Meer/minder versterking van één kanaal na 15 minuten

Started by Knightsamoht, November 5, 2014, 15:41:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Knightsamoht

Hoi! Sinds anderhalve week heb ik een nogal naar probleem na het vervangen van wat elco's in m'n versterker. Het gaat hier om een Aurexx Crystal 1 (http://www.mennovanderveen.nl/nl/download/aurexx/handleiding-nl.pdf) waarbij de potmeter eruit is gehaald en er hoogwaardigere componenten in zijn gegooid. Het probleem is dat na ruwweg 10 a 15 minuten, op welk volume dan ook, praktisch alle versterking en brom naar het rechterkanaal gaat en het linkerkanaal bijna niks meer doet. Zonder een bron aangesloten gebeurt precies hetzelfde; als ik de luidsprekerkabels omwissel verhuist het probleem mee.

Het probleem is begonnen na het tegelijk (ja, ik weet het... stommmm) vervangen van de twee voedingselco's, ontkoppelelco en de kathode-ontkoppelcondensatoren. Inmiddels heb ik alle elco's alweer vervangen voor de oude met uitzondering van de voedingselco's, aangezien ik daarvan ook al twee paar andere van had geprobeerd, maar het probleem bleef bestaan.

Iemand enig idee wat het kan zijn?

Update: er blijkt muziek te komen uit de versterker zelf, volgens mij uit één van de eindtrafo's.

Rowdy