De set van Fietser. Droomversterker heeft nieuwe relatie

Started by fietser, November 10, 2014, 19:51:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bmateijsen

Quote from: pacific on January 26, 2022, 11:19:01
Devialet heeft wel degelijk aanpassingsmogelijkheden. Je kennis is blijven hangen in 2020 :)

https://help.devialet.com/hc/en-us/articles/360016719679-Introduction-to-Expert-Pro-Sweet-Room

Dat is inderdaad nieuw voro mij..... Klopt in 2020 heb ik weinig gedaan met hifi-kennis.

pacific

Quote from: bmateijsen on January 26, 2022, 11:30:26
Dat is inderdaad nieuw voro mij..... Klopt in 2020 heb ik weinig gedaan met hifi-kennis.

Mea Culpa het is je vergeven :)

fietser

Gisteren en vandaag uitgebreid zitten luisteren zowel alleen als met vrienden.Aantal keren gewisseld tussen beide versterkers. Nadat de eerste indruk positief was kwam de twijfel. Was het wel echt anders (beter) met de Kula? Het antwoord na veel wisselen is nee. Zowel ik als mijn medeluisteraars zijn van mening dat er wel verschil hoorbaar is. Het is echter minimaal en verschild ook nog eens per nummer van mijn referentielijstje. Soms meer of minder  laag, hoog en detail. Plaatsing was hetzelfde. In mijn opstelling is het de prijs niet waard. Wellicht in een andere opstelling wel, maar hier gaat de Kula terug.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

Richi

Quote from: fietser on January 27, 2022, 16:23:59
Gisteren en vandaag uitgebreid zitten luisteren zowel alleen als met vrienden.Aantal keren gewisseld tussen beide versterkers. Nadat de eerste indruk positief was kwam de twijfel. Was het wel echt anders (beter) met de Kula? Het antwoord na veel wisselen is nee. Zowel ik als mijn medeluisteraars zijn van mening dat er wel verschil hoorbaar is. Het is echter minimaal en verschild ook nog eens per nummer van mijn referentielijstje. Soms meer of minder  laag, hoog en detail. Plaatsing was hetzelfde. In mijn opstelling is het de prijs niet waard. Wellicht in een andere opstelling wel, maar hier gaat de Kula terug.
Anders dus, maar niet beter. Goed dat je het hebt geprobeerd en fijn om bevestigd te zien dat je set zo goed klinkt.  :thumbs-up:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

fietser

Voor het eerst in 2 jaar naar een show geweest. Dealer show bij Alpha high end  in Brasschaat. Hoofdzakelijk Goldmund en Piega. 4 luisterruimtes ingericht. Voor elk wat wils. Alhoewel? Wat is dat Goldmund duur.
Leuke sfeer,lekker relaxed en goede kofiie/wijn. Al met al  toch nog 3 uur rondgekeken en geluisterd. Kwam mede door de vele andere merken die ze voeren. Leuke dag gehad.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

patsijb

die goldmunds vind ik wel mooi..en tja die prijs pffff

fietser

Quote from: patsijb on May  4, 2022, 16:56:58
die goldmunds vind ik wel mooi..en tja die prijs pffff

Ja ruim 80k en dan nog een Aurender streamertje en 2 fatsoenlijke netkabels erbij. Maar wel met Roon lifetime en een Rhein Z1.

De grootse verrassing was wel dat het draadloos speelde in "maar" 44/16 cd kwaliteit. Via S/pdif tot 24/96. Dus geen DSD of 24/192. Blijf toch ook afvragen hoe Roon het hier doet omdat dit draadloos hoge eisen aan het netwerk stelt en toch vaak niet goed gaat.
Ik had  het systeem nog nooit gehoord maar vond het zeker niet verkeerd.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

Spijkie

Quote from: fietser on May  1, 2022, 18:18:20
Voor het eerst in 2 jaar naar een show geweest. Dealer show bij Alpha high end  in Brasschaat. Hoofdzakelijk Goldmund en Piega. 4 luisterruimtes ingericht. Voor elk wat wils. Alhoewel? Wat is dat Goldmund duur.
Leuke sfeer,lekker relaxed en goede kofiie/wijn. Al met al  toch nog 3 uur rondgekeken en geluisterd. Kwam mede door de vele andere merken die ze voeren. Leuke dag gehad.

Nee die Piegas zijn lekker goedkoop 😉. Klonk t wat? Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Richi

Quote from: fietser on May  1, 2022, 18:18:20
Voor het eerst in 2 jaar naar een show geweest. Dealer show bij Alpha high end  in Brasschaat. Hoofdzakelijk Goldmund en Piega. 4 luisterruimtes ingericht. Voor elk wat wils. Alhoewel? Wat is dat Goldmund duur.
Leuke sfeer,lekker relaxed en goede kofiie/wijn. Al met al  toch nog 3 uur rondgekeken en geluisterd. Kwam mede door de vele andere merken die ze voeren. Leuke dag gehad.
Leuk, eindelijk weer erop uit en lekker luisteren. Niet naast de deur, dat dan wel weer. Wat ik zelf altijd heb als ik naar dit soort sets in dit soort ruimtes luister: hoe zou mijn set hier klinken? Of met andere woorden, in welke mate is de apparatuur verantwoordelijk voor de (neem ik in dit geval aan) geweldige klank en in welke mate wordt het bepaald door de mooie grote en geoptimaliseerde luisterruimte.

Wat denk jij Toine? Hoe zou jouw set hebben geklonken tussen de sets die je hebt gehoord als ie in zo'n ruimte stond?
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

fietser

#259
Of het wat klonk? De grootste set in ieder geval niet. Geen dynamiek of detail. Groot klassiek ging helemaal niet. Mocht zelf wat nummers uitzoeken en was bepaald niet onder de indruk. Gesprek met de importeur leerde dat de speakers daags ervoor nieuw uit de doos waren gekomen en dus niet in gespeeld. De ruimte maakt het ook niet makkelijker. Groot, wel gedempt, maar er stonden nog zo'n 20 paar andere speakers mee te trillen. Geen idee wat het moest kosten.
In de 2de ruimte stond een "eenvoudigere" set. Dit klonk stukken beter. Mooi open en los, zeer detailrijk. Alleen gezien dat de versterker € 28.000 kostte.  De 3de ruimte was de ruimte die ze normaal voor home cinema demo's gebruiken. Lekker akoestisch aangepast. Moet zeggen dat ik hier wel gecharmeerd was van de Prana's. Zeer detailrijk en open. Miste wel wat punch.
De kleinste ruimte ben ik niet geweest. Dus geen zinnig woord over te zeggen.
Dislaimer: thuis kan het weer heel anders zijn.
@Richi het is 120km voor mij rijden. Als ik binnen NL winkels bezoek rijd ik nogal eens meer.
Ga zaterdag weer voor een prive demo. Ze verkopen ook Manger en ik wil deze eens op een andere versterker horen. Ze hebben ook Devialet zodat ik een andere versterker, behoudens invloeden van de ruimte, 1 op 1 kan vergelijken met thuis. Was er al weleens vaker geweest maar nu nog eens rustig rondgekeken en het blijft een zaak met bizar veel High End spul gewoon in de schappen. Deze hoeveelheid aan merken ben ik in NL nog niet tegen gekomen. Dit kan ook een valkuil zijn juist omdat er zoveel te kiezen is kun je niet kiezen.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

fietser

#260
Vandaag wederom naar België getogen. Wilde graag mijn Mangers eens luisteren met Dan D'agostino intergrated. Helaas is de configuratie zoals ik hem graag wilde horen voorlopig niet leverbaar. Dus inclusief dac en phono module. Verwachte levertijd onbekend. Dus "maar" geluisterd naar wat er stond. De Dan D'agostino integraded met een Dcs Bartok als streamer/dac en Manger P1. Eigen muziek van Qobuz via de BubbleUpnP app.
Wat moet ik er van vinden? Eigenlijk kan ik er geen zinnig woord over zeggen. Teveel onbekende variabelen. Voor degenen die dan toch willen weten hoe ik denk dat het klonk. In iedergeval vol, groots maar minder detailrijk als thuis. Bredere plaatsing maar niet meer diepte. Ruim 2,5 uur in alle rust zitten luisteren. De geplande 1 op 1 vergelijking met de Devialet is niet doorgegaan omdat ik echt uit ben op een alles in een oplossing en in de Dan D'agostino geen dac en phonoboard zat.
Leuke dag gehad en lekker muziek zitten luisteren waar ik qua weergave goed mee kon leven! Maar dat kan ik op dit moment thuis ook. Het wachten is nu op de complete uitvoering van de versterker. Dan ga ik weer eens luisteren maar dat zal wel na de zomer worden.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

patsijb

manger al veel goeds over gehoord
qua looks vind ik t ook wel wat

Pathos

Klinkt als een leuk dagje!

Misschien heb ik eroverheen gelezen... maar waarom ben je naar de P1 gaan luisteren terwijl je die al thuis hebt staan? Was het een nieuw model?

Heb Manger ook altijd een mooi merk gevonden.

Gr
Stereo 2.2 setup:
Pathos T.T. ~ AURALiC Altair G1 ~ Spendor A7 ~ Gaia III ~ 2x REL T/5x ~ Silent Angel Bonn N8 ~ 2x Farad Super3 LPS
Bekabeling: Audiomica: Celes Excellence M1 -> Erys Excellence M2 Luxury RCA -> Arago Excellence Luxury RJ/E. AudioQuest: Niagara 1200 -> Hurricane -> Blizzard -> Monsoon -> NRG-Z3 -> Vodka RJ/E. QSA: Yellow fuses. Synergistic Research: Purple fuse.
Akoestiek: Easy Noise Control.

fietser

#263

Wilde graag mijn Mangers eens luisteren met Dan D'agostino intergrated.

Ging voor de versterker.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

Mitch--

Quote from: fietser on May  9, 2022, 15:16:54
Wilde graag mijn Mangers eens luisteren met Dan D'agostino intergrated.

Ging voor de versterker.

Mis je iets bij de Devialet? Die heb je toch ook nog niet lang?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

fietser

Nee. Maar je kunt altijd een leuk dagje uit zoeken. Ben ook al eens met een Mola mola Kula thuis gekomen.  Omdat dat het helemaal was. Niks geworden. Zie eerder in mijn draadje.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

Pathos

Haha! Dát kan natuurlijk ook. 😊

Quote from: fietser on May  9, 2022, 15:16:54
Wilde graag mijn Mangers eens luisteren met Dan D'agostino intergrated.

Ging voor de versterker.
Stereo 2.2 setup:
Pathos T.T. ~ AURALiC Altair G1 ~ Spendor A7 ~ Gaia III ~ 2x REL T/5x ~ Silent Angel Bonn N8 ~ 2x Farad Super3 LPS
Bekabeling: Audiomica: Celes Excellence M1 -> Erys Excellence M2 Luxury RCA -> Arago Excellence Luxury RJ/E. AudioQuest: Niagara 1200 -> Hurricane -> Blizzard -> Monsoon -> NRG-Z3 -> Vodka RJ/E. QSA: Yellow fuses. Synergistic Research: Purple fuse.
Akoestiek: Easy Noise Control.

Mitch--

Quote from: fietser on May  9, 2022, 15:28:25
Nee. Maar je kunt altijd een leuk dagje uit zoeken. Ben ook al eens met een Mola mola Kula thuis gekomen.  Omdat dat het helemaal was. Niks geworden. Zie eerder in mijn draadje.

O zeker! Zoeken en luisteren is altijd leuk, was zomaar benieuwd!

Jouw Manger's heb ik ooit als actieve variant gehoord en dat is misschien wel een van de beste, en tevens zeker de meest simpele, set-up die ik ooit heb gehoord!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

fietser

#268
Na uitermate lang wikken en wegen is de kogel door de kerk. Er komt een nieuwe versterker in 'the house'.
Er moet nog wel wat water naar de zee voor hij er staat vanwege levertijden en gewenste configuratie. Maar het ja woord is gegeven en de vermoedelijke leverdatum wordt tussen de 2 en 4 maanden >:(
Het wordt de Dan D'Agostino Progression Integrated met dac board en in principe ook een phonoboard. Echter het phonoboard gaat tzt nog vergeleken worden met een losse pre.
Ook het rack gaat vervangen worden omdat het te ondiep is.
Nog een beroerd fotootje erbij.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

H&C Hifi

Mooi !

Maar het zal denk ik de Progression Integrated zijn of heb ik het mis ?
Dat wachten is het nieuwe normaal helaas.. zeker bij dit soort apparaten..

ik heb trinnov besteld.. bijna 6mnd levertijd momenteel  :wacko:

fietser

Quote from: HcHifi.nl on June 23, 2022, 19:07:09
Mooi !

Maar het zal denk ik de Progression Integrated zijn of heb ik het mis ?
Dat wachten is het nieuwe normaal helaas.. zeker bij dit soort apparaten..

ik heb trinnov besteld.. bijna 6mnd levertijd momenteel  :wacko:

Al aangepast. waar het hart vol van is loopt het toetsenbord van over :bigsmile:
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

Sjettepet

ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

minplus

If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

pacific

#274
Je heb deze dus kunnen vergelijken met je Devialet. Wat waren de verschillen?

Sent from my Pixel 6 using Tapatalk