De set van Fietser. Droomversterker heeft nieuwe relatie

Started by fietser, November 10, 2014, 19:51:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fietser

Vandaag flink aan het prutsen geweest. Ben uitermate tevreden over mijn Krell Connect. Punt is alleen dat er via de standaard app geen streamingdiensten worden ondersteund.
Ben geen computer nerd maar heb sinds vanmiddag Tidal aan het draaien. Hoor op het eerste gehoor geen verschil met mijn NAS. Zal nog wel wat aan ethernetkabels gaan doen.
Via een progje genaamd bubbleupnp is alles gelukt. Werkt echter alleen met de betaalde android app (3,49) maar is het waard. Nadere ervaringen volgen.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

felix01

VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

fietser

#27
Ik heb geen fysieke cd's meer. Mijn cd's zijn allemaal geript naar flac. De Connect speelt zowiezo mooier dan de Marantz cd speler die ik had. Ik hoor niet echt veel verschil met mijn geripte cd's maar soms denk ik dat er bij Tidal een "gordijn" voor de muziek hangt. Het klinkt wat minder open. Nog wat prutsen met netwerkkabels (Audioquest). Overigens vind ik de muziekkeuze bij Tidal wel uitgebreid. Nog niet mis gegrepen. De app is wennen maar dit komt waarschijnlijk omdat het een work around is. Een bijzondere ervaring zoveel muziek onder je vingertoppen. Kom bijna niet meer aan mijn geliefd vinyl toe.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

felix01

dit is de krell connect met dac veronderstel ik?
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

fietser

Ja zonder DAC Wordt niet meer gemaakt.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

fietser

Inmiddels de bekabeling in de meterkast aangepast. Audioquest Cinnamon tussen modem-router en nas-router en Audioquest Forest tussen router-Connect.
Mooie upgrade. Stage is verbeterd (dieper) en het klinkt relaxter, minder 'digitaal'. Tidal streams doen niet onder voor de zelf geripte cd's op mijn nas.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

felix01

Quote from: fietser on April 12, 2015, 14:51:17
Inmiddels de bekabeling in de meterkast aangepast. Audioquest Cinnamon tussen modem-router en nas-router en Audioquest Forest tussen router-Connect.
Mooie upgrade. Stage is verbeterd (dieper) en het klinkt relaxter, minder 'digitaal'. Tidal streams doen niet onder voor de zelf geripte cd's op mijn nas.
zo heeft een mens nooit gedaan he..........
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

Mordante

Je gaf aan dat je een aantal streamers heb geprobeerd. Waarom is het uiteindelijk de Krell Connect geworden?

fietser

Ik heb geluisterd naar Linn,Naim NDX, Marantz NA11-S1 en een losse Audio research dac 8 met moon mind streamer.
linn en de AR-moon combi kwamen uit boven het gestelde budget. de linn klonk wel erg mooi. zeer gedetailleerd en ruimtelijk. AR dac 8 + Moon klonk een stuk minder gedetailleerd en erg opdringerig. Veel te hoge gain dus al snel veel te hard. Marantz had het kunnen worden. Mooi ruimtelijk lekker detailrijk goede plaatsing.
Uiteindelijk toch voor de Krell gekozen. Gaf toch wat meer "punch" als de Marantz en een breder beeld. Dit viel in mijn set extra op omdat mijn speakers een kleine "sweet spot" hebben. Qua prijs waren beiden na wat onderhandelen gelijk. Jammer is alleen dat de app van de Krell niet best is. Weinig mogelijkheden, geen ondersteuning van streamingdiensten en niet voor androïd beschikbaar. Gebruik nu de app van mijn Synology nas of een app genaamd bubleupnpn waarin je Tidal kunt integreren. Wat ik ook gedaan heb. Kortom na wat zoeken naar bedieningsgemak helemaal blij en zoals boven al beschreven staat mijn draaitafel werkeloos.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

Mordante

Quote from: fietser on April 14, 2015, 16:38:12
Ik heb geluisterd naar Linn,Naim NDX, Marantz NA11-S1 en een losse Audio research dac 8 met moon mind streamer.
linn en de AR-moon combi kwamen uit boven het gestelde budget. de linn klonk wel erg mooi. zeer gedetailleerd en ruimtelijk. AR dac 8 + Moon klonk een stuk minder gedetailleerd en erg opdringerig. Veel te hoge gain dus al snel veel te hard. Marantz had het kunnen worden. Mooi ruimtelijk lekker detailrijk goede plaatsing.
Uiteindelijk toch voor de Krell gekozen. Gaf toch wat meer "punch" als de Marantz en een breder beeld. Dit viel in mijn set extra op omdat mijn speakers een kleine "sweet spot" hebben. Qua prijs waren beiden na wat onderhandelen gelijk. Jammer is alleen dat de app van de Krell niet best is. Weinig mogelijkheden, geen ondersteuning van streamingdiensten en niet voor androïd beschikbaar. Gebruik nu de app van mijn Synology nas of een app genaamd bubleupnpn waarin je Tidal kunt integreren. Wat ik ook gedaan heb. Kortom na wat zoeken naar bedieningsgemak helemaal blij en zoals boven al beschreven staat mijn draaitafel werkeloos.

Ik een beetje naar diverse streaming opties te kijken. De moon mind, al dan niet ingebouwd in een neo280 is een van de opties, of een Lumin D1. Maar ook twee losses apparaten (streamer en dac) behoren tot de mogelijkheden.

fietser

Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

hifi-annemie

Quote from: Mordante on April 14, 2015, 16:49:06
Ik een beetje naar diverse streaming opties te kijken. De moon mind, al dan niet ingebouwd in een neo280 is een van de opties, of een Lumin D1. Maar ook twee losses apparaten (streamer en dac) behoren tot de mogelijkheden.
De Auralic Aries  is een mooie streamer, zonder dac, de ontwikkeling in dacs gaat enorm snel , met deze oplossing kun je in ieder geval bij blijven.
De Auralic speelt bovendien DSD, je ziet dit formaat toch steeds meer verschijnen.


Mordante

Quote from: hifi-ralph on June  5, 2015, 14:43:06
De Auralic Aries  is een mooie streamer, zonder dac, de ontwikkeling in dacs gaat enorm snel , met deze oplossing kun je in ieder geval bij blijven.
De Auralic speelt bovendien DSD, je ziet dit formaat toch steeds meer verschijnen.

Iedereen zegt wel dat er veel op DAC gebied veranderd maar is dat ook zo? Wat is er dan veranderd? De enige grote verandering is volgens USB.

Maro

Quote from: Mordante on June  5, 2015, 20:06:51
Iedereen zegt wel dat er veel op DAC gebied veranderd maar is dat ook zo? Wat is er dan veranderd? De enige grote verandering is volgens USB.

^^

Ik vraag me dat ook af, ik heb hier tot voor kort een Meridian 566 Dac gehad van een jaar of 15 oud en die speelde al die moderne dacjes (Metrum Quad, MF M1, CA Dacmagic ed) het bos in.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

CZ79

En dat kan ik beamen, de meridian 566 is een hele mooie dac, bij mij heeft deze het toen gewonnen van de ps audio en de tentlabs b-dac, enkel de W4S dac die ik nu heb klonk beter
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

hifi-annemie

Nou ja niet elke dac kan dsd aan. Dit is toch een nieuwe ontwikkeling in muziekformaat, die bovendien bijzonde goed klinkt.

fietser

Omdat de digitale vooruitgang niet stilstaat heb ik een logé voor een paar weken. Nadere bevindingen volgen later.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

felix01

VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

fietser

#43
Is al vertrokken. Om verschillende redenen maar de grootste reden was dat ik er inmiddels 4 heb gehad met alleen maar problemen.  :devil:
Overigens tot volle tevredenheid met de dealer opgelost. Vind het wel jammer de Krell had toch wel een bijzonder karakter.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

Xander32

Sorry op voorhand, maar wat een gedrocht dat bovendste ding :-X.


Quote from: fietser on September 19, 2015, 13:09:10
Omdat de digitale vooruitgang niet stilstaat heb ik een logé voor een paar weken. Nadere bevindingen volgen later.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

remco320


Quote from: Xander32 on September 19, 2015, 14:56:48
Sorry op voorhand, maar wat een gedrocht dat bovendste ding :-X.
Haha, ik vind hem juist prachtig. Onwerkelijk mooi design.

fietser

Bij mij gaat het om het innerlijke :wub:
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

Xander32

Goed antwoord. En hoe doet het innerlijke het?
Hoe is de bediening? Het gebruiks gemak?


Quote from: fietser on September 20, 2015, 10:30:37
Bij mij gaat het om het innerlijke :wub:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

fietser

#48
Mijn eerste bevindingen met de Auralic Aries/Vega. Na de set enige dagen constant van een internet radiosignaal te hebben voorzien ben ik er eens goed voor gaan zitten.
Klonk het vrijdag vers uit een Chineze container nergens naar is het nu wel anders.
Vrijdag geen hoog/laag geluid kwam niet los van de speakers. Geen diepte.
Inmiddels een paar dagen verder en het geluid is stevig opgeknapt. Er zit veel meer diepte in het geluid en het beeld is breder geworden. Het door mij geliefde detail (bekkentjes, snare drums) is prachtig aanwezig. Stemmen worden realistisch neergezet en klinken natuurgetrouw. De plaatsing van de instrumenten is daar waar ze horen te staan.
De app werkt snel en precies. Snel toegang tot mijn NAS, Tidal abo en internetradio. Leuk is dat als je een zoekopdracht intypt de app in een keer in je nas en Tidal zoekt. Let wel ik heb met mijn Krell alleen met mijn DSaudio app en Bubbleupnp gewerkt. Er zullen ongetwijfeld app’s zijn die hetzelfde werken als de DSlightning maar hier heb ik geen ervaring mee. Je kunt in de app ook op resolutie muziek zoeken. Tot nu heb ik alleen via de standaard USB verbinding tussen bridge en dac gespeeld. Er zijn meerdere aansluit opties mogelijk maar deze kabels heb ik niet in huis. De bridge is met een Audioquest Cat.7 met de router verbonden. Ook even draadloos gespeeld. Dit ging ook probleemloos (24/192). DSD heb ik nog niet geprobeerd. Heb nog geen opnames. De dac staat met alle instellingen op “default”. Ga hier ook mee aan de slag.
Ik heb al eens in een eerder stadium een Linn en Naim gehoord. Linn  vond ik fantastisch, Naim is niet  “my cup of tea”. Ook een Moon mind met ARC dac 8 gehoord. Al deze spelers echter niet op mijn eigen set dus het is lastig om een realistische beoordeling te geven maar de Linn vond ik toen het mooiste klinken.
Ik heb het idee dat de combi Aeries/vega de Linn aardig kan bijhouden.
Zijn er dan geen minpunten ten opzichte van de KRELL? De Krell had meer dynamiek en een grotere “punch”. Ik heb op mijn speakers het laag 2DB hoger gezet. Maar speelde weer niet zo verfijnd. De bouw kwaliteit vond ik ook veel beter.
De Aries heeft een plastic onder en bovenplaat. Volgens de site omdat dan de antenne intern kon worden gehouden. Persoonlijk heb liever een mooie metalen afwerking en een uitwendige antenne. Bovendien schuift hij bij de minste of geringste aanraking van zijn plaats.
De Vega is wel van aluminium maar ook deze is zo licht dat als je de menuknop indrukt het apparaat naar achter schuift.
Is het een blijvertje? Ik weet het nog niet. Ga nog wat tweaken.
Deze muziek is op dit moment mijn referentie.
Boz Scaggs – Harbour lights
Holly Cole – Train song
Chuck Mangione – Consuela’s love theme
Annie Lennox – Georgia on my mind
Caecilie Norby – stepping Stone
Susanne Abbuehl – The cloud
Soveig Slettahjell - Home
Reacties zijn welkom maar ik ben geen techneut dus bij technische vragen pas ik.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

Jumping Jack

Dat plastic en gewicht is toch wel jammer. Als je zo'n som uitgeeft, heb je toch graag ook iets substantieels in handen lijkt mij.

Maar je eerste indrukken zijn toch al veelbelovend! Veel luisterplezier  :music:.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs