Het Pass Labs topic

Started by YamahaRXV, October 20, 2014, 00:01:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Eddye

Quote from: YamahaRXV on January  6, 2015, 21:55:27
Dat is inderdaad hetgeen ik nu al van een aantal personen heb vernomen  ;)
Heb je de Contemporary C op je/een Devialet beluisterd Eddy ?  Ik vraag dit mede omdat ik ook de Master Three compleet anders heb horen weergeven via een Devialet 200 als hier op de Pass Labs.
Bij Michel (Audiofile) klonken de Master Three monitoren erg open en zelfs naar mijn zin een beetje te ''bright'' met relatief weinig laag en veel energie, terwijl ze hier met de Pass versterker ontzettend strak en diep weergaven in het laag, maar ook beduidend donkerder en ronder (meer laidback) klonken.
Geeft weer eens aan hoe groot de verschillen tussen klanksignatuur van een versterker kunnen zijn  ;)
Ik heb de Masters gehoord in combinatie met een Devialet 110. Persoonlijk vond ik het erg jammer van het scherpe randje, want wat de rest van de speaker liet horen was heel erg prettig. De akoestiek was volgens mij wel in orde.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

chansig

Devialet is toch ook een beetje klasse D ?

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

gerzom

Dat wordt weer sparen.............  :crazy:

Pass Headphone amp, op de markt over een paar maanden.
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


YamahaRXV

Quote from: gerzom on January 10, 2015, 10:29:24
Dat wordt weer sparen.............  :crazy:

Pass Headphone amp, op de markt over een paar maanden.


Mooi apparaat zo met die XP-10/XP-20 looks  :headbanging:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Quote from: YamahaRXV on January 10, 2015, 15:50:27
Mooi apparaat zo met die XP-10/XP-20 looks  :headbanging:

Je zou er bijna een hoofdtelefoon voor kopen Jan.... ;)

gerzom

Quote from: Onder013 on January 10, 2015, 16:32:36
Je zou er bijna een hoofdtelefoon voor kopen Jan.... ;)
Hoezo bijna........  ;)
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


YamahaRXV

Quote from: Onder013 on January 10, 2015, 16:32:36
Je zou er bijna een hoofdtelefoon voor kopen Jan.... ;)

Nou inderdaad....maar toch doe ik dat niet  :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

lynch1979

Quote from: YamahaRXV on January 10, 2015, 16:40:13
Nou inderdaad....maar toch doe ik dat niet  :D

Heb hier een mooie liggen die ik dan eens mee kan nemen  :D

chansig

Ik heb ook wel een hele mooie..eigenlijk 2 hele mooie.

Wat mag die versterker gaan kosten ?

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

lynch1979

Quote from: chansig on January 10, 2015, 17:39:41
Ik heb ook wel een hele mooie..eigenlijk 2 hele mooie.

Wat mag die versterker gaan kosten ?


Gr Hans

Altijd baas boven baas  :D

Prijs is nog niet bekend, is gisteren op de CES gepresenteerd.

YamahaRXV

Quote from: lynch1979 on January 10, 2015, 17:35:50
Heb hier een mooie liggen die ik dan eens mee kan nemen  :D

Leuk aanbod, maar nee... :nowink:

Muziek luisteren via een koptelefoon zie ik hetzelfde als een hengel uitgooien in een huiskamer aquarium  :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

lynch1979

Quote from: YamahaRXV on January 10, 2015, 18:27:00
Leuk aanbod, maar nee... :nowink:

Muziek luisteren via een koptelefoon zie ik hetzelfde als een hengel uitgooien in een huiskamer aquarium  :D

Ik vis altijd in mijn huiskamer, maar met een koptelefoon op met goede muziek is dat nog aangenamer  :D

gerzom

Quote from: lynch1979 on January 10, 2015, 22:30:12
Ik vis altijd in mijn huiskamer, maar met een koptelefoon op met goede muziek is dat nog aangenamer  :D
+1, is ook gewoon leuk   :music:








erg leuk  ;D
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


gerzom

Meer Pass nieuws:



Pass Labs INT-60 and INT-150 Integrated Amplifiers

Pass Labs continues to evolve their lineup by implementing the Point 8 topology within their new INT-60 (Class A) and INT-250 (Class A/B) integrated amplifiers. This includes the same power supply and output stages and only two gain stages. Both have four direct access buttons for inputs, a digital level display, a mute button and a volume control on the faceplate. The back includes four line level inputs, one line level output, and two pairs of Furutech speaker binding posts (a nice upgrade).

From an aesthetic standpoint, the thing that got me especially excited is the new Point 8 faceplate and power meter on both models. Thank you Desmond Harrington! Over the years, Desmond has been a key driver behind the industrial design and casework for all the Pass Labs designs, which are considered by many as some of the best in the industry. I always felt that the original integrated amp designs from Pass Labs were slighted by not having the same sexy meters as their counterparts in the amplifier lineup. Someone has been listening.

At a conservatively rated 60 watts per channel, the INT-60 has doubled its stated output from the original INT-30A. Similar specifications hold true for the INT-250 at 250 watts per channel compared to the INT-150 at 150 watts per channel. The power supply enhancements are said to have significantly increased. the overall unit weight for both models. Clearly, the INT-60 and INT-250 are different animals from their early siblings.

Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


gerzom

en nog een betere foto van de headphone amp



Verwachte verkoopprijs: $3500,-
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


beetle99

Moet nog steeds erg wennen aan die nieuwe looks, vooral die zwarte ring vind ik wat goedkoop aandoen.

Over customer service gesproken, kreeg afgelopen zondag van Desmond Harrington gewoon antwoord op mijn vraag over het bouwjaar van mijn versterker. Zou die gast gewoon 7 dagen per week werken?

YamahaRXV

Quote from: beetle99 on January 12, 2015, 17:08:25
Moet nog steeds erg wennen aan die nieuwe looks, vooral die zwarte ring vind ik wat goedkoop aandoen.

Over customer service gesproken, kreeg afgelopen zondag van Desmond Harrington gewoon antwoord op mijn vraag over het bouwjaar van mijn versterker. Zou die gast gewoon 7 dagen per week werken?

Ik vind het over het algemeen prachtig spul van Pass Labs, maar als ik kijk naar die nieuwe Int. 60 A en de Int. 250 dan zie ik iets vreemds en asymmetrisch aan de plaatsing van de volumeknop zo dicht bij die mooie ''patrijspoort''  :blink:
Voorlopig nog maar even met de Pass Int. 150 spelen die met de dag nóg beter gaat spelen.... :inlove:
Een paar honderd uur inspelen onzin ? Ik ben inmiddels overtuigd van niet  :nowink:

De customer service van de mannen bij Pass is inderdaad erg goed; zeer betrokken en vooral gepassioneerd daar  :worship:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Thanatos

Vorige week in het bezit gekomen van een Pass Labs Aleph 0s.

Even foto'tje van het net geplukt :



Het gaat om een late uitvoering. Kan er vrij weinig over terug vinden via google maar het is een 2 gain stage single ended Class A. Gemeten op bijna 90 Watt bij 4 ohm.

Puristischer kun je een versterker niet bedenken. Slechts 4 condensators van 31.000uF in de gehele versterker gebruikt in de voeding. De rest geheel direct gekoppeld. Volledig symmetrische opbouw. Zeer korte direct bedrading alles hard gesoldeerd. Schitterend.

Eigen foto :


gerzom

Mooi hoor, al kunnen luisteren naar deze "kleine" geweldenaar?
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


gerzom

Pass Labs' nieuwe INT-series.



Ben inderdaad niet onder de indruk van de looks, die volume-knop zit daar een beetje raar, jammer

Info:
http://www.monoandstereo.com/2015/02/pass-labs-releases-two-new-integrated.html#more
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


Thanatos

Quote from: gerzom on February 16, 2015, 10:58:14
Mooi hoor, al kunnen luisteren naar deze "kleine" geweldenaar?

As we speak luister ik er voor het eerst in rust naar.

Tikje warme sound icm met de Pass B1. Straks eens een andere pre op aansluiten, mijn zelfbouw B1 heeft de neiging wat vriendelijk te zijn.

Mooi controle op het laag. Ik herken de X150 een beetje in deze sound.

De temperatuur is goed te doen. Mijn DIY Aleph 5 wordt aanzienlijk warmer  ;D


Thanatos

Quote from: gerzom on February 16, 2015, 11:03:08
Pass Labs' nieuwe INT-series.



Ben inderdaad niet onder de indruk van de looks, die volume-knop zit daar een beetje raar, jammer

Info:
http://www.monoandstereo.com/2015/02/pass-labs-releases-two-new-integrated.html#more

Ik vind het wel weer wat hebben. Maar de 'oude' look spreekt mij ook meer aan.

Nahpets

Niet alleen de volumeknop, het hele apparaat is behoorlijk..uhh...ranzig qua (gebrek aan) design.

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

scrutinizer

Quote from: Thanatos on February 16, 2015, 10:36:34
Vorige week in het bezit gekomen van een Pass Labs Aleph 0s.

Even foto'tje van het net geplukt :



Het gaat om een late uitvoering. Kan er vrij weinig over terug vinden via google maar het is een 2 gain stage single ended Class A. Gemeten op bijna 90 Watt bij 4 ohm.

Puristischer kun je een versterker niet bedenken. Slechts 4 condensators van 31.000uF in de gehele versterker gebruikt in de voeding. De rest geheel direct gekoppeld. Volledig symmetrische opbouw. Zeer korte direct bedrading alles hard gesoldeerd. Schitterend.

Eigen foto :


Nice!! ....
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Thanatos

Quote from: scrutinizer on February 16, 2015, 11:17:02
Nice!! ....

Thnx. Moest er 5 uur totaal voor in de auto. Maar wel de moeite waard idd  :clapping: