De set van Fietser. Droomversterker heeft nieuwe relatie

Started by fietser, November 10, 2014, 19:51:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fietser



Ach die 2 keer 3 kwartier rijden heb ik er graag voor over gehad. Ondanks de beperkingen van het pand heb ik veel leuke dingen gezien en gehoord. Al kwam dat niet altijd uit de verf. Voor mij al een prè als er analoge bronnen worden gebruikt.
Ik ga eigenlijk altijd voor de sfeer, echt beoordelen is waar je ook bent, lastig. De sfeer hier was de gebruikelijke grijze mannen. Echter ik had de indruk dat er wel erg veel grijze staarten en zwarte Metal shirts waren.😜😎.
Ik kan en ga ook nooit vergelijken met thuis imo onmogelijk.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

fietser

Roon overgezet van de Nas naar de Nuc. Beetje prutsen maar nu werkt alles naar behoren. Roon bedienen gaat nu veel sneller en smoother.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

fietser

#402
Nieuw lampje. Gaat op een powerbank dus geen trafo in de buurt en dus geen brom. Accentueert vooral stof :embarassed:
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

Faxe

#403
Heb dezelfde lamp maar gebruik de meegeleverde adapter. Heb zelf niet het idee dat ik hierdoor geen brom hoor. Maar via een powerbank kan natuurlijk ook  :thumbs-up: 
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

fietser

Quote from: Faxe on April 25, 2023, 21:34:18Heb dezelfde lamp maar gebruik de meegeleverde adapter. Heb zelf niet het idee dat ik hierdoor een brom hoor. Maar via een powerbank kan natuurlijk ook  :thumbs-up: 

Ik kan hem ook nog in de Nuc steken. Maar vond dit wel zo creatief.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

Spijkie

Quote from: fietser on April 25, 2023, 18:59:15Nieuw lampje. Gaat op een powerbank dus geen trafo in de buurt en dus geen brom. Accentueert vooral stof :embarassed:

Ik zie gelijk een nieuwe aanvulling op het assortiment bij de sponsors, een audio verantwoorde plumeau  :colgate: .

Mooie setup zo
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

brt

Quote from: fietser on April 16, 2023, 19:23:12Ik ga eigenlijk altijd voor de sfeer, echt beoordelen is waar je ook bent, lastig. De sfeer hier was de gebruikelijke grijze mannen. Echter ik had de indruk dat er wel erg veel grijze staarten en zwarte Metal shirts waren.😜😎.


Niks mis met een ballad van The Scorpions imo ;)
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

fietser

Quote from: brt on May  3, 2023, 21:44:28Niks mis met een ballad van The Scorpions imo ;)

Idd niks mis mee. Maar voor mij is 1x per jaar in de top 2000 voldoende. Maar ik had wel 1 klik met de zwarte t-shirts. We houden van analoog :headbanging:
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

fietser

Gewoon omdat het kan.
Monitor Audio Hyphn speakers
MBL N11 en N21 voor- eindversterker
DCS Rossini player

Wat moet ik ervan melden? Behalve dat het schreeuwend duur is. Ik heb lekker muziek zitten luisteren en koffie gedronken en dat kan ik thuis bij mijn set ook. Geen echte positieve of negatieve uitschieters. Wel bijzonder dat bij deze constructie het laag goed los komt. 4 woofers die elkaar aankijken .

Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

DofN

Heel goed om die heel dure dingen in audioland een beetje te relativeren :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Mediator

Ook dure spullen kunnen in meerdere of mindere mate je ding zijn.

fietser

Quote from: DofN on July 19, 2023, 13:53:47Heel goed om die heel dure dingen in audioland een beetje te relativeren :)


Bij sets die uit exoten als deze bestaan kan ik vaak slecht aangeven wat beter of slechter klinkt. Niet of nauwelijks te vergelijken met qua prijs gelijke sets. Soms treft ik een uitschieter zoals de Canor/Perlisten set zoals eerder in mijn draadje omschreven. En deze kost dan ook nog minder dan de helft van bovenstaande set.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

fietser

Quote from: Mediator on July 19, 2023, 15:10:27Ook dure spullen kunnen in meerdere of mindere mate je ding zijn.

En dat geldt niet alleen voor audio. Voor audio geldt voor mij wel dat verbetering (anders) vaak onevenredig veel duurder wordt.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

DofN

Toch heb ik vaak zat bizar dure sets gehoord die niet goed klonken. Op een gegeven moment houdt het echt wel op met de relatie tussen kwaliteit van weergave en wat het kost.


You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

B-art

#414
.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

chansig

Slaat echt nergens op. Complete waanzin.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Mediator

Nee hoor is geen afzeiken. Ik heb in het verleden ook genoeg gehoord dat duur is en helemaal niet mijn ding is. Zo heb ik in het verleden Tannoy nog nooit goed op en show horen klinken. Een paar keer zelfs gekleurd en zo dood als een pier. Ik weet niet of de importeur het inmiddels beter doet. Ik heb nota bene Tannoy dus dan zeik ik mijn eigen speaker af. Maar een ander voorbeeld dat ik echt slecht vond was Goldmund en Avalon. Die combinatie klonk indrukwekkend met eigen opgenomen audiofiele muziek. Totdat er de mogelijkheid werd geboden om eigen muziek te draaien. Dat klonk echt beroerd. Er werd vervolgens door degene die de demo gaf verwezen naar dat dit een gemiddelde opname was. Een geval van 'mijn set is zo goed dat ik alleen nog een tiental audiofiele opnames kan draaien'. Maar er zijn ook genoeg voorbeelden van wél mooie en dure combinaties. Accuphase of Jadis met Dynaudio. Zingali met Graaf.

B-art

#417
.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

fietser

Quote from: B-art on July 19, 2023, 20:02:31Hmm geen zin meer in dit forum. Stop er mee na 20 jaar

Jammer dat dit in mijn draadje gebeurd.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

fietser

#419
Quote from: chansig on July 19, 2023, 17:44:40Slaat echt nergens op. Complete waanzin.

Gr. Hans

Zoals gewoonlijk een helder onderbouwde mening
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

DofN

Ja is jammer fietser. Je moet maar aannemen dat het toeval is.

Wat wel heel goed was, was een set met Wilson Alexandria XLF, voor 250.000 euro (of was het toen nog gulden..) vrij opgesteld in een grote ruimte. In mijn luisterhoek gaan die LS het niet beter doen wat ik nu heb en ze zijn aanzienlijk duurder. En bij de meeste mensen op dit forum niet als ik zo naar de grootte van de luisterruimtes kijk.

Het hangt dus ook wel een beetje van de ruimte af.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

jahtari

Het is meestal ook de ruimte die je hoort ipv enkel de speakers.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Nahpets

Quote from: Mediator on July 19, 2023, 20:00:00Maar een ander voorbeeld dat ik echt slecht vond was Goldmund en Avalon. 

1 van de meest indrukwekkende sets die ik ooit gehoord heb was bij Multifoon in Rotterdam, Goldmund all the way. Met die enorm lelijke stellage van luidsprekers. En een kostenplaatje van een vrijstaand huis.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

vanzomereng

#423
Quote from: DofN on July 19, 2023, 17:23:15Toch heb ik vaak zat bizar dure sets gehoord die niet goed klonken. Op een gegeven moment houdt het echt wel op met de relatie tussen kwaliteit van weergave en wat het kost.

Yep, los van het hogere verwachtingspatroon van dure sets, zijn vaak die kolossale grote speakers, meestal een paar maten te groot voor de gemiddelde huiskamer. Zowel in esthetisch als in akoestisch opzicht.
Met sets tussen de 3 tot 10 duizend euro,zijn al zo ongelofelijke goede en ongecompliceerde weergave resultaten mogelijk.

Met name in de hifi-weergave, geldt de wet v/d afnemende meeropbrengsten zeer sterk. Echter deze rationele stelling heeft voor vele audiofielen geen "remmende" werking omdat deze hobby meer is, dan pure ratio.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

chansig

#424
Quote from: fietser on July 19, 2023, 20:09:37Zoals gewoonlijk een helder onderbouwde mening

Thanks.

Ik lees net het report to mod topic. Gelukkig kan ik tellen.

Mooi om te lezen dat men achter de schermen bezig is de verzuurde mensen meer ruimte te gaan geven.

Overigens ging mijn opmerking over de prijs van 82.000 euro. Die vind ik waanzin. Had het gezegd moeten worden ? Geen idee.

Maar als het goed is komt er nu een soort van code/regel die helpend gaat zijn of iets gezegd mag worden. Over het hoe zijn al regels.

Zal de verzuring vast helpen.

Ik probeer overigens zo mogelijk topics te mijden omdat daar wat mij betreft tenenkrommende zaken worden geschreven en mijn denken over er niet past. MrC, HuubF, Frank2, Laan, Vergeer, Rowdy, etc.  Dat gold overigens niet voor het topic van Fietser. Al weet ik hij mijn manier van posten niet oké vind. Op basis daarvan mijd ik wel dit topic. Nu even een keer niet. Dus my bad.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.