De set van Fietser. Droomversterker heeft nieuwe relatie

Started by fietser, November 10, 2014, 19:51:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AudioEnZo

Prachtige set zo, geniet er met volle teugen van  ;D

fietser

Quote from: Faxe on January  5, 2023, 20:11:02
Mooie set zo, vee plezier ermee. Wat gebruik je als Roon server? (Neem aan dat je Roon gebruikt gelet op de vermelding van Roon ready dac) Hoe ben je tot de keuze gekomen voor de Ortofon Cadenza red?

Roon draait op mijn NAS. Dit gaat prima mede omdat ik geen DSP gebruik.
De Cadenza red heb ik vergeleken met een Goldring uit dezelfde prijsklasse. Meer vergelijken maakt imo de keus alleen maar moeilijker. En 4 of 5 keer een element in te bouwen is ook wel een dingetje.
Manger P1, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200.

Mitch--

Quote from: VANZOMERENG on January  5, 2023, 23:06:11
Nou nou nou nou   :butbut:
Heb je deze set al gehoord bij fietser?

Nee niet gehoord, maar ken de Mangers en die vind ik geweldig, versterker heb ik eens in een andere setting gehoord en vond ik ook prachtig, dus uitgaande van de componenten vind ik dit prachtig! Just being enthusiastic  ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Tabcam

Heb de Mangers helaas op de XFi niet gehoord omdat ze 2x bezig waren met de set en dus niet speelden. Ben wel benieuwd naar de luisterverslagen. Veel luisterplezier maar dat moet met de Dan D'Agostini wel lukken lijkt me.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

fietser

Nog wat plaatjes
Manger P1, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200.

Richi

#355
Hifi pørn!

 :inlove:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

JoWa

Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

Kantuit

Mooier dan Dan wordt het echt niet...
Dynaudio Contour 20
Hegel H120
Vincent S6
Pro-ject tube box SE II / Pro-ject rpm 5.1 / Ortofon 2M red

AudioEnZo


Xander32

Jaren terug op de hifi show in Veldhoven, was het een set met Manger ls die mijn aandacht trok en vast wist te houden. Deze klonk erg lekker, ondanks de matige akoestiek.

I.c.m. de top componenten in jouw set, kan het niet anders dan goed klinken 🎶 Geniet ervan!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

fietser

Quote from: Xander32 on January 27, 2023, 12:55:18Jaren terug op de hifi show in Veldhoven, was het een set met Manger ls die mijn aandacht trok en vast wist te houden. Deze klonk erg lekker, ondanks de matige akoestiek.

I.c.m. de top componenten in jouw set, kan het niet anders dan goed klinken 🎶 Geniet ervan!

Volgens mij was dat de actieve versie. Was voor mij ook een eerste kennismaking. En zoals blijktcheeft die een vervolg gekregen 😉
Manger P1, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200.

fietser

#361
Naar mijn idee heeft de versterker toch meer als de geadviseerde 50 uur inspeeltijd nodig om goed los te komen.
De afgelopen weken is het geluidsbeeld alleen maar dieper en strakker geworden. Ook het laag gaat dieper en is goed gecontroleerd.
Ook het detail en de ruimte is gegroeid. Anette Asvik's Liberty bezorgd mij nog meer dan eerder kippenvel. Het Oosterse The astounding eyes of Rita van Anouar Brahem staat als een huis. Prachtige details en een zeer gecontroleerde "Oed". Je voelt de snaren als het ware natrillen. Het wat zwaar en bombastisch aangezette What you may find van Arctic Lake vult de hele ruimte met een breed beeld en het kan hard zonder dat de speakers een krimp geven. Another life van Nadine Khouri is zo mooi strak en droog.
Maar wat toch het meeste opvalt is het gemak waarmee alles wordt weergegeven. Er is altijd nog over, de versterker wordt nooit overvraagd.
Deze week nog in de gelegenheid geweest om te luisteren naar de zelfde opstelling als die ik heb met ipv de ingebouwde dac een Dcs Bartók met Apex upgrade aangesloten. Dit klonk toch echt wel beter dan de ingebouwde dac. Meer ritme, controle en details. Maar daar hangt dan wel een (onevenredig?) hoog prijskaartje aan. Ook verbazingwekkend dat de Mangers zoveel meer detail konden laten horen.
De Audio Analogue phono is inmiddels ook lekker ingespeeld. Plaatjes draaien blijft een leuke bezigheid. Het klinkt anders dan streamen. Vooral het (sub)laag is dieper maar niet per definitie strakker. Stemmen zijn 'warmer' als digitaal. Kan met het zelfde gemak een avondje plaatjes draaien als streamen.
Laatst kreeg ik steeds meer de indruk dat het beeld wat naar links trok. Ik heb dat ook eens met mijn Devialet gehad maar daar verdween het na een paar dagen weer. Bij de Progression niet. Het ging steeds meer irriteren. De dealer wist zo 123 ook geen oplossing. Omdat de tv ook ging haperen alle stekkers in de meterkast er een half uur uitgelaten. De tv haperde niet meer maar ook mijn stereobeeld was weer helemaal terug. Nu in het kader van onderhoud elke 2 weken de stekkers er uit.
Manger P1, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200.

Laan

Mooi dat het zo lekker klinkt! Maar wat gebeurt er dan waardoor de stekkers er iedere twee weken uit moeten?
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

fietser

Quote from: Laan on February 19, 2023, 13:06:52Mooi dat het zo lekker klinkt! Maar wat gebeurt er dan waardoor de stekkers er iedere twee weken uit moeten?

Niets. Maar het hielp toen ik vond dat het beeld naar links trok. Misschien toch een router of switch die volloopt. Voorkomen is beter dan genezen.
Manger P1, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200.

fietser

Met vriendin wezen fietsen in en om Brasschaat. Maar eerst nog even naar een dealershow met Clarisys Audio speakers in de hoofdrol. Er waren 3 opstellingen.
De kleinste speaker werd aangestuurd met een Audio Research I50. In de kleine goed gedempte ruimte ging dit verrassend goed. De grootse verrassing was dat een versterker van 50 watt deze luidsprekers probleemloos naar een behoorlijk volume en bijbehorend laag kan tillen.
In ken uit mijn jeugd nog de Appogee's die een grote Krell klasse A tot wanhoop dreven😉. Hoe het klonk kan ik mijn niet meer herinneren. Was begin jaren 90.
De tweede set was gebouwd rond een set Pass Labs voor- en eindversterkers.
Hier was uiteraard meer volume maar ook een beter laag. De detaillering en plaatsing waren zeer fraai. Ik herkende er wel wat Martin Logan in. Echt diep laag komt er niet uit en zou je een sub moeten overwegen. Dit doen de Logan's beter.
Gelet op de drukte en de tijd helaas niet aan de grootste combi met een batterij aan Accuphase producten toegekomen. Maar ik ga nog wel een keer terug.
Leuke dag gehad zowel in de winkel als met de fiets in de omgeving.

Manger P1, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200.

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Spijkie

Quote from: fietser on February 19, 2023, 14:01:51Niets. Maar het hielp toen ik vond dat het beeld naar links trok. Misschien toch een router of switch die volloopt. Voorkomen is beter dan genezen.

Bijzonder wel, jullie kijken via glasvezel tv? Of andere internet aansluiting?

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

fietser

#367
@Xander32 Nee. Past met geen mogelijkheid in de kamer. Maar koffie en praatje ook altijd leuk. 1 en 2 april show met Manger. Fabrikant(e) komt dan waarschijnlijk ook.
Manger P1, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200.

fietser

Quote from: Spijkie on February 26, 2023, 19:14:02Bijzonder wel, jullie kijken via glasvezel tv? Of andere internet aansluiting?

Gr Spijkie

Glasvezel tot meterkast verder cat kabel.
Manger P1, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200.

Xander32

Een praatje over de liefhebberij, koffie en muziek inclusief, je kan het slechter treffen  :)

Quote from: fietser on February 26, 2023, 19:14:59@Xander32 Nee. Past met geen mogelijkheid in de kamer. Maar koffie en praatje ook altijd leuk. 1 en 2 april show met Manger. Fabrikant(e) komt dan waarschijnlijk ook.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

fietser

#370
Altijd leuk om Richard (Richi) op bezoek te hebben. Weer gezellig bij gekletst en muziek geluisterd.
Naast het digitale ook nog wat elpee's geluisterd.
De muziek kwam uit een keuze van bijgevoegde Qobuz playlist. De nog steeds groeiende lijst laat de sterke maar ook de minder sterke punten (ja die zijn er) van mijn set horen. Maar je kunt er ook gewoon naar luisteren zonder op zoek te zijn naar sterke of zwakke punten. Want het gaat tenslotte om de muziek en de beleving ervan.

https://play.qobuz.com/playlist/13841082

Manger P1, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200.

Richi

Toine, wat heb je een prachtige set staan. Het maakt muziek op een indringende, roerende en emotionele wijze. De energie die de set uitstraalt en de realiteit van de weergave zijn indrukwekkend. Als je je ogen sluit, dan staat Eefje er gewoon, of Boudewijn of Anette. Zo transparant, open, duidelijk, vooral aanwezig. Met name kleine live opgenomen stukken klinken geweldig. Gitaar, saxofoon, slagwerk en vooral stemmen. Groots gaat ook prima, maar dan hoor je sneller de beperkingen van de ruimte; niet storend, maar je hoort het wel.

En toen vinyl. Tja, ik ben niet zo van die zwarte (maar tegenwoordig heb je ze in alle kleuren) platen, maar man o man, wat klinkt dat lekker zeg. De ogen gingen vanzelf dicht. Ik voelde dat ik dieper in de stoel wegzakte en genieten maar. Dit is een set die muziek maakt en je meeneemt naar een andere wereld. Hemels!

Groet,
Richard

PS. Op een gegeven moment vroeg Toine hoe zijn set zich verhoudt tot de set van Laan. Dat was een lastige vraag om te beantwoorden. De ruimtes zijn ook verschillend. Waar ik op uit kwam, is dat de set van Laan groots en dynamisch klinkt. De luidsprekers staat wat verder uit elkaar en er is wat meer ruimte omheen, waardoor het geluid beter weg kan. De weergave bij Toine is intiemer en het komt meer naar je toe. Het is lastig vergelijken, maar diverse nummers heb ik nu op beide sets gehoord. Sohn (Veto) gaat dieper en klinkt dynamischer bij Laan en leent zich minder goed voor de set van Toine. Annette Askvik (Liberty) raakt me meer bij Toine omdat ze er zo duidelijk staat, je hoeft alleen maar je ogen te sluiten. Beide zijn het prachtige sets, waar ik uitstekend mee zou kunnen leven. Mijn eigen set heb ik nog even uit gelaten voor nu (ook door omstandigheden), maar ik weet zeker dat ik daar morgen ook weer van kan genieten.  :D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

fietser

Dank voor je mooie woorden. Ik had wel in gaten dat de muziek wat met je deed maar mooi om dat zo te verwoorden.
Volgende keer alleen plaatjes?
Jou kennende heb je je eigen set zo weer aangeslingerd al was het maar om van je Focal hoofdtelefoon te genieten.
Manger P1, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200.

Laan

Mooi verslag! Prachtige set ook. Die versterker zou ik al een avond van kunnen genieten terwijl hij uit staat.  :wub:
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

Xander32

Mooie woorden 👌🏻 over een fraaie set 🎶
Desondanks; is de set geheel af of heb je nog wensen?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT