Vliegende mensen wordt me teveel

Started by J.A.F._Doorhof, March 25, 2002, 17:51:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

De laatste tijd zie je steeds meer invloeden van Japanse films overwaaien naar westerse films. Ik duidt dan op de vliegende mensen en mensen met bovennatuurlijke krachten (en dan bedoel ik niet superman, of Rambo).

Bij de Matrix vondt het ik het allemaal mooi en paste het ook bij de film, maar wie The One (redelijke verklaring) en The Musketeer heeft gezien moet het toch wel met me eens zijn dat het te gek wordt.

Of ben ik de enige die niet kan vliegen ?

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Phantone

#1
Ik kan me helemaal aansluiten bij jouw verhaal.
Het is mij eerlijk gezegd al gaan vervelen bij CTHD.
In de nieuwe films lijkt het ook wel steeds erger te worden, ze vliegen steeds hoger en langer.
Inderdaad in een film als The Musketeer past het al helemaal NIET om dan nog maar niet te spreken over de zwakke verhaallijn van de film.

cinepaulis

#2
Tja, ik vind Crouching Tiger Hidden Dragon een heeele mooie film. En ook dat vliegen, dat hoort naar mijn mening gewoon in het verhaal. Het is ook een soort sprookjesavontuur, geen documentaire.

En sinds The Matrix heeft men inderdaad dit (al heeeel lang gebruikte) effect uit Azie in westerse films gebruikt. Wat daar vond iedereen het cool.

The One is gewoon een 'no brains' actiefilm (no offense) en daarbij past dat vliegen uitstekend (vind ik).

Ofwel: geen enkel bezwaar tegen vliegende mensen, zolang het in de film past.

groeten,
Paul
CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P

J.A.F._Doorhof

#3
In the One vindt ik het dus NIET passen.
Dan zou Rambo binnenkort ook gewoon gaan vliegen.

Kijk de uitleg die wordt gegeven over het overnemen van de krachten van andere OK, maar dat vliegen blijft een vreemde zaak, en ziet er gewoon niet uit.

The Musketeer is mischien wel het mooiste voorbeeld, zoals al eerder aangegeven bij The One is er een verklaring voor). Bij de Musketeer worden dingen gedaan die gewoon ONMOGELIJK zijn, zelfs met een verklaring.

Neem bv de beklimming aan het eind van de film van die toren, dat is toch bespottelijk, op dat moment had ik echt zoiets van ok, daaaag daar gaat de film helemaal naar de knoppen.

Nogmaals, als er een verklaring voor wordt gegeven (The one, The matrix) dan vindt ik het wel leuk, maar om binnenkort een politie film te zien of een ridder film met vliegende mensen.

Het is trouwens in Japanse films redelijk normaal, ik heb verschillende aktie en zelfs een paar sammourai films gezien waar dit gebeurt.

Ik hoop dat dit niet doorzet.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

HJ

#4
nou frank,ik ben het helemaal met je eens.
ik had cthd en heb de film maar een klein stukje gezien,ik vond het waardeloos maargoed da's mijn mening :).
daarom kijk ik ook nooit naar die'kung fu' films alhoewel ik martial arts reuze interesant vind.


J.A.F._Doorhof

#5
Ik heb CTHD dan wel helemaal afgezien, en ik moet eerlijk zeggen dat het inderdaad de vechtscenes zijn die me totaal deden afknappen. Het verhaal op zich was zeer de moeite waard.

Ik geef dan toch meer om de acrobatiek van Jackie Chan.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

garmtz

#6
Je moet het vliegen in CTHD zien als een metafoor voor bovenmenselijke kracht. Je moet dit dus niet "letterlijk nemen". Maar het ziet er inderdaad wel vreemd uit... :)

J.A.F._Doorhof

#7
Bij CDHT vondt ik het ook niet erg, daar paste het wel bij, maar een film als Musketeer  ???, ik ben gewoon doodsbang dat we dit zometeen bij ALLE films gaan zien, en dat zou ik eeuwig zonde vinden.

Er is al zoveel uit Hollywood dat belachelijk is, denk je bv in dat Rambo in deel 7 even naar een helicopter vliegt om hem daarna uit de lucht te trekken.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

logix

Vind het vrij normaal dat ze vliegen, ik heb zelf namelijk ook vaak het idee dat ik vlieg, maar dan lig ik meestal net in bed na een avondje flink stappe  :P

Ik ben het met Paul eens, de titels maken het erna om er 'vlieg' scene's in te maken.
Als het vliegen in een film nergens op slaat dan is de film/verhaal meestal triest, pas het wel (oa The Matrix) dan is het gewoon een goede film en MAG er dus gevlogen worden. Ik denk ook niet dat het een hype gaat worden en al zeker niet na de ellende in Amerika ;)(no offence)

Grt,
Ruud



J.A.F._Doorhof

#9
Ik ben dan waarschijnlijk één van de weinige die The Musketeer zeer vermakelijk vondt, maar door dat gevlieg heb ik hem NIET in mijn collectie opgenomen.

Als dat er niet inzat, dan had ik hem waarschijnlijk wel.
Nu ik er langer over nadenk vondt ik de film eigenlijk toch wel erg goed, toch maar kopen  ;D

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

logix

#10
Och Frank, beetje hier en daar wat rond fladderen mag toch geen belemmering geven voor de DVD aankoop!? ;)


J.A.F._Doorhof

#11
Op zich niet, maar bij The Musketeer begon het me echt te irriteren op een gegeven moment kwamen uit zowel mijn mond als mijn vrouw "JA HOOR !!!", en dat is HEEL lang geleden dat gebeurt is.

En dat vindt ik toch gewoon doodzonde, van een verder zeer redelijke film.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

SiR-ROUND

#12
Helemaal mee eens Frank!

CTHD vond ik nogal KL*TE eigenlijk...

In The Matrix erger ik me alleen aan de scene in de Dojo... Doe salto achterwaarts is gewoon niet natuurlijk in z'n verloop...

In Romeo must die zitten sommige die wel goed zijn andere zijn weer slecht vooral bij het eindduel...

Jacky Chan heeft geen touwen nodig  :D

Overigens vind ik de "still cameras" effects wel erg lekkel om te zien...

Begon voor mij met "Underwater love videoclipje"

Hoe ze het doen:

Staat hier een beetje...

J.A.F._Doorhof

#13
Heb dit inderdaad een keer in het klokhuis gezien, ging toen over films en bioscopen (echt zeer intressant).

De meeste coole toepassing van deze techniek vindt ik nog wel de scene in Swordfish bij de explosie. Dat laat echt de adrenaline stromen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"