Geluidsverschillen onderling.

Started by DVDmartinDVD, October 20, 2014, 12:40:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DVDmartinDVD

Hoi,

ben al een tijdje in bezit van een Primare BD-32 een super mooie Blu-ray speler.

Voordat ik deze kocht had ik voor een dag een leen toestel om te zien en te luisteren of ik het waard vond om zoveel geld uit te geven.

Bij de eerste klanken was ik al om, deze moest ik hebben, zo gezegd zo gedaan.
Toen ik mijn nieuwe speler kreeg had ik al snel het gevoel dat het geluid iets liet liggen in detail en ruimtelijkheid.
Contact opgenomen en kreeg te horen dat de speler nog ingespeeld moest worden. Nu een aardige tijd verder spookt het nog steeds in mijn hoofd, ik heb contact opgenomen met de dealer More Music. Ik werd vriendelijk geholpen via mail en zei stelden voor om die zelfde demo toestel naar mij toe te sturen om nog eens rustig te luisteren.

Nou als dit geen service is... :clapping:

De speler heb ik nu een paar dagen in huis, en heb het weekend eens flink zitten luisteren.

Nu moet ik zeggen dat het verschil niet echt groot is, maar toch subtiel in detail en ruimtelijkheid is het toch beter.

Dus onderling met de zelfde opstelling, bekabeling, fase zitten er toch geluidsverschillen in.

De vraag werd nu aan mij gesteld, wat ik met deze conclusie nu wil.

Maar ja, wat kun je ermee?

Graag advies

Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

chansig

Diegene kiezen waar jij je het prettigst bij voelt.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DVDmartinDVD

De importeur van Primare is net bij mij geweest om te zien en te luisteren, en inderdaad mijn speler iets minder dynamisch.
Gelukkig mankeert er niks aan me oren ;)

Ook aan de analoge zijde schijnt de output volume te hoog te staan (4 volt) vandaar ik af en toe vervorming hoorde met SACD.
Ik had wel de ingang volume van me versterker omlaag kunnen brengen, de meeste versterkers kunnen dit niet, maar toch krijgt hij het signaal iets overstuurd binnen.
Hier krijg ik een code voor zodat je via een nieuwe type a.b. de uitgang volume van de speler omlaag kan brengen, naar 2 volt.

Of er iets aan het digitale gedeelte veranderd kan worden moet overlegd worden, dat hoor ik volgende week.

Al met al hulde aan More Music (Olaf) die er wel de tijd voor neemt, we hebben een uur zitten luisteren en kletsen.  :thumbs-up:

wordt vervolgd.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

garmtz