"Normale" audyssey resultaten?

Started by Vreemd, November 3, 2014, 14:03:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vreemd

Ik had mijn surrounds achter mij geplaatst (5.0) ipv naast mij en vervolgens de audyssey test terug gedaan. Maar na die test klonk mijn center raar. Alsof iedereen in een grote hal zat.

Dan heb ik die test opnieuw gedaan (op 4 punten, heb maar 1 luisterplek momenteel) en het was al veel beter. Maar heb toch nog het gevoel dat ik dit grote hal effect nog een beetje heb.

Mijn setup:

-Klipsch RF7 mk2
-Klipsch RC64 mk2
-Klipsch RB61 mk2
-Marantz 7008

Kan iemand eens kijken of dit "normale" audyssey resultaten zijn...?



Klipsch: RF7 mk2, RC 64 mk2, RB61 mk2, Marantz: 7008, JVC x5000 120"

Sennheiser HD 800s, Chord Mojo

Vreemd

Misschien dat foto's van mijn kamer nog kunnen helpen. Ook al zijn ze van gsm kwaliteit (mijn excuses).

btw, de kamer is nog in opbouw. De komende maanden word de akoestiek nog aangepakt, sub erbij, grote zetel,...

Afmetingen 4,8 op 4,6

Klipsch: RF7 mk2, RC 64 mk2, RB61 mk2, Marantz: 7008, JVC x5000 120"

Sennheiser HD 800s, Chord Mojo

Staaled

Ik zie geen rare dingen in de EQ.
Kloppen de delays wel ? Even nameten met een meetlint.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

jvanhambelgium

Met deze grafiek is niks te zeggen eigenlijk.
Wat je wel ziet is inderdaad dat door de plaatsing van fronts in de hoeken en de center tegen  een muur - plaatsen waar je de nodige laag-gain gaat hebben - er voor de lage frequenties serieus correcties "omlaag" gemaakt worden ( < 100Hz) op je luisterplek.


Maar het "hal" effect is absoluut onmogelijk te evalueren door dit soort grafiek...
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

Als je trouwens op de stoel meet heb je sowieso al een probleem aangezien die de surrounds , nu dus achter ,middels de rugleuning " blokkeert".
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

jvanhambelgium

Ja die surround staat echt wel (te) LAAG tegen de grond hoor.
Dit RB61 met z'n 90° (horizontaal vlak) x 60° (vertikaal vlak) Tractrix hoorn gaat echt niet goed je oortjes bereiken op die manier.
De 60° vertikaal is dus niet voor alle frequenties, en tegen de cross-over aan zelfs veel "smaller" .

Post eens de cijfers van de "distances" (aka delays) en levels voor de verschillende kanalen zoals het op de Marantz staat ?
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Vreemd

#7
Ik heb de afstanden van de speakers gemeten en die klopte niet. Ik dacht zal eens een 8 punts meeting doen en nu is het probleem verdwenen en zijn de afstanden wel correct...

Misschien heb ik iets verkeerd gedaan tijdens de meting.

Ik weet dat mijn surrounds wat laag staan, maar ik ben er nog niet toe gekomen om speaker stands te gaan halen omdat mijn zetel volgende maand geleverd word. En ik niet weet hoe hoog ze juist moeten komen.

Ik ben nog wat aan het experimenteren hoe dicht ik die RF7's tegen de muur kan zetten. Maar er gaat veel veranderen de komende maanden en alles is zeker nog niet definitief geplaatst. Ik zou ook heel graag van 5.0 naar 7.2 gaan.
Klipsch: RF7 mk2, RC 64 mk2, RB61 mk2, Marantz: 7008, JVC x5000 120"

Sennheiser HD 800s, Chord Mojo