 2 verschillende grootheden.  Maar ik kan altijd eens proberen of het mijn streamer wat anders (analoger) kan laten klinken. En als het niks is gaat de kabel gewoon retour.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

Isflicka

Quote from: fietser on September 29, 2015, 16:41:28
Volgens levancier was het een demo kabel. Had bij hem in de winkel wel gespeeld. Toch maar ff gaan omruilen.
Welke klok instelling gebruik je op de Vega? In exact mode wordt de dac heel kritisch m.b.t. de USB aansluiting en hoor je inderdaad niets.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

fietser

Hij stond idd in exact mode. Nu gebruik ik vanwege de klank de coarse mode. Toch hier nog eens de kabel op proberen. Dank voor je tip. :worship:
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

fietser

Inmiddels heeft de Dac en 400 uur opzitten en heb besloten om hem te houden. Heb gespeeld met de filters (filter 3)en clock (coarse) instellingen. Hierdoor heb ik het geluid kunnen veranderen (verbeteren). Het laag is strakker en de stage werd breder. Ook in detail wat gewonnen. Ik ben blij omdat ik na de pech met de Krell Connect een gelijkwaardig geluid heb teruggevonden. Toch nog even met een andere USB kabel (Audioquest Diamond) gespeeld. Ondanks dat ik van mening ben dat digitaal nullen en enen zijn en daar weinig aan veranderd kan worden rolde ik om van verbazing. De kabel tilde het geluid sterk omhoog. Het kwam losser van de speakers werd (nog) gedetailleerder en er zat veel meer "punch" in het geluid.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

felix01

Quote from: fietser on October  3, 2015, 19:47:12
Inmiddels heeft de Dac en 400 uur opzitten en heb besloten om hem te houden. Heb gespeeld met de filters (filter 3)en clock (coarse) instellingen. Hierdoor heb ik het geluid kunnen veranderen (verbeteren). Het laag is strakker en de stage werd breder. Ook in detail wat gewonnen. Ik ben blij omdat ik na de pech met de Krell Connect een gelijkwaardig geluid heb teruggevonden. Toch nog even met een andere USB kabel (Audioquest Diamond) gespeeld. Ondanks dat ik van mening ben dat digitaal nullen en enen zijn en daar weinig aan veranderd kan worden rolde ik om van verbazing. De kabel tilde het geluid sterk omhoog. Het kwam losser van de speakers werd (nog) gedetailleerder en er zat veel meer "punch" in het geluid.

succes met de opvolger van de krell! :headbanging:
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

fietser

Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

Maximus_Aurelius

Quote from: fietser on October  3, 2015, 19:47:12
Inmiddels heeft de Dac en 400 uur opzitten en heb besloten om hem te houden. Heb gespeeld met de filters (filter 3)en clock (coarse) instellingen. Hierdoor heb ik het geluid kunnen veranderen (verbeteren). Het laag is strakker en de stage werd breder. Ook in detail wat gewonnen. Ik ben blij omdat ik na de pech met de Krell Connect een gelijkwaardig geluid heb teruggevonden. Toch nog even met een andere USB kabel (Audioquest Diamond) gespeeld. Ondanks dat ik van mening ben dat digitaal nullen en enen zijn en daar weinig aan veranderd kan worden rolde ik om van verbazing. De kabel tilde het geluid sterk omhoog. Het kwam losser van de speakers werd (nog) gedetailleerder en er zat veel meer "punch" in het geluid.

Heel veel (luister) plezier. :headbanging:

Ik was ook verbaasd wat een USB kabel kan doen.
Ben van een no-name USB kabeltje naar een Neo by Oyaide green gegaan die paar tientjes koste en dat was al een vooruitgang. Daarna heb ik uitvoerig USB kabels getest van paar tientjes tot dure waaronder de AQ Diamond en Wireworld Platinum. Ben toen uitgekomen bij de NordOst Blue heaven. Deed op mijn set het beste.
Nu sinds half jaar weer een upgrade doorgevoerd van NordOst blue Heaven naar de NordOst Heimdall2. En dit heeft mij heel veel verbaasd dat er zoveel verschil zit tussen die twee. Zelfs op een demonstratie dag waarbij hij aangesloten zat op een vreemde set was het verschil tussen blue heaven en Heimdall2 heel goed te horen. Na uitvoerig in mijn eigen set te hebben beluisterd is hij gebleven.

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

fietser

Gisteravond een M&G gehad met forumlid Richi. Hij was benieuwd naar mijn Aries/Vega combi. Zelf had hij zijn Chord Hugo meegebracht. Na de gebruikelijke plichtplegingen (koffie met koek) zijn we gaan luisteren. Eerst met mijn set en daarna de dac gewisseld. De verschillen waren gering. De Hugo klonk wat wolliger en zetten een minder breed geluidsbeeld neer. De Vega gaf een bredere stage en klonk wat gedetailleerder en opener. We zijn er niet meer aan toe gekomen om de Vega ook als voorversterker aan te sluiten (time flies when your heaving fun). Kortom een gezellige avond met als conclusie dat er omdanks de twee heel verschillende sets die we hebben er wel degelijk overeenkomsten zijn. Richi was van mening dat de Vega in zijn set weleens te getailleerd en helder zou kunnen zijn. Dit gaan we misschien nog eens beluisteren.
Overigens de hele avond Tidal als bron gebruikt. Scheelt gesleep met cd's en wij horen geen verschil.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

fietser

#72
Op een van mijn fietstochtjes vandaag bij mijn favoriete hifi-winkel aanbeland voor een bakkie koffie. Je komt op het goede moment zo werd ik welkom geheten. Ik heb bezoek van Guy eigenaar van Aspera audio een sympathieke Belg en de sales-manager van YG Accoustics een echte amerikaan. Mijn interesse was meteen gewekt. Op de x-fi in Veldhoven vond ik de set die was opgesteld met PS audio en de YG Sonja een van mooist klinkende set en heb daar een behoorlijke tijd vertoefd.
Dus naar de luisterkamer waar nog volop opgesteld werd maar de apparatuur al flink was opgewarmd. Gedemonstreerd werd met de Carmel 2. Als versterking werd de PS audio bsk eind en directstream junior voorversterker gebruikt. Cd speler was de PS audio perfect wave player. Na een uitgebreide uitleg over het fabricage proces werd het volume opgeschroefd . Gedraaid werd met een door YG zelf samengestelde cd met een mengelmoesje aan stijlen. Hoe klonk het? Letm op in mijn beleving! Razend snel,open, los van de speaker, mooi gedetailleerd. Stemmen werden mooi geplaatst. Miste wat druk in het laag en ik had idee dat het beeld wat dieper kon zijn door de speakers wat dichter bij elkaar te zetten en/of in te draaien. Vond het soms wat kil klinken maar die ervaring heb ik wel meer gehad bij snelle analitysche speakers.Als laatste werd wat groots klassiek gedraaid en hier ging het fout. Het geluid werd een brij waardoor nauwelijks nog de plaats van de instrumenten was te herkennen. Ook het laag schoot hier tekort. We praten hier toch over een speaker van 30k. En ik denk dat de rest rond de 25k zit dus een totaal plaatje van 55k. De speaker heeft in het geheel niet de fysieke uitstraling die je bij dit prijskaartje verwacht . Maar het productieproces maakt het duur. Bijna alles wordt in huis gefreesd en ontwikkelde. Volgens mij komt het wel wat overeen met de productie van Magico.
Tot slot werden de speakers nog aan een Prima Luna HP gehangen. Dit klonk beduidend meer laid-back. Stemmen klonken Warmer en er was iets meer druk in het laag. Voor mij was dit ondanks dat deze versterker koud in het rack werd gezet een betere match. Helaas maar 3nummers met deze combi geluisterd.
Nu thuis naar mijn eigen set luisterend laat ik de ervaring even bezinken en zit ik mij af te vragen als ik het mij zou kunnen permitteren de Carmel zou willen aanschaffen. Het antwoord hierop is nee. In mijn beleving heb ik in deze prijsklasse mooiere speakers gehoord en gezien. Oa Sonus Faber en Wilson Audio. Ik vind ze toch ondanks de uitgebreide uitleg over het productieproces ook wel over-priced. Heb genoten van de luisterervaring en de uitleg van de sales-manager(helaas naam vergeten). Mochten deze speakers door een Nederlandse dealer worden opgenomen ga dan vooral eens luisteren voor een eigen oordeel.




Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

DofN

#73
Ik ben niet zo verbaasd :)

Je kan wel verwachten dat een speaker van 25K beter klinkt dan een LS van 10K (indien beide ongeveer van dezelfde fysieke omvang zijn). Toch zijn beide LS vermoedelijk voor niet veel meer dan 3K aan onderdelen in elkaar gezet. Het prijsverschil rechtvaardigt zich bij dergelijke prijzen vooral in exclusiviteit en de audiofiele idee dat als iets duurder is, het ook beter klinkt. Zo is bijvoorbeeld nog nooit aangetoond dat tweeters met exclusieve materialen beter klinken dan normale tweeters. En exclusieve LS zijn inderdaad duurder om te maken, en dat maakt ze ook al niet beter klinkend.

Ik ben er al een tijdje uit dat duur geprijsde LS helemaal niet - of zelfs integendeel - beter klinken: vaak willen juist die fabrikanten hun LS onderscheiden van de concurrent door de LS een eigen klanksignatuur mee te geven die niet neutraal is. Vraag me niet om een wetenschappelijke onderbouwing, het is maar een indruk.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

fietser

#74
De "heb" speelt in dit segment volgens mij ook een grote rol. Kreeg nog wat foto's te zien van iemand die een Panasonic tv ( you tube) als bron gebruikte met een dropveter naar een geïntergreerde Krell met 2 YG's tegen de muur gewoon omdat het kan :-)
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.