Netflix serie-tips

Started by mikekiwi, November 9, 2014, 20:32:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mikekiwi

Nadat ik 'Sherlock', 'The Bletchley Circle' en 'Fargo' heb bekeken, ben ik op zoek naar meer interessante (mini) series op Netflix. Moeten geen 148 afleveringen zijn, daar is voor mij - met de twee a drie uur die ik per week tot mijn beschikking heb om te gaan kijken - niet doorheen te komen.

Heeft iemand nog suggesties? Of een suggestie om tussen 1 van de 34 Netflix-aanbod sites degene te vinden die zowel een categorisering naar soort serie heeft, maar ook aantal afleveringen en een IMDB-rating (zegt niet alles, maar geeft wel een indicatie).

Edit: Excellijst ook maar even aan topicstart toegevoegd


Joris1971


tiptop

Ben nu Breaking Bad aan het kijken. Ben al in seizoen 5. Een van de beste series tot nu toe voor mij.  :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

CineSmurf

Lillihammer vond ik erg leuk. Sherlock is ook goed inderdaad.
Dexter al gezien?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

mikekiwi

Breaking Bad en Dexter lijken mij geweldig, maar 60+ en 90+ afleveringen...pfoei...

De anderen ga ik nog induiken, dank tot zover!

paaj

Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

MVG

Lilyhammer erg leuk inderdaad! Maar de netflix serie house of Cards is ook echt een aanrader, dat vond ik écht kwaliteit! Homeland ook erg goed!

CineSmurf

Quote from: mikekiwi on November  9, 2014, 22:44:12
Breaking Bad en Dexter lijken mij geweldig, maar 60+ en 90+ afleveringen...pfoei...

De anderen ga ik nog induiken, dank tot zover!

Dexter zijn 8 seizoenen van 12 afleveringen elk. Seizoenen staan redelijk op zich. Echt wel een aanrader.
Breaking Bad ben ik afgehaakt na een seizoen.

Lijkt me niet onaardig dit topic open te laten voor anderen met tips over series. Zoek zelf af en toe ook weer wat leuks.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

modde239

Quote from: CineSmurf on November 10, 2014, 08:21:58
Lijkt me niet onaardig dit topic open te laten voor anderen met tips over series. Zoek zelf af en toe ook weer wat leuks.

Die is er al......

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=59430.0

CineSmurf

Dat topic gaat toch over alle series, en dan met name die in de VS spelen?
Specifiek Netflix lijkt me best handig.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Dru

Dexter
Breaking Bad
Misfits (1st season kijkt lekker weg)
Orange is the new black
American horror story

WHS

House of Cards en Downton Abbey heb ik met veel plezier gevolgd.
Synology Diskstation / Spotify / Qobuz | Bluesound Node | Jungson JA88D 2009 | Kimber 8PR cable | Speakerland Scan Speak Mini Monitor

rnlaf82

Monitor Audio RX6 - Monitor Audio RX Center - Monitor Audio RXW12 - Monitor Audio radius 45HD - Denon AVR 1611 - Denon dbt-1713UD - Denon DCD-520 - Samsung ue46f8000 - Mede8er 500x - PS3 - aanbouw......

mikekiwi

Dank, dank!

Veel series had ik al wel van gehoord, maar nog niet goed opgeslagen in de hersencellen. Vooralsnog ga ik beginnen met Lilyhammer en dan eens de rest in volgorde plaatsen.

Is er behoefte aan een tabelletje met per serie het aantal afleveringen, duur per aflevering en bijv. IMDB-score? Zit er aan te denken om zoiets even voor mezelf in elkaar te draaien (puur voor de suggesties hier, niet voor compleet Netflix-aanbod) en dan is het een kleine moeite om dat hier te delen. Maar alleen als er interesse is, anders houd ik het lekker voor mezelf... :baaa:

MVG


modde239


Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Rusher


mikekiwi

Quote from: modde239 on November 11, 2014, 20:55:53
Hier een lijstje met series op Netflix:

http://www.nuopnetflix.nl/series
Die site ken ik wel, maar goed dat je die nog even aanhaalt, dank je. Lijkt toch redelijk op wat ik zocht. Het lastige is dat ik daar echt door de bomen het bos niet zie. Er staat zoveel op... Maar het maakt mijn idee hierboven wel een klein beetje overbodig, want hier staat alles wel op, maar dan lastig te doorzoeken...



Bas Akkerman

Quote from: mikekiwi on November 11, 2014, 21:07:52
Die site ken ik wel, maar goed dat je die nog even aanhaalt, dank je. Lijkt toch redelijk op wat ik zocht. Het lastige is dat ik daar echt door de bomen het bos niet zie. Er staat zoveel op... Maar het maakt mijn idee hierboven wel een klein beetje overbodig, want hier staat alles wel op, maar dan lastig te doorzoeken...
Dus maak gerust je eigen, makkelijker te doorzoeken lijstje. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

mikekiwi


mikekiwi

#21
Even kijken of dit werkt zo met een excel-file als bijlage... Zo ja, is het wat?

Heb dus als bron de door modde239 genoemde website gebruikt ( http://www.nuopnetflix.nl/series ) en dat naar Excel gefloepst. Dan wat gepriegeld en nu dus een serie-lijst met de door de medeforummers aangeraden series in de sortering bovenaan, daarna gesorteerd op IMDB-rating aflopend en afleveringen oplopend.

Maar goed, het is Excel, dus je kunt ermee doen wat je wilt...

MVG


mikekiwi

Quote from: MVG on November 11, 2014, 22:22:04
:thumbs-up: Goed werk! Thanks!  :headbanging: :clapping: :popcorn:
Dank je. Heb net nieuwe versies geupload met nog wat finetuning erbij. Het enige dat ik nu nog mis is de gemiddelde duur van een aflevering, maar dat moet dan maar...

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten