afdekking voor een scanspeak tweeter laten maken; wie??

Started by Gemineye, October 29, 2014, 11:32:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gemineye

Ik heb op dit moment een mooie gebruikte speaker op het oog, welke een scan speak d2905/9900 tweeter herbergt. Alleen deze speaker beschikt niet over covers die zo'n kostbare tweeter beschermt tegen grijpgrage kindervingertjes. Ik had audiocomponents dus gevraagd of er van die klein roostertjes bestaan die je er op kan drukken. Helaas bestaan deze niet standaard vanuit scanspeak. Kreeg wel een keurige mail, met daarin de suggestie:
Quote from: email
helaas is er vanuit Scan-Speak geen afdekking beschikbaar, maar wellicht dat u uit

stalen rooster een circelvormige schijf kunt laten maken. Als deze in de uitsparing

voor de dome wordt geplaatst zal het magnetische veld van de magneet hem

vermoedelijk op zijn plaats houden.

Is er hier iemand die dat kan, of weet iemand een plek waar ik zoiets kan laten doen? Dat is voor mij nogal bepalend of ik deze speakers in de woonkamer durf te zetten..

alvast bedankt.
:)


Gemineye

Jaa zoiets! Ik kijk nu net op de site van scanspeak, en daar staat ook dat sommige tweeters standaard nieuw worden geleverd met zo'n cover, maar natuurlijk wordt deze nu net niet meer gemaakt.. Heb ze maar een mail gestuurd, dus ik wacht af.

:)

Interficior

Ik ben bang dat als het rooster met magneten blijft zitten dat het niet vast genoeg zit om niet weggedrukt te worden. Met alle gevolgen van dien.
Take it or lease it

Gemineye

Vooralsnog heb ik maar gewoon de inboedelverzekering verhoogd.  ;-)
:)

Leon

Of ze het kunnen weet ik niet, maar je zou eens contact kunnen leggen met Total Speaker Repair.
Mogelijk kunnen zij een oplossing 'op maat' bieden.

Puur 'audiofiel' gesproken is het natuurlijk niet een hele jofele oplossing om een dergelijke tweeter te downgraden met een frame.
Dat zal het geluidsbeeld geen goed doen. Maar okay, ik snap je probleem.  ;)
Groetjes Leonneke

Gemineye

Dank voor je reactie.

Ik ben er weliswaar ietwat latent nog steeds wel een beetje over aan het twijfelen. De speakers zijn ondertussen aangeschaft en staan zonder fronts in de kamer. Vooralsnog gaat dat goed. Mijn vrouw zou ook wel graag zien dat er volledige fronts voor komen, hoewel ik dat eigenlijk zonde vind :wub:.

Ik heb al eens bij een bekende van mij geïnformeerd die op het werk beschikt over een CNC freesbank of hij een paar MDF frames voor de fronts (niet alleen voor de tweeter, maar voor de hele speaker langs) zou kunnen maken. Op zich moet dat kunnen, het probleem is alleen een beetje dat er links en rechts naast de speaker units niet zo bizar veel ruimte is, dus dat frame zou dan best dun worden aan de zijkanten:


Monteren zou kunnen met dit soort dingetjes;


kortom; door twijfel mijnerzijds is er nog niets gebeurd, behalve het ophogen van de inboedelverzekering  ;)
:)

Thanatos

Waarom geen klittenband rondjes gebruiken ? http://shop.alfatex.nl/categorie/3/haak-lusband/rondjes/ Soms laat er een los maar je hebt geen gaten geboord in de speakers zelf..

Je frame zal inderdaad aan de randen bij de units wat te dun worden. Misschien een ander materiaal dan MDF kiezen ?

Mooie speaker btw.

Gemineye

:)

Leon

Als je een volledig frontdek zou willen maken kun je eens bij Speakerland rondneuzen. Die hebben al die materialen op voorraad, inclusief speakerdoek. Naar mijn mening is het niet echt een probleem als het frame heel dun is aan de zijkanten. Het hoeft geen gewicht te dragen en hoeft niet bizar sterk te zijn. Je kunt eventueel een frame laten snijden bij bijvoorbeeld de Kunststofshop. Daar heb je een zeer ruime keuze uit materialen die relatief goedkoop en sterk zijn. Voor het snijden rekenen ze 10 - 15 Euro extra. Dan kun je het frame 'dun' houden.
Succes !!!
Groetjes Leonneke

Musicman Herman

Ik heb roosters besteld bij Dynamic Solutions perfect

herman

ome subtilieco

Hey Gemineye,

Me maat zat een beetje met het zelfde probleem en toen hebben we dit gemaakt.
Het rooster blijft hangen maar ze zitten niet vast.





In onze auto's werkte we vaker met het gaas om de speakers te beschremen.
Maar daar zetten we de roosters vast in een sponning. Dus je moet iets verzinnen.

Mvg Laurens