Netflix serie-tips

Started by mikekiwi, November 9, 2014, 20:32:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Akosoft

#700
Jammer dat de serie er niet bepaald top op staat. Ik vond het beeld vrij donker soms. Door de wijze van opnemen met veel licht achter de acteur nogal donkere gezichten soms.
Hdr was soms ook best wel weer heel goed, vooral met de helmen op. Maar hier tegenover vaak matig contrast. Dacht eerst dat het aan mijn jvc projector lag, maar op mijn oled ervaar ik precies hetzelfde.
Als je lost in space bijvoorbeeld met de film 6 underground vergelijkt dan ziet lost in space er maar matig uit. Ben ik de enige? 

Quote from: Raymond187 on November 28, 2021, 14:05:42
Lost in Space seizoen 3 begint deze week. ben mbenieuwd ik vind dit een erg leuke sci fi serie op Nflix.

STar trek discovery S04 eerste 2 afl.  :thumbs-up:

J0ell

Quote from: Akosoft on December  8, 2021, 10:18:56
Jammer dat de serie er niet bepaald top op staat. Ik vond het beeld vrij donker soms. Door de wijze van opnemen met veel licht achter de acteur nogal donkere gezichten soms.
Hdr was soms ook best wel weer heel goed, vooral met de helmen op. Maar hier tegenover vaak matig contrast. Dacht eerst dat het aan mijn jvc projector lag, maar op mijn oled ervaar ik precies hetzelfde.
Als je lost in space bijvoorbeeld met de film 6 underground vergelijkt dan ziet lost in space er maar matig uit. Ben ik de enige?

Niet direct opgevallen eigenlijk, zal er eens op letten.
QLED pakt de HDR prima op en ook de donkere scenes zet hij goed neer.
Don't regret growing older, it's a privilege denied to many.

Regenpak

Niet NF maar Showtime: Dexter New Blood. Nu drie afleveringen het eerste seizoen in en ik ben verknocht. De reviews geven me gelijk. Na de desastrueze series finale in 2013 is-ie ijzersterk teruggekomen. Moet de rest nog afkijken (en die moeten ook nog worden uitgezonden) maar ik verwacht er veel van.

Tjerk

Corne H

Ik ben opnieuw bij S1 van Dexter begonnen naar aanleiding van het nieuwe seizoen. Ben nu bij S3 en vind het toch nog erg leuk, de serie heeft de tand des tijds redelijk doorstaan.

Peerless Monster

#704
Zonde. Gister The Wilding aangezet. Met vlagen wel ok en spannend, vooral het laatste stuk. Wat denk je. Bam stopt het ineens.
Mijn vrouw zei al: waren de scenes op? Wat een blammage.
Altijd eerste even een reviewtje bekijken...

Bleek het ene soort van pilot te zien wellicht voor een serie. Of niet... Als het een serie is, zou ik hem kijken. Maar dit als film neerzetten... Wauw wat slecht van Netflix...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

denoontje

Quote from: Regenpak on December 10, 2021, 16:38:02
Niet NF maar Showtime: Dexter New Blood. Nu drie afleveringen het eerste seizoen in en ik ben verknocht. De reviews geven me gelijk. Na de desastrueze series finale in 2013 is-ie ijzersterk teruggekomen. Moet de rest nog afkijken (en die moeten ook nog worden uitgezonden) maar ik verwacht er veel van.

Tjerk
+1

Akosoft

Hdr doet mijn oled ook prima hoor. Daar gaat het niet om. Het is meer de wijze van opnemen. Veel shots met licht achter de acteur naar de camera toe waardoor je soms nogal donkere gezichten krijgt.

Quote from: J0ell on December 10, 2021, 16:16:36
Niet direct opgevallen eigenlijk, zal er eens op letten.
QLED pakt de HDR prima op en ook de donkere scenes zet hij goed neer.

addesmo

Weet niet of deze hier al voorbij gekomen is, maarThe Fall is een prima serie. Seizoen 1 en 2 erg goed en 3 ietsje minder.  Toch een aanrader.

Tabcam

Quote from: addesmo on December 26, 2022, 15:33:58
Weet niet of deze hier al voorbij gekomen is, maarThe Fall is een prima serie. Seizoen 1 en 2 erg goed en 3 ietsje minder.  Toch een aanrader.
Eens!

Quote from: Tabcam on May 31, 2020, 14:16:05
Ben net begonnen met "The Fall". Geweldige serie, begint enigszins traag maar wordt in seizoen 2 ruimschoots goedgemaakt :pompom:! Fijn dat iedereen zijn best doet het te doen lijken alsof het echt in Belfast afspeelt en ook fijn omlijst met sfeervolle muziek.

Helaas maar 3 seizoenen met 5, 6 en 6 éénuursafleveringen. Ben nu bij einde seizoen 2 en erg benieuwd hoe het verder gaat. Totnogtoe een dikke aanrader en ruim de 8.2 waard :popcorn:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

SV..S

Gisteren night agent afgekeken, die 7,5 van imdb zeker niet waard imo. Slap verhaal, slecht acteerwerk!een 5 meer zou ik er niet voor geven!




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

J.A.F._Doorhof

Vond hem dan weer erg leuk en kijk uit naar S2.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jazzy

#711
We hebben inmiddels een vergelijkbaar topic wat veel drukker is: Welke serie(s) volg je op dit moment elke week en andere zodra ze weer beginnen.. Is het een idee om daar verder te gaan en deze dicht te doen?
Woonkamer: Yamaha RX-V4A - B&W DM630 - B&W HTM62 - Canare 4S11 - Quad L-series 12" sub - Sony KD-65XF9005
Kantoor: Edifier S2000 Pro - Rega P3-24 - Pro-Ject Phono Box S2 - QED Reference Audio 40