Netflix serie-tips

Started by mikekiwi, November 9, 2014, 20:32:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MechanicalAnimal

Bijna aan het einde van Vikings  :popcorn:

Heerlijke serie, er zitten een paar afleveringen/scenes tussen waarvan ik de meerwaarde echt net zie en wat onduidelijk is of het tijdvullers of sfeermakers moeten zijn en en enkel personage laat soms wel heel makkelijk zijn/haar mening bijstellen, dat strookt niet helemaal met die tijdsgeest lijkt mij gezien de rest van de serie op dit punt.

Overall verder kwalitatief erg goed en ik zit op het puntje van me stoel  :pompom:



Quote from: TabCam on October 22, 2020, 00:07:43
Giri/Haji, Goed geacteerde Japanse detective/crime in Londen met bijzonder sfeervolle Japanse muzikale ondersteuning.

Thanks, leuke tip, die ga ik even opzoeken.....laatst nog even zo'n japanse zombie film opgezet (alive ofzo)...en dat is heerlijk even anders film kijken. Acteerwerk is toch anders, tempowisselingen et cetera.
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

fasteddie

Heeft iemand "Wanted" al helemaal afgekeken?
Ik zit in seizoen 2 en krijg er steeds meer moeite mee..... :blush:

Hoor het graag....scheelt me weer tijd....

fasteddie

Blijkbaar niemand aan begonnen..... :(

skyfox

Wanted nog niet gezien.

Ben net klaar met Away, vond ik geweldig! Ik baal enorm dat de serie nu gecanceld is. Ook recent Cursed gekeken, leuk tussendoortje.

The 100 na 1 seizoen afgezet, kon ons niet voldoende boeien. Z-Nation daarentegen met veel plezier helemaal afgekeken. Leuker dan Walking Dead, die we na seizoen 3 of 4 toch steeds minder vonden worden.

Nu weer bezig met Star Trek Discovery. De eerste twee afleveringen van seizoen 3 vinden we erg goed. Vrijdag aflevering 3!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

gerard1

Zit er wel een afgerond einde aan de serie Away?

Tabcam

Quote from: gerard1 on October 25, 2020, 15:13:01
Zit er wel een afgerond einde aan de serie Away?
Ik gok dat als een serie gecanceld wordt, ze expres open eindjes laten zittem om eventueel nog mee verder te kunnen gaan.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

skyfox

Quote from: gerard1 on October 25, 2020, 15:13:01
Zit er wel een afgerond einde aan de serie Away?
Semi. Er is ruim voldoende ruimte om door te gaan. Maar het huidige einde kan als semi-acceptabel einde worden gezien. Ik vind het wel een naaistreek van Netflix, wat mij betreft was dit een van de beste series van 2020. Maar goed, blijkbaar denkt het gros van de mensen er anders over, anders was de serie wel verlengd.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

gerard1

Quote from: TabCam on October 25, 2020, 15:18:24
Ik gok dat als een serie gecanceld wordt, ze expres open eindjes laten zittem om eventueel nog mee verder te kunnen gaan.

Ik weet het liever zeker, dan dat ik het gok.
Vandaar de vraag  :D ;D ;)
Een goed semi einde voldoet wel voor mij, beter dat dan een cliffhanger  :crazy:

riwi

Quote from: TabCam on October 25, 2020, 15:18:24
Ik gok dat als een serie gecanceld wordt, ze expres open eindjes laten zittem om eventueel nog mee verder te kunnen gaan.

Daar geloof ik niks van. De makers van een serie zijn andere mensen dan de financiers. Meestal wordt een serie door de financiers gecancelled en dat is dan vaak onverwacht. Het is een uitzondering dat ze al in voren zeggen : we maken nog 1 seizoen en dan stoppen we er mee. Het is altijd getriggered door kijkcijfers en andere inkomsten. Heb wel eens gezien dat na het plotseling cancellen er nog 2 extra afleveringen kwamen om de serie netjes af te ronden.
Maar dat er opzet in het spel zou zijn geloof ik niet.
Andersom gebeurt ook wel. Dat een serie kwa verhaal helemaal klaar is. En dan komt er nog een seizoen..

Edliver

Away = goede serie,zoals al vermeld spijtig gestopt kon voor mij zeker verder.
The 100 = eerste serie ja volgende waren eigenlijk telkens een herhaling met een andere achtergrond IMHO !
The Ranch = voor ons een top serie (al 3 keer ! gezien !! ) maar smaak verschilt uiteraard.
LG 55B6V,JVC X7900,Marantz SR7013,Panasonic UB 820 ,Himedia Pro Q10,B&W 600 serie,Q Acoustic 2010.

mondiaal

Quote from: fasteddie on October 23, 2020, 13:18:42
Heeft iemand "Wanted" al helemaal afgekeken?
Ik zit in seizoen 2 en krijg er steeds meer moeite mee..... :blush:

Hoor het graag....scheelt me weer tijd....

In begin s03 zitten de dames in de bak. Verder ben ik ook niet maar ik begrijp je twijfels.

pameijer

Gisteren op Netflix begonnen met Occupied, een Noorse politieke thriller met een erg origineel gegeven. Pakte me vanaf de eerste aflevering, aanrader tot nu toe.

Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

skyfox

Vanmorgen begonnen met Haunting of Bly Manor. Pas 1 aflevering gezien, maar deze greep mij meteen! Ben benieuwd naar de rest van het seizoen.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Carrol

Vond hum op een gegeven moment een beetje langdradig...ben afgehaakt
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

CZ79

erg leuke serie idd, ben nu bij afl 4
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

eddy135

Quote from: pameijer on November  2, 2020, 08:59:33
Gisteren op Netflix begonnen met Occupied, een Noorse politieke thriller met een erg origineel gegeven. Pakte me vanaf de eerste aflevering, aanrader tot nu toe.


Top dat deze er eindelijk opstaat.  :)
Seizoen 1 al eens op tv gezien, maar 2e is daar nooit voorbij gekomen...
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

bokkes

Quote from: pameijer on November  2, 2020, 08:59:33
Gisteren op Netflix begonnen met Occupied, een Noorse politieke thriller met een erg origineel gegeven. Pakte me vanaf de eerste aflevering, aanrader tot nu toe.

Dan is The Lawyer of Follow the Money ook wel iets , al is er wel heel veel Scandinavisch op te noemen.
Van Norskov tot Trapped en zit nu zelf in seizoen 2 van Below the surface.

MechanicalAnimal

Quote from: MechanicalAnimal on October 22, 2020, 07:55:39
Bijna aan het einde van Vikings  :popcorn:

Heerlijke serie, er zitten een paar afleveringen/scenes tussen waarvan ik de meerwaarde echt net zie en wat onduidelijk is of het tijdvullers of sfeermakers moeten zijn en en enkel personage laat soms wel heel makkelijk zijn/haar mening bijstellen, dat strookt niet helemaal met die tijdsgeest lijkt mij gezien de rest van de serie op dit punt.

Overall verder kwalitatief erg goed en ik zit op het puntje van me stoel  :pompom:


KLaar met Vikings

Overall een erg goede serie met een paar kleine dingetjes zoals karakters die wat makkelijk van links naar rechts gaan in hun overtuiging en dus gaan afwijken van hun initiële rol maar niks te gek gelukkig en soms wat zweverige en tijdvullende scenes.

Finaleseizoen S6 begint wat stroperig de eerste helft en het uiteindelijke einde vond ik wat tegenvallen en te gemakkelijk gedaan. Dat deed een klein beetje af aan de serie.

Maar onderaan de streep nog steeds een dikke aanrader IMHO.





SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

riwi

#518
Ik ben na een paar afleveringen in Seizoen 6 afgehaakt met Vikings. De eerste 5 met plezier gekeken. Maar op een of andere manier boeide het niet meer in seizoen 6.
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.


spoiler tag toegevoegd. excuses.

CineSmurf

Ik heb Vikings afgekeken, maar het laatste seizoen kostte wel wat meer moeite om te blijven boeien...

Iemand nog een leuke (netflix) tip voor een who've-done-it detectiveserie. Ik merk dat ik een beetje klaar ben met die series die eigenlijk een soort uitgerekte film zijn... Gewoon per aflevering een op zich staande case (in het kader van elementary, CSI, NCIS, ...) Iemand leuke tips op Netflix?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Martijnst1990

Ook ik ben groot fan van Vikings en het laatste seizoen is inderdaad wat minder boeiend, maar alsnog erg leuk om te volgen vind ik. De tweede helft van seizoen 6 moet overigens nog komen toch?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

CineSmurf

Ik heb ze via HBO / Ziggo gezien. Daar staan ze allemaal.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Zymotic

Wij zijn nu bezig met Dark. Een Duitse serie over tijdreizen en de gevolgen hiervan. Eerste 2 seizoen in goed 1,5 week gekeken.

Martijnst1990

Quote from: CineSmurf on November  3, 2020, 14:05:57
Ik heb ze via HBO / Ziggo gezien. Daar staan ze allemaal.

Volgens IMDB moet S6E11 t/m 20 nog uitgezonden worden, er is ook geen cijfer gegeven nog voor die afleveringen.

https://www.imdb.com/title/tt2306299/episodes?ref_=tt_ov_epl
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

CineSmurf

Ik zie het inderdaad. Bijzonder. Aflevering 10 voelde echt als het slot. Maar eens kijken of ik de rest überhaupt nog wil zien...
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.