Is dit een smaad zaak?

Started by apogeefreak, October 21, 2014, 12:46:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

apogeefreak

Omdat we geen persoonlijke informatie hier mogen plaatsen houd ik het anoniem.

Op een forum zei iemand het volgende over me:
Quote
Dank je wel voor je wijze raadgevingen. Het wordt een mooie wereld waarin iemand anderen kan doodwensen, rare dingen zegt over vrouwen met kanker (enz enz) en dat wij dan doen alsof we het niet horen. Doofstommetje spelen dus. Dat was vroeger leuk op de peuterspeelplaats.

Straks komt er nog zo'n viezerik bij en dan zijn het er twee op dit forum. Het kan en mag immers allemaal hier en dan ligt het niet aan de poster, maar aan de lezers die lange tenen hebben.
Deze post suggereert dus een aantal zaken.

Ik lees:
1-dat ik iemand zou hebben doodgewenst zonder quotering. De betreffende zinssnede zou zijn 'soms wens ik ook de hele wereld dood inclusief u' Maar ik doe het dus niet daadwerkelijk hem doodwensen en het is een antwoord op verwensingen van hemzelf.
2-dat ik vrouwen met kanker zou hebben beledigd. Ik poste ooit iets over vrouwen die preventief hun borsten laten verwijderen. Zo raar is dat niet om daar over geschokt te zijn.
3-dat ik een viezerik zou zijn en diverse posts met plaatjes van drollen ondersteunen deze mening. Verder geen argumentatie omdat hij me niet persoonlijk kent. Viezerik zal dan op mijn mening slaan?

Al met al vind ik het smaad en het schaadt mijn reputatie.

Overdrijf ik of is dit een zaak om eens de zaken te keren? Ik heb betreffende persoon al op de hoogte gesteld van mijn ideeën maar het bericht staat er nog steeds dus hij volhardt in zijn mening.

Heb ik kans dat ik deze zaak win en dat er een rectificatie volgt? Het betreffende bericht is nog niet verwijderd van het forum en betreffende persoon kan doorgaan met mij zwart maken onder dekking van de moderatie.

701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro

Nahpets

Een zaak van maken? Poeh, bezint eer gij begint.

1. Wie wil je aanklagen? Of heb je de naam en adres van betreffende persoon?
2. Welke smaad? Ik haal het er niet uit. Ben jij überhaupt degene die aangesproken wordt?
3. Ook jij bent op dat forum niet onder je echte naam algemeen bekend.
4. Kun je dit niet beter op dat andere forum bespreekbaar maken?
5. Indien 4. negatief, gewoon wegblijven van dat forum.

Daar als persoonlijke noot aan toegevoegd, dat forum is sowieso niet zo fris in mijn ogen, jaren geleden al door mij verlaten ivm ongebreidelde Israel verheerlijking en daarbij behorende mod ingrepen.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Raphie

#2
klinkt als een nogal beladen forum waar mensen op basis van hun persoonlijke situatie nog al over een weer emotioneel reageren.
ik zou zeggen hou de discussie lekker daar. Bel een advocaat en laat het ons weten.
Denk niet dat het HTforum het juiste forum is om steun te zoeken in jouw casus.
Niet gewoon de ene labiele persoon tegenover de andere? idd niveau schoolplein dit. get over it.
JBL PRX Power!

Hanky Panky

Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Nahpets

#4
 ^^

Goede samenvatting.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

larsonator

#5
Quote from: Raphie on October 21, 2014, 13:36:09
klinkt als een nogal beladen forum waar mensen op basis van hun persoonlijke situatie nog al over een weer emotioneel reageren.
ik zou zeggen hou de discussie lekker daar.
Dat gebeurt hier nooit hey Raphie?  :crazy: :P

een forum is nou eenmaal een plek om te discussieren, en dat gaat niet altijd met bloemetjes en hartjes.


Raphie

Quote from: larsonator on October 21, 2014, 13:47:10
Dat gebeurt hier nooit hey Raphie?  :crazy: :P

een forum is nou eenmaal een plek om te discussieren, en dat gaat niet altijd met bloemetjes en hartjes.
eens, maar om dat dan naar een ander forum te slepen (en nog geen sjoege te krijgen :D  )
JBL PRX Power!

Hanky Panky

Quote from: Raphie on October 21, 2014, 13:54:27
eens, maar om dat dan naar een ander forum te slepen (en nog geen sjoege te krijgen :D  )

inderdaad, sla elkaar daar lekker met de handtasjes om de oren  :D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Raphie

#8
Maaruh Apogeefreak, WAT is volgens jouw je reputatie?
Een reputatie schrijf je jezelf niet toe, maar dat is een afspiegeling van je gedrag op dat forum.
Hoe kan wat kritiek tot zelfreflectie deze nu schaden?

bel even de wetswinkel, kijken wat ze zeggen:



Bel dan een advocatenkantoor:
JBL PRX Power!

tiptop

In het hele citaat wat je aanhaald komt niks naar voren waar een OvJ of rechter wat mee gaat doen. Het is ook nog op een forum. Dit stelt echt superweinig voor in vergelijk met een heleboel aan dere dingen die je op een gemiddeld forum voorbij ziet komen.

Ga serieus in gesprek met die persoon of vraag hem wat er precies mee bedoeld. Hij denkt dat jij kennelijk denkt enz.. Je komt er vast wel uit met hem (of haar).
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Raphie

#10
nog maar even de definitie van smaad dan http://nl.wikipedia.org/wiki/Smaad
:popcorn:

Je refereert toch niet naar het audiofreaks topic toch?
JBL PRX Power!

chansig

#11
Ik vraag me of hetgeen Apogeefreak doet geen smaad is... ;D

Maar goed..misschien een beetje uitleg. Tentijde van de vliegtuigramp zijn er door Apogeefreak zaken op Audiofreaks geschreven waardoor de modratoren het nodig vonden om Apogeefreak daar te bannen. (volgens mij was het doodwensen door een nucliaire ramp oid nog niet eens een directe aanleiding voor de ban).

Voor de vliegtuigramp was er een andere discussie gaande waarinverschillende forumleden zich hebben gestoord aan de uitlatingen van Apogeefreak.

Nu kan ik zeggen dat Audiofreaks qua moderatie niet als 1 van de strengste aangemerkt kan worden. Waarmee ik wil aangeven dat er niet heel snel een ban wordt uitgedeeld.

Dus het gaat om een strijd welke op een ander forum gevoerd moet worden. Beetje flauw om hier je gelijk/recht te gaan halen.

Gr Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

apogeefreak

Nou nee het is een zaak waar ik serieus aangifte overweeg.

Liever schik ik het inderdaad maar de betreffende persoon blijft op me reageren en wordt daarin door een klein groepje (ja Hans) gesteund. In de prive mail heb ik vele steunbetuigingen van mensen die graag willen dat ik eerlijk mijn mening blijf geven over controversiële zaken als MH17, zwarte piet e.a. Zelf wilde ik er ook al meestoppen maar iemand schreef dat anderen het op prijs stelden. Denk ook dat men recht heeft op het horen van verschillende meningen in deze zaken. Daar zijn ze belangrijk genoeg voor.

Maar ik laat het er wel bij verder. Hopelijk is er nog wat gerechtigheid want ik hoor dat er een heftige discussie is onder de moderators en zeker een perseen staat aan mijn kant. Als het hier uit de hand loopt gaat er een slotje op maar dit lijkt me ook hier wel relevant allemaal ;)
701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro

apogeefreak

Quote from: Raphie on October 21, 2014, 13:36:09
klinkt als een nogal beladen forum waar mensen op basis van hun persoonlijke situatie nog al over een weer emotioneel reageren.
ik zou zeggen hou de discussie lekker daar. Bel een advocaat en laat het ons weten.
Denk niet dat het HTforum het juiste forum is om steun te zoeken in jouw casus.
Niet gewoon de ene labiele persoon tegenover de andere? idd niveau schoolplein dit. get over it.

Wil jij beweren dat labiele personen geen rechten hebben? Verder is jouw reactie inhoudelijk van geen waarde je roept alleen maar dat ik weg moet gaan.
701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro

chansig

Quote from: apogeefreak on October 21, 2014, 15:05:29
Nou nee het is een zaak waar ik serieus aangifte overweeg.

Liever schik ik het inderdaad maar de betreffende persoon blijft op me reageren en wordt daarin door een klein groepje (ja Hans) gesteund. In de prive mail heb ik vele steunbetuigingen van mensen die graag willen dat ik eerlijk mijn mening blijf geven over controversiële zaken als MH17, zwarte piet e.a. Zelf wilde ik er ook al meestoppen maar iemand schreef dat anderen het op prijs stelden. Denk ook dat men recht heeft op het horen van verschillende meningen in deze zaken. Daar zijn ze belangrijk genoeg voor.
R
Maar ik laat het er wel bij verder. Hopelijk is er nog wat gerechtigheid want ik hoor dat er een heftige discussie is onder de moderators en zeker een perseen staat aan mijn kant. Als het hier uit de hand loopt gaat er een slotje op maar dit lijkt me ook hier wel relevant allemaal ;)

Het is prettig dat je je gesteund voelt. Maar dat gevoel is niet aan jouw voorbehouden. Ik zou mijn energie alleen op andere zaken richten. 

Je zou een moderator van AF kunnen vragen het desbetreffende bericht te verwijderen?



Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Perfectionist

#15
Dit topic wordt gesloten. Zaken over andere fora bespreken graag daar doen. Verder noem je geen naam maar is e.e.a. vrij makkelijk herleidbaar.
Een beter forum begint bij jezelf.