Marantz SR9600 reparatiekosten, wel of niet doen?

Started by A3-D, November 3, 2014, 21:17:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

A3-D

Vandaag de prijsopgave ontvangen voor het repareren van mijn SR9600. Totale kosten incl. BTW zijn € 310,= en dan worden de volgende zaken hersteld:

- herstellen eindtrap
- vervangen optische input
- vervangen powerknop

Ik heb de receiver 7 jaar geleden nieuw aangekocht voor bijna € 2.500,= en was er altijd erg content mee (bijzonder warm geluid en ook op stereogebied is het een topper!).

Nu twijfel ik enorm....wel of niet repareren? Zoals de SR9600 worden ze niet meer gemaakt, en ik zou dan voor de SR7009 gaan. Hoe denken jullie er over?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Gemineye

Mja moeilijke vraag. Op zich vind ik het Veel geld voor zo'n receiver maar als je er nog tevreden over bent en je wilt er eigenlijk nog wel een paar jaar mee doen dan zou ik het gewoon laten doen.
Was je toch al op zoek naar iets anders dan zou ik dat nu gaan doen.
:)

A3-D

Is inderdaad veel geld, maar aan de andere kant koop ik voor € 310,= niets vergelijkbaars... Denk dat reparatie toch de enige optie is vermoed ik.

Dirkjanboon

als je er gehecht aan bent repareren want voor 310 euro heb je geen reciever nu die het zelfde kan, heb er totaal geen binding mee dan is idd omkijken het beste
Denon pma 520A Hepta ace Sony mds-503
Pioneer pd-207 HT: Denon avr 1604
Jvc sp-w100 eec 2.0 speakers
Technics sl-d21Samsung BD1500

VlisChris

Ik sluit me aan bij Dirkjanboon.
Voor 310 kun je onder geen voorbehoud een receiver vinden die op hetzelfde niveau gaat presteren als je 9600. Dat is een dijk van een versterker, en als je na een reparatie er weer een tijd tegen aan kan zou ik dat zeker doen. Het is erg spijtig van het geld dat je moet uitgeven, maar ga je naar een nieuwe receiver ben je gewoon meer kwijt voor minder kwaliteit. Je krijgt er hooguit wat moderne snufjes voor terug :-\
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Siddartha

alleen als je echt behoefte hebt aan nieuwe features as HDMI, netwerkmogelijkheden en HD audio/video en 3D dan kun je de 300 Euro bij de aanschaf van de 7009 doen, maar dat kost je wel n dikke 1000 Euro extra. de vraag is,of dat op gebied van geluidskwaliteit ervoor terug krijgt... Wellicht kun je deze nog verkopen aan iemand die em zelf kan repareren? Dan wordt de aanschaf alweer wat minder duur

Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Paul1967

Zou hem ook laten repareren voor die 310 euro.

road rebel

Misschien kan je wat besparen door optisch niet te herstellen? Alles gaat waarschijnlijk toch via HDMI ;-)

Gemineye

:)

flakkees

#9
lekker repareren
als je later toch iets anders wil dan krijg je de reparatie kosten bij verkoop heus wel terug
want nu is die €0,0 waard  :nopompom:

en ik zou ook zeker bij jerry even vragen wat het kost
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

A3-D

@Gemineye de SR9600 heeft wel degelijk HDMI [emoji6]

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Gemineye

Quote from: A3-D on November  4, 2014, 08:59:48
@Gemineye de SR9600 heeft wel degelijk HDMI [emoji6]

verrek, dat was toen denk ik wel redelijk uniek  :pompom:
:)

A3-D

#13
Quote from: Gemineye on November  4, 2014, 09:43:15
verrek, dat was toen denk ik wel redelijk uniek  :pompom:
Dat unieke was ook deels terug te zien in de prijs... [emoji21]

Ik dacht even toen ik de factuur erbij pakte dat het guldens waren...bleken het toch euro's te zijn [emoji6]

flakkees

Quote from: Gemineye on November  4, 2014, 09:43:15
verrek, dat was toen denk ik wel redelijk uniek  :pompom:
was toen ook bijna 2 x zo duur als de nieuwste Marantz reciever nu
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

road rebel

#15
Sterker nog, die heeft 7.1 PCM Multichannel 24-bits/96 kHz via HDMI! (in tegenstelling tot de meeste van zijn concurrenten van toen, zoals Arcam of Primare, die niets of enkel een HDMI switch aan boord hadden)
Daarom is de Marantz SR 9600 zo future proof gebleken en kon die tot heden gewoon mee;
elke halfdegelijke blurayspeler heeft 2 HDMI uitgangen en kan decoden om geluid via HDMI door te sturen.

De enige redenen waarom ik een SR9600 zou willen vervangen zijn:
-overstap naar 3D-geluid
-beter/ander geluid: maar dan zal een SR7009 niet genoeg verandering brengen vrees ik
-streaming features: maar dat kan ook (en beter) met een losse audio of video client of zelfs een htpc-tje
-room-correction: maar ook hiervoor bestaan er alternatieven en kan je al het een en ander beginnen met bijvoorbeeld een MiniDSP nanoAVR HD (met REW) of DL (met Dirac Live in 24bit/48kHz)

Flavio

Je kan ook overwegen om de SR9600 alleen als 7-kanaals eindversterker te blijven gebruiken en een losse receiver of pre-pro erbij kopen die alle moderne snufjes heeft. De SR9600 heeft main-in ingangen heb ik  gezien.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer NX4-6000 | Buttkicker BKA1000-N
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 2x T+A TLS 20 | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL 90 | 2x Teufel M 950 D | 2x T+A TAL X1
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

Richi

Of repareren en dan voor 600 euro verkopen (of zo). Haal je er toch nog 300 euro uit die je dan bij een andere receiver kan leggen. Persoonlijk zou ik de 9600 behouden als je er tevreden mee bent.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Siddartha

Als ie HDMI heeft, zou ik zeker laten repareren. Kun je altijd nog n Apple tv aansluiten mocht het nodig zijn, of een andere mediaplayer.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

WickedGame

Ook ik ga mee in het repareren van de SR9600.

Het mag dan geen HDMI 1.4 zijn maar je kan er nog steeds prima mee vooruit. En daarnaast een gelijkwaardige receiver in prestaties als de SR9600 gaat je ook een serieus bedrag kosten.

flakkees

Quote from: WickedGame on November  4, 2014, 12:00:16
Ook ik ga mee in het repareren van de SR9600.

Het mag dan geen HDMI 1.4 zijn maar je kan er nog steeds prima mee vooruit. En daarnaast een gelijkwaardige receiver in prestaties als de SR9600 gaat je ook een serieus bedrag kosten.

als die nog gemaakt worden .
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

H&C Hifi

kapot levert hij niets op.
Ik zou hem laten maken en dan kijken ofdat je hem eventueel verkoopt.
Nu zijn ze nog enigsinds te verkopen voor een redelijk bedrag.

Siddartha

Quote from: Richi on November  4, 2014, 10:32:02
Of repareren en dan voor 600 euro verkopen (of zo). Haal je er toch nog 300 euro uit die je dan bij een andere receiver kan leggen. Persoonlijk zou ik de 9600 behouden als je er tevreden mee bent.

dat schiet niet echt op...als je niet repareert houd je meer over.. ;)
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Richi

Niet als je hem voor meer dan de reparatiekosten kan verkopen. Simpel rekensommetje.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

H&C Hifi

Ik denk niet dat hij defect 300,00 oplevert...