"Half size" versterker gezocht

Started by Douma, October 23, 2014, 18:19:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Douma

Ik ben bezig mijn huidige set te vervangen voor een set die ik meer uit het zicht kan wegwerken. Na de luidsprekers is het nu de beurt aan de versterker. Mijn huidige versterker is een Roksan Caspian waar ik zeer tevreden mee ben (op mijn huidige Klipsch speakers). In verband met de breedte kan ik deze lastig wegwerken. Ik zou daarom graag willen overstappen naar een versterker die ongeveer de helft smaller is. De diepte maakt niet zoveel uit.

Versterkers die mij op dit moment te binnen schieten zijn bijvoorbeeld de Cyrus 6a of Rega Brio-R, maar veel verder kom ik niet. En wat classe-D en T-amp land betreft tast ik volledig in het duister, dat is volledig langs mij heen gegaan.

Mijn wensen zijn:

- Rond de 350 euro (tweedehands geen probleem)
- Minimaal 2 analoge inputs of 1 analoge input en een USB (OSX compatible) of optisch spdif.
- Niet veel breder dan 22cm
- Afstandsbediening

De luidsprekers die ik wil aansturen zijn Anthony Gallo Nucleus Micro Ti + MPS-150 sub. Ik zal niet op oorlogsvolume hoeven spelen, maar een beetje impact bij een film is wel gewenst.

Wie kan mij een zetje in de goede richting tips geven welke richtingen (merken/types) er allemaal zijn?
"Nothing lasts, but nothing is lost."

Siddartha

In de markt staat een Cambridge geloof ik die niet zo breed is. Heeft alleen geen DAC aan noord dacht ik
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Douma

#2
Startpost een beetje aangepast.

Quote from: Siddartha on October 23, 2014, 18:37:01
In de markt staat een Cambridge geloof ik die niet zo breed is. Heeft alleen geen DAC aan noord dacht ik
Gezien de prijs vrees ik dat die Cambridge niet de "muziek" maakt zoals mijn Roksan doet.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

Rowdy


Douma

Quote from: Rowdy on October 23, 2014, 20:00:31
Sony F3000 of F5000
Oudere Naim

Goed dat je die oudere modellen noemt, ik heb mijn wensenlijstje aangevuld. ;)
"Nothing lasts, but nothing is lost."

road rebel

#5
Cyrus of TEAC?

foutje, ik zie dat je al Cyrus had genoemd!
En anders een Klasse-D of Klasse-T versterker?

Spekkie99

CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Douma

"Nothing lasts, but nothing is lost."

Douma

De Gold Note AP-7 vind ik een mooi apparaat, lekker sober. Ik vraag me alleen af of deze versterker voldoende power heeft om de Anthony Gallo set voor de nodige impact te laten zorgen tijdens films. Ik kan ook nergens terugvinden of het opgegeven vermogen bij 8 of 4 Ohm is.

Het uiterlijk van de TEAC spreekt me wat minder aan. Voordeel is het grote aantal aansluitmogelijkheden. Ik ben zelf niet bekend met klasse D versterkers. Als we even generaliseren, is er dan wat te zeggen over het karakter van klasse D versterkers? En misschien in dit geval specifiek de ICE technology.
"Nothing lasts, but nothing is lost."