Netflix serie-tips

Started by mikekiwi, November 9, 2014, 20:32:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DofN

The Shannara Chronicles

Begint leuk maar wordt al snel heel veel gedoe tussen hormonaal verwarde tieners. Verhaal is wel leuk, de wereld aardig geschetst.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

HereIsTom

Quote from: ppeter on December 30, 2020, 20:34:03
Twee seizoenen gekeken van de serie You.
Best wel speciaal met soms een dipje, maar blijft toch boeiend en meeslepend.
7/10

https://www.netflix.com/be/title/80211991

Ja dat is een mooie serie, net als Queen of the South;

https://www.netflix.com/nl/title/80107369
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

ppeter

Quote from: HereIsTom on December 30, 2020, 22:01:03
Ja dat is een mooie serie, net als Queen of the South;

https://www.netflix.com/nl/title/80107369
Staat geprogrammeerd om te bekijken, ben benieuwd. 😎
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

SV..S

Quote from: skyfox on October 25, 2020, 09:34:48


Ben net klaar met Away, vond ik geweldig! Ik baal enorm dat de serie nu gecanceld is.


vond hem verschrikkelijk traag, niet eens 1 aflevering afgekeken!




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

fasteddie

Een tip om zeker niet naar te kijken: Kings of Jo'burg"  Wat een vreselijke flauwekul is dat zeg!!
Doe het niet...idiote verhaallijn

addesmo

Voor wie van Scandinaviese serie's houdt, Sorjonen.
Zijn telkens 2-3 afleveringen waarin er een zaak wordt opgelost. Weerhoud je er mooi van om 5 afleveringen in 1x te kijken ;D

SV..S

Godless op Netflix, een pareltje in onze beleving!




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

pameijer

Quote from: SV..S on February  8, 2021, 23:18:10
Godless op Netflix, een pareltje in onze beleving!
Heb 'm ook gezien, supermooi, zeker op een groot scherm  :withstupid:
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Kwabbernoot

Quote from: addesmo on December 21, 2020, 16:17:53
Erg goed: The Queen's Gambit. 7 afleveringen en geen minuut te veel!

Oké. Dit kom ik overal tegen. Overal goede scores maar ik ben nu drie afleveringen verder maar ik snap niet waarom dit zo goed is. Ja, het is mooi gemaakt. Ja, het is over het algemeen goed geacteerd maar het verhaal is niet bestaand. Ze is een wees maar dat heeft nog geen enkele invloed op het verhaal. Komt dat nog? Tenzij dat de enige manier was om haar met schaken in aanraking te laten komen. Ik zie wel steeds clips van haar jeugd voorbij komen maar die hebben ook nog geen functie. Een verslaafde pleegmoeder had net zo goed haar eigen moeder kunnen zijn. Maakt voor het verhaal (nog) niet uit.

Dus zoals ik het zie is het hele verhaal dat zij een meisje is dat geweldig kan schaken in een schijnbare mannensport en dat zij gevoelig is voor verslavingen. Maar verder? Ontluikende liefdesgevoelens die vooralsnog nergens toe leiden, vervreemding van de andere meiden van haar leeftijd maar dat raakt haar ook niet en heeft dus geen invloed op het verhaal.

Ik zal het wel afkijken want je moet wat met die avondklok maar het wordt geen "bingen". Eerder werken. Wat mis ik?

Groeten...

HereIsTom

Quote from: Kwabbernoot on February 15, 2021, 17:18:07
Oké. Dit kom ik overal tegen. Overal goede scores maar ik ben nu drie afleveringen verder maar ik snap niet waarom dit zo goed is. Ja, het is mooi gemaakt. Ja, het is over het algemeen goed geacteerd maar het verhaal is niet bestaand. Ze is een wees maar dat heeft nog geen enkele invloed op het verhaal. Komt dat nog? Tenzij dat de enige manier was om haar met schaken in aanraking te laten komen. Ik zie wel steeds clips van haar jeugd voorbij komen maar die hebben ook nog geen functie. Een verslaafde pleegmoeder had net zo goed haar eigen moeder kunnen zijn. Maakt voor het verhaal (nog) niet uit.

Dus zoals ik het zie is het hele verhaal dat zij een meisje is dat geweldig kan schaken in een schijnbare mannensport en dat zij gevoelig is voor verslavingen. Maar verder? Ontluikende liefdesgevoelens die vooralsnog nergens toe leiden, vervreemding van de andere meiden van haar leeftijd maar dat raakt haar ook niet en heeft dus geen invloed op het verhaal.

Ik zal het wel afkijken want je moet wat met die avondklok maar het wordt geen "bingen". Eerder werken. Wat mis ik?

Groeten...

Dat is het probleem met al die lijstjes en cijfers, mensen die het leuk vinden reageren hier op of geven een hoog cijfers, mensen die het niks vinden haken af en laten verder niks horen.
Daarom vinden wij vaak series en films met hoge cijfers ook niks en met lage cijfers juist wel leuk  :thumbs-up:
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

SV..S

#560
@kwabbernoot, wij zijn er met weinig verwachting ingegaan( hebben ook niks met schaken) en vonden hem juist erg leuk. Geen grote dramas of onlogische plotwendingen. Gewoon een goed verhaal wat mooi gebracht is.

Edit, beetje feel-good misschien. ;)




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

mikekiwi

#561
Ik ben gisteren begonnen aan Dirk Gently's Holistic Detective Agency.
Wat vind ik ervan? Geen idee...

Absurdistisch, intrigerend, vermoeiend, apart, ga wel verder kijken.
Iemand hier al een keer een poging gewaagd?

Edit: of je zoekt gewoon iets beter in ditzelfde topic...  :coffee:

jazzy

Quote from: Kwabbernoot on February 15, 2021, 17:18:07
Ik zal het wel afkijken want je moet wat met die avondklok maar het wordt geen "bingen". Eerder werken. Wat mis ik?
Precies hetzelfde. Neem alleen al die scene waar ze die man dwingt om haar te leren schaken, compleet ongeloofwaardig. En zo gaat de hele serie door, allerlei los aan elkaar geplakte scenes maar totaal geen ontwikkeling van de karakters. Erg teleurstellend, ook ik snap de hype niet.
Woonkamer: Yamaha RX-V4A - B&W DM630 - B&W HTM62 - Canare 4S11 - Quad L-series 12" sub - Sony KD-65XF9005
Kantoor: Edifier S2000 Pro - Rega P3-24 - Pro-Ject Phono Box S2 - QED Reference Audio 40

Raymond187

Quote from: pameijer on February  8, 2021, 23:31:29
Heb 'm ook gezien, supermooi, zeker op een groot scherm  :withstupid:
Alles is beter op een groot scherm B)

WIj zijn begonnen aan Snowpiercer de serie. Best leuk de eerste 3 afl.

Cobra Kai afgekeken en ik vind de serie steeds beter/leuker worden. Nu w8 op S04 :)

Queen gambit vond ik best leuk om te kijken, maar zeker niet meer dan een 7tje voor mij.

Tabcam

Quote from: mikekiwi on February 15, 2021, 19:12:01
Ik ben gisteren begonnen aan Dirk Gently's Holistic Detective Agency.
Wat vind ik ervan? Geen idee...

Absurdistisch, intrigerend, vermoeiend, apart, ga wel verder kijken.
Iemand hier al een keer een poging gewaagd?

Edit: of je zoekt gewoon iets beter in ditzelfde topic...  :coffee:
Seizoen 1 vond ik wel een aanrader,  seizoen 2 heb ik wel afgekeken. Maakt me niet veel uit of er een seizoen 3 komt. Denk dat de boeken beter zijn :P.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

mikekiwi

Quote from: TabCam on February 15, 2021, 20:30:30
Seizoen 1 vond ik wel een aanrader,  seizoen 2 heb ik wel afgekeken. Maakt me niet veel uit of er een seizoen 3 komt. Denk dat de boeken beter zijn :P.
OK, we gaan in ieder geval seizoen 1 dan meepikken en kijken of we verder gaan

LittleNinja

Quote from: Kwabbernoot on February 15, 2021, 17:18:07
Oké. Dit kom ik overal tegen. Overal goede scores maar ik ben nu drie afleveringen verder maar ik snap niet waarom dit zo goed is. Ja, het is mooi gemaakt. Ja, het is over het algemeen goed geacteerd maar het verhaal is niet bestaand. Ze is een wees maar dat heeft nog geen enkele invloed op het verhaal. Komt dat nog? Tenzij dat de enige manier was om haar met schaken in aanraking te laten komen. Ik zie wel steeds clips van haar jeugd voorbij komen maar die hebben ook nog geen functie. Een verslaafde pleegmoeder had net zo goed haar eigen moeder kunnen zijn. Maakt voor het verhaal (nog) niet uit.

Dus zoals ik het zie is het hele verhaal dat zij een meisje is dat geweldig kan schaken in een schijnbare mannensport en dat zij gevoelig is voor verslavingen. Maar verder? Ontluikende liefdesgevoelens die vooralsnog nergens toe leiden, vervreemding van de andere meiden van haar leeftijd maar dat raakt haar ook niet en heeft dus geen invloed op het verhaal.

Ik zal het wel afkijken want je moet wat met die avondklok maar het wordt geen "bingen". Eerder werken. Wat mis ik?

Groeten...

Welke avondklok?? :blink:
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

gerard1

#567
Degene die net is afgeschaft in verband met niet rechtsgeldig ( amateuristische club  :D )

Kwabbernoot

Vanwaar amateuristische club? Of het rechtsgeldig was of niet, ze hebben het wel voor elkaar gekregen dat iedereen binnen bleef. En het zou mij eerlijk ook niet verbazen als ze wel wisten dat het niet rechtsgeldig was. Maar dat is uiteraard meer buikgevoel dan kennis.

Groeten...

LittleNinja

Quote from: Kwabbernoot on February 16, 2021, 12:35:56
Vanwaar amateuristische club? Of het rechtsgeldig was of niet, ze hebben het wel voor elkaar gekregen dat iedereen binnen bleef. En het zou mij eerlijk ook niet verbazen als ze wel wisten dat het niet rechtsgeldig was. Maar dat is uiteraard meer buikgevoel dan kennis.

Groeten...

Uiteraard wisten ze dat. :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

CineSmurf

Maar staat al weer op losse schroeven, dus je hoeft je niet verplicht te voelen om 23.00 uur nog een rondje om te gaan en kan gewoon bingewatchen vanavond!
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

CineSmurf

Weet trouwens niet of ie hier al voorbij is gekomen, maar met plezier naar de pan-europese detectiveserie "The Team" aan het kijken.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

gerard1

Quote from: LittleNinja on February 16, 2021, 12:57:03
Uiteraard wisten ze dat. :D

Haha ik denk dat je ze veel te hoog inschat ;D  :D

gerard1

Vanavond maar weer eens doorgaan met de serie Gotham, vind deze wel leuk maar niet te veel achter elkaar.

Raphie

Umbrella Academy was ook top!
JBL PRX Power!