Projecteren op de muur, welke verf

Started by Yanniepannie, November 3, 2014, 22:25:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Yanniepannie

Hoi,

Wel/niet projecteren op een grijze muur.
Ik krijg vaak tegenstrijdige antwoorden maar vandaag was ik voor 26 euro eigenwijs..

Ja je kan op grijs projecteren maar niet op elke grijs.
Toevallig kwam ik een post tegen over een verf die blijkbaar in amerika veel gebruikt wordt.
Natuurlijk weer niet te krijgen in Nederland maar door een speciaalzaak goed te mixen.
Mooij in Den Helder had hem zelfs in het systeem staan als kleurcode:

Sherwin Williams Grey Screen 7071

Ik was sceptisch, maar vandaag zit de eerste laag erop.. Dayum!!
Wat een verschil zeg, belachelijk gewoon!
Het is geen black diamond screen maar menig ledtv kan er een puntje aan zuigen!

De helderheid wordt iets minder maar het contrast is echt verbluffend en dat terwijl de tweede laag er nog op moet.
Daarnaast kun je de helderheid altijd iets omhoog schroeven.
Schrik niet als je het test op een natte muur..
Het beeld is dan nog wat blauwig maar na een uur is dat weg.
Helaas heb ik geen calibratiespullen maar de kleuren zijn zo mooi dat het me niet boeit als het niet helemaal accuraat is..

Ik was 26 euro kwijt voor 2,5 liter..

De bovenste foto is de voorbereiding en dat voor een kluns als ik..
De tweede foto is met SW Grey Screen.
De derde foto is zonder.

Zie hoeveel licht weerkaatst wordt op een wit vlak.
Zoals je ziet is het contrast enorm verbeterd en zijn de kleuren veel voller.
Deze verf zou een RGB verhouding hebben van ongeveer 200, 200, 200.
De W1070 op produceert ongeveer 1200 lumen op cinemastand zonder brilliant color en lamp op eco.

Doe er je voordeel mee, voor 26 euro kan je het altijd proberen!

BenQ W1070 (50 branduren)
BenQ W710st (1900 branduren)
Afstand tot muur is 3,5 meter
Schermgrootte is 160 inch
Kijkafstand 4,5 meter
Geverfd op gipsplaten met witte grondverf

Gemineye

Foto openen in paint, formaat aanpassen naar 25/30% ofzo en voila; je foto is vele malen kleiner en gereed voor uploaden.
:)

Yanniepannie

Heb een mac.. Dus geen paint haha zal het morgen ff op het werk fixen en fotos van voor en na erop zetten.

hdnoob

160 inch lijkt me heerlijk  :wub: Echt super dat het zo goed bevalt.


Yanniepannie

Hahaha het is echt waanzinnig!

Ook al zeggen velen dat het veel te groot is op een afstand van 4,5 meter, na een paar minuten ben je er aan gewend!
Ik moet een verrekijker meenemen als ik bij iemand anders film ga kijken ;)

Volgende week ga ik een sample maken van Black Widow.
PPG Bermuda Beige 427-2 met Auto Air Aluminium Base Coat Fine.
Daar moet een RGB uitkomen van 185, 185, 185 en er zitten aluminium flakes in.




Boobybandit

Erg gaaf! Ik twijfelde zelf al omdat ik straks op 4.5 meter zit van een 133" scherm met dezelfde projector (W1070). Maar als ik bij jou met dezelfde projectieafstand de 160" zie halen dan moet het geen probleem zijn! Dus bedankt voor je bijdrage  ^^

konijntje

Bedenk wel dat wat yannie misschien fijn vind niet voor jou hoeft te gelden. Zo kan het ook zijn dat yannie zijn 1070 perfect vind op 160 inch en jij of ik denken.. Wat een flets beeld..

Zo keek ik eerst op 3,5-4 meter naar 120 inch. Toen de bank naar 4,5 meter gezet. Was toch stuk prettiger kijken!

Advies: probeer het eerst ;-) en kijk zelf wat je mooi en fijn vind. 160 inch voor een 1070 is vrij fors en dan moet de lamp wellicht (eerder) naar full ipv eco. Dit zorgt voor meer koelingsgeluid, iets dat al niet gering is bij de kleine dlper.

Yanniepannie

Je hebt absoluut gelijk, mijn mooi hoeft zeker niet jouw mooi te zijn.
Maar, zie ook reviews van deze beamer, hij heeft een flinke lichtopbrengst.
Van de opgegeven 2000 lumen haalt hij 2019 lumen in dynamische stand.

Ik vind Pioneer Kuro mooi, dan heb je een idee wat mijn smaak aan beeld is.

Maar inderdaad als goeie tip, eerst een weekje proberen op 133" dan weet je het zeker.

Mocht je nog geen scherm hebben of twijfelt om te verven, volgende week probeer ik de black widow verfmix die gelijk/beter presteert dan een studiotek 100 scherm.

Zie avsforum voor meer info, of mag ik niet verwijzen naar ander forum? Ben nieuw hier hè..

Boobybandit

Het mooie is dat je op een groter scherm ook kleiner kan projecteren. Dus we gaan het gewoon uitproberen :)

Het is helaas geen dedicated room Yanniepannie, dus verven wordt het hem niet. Maar wel mooi dat het bij jou zo goed heeft uitgepakt!

FireStarter

Ik kijk al sinds 2009 vaak films en series op 110 inch met 3,30m afstand. Ik vind het heerlijk, kan niet wachten op betaalbare 4K projectors.
Iedereen die hier een keer een film ziet vindt het scherm niet te groot. Het beeld in de bioscoop (IMAX midden midden) is groter in verhouding.

Kan je een foto posten waar je het grijs naast wit ziet? Ik projecteer op de muur, als ik deze extra glad maak en dan de hele wand deze grijstint geef dan hoop ik ook op een spectaculair resultaat.

Yanniepannie

Firestarter, zal ik binnenkort ff voor je doen ok?
Maar deze grijs naast wit is echt wel super strak en modern.

Hier heb je alvast een idee, ff opgezocht:
http://www.pinterest.com/pin/166281411212432251/

Waar je wel even op moet letten, het is grijs.
Het verhoogd de zwartwaarden enorm en kleuren zijn voller.
Tegenhanger is dat als je beamer niet genoeg lumen uitperst, het plaatje erg dof kan worden.

Konijntje zei al terecht dat wat ik mooi vind, jij niet mooi hoeft te vinden dus misschien dat je eerst een 1mx1m plaatje mdf doet voordat je de hele muur gaat verven. Wel eerst ff grondlaagje wit en minimaal 2 laagjes grey screen.

En als je kunt wachten, vrijdag ga ik Black Widow mix mengen wat nog veel beter zou moeten zijn dan sw grey screen.

spijtebijt

Interessante oplossing. Ik gebruik zelf een geschilderd scherm met verf van Mighty Brighty en daar zit een speciale toplaag bij die zorgt voor extra reflectie (gain). Ben benieuwd naar je verdere ervaringen en een verdere vergelijking met bestaande schermen.
"Streite nicht mit Idioten!Sie ziehen Dich auf ihr Level und schlagen Dich dort mit ihrer Erfahrung"

RonG


Yanniepannie

Ja daar heb ik naar gekeken en wat vragen over gesteld maar ik krijg geen antwoord.
Zou jij misschien wat foto's willen plaatsen van die verf?
En kan je misschien vertellen of het enkel grijs is of dat er ook een reflecterend deel in zit?

Van black widow weet ik de resultaten maar van cinedream kan ik geen voorbeelden vinden.
Want grijs heb ik, alleen het reflecterende deel niet, die ga ik morgen maken.

RonG

Quote from: Yanniepannie on November 20, 2014, 09:59:34
Ja daar heb ik naar gekeken en wat vragen over gesteld maar ik krijg geen antwoord.
Zou jij misschien wat foto's willen plaatsen van die verf?
En kan je misschien vertellen of het enkel grijs is of dat er ook een reflecterend deel in zit?

Ik heb de mat witte verf en niet de grijze. Een foto zal je niet veel helpen denk ik maar kan je enkel zeggen dat deze voldoet.
Ik projecteer er met een TW8100 op.

Yanniepannie

Maar wat is het anders dan een gewoon neutraal witte verf?
Bijvoorbeeld screen goo heeft een reflecterende component die je moet toevoegen.
Anders betaal je voor een witte verf 85 euro die je bij de gamma voor 30 euro koopt.
Zat er niet een foldertje of product omschrijving bij of iets?
Excuses voor de vele vragen maar cinedream geeft hier ook geen antwoord op.
Ik koop het niet als ik niet weet wat het is.





home@the movies

Quote from: Yanniepannie on November 20, 2014, 10:52:09
Maar wat is het anders dan een gewoon neutraal witte verf?
Bijvoorbeeld screen goo heeft een reflecterende component die je moet toevoegen.
Anders betaal je voor een witte verf 85 euro die je bij de gamma voor 30 euro koopt.
Zat er niet een foldertje of product omschrijving bij of iets?
Excuses voor de vele vragen maar cinedream geeft hier ook geen antwoord op.
Ik koop het niet als ik niet weet wat het is.

Waneer en welke vragen heb je gesteld aan ons over de verf?
Gr
Werner
Home@The Movies/cinedream

Yanniepannie

Hoi Werner,

Ik had vorige week twee mails gestuurd maar op eentje antwoord gekregen.

De onbeantwoorde vraag was:
Zit er in jullie verf een reflecterende laag of is het enkel een neutraal grijs en of wit?
Want ik heb nu sherwin Williams grey screen en dat is op zich al perfect maar het kan altijd beter.

Black Widow zou in totaal ongeveer twee tientjes duurder zijn dan jullie verf als je de verzendkosten van België naar Nederland meerekent.


home@the movies

De verf heeft geen gain en is neutraal wit/grijs met een reflectiewaarde van 1.0.

Gr
Werner

RonG

Ik had destijds (alweer 2011) advies gevraagd en de situatie uitgelegd (welke type beamer, ruimte) en gaven mij dit advies

Beste Ron,

Bedankt voor uw mail.

Voor uw setup is volgende Cine paint het meeste geschikt (verduisterde ruimte)
Cine  paint Mat wit gain 1:1
Deze kan inderdaad ook gebruikt worden om 3D op te projecteren


Er zat enkel een folder bij over hoe het beste aan te brengen.

Yanniepannie

Werner en Ron ontzettend bedankt voor jullie antwoord.
Ik ga morgen eerst aan de slag met black widow.

Mocht dat niet het gewenste resultaat geven dan zal ik cinedream bestellen.
De gain voor die mix is 0.8.

r_flagg


En hoe is het resultaat?
Ben zeer benieuwd

Quote from: Yanniepannie on November 20, 2014, 11:33:36
Werner en Ron ontzettend bedankt voor jullie antwoord.
Ik ga morgen eerst aan de slag met black widow.

Mocht dat niet het gewenste resultaat geven dan zal ik cinedream bestellen.
De gain voor die mix is 0.8.
Movie: JVC X500; Onkyo TX-NR5008; Sony UBP-X800; Synology DS1812+ DX512 (13x3TB); Surround-11.2: sony SS-T70es (11x) sub:2x 18" DIY
Stereo-1: NAD M12;  2x Mola Mola Kaluga; Jamo R907
Stereo-2: SONY TA-E80es; 2x TA-N80es;Sony CDP-X777es; ST-S770es; TC-K950es; Sony SS-R70es speakers ( Esprit no3)

spijtebijt

"Streite nicht mit Idioten!Sie ziehen Dich auf ihr Level und schlagen Dich dort mit ihrer Erfahrung"

webafast

Wie kan mij vertellen waar ik die "black widow" verf kan kopen?

Toni71

Ook benieuwd naar die zwarte weduwe....:)