Peerless Active bookshelf - klaar!

Started by knubbe, October 20, 2014, 20:34:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

knubbe

Quote from: rovinggecko on November 29, 2014, 18:10:41
Yep, dat dus, thx.

Wel opletten met op maat snijden. Gezien de houtnerf kan het nogal een scheuren waar je niet wilt!
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Zodiac

Quote from: knubbe on November 29, 2014, 18:14:20
Zeker! Ophalen is niet echt rendabel maar als ie op korte termij kan versturen prima!
Ik zal er achteraan gaan...
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

knubbe

Osmo Hardwax Oil mat op internet besteld zondag, helaas nog niks gehoord over verzending.
Hoop het snel binnen te hebben want dan kan ik het snel afmaken en ben ook wel nieuwsgierig.

Kwam zaterdag nog een leuke webshop tegen met gereedschappen. Bestelling geplaatst met vanalles en nogwat, vooral dingen waarvoor ik elke keer naar de winkel moet. Zoals schuurpapier (korrel 180 tot 2000), plamuurmessen, lamellenschijven, decoupeerzaagjes, freesjes, kwasten etc etc :)

-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

rho

Welke webshop is dat? Ik heb ook nog wat freesjes nodig.

knubbe

#54
En de laatste stapjes;
- Laag Osmo Hardwax Oil mat
- licht opgeschuren (korrel 1200)
- tweede laag Osmo
- versterkers plaatsen

En dan zijn we klaar!  :pompom: :pompom: :pompom:
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

BJF

NAD M10 V2
Elac FS247

knubbe

Merci !

heb ze nog even op de weegschaal gezet en ze tikken per stuk de 8.4kg aan, schoon aan de haak :)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

rho

Die wax doet het fineer echt goed. Ziet er heel erg mooi uit!

Exxar

Prachtig gedaan! Echt vakmanschap  :worship:


Hoe klinken ze?

Zodiac

Heel erg mooi! Knap gedaan! Hoe klinkt het (eerste indruk uiteraard)?
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

knubbe

Thanks heren. Ik heb nog niet de tijd gehad ze te beluisteren vanwege de sinterklaasdrukte.
Maar dit weekend zullen ze wel even aangesloten worden voor een korte test.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

knubbe

#61
Hmmm goed nieuws en slecht nieuws.

Goede nieuws is dat de speaker behoorlijk beter klonk dan ik verwacht had!

Slechte nieuws is dat het geen speakers (meervoud) zijn want 1 versterker is opgeblazen. Tja had geen handleiding en hoog en laag zater omgedraaid aangesloten. Op zich wel jammer, maar eens op zoek naar een nieuwe module. Of denken mensen dat hier nog iets aan te repareren valt?
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

rho

Hoe kan dat nu gebeuren doordat je hoog en laag hebt omgedraaid?

Als de pcb niet beschadigd is valt dat wel te repareren.

knubbe

Bedenk me inderdaad dat het gebeurde toen ik hem aanzette. Hij kreeg toen nog geen audio signaal.
Hoe zou het dan eigenlijk gekomen kunnen zijn?
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

THEdon

Quote from: knubbe on December  6, 2014, 18:55:44
Bedenk me inderdaad dat het gebeurde toen ik hem aanzette. Hij kreeg toen nog geen audio signaal.
Hoe zou het dan eigenlijk gekomen kunnen zijn?
zien er goed uit je speakers goede keus ook kwa kleur hou wel van donker hout in combinatie met wit
Wat je versterker betreft gewoon nieuwe eindtrap er in solderen maar je kan dan beter alle eindtrapen
Vervangen

knubbe

Dankje!
Ik heb totaal geen kaas van versterkers gegeten :) met eindtrap, bedoel je dan het componentje wat op het staal vast zit? Hoe ga ik te werk om een vervangen component hiervoor te vinden?
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

THEdon

Quote from: knubbe on December  6, 2014, 20:43:13
Dankje!
Ik heb totaal geen kaas van versterkers gegeten :) met eindtrap, bedoel je dan het componentje wat op het staal vast zit? Hoe ga ik te werk om een vervangen component hiervoor te vinden?
Ja inderdaad zit bijna altijd tegen aluminium aan als je je print plaat los zal schroeven zal je zien dat het altijd blank is daar onder met een soort witte pasta weet niet precies de naam daar voor
Maar de pasta soorgt voor een betere warmte overdracht
ik zou gewoon naar een elektra speciaal zaak gaan en als die het niet hebben weten ze vaak wel waar je het wel kan krijgen

rho

Quote from: knubbe on December  6, 2014, 18:55:44
Bedenk me inderdaad dat het gebeurde toen ik hem aanzette. Hij kreeg toen nog geen audio signaal.
Hoe zou het dan eigenlijk gekomen kunnen zijn?
Volgens mij heb je ergens kortsluiting veroorzaakt.

knubbe

Ja inderdaad, zou best kunnen ;(

Ik kan alleen de tekst niet meer lezen op het onderdeel (ook niet op diegene die nog wel werken) dus dat maakt het wat lastig een vervangend onderdeel te vinden.
Maar eens een mailtje naar hypex aan wagen.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

rovinggecko

Hoog en laag omwisselen zou niks uit moeten maken voor de versterker.

Vermoed kortsluiting op de speaker kabels. Zou eea even  nameten voordat je na fixen een tweede rookwolk ziet.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

knubbe

Koststluiting op de speaker kabels zou best eens kunnen als ik heel eerlijk moet zijn  :lounge:

Ondertussen een keurige reactie vanuit Hypex dat het om de TDA7294 gaat. Echt heel netjes vanuit hun service afdeling, stuurde me gelijk alle schema's mee !

Nu kan ik dat onderdeel bij Conrad vinden voor iets meer dan 10euro +7euro verzendkosten.
Op zich geen probleem maar zie in Duitsland het onderdeel voor 1,80euro staan (incl verzenden zelfde prijs) wat me doet twijfelen of het om hetzelfde product gaat en of dus die ik bij Conrad vind wel de juiste is?
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

rho

Je moet eens kijken welke fabrikant het is. Je kan wel eens namaak vinden voor eenzelfde component. die zijn dan wel een stuk goedkoper, maar meestal ook minder goed (ruimere toleranties, niet alle specs worden gehaald). De functionaliteit is meestal wel identiek.
Maar het kan ook zijn dat Conrad gewoon veel te duur is voor die component.

knubbe

Dat laatste dacht ik inderdaad ook al wel een beetje :) daartegenover staat wel weer snelle verzending waardoor ik het onderdeel zojuist maar besteld heb. Eens kijken of een collega hem deze week wellicht kan solderen!
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

knubbe

-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.