Randaarde/Pinaarde

Started by KayaRahnee, November 4, 2014, 08:23:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KayaRahnee

De meeste stekkerblokken die te koop zijn hebben blijkbaar randaarde, deze mogen in België niet worden gebruikt (mag wel maar ....)
Maar wat doen de Belgische forumleden hiermee, toch maar niks van aantrekken en inpluggen of hebben jullie hiermee toch nare ervaringen en heb je het intussen aangepast naar de Belgische norm?
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Dirk

#1
ik gebruik zowat alles door elkaar (qua stekkerblokken, of tripletten zoals we hier zeggen), dus zowel rand- als penaarde modellen.
in mijn appartement maakt het trouwens bitter weinig uit, want de groepen in de woonkamer hebben niet eens een aarding  ;D

ik vind het grote voordeel van een blok met randaardes, dat je de fase makkelijk correct kan aansluiten (je draait de stekker gewoon om als het andersom moet)...wat bij een blok met penaarde lastiger is, om nogal evidente redenen ;)

btw; je mag in België geen (wand)contactdozen plaatsen met randaarde, maar er is zover ik weet geen enkele regel die het gebruik van losse contactdozen (stekkerblokken dus) met randaarde verbiedt, want die laatste maken geen integraal deel uit van je vaste installatie
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

KayaRahnee

Quote from: Dynky on November  4, 2014, 08:34:56
ik gebruik zowat alles door elkaar (qua stekkerblokken, of tripletten zoals we hier zeggen), dus zowel rand- als penaarde modellen.
in mijn appartement maakt het trouwens bitter weinig uit, want de groepen in de woonkamer hebben niet eens een aarding  ;D
ik vind het grote voordeel van een blok met randaardes, dat je de fase makkelijk correct kan aansluiten (je draait de stekker gewoon om als het andersom moet)...wat bij een blok met penaarde lastiger is, om nogal evidente redenen ;)
btw; je mag in België geen (wand)contactdozen plaatsen met randaarde, maar er is zover ik weet geen enkele regel die het gebruik van losse contactdozen (stekkerblokken dus) met randaarde verbiedt, want die laatste maken geen integraal deel uit van je vaste installatie

Ik dacht nu net dat stekkers met pinaarde steeds goed zaten...niet dus.
Ik hoorde van bevriend elektriciën dat de verzekering nogal moeilijk doen over gebruik van randaarde bij schadeclaims.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

erik s.

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

KayaRahnee

Quote from: erik s. on November  4, 2014, 09:33:43
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=85843.0

Oeps, onderwerp is dus al wel eens ter sprake gekomen ........ dacht het al wel maar ik heb blijkbaar niet goed/lang genoeg gezocht
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.