OSX Yosemite

Started by Siddartha, October 17, 2014, 16:34:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

sam1909

Werkt lekker vlot geen problemen mee
Installatie ook lekker snel  :alien:

Perfectionist

Ook aan het downloaden op de iMac en Macbook. Had Mavericks overgeslagen.
Een beter forum begint bij jezelf.

CineSmurf

OK. Klinkt bemoedigend. Laatste keer deed mijn NAS het niet meer na de upgrade. Ga 't maar eens proberen dan..
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

road rebel

Zonde dat server overnieuw aangeschaft moet worden! Ik ben benieuwd naar clouddrive vergeleken met Google drive

BuSpu

Gisterenavond upgrade gedaan, probleemloos  :clapping:

Alleen de vormgeving is wel wennen. Zo plat en van die zuurstokkleurtjes  :sneaky2:

CineSmurf

Ging gelukkig probleemloos. Ik word niet meteen wild enthousiast van de vormgeving, maar dat zal wel wennen...
Denk dat ik 10.4 weer op mijn powermac ga installeren, dat lijkt hier meer op dan de 10.5 die er nu op staat.  >:D
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

newday

Hier ook probleemloos over naar Yosemite.

Weet iemand wat je het beste kan doen met de Time Machine, naadloos overgaan op de zelfde backup of een nieuwe aanmaken.
Met andere woorden, als ik verderga met de zelfde backup en ik wil later terug naar een datum van voor de upgrade, krijg ik dan weer gewoon 1 op 1 mijn Mavericks setup terug.

Die backups werken volgens mij incrementeel dus ik vroeg me af of er twee besturingssystemen in 1 backup kunnen zitten.


ajbeefde

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

br@m

Quote from: newday on October 19, 2014, 10:48:36
Hier ook probleemloos over naar Yosemite.

Weet iemand wat je het beste kan doen met de Time Machine, naadloos overgaan op de zelfde backup of een nieuwe aanmaken.
Met andere woorden, als ik verderga met de zelfde backup en ik wil later terug naar een datum van voor de upgrade, krijg ik dan weer gewoon 1 op 1 mijn Mavericks setup terug.

Die backups werken volgens mij incrementeel dus ik vroeg me af of er twee besturingssystemen in 1 backup kunnen zitten.

Je kunt zelf bepalen wat je terugzet. Als je via time machine je hele machine terugzet, dan is dat inclusief OS. Maar je kunt ook een enkele file of folder terughalen. Ik ga gewoon door met time machine, begin niet opnieuw.
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

newday

Quote from: br@m on October 19, 2014, 12:33:18
Je kunt zelf bepalen wat je terugzet. Als je via time machine je hele machine terugzet, dan is dat inclusief OS. Maar je kunt ook een enkele file of folder terughalen. Ik ga gewoon door met time machine, begin niet opnieuw.

Dank je, het ging me inderdaad om het terugzetten van de hele machine inclusief OS.

BuSpu

Maar betekent dat dat hij nu bij de eerste Back-up ook het OS aanpast naar Yosemite?

Siddartha

Dat kun je instellen. Bij back up terugzetten zet ie dus teug wat je geïnstalleerd hebt. Als je instelt dat ie alles backupt, dan zal bij de eerstvolgende Back-up alles gedaan worden, os incluis
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Rusher

Ik lees hier veel positieve updates, probleemloos, maar na de update... Alles lekker stabiel?

BuSpu

Mmmm ben ineens wel submappen in m'n ingekomen mail kwijt  :blink:

WickedGame

Update werkte top op een Mid2009 Macbook met SSD.

Nu een paar dagen aan het werken ermee, en moet zeggen het voelt zelf op mijn MID2009 erg vlot aan. De hele look and feel vind ik zelfs heel prettig. Ik schrok alleen wel even van de integratie van mijn iPhone met de Macbook toen mijn telefoon afging (stond stil) en ik keihard door mijn Macbook de ringtone hoorde en zag wie er belde. Is even wennen, maar wel humor :) Enige nadeel is dat mijn vriendin nu al zei van "Zo nu zie je altijd dat ik bel, dus kan je gewoon opnemen"  :dry:  :laugh:

Rusher


Quote from: BuSpu on October 20, 2014, 09:13:12
Mmmm ben ineens wel submappen in m'n ingekomen mail kwijt  :blink:

Daarmee ook mail kwijt van de submappen?

BuSpu

Quote from: Rusher on October 20, 2014, 12:10:06
Daarmee ook mail kwijt van de submappen?
Nou dat hoop ik niet  :crazy: maar daar heb ik nog niet naar gezocht. het kan dus zijn dat alles in 1 map is gegooid. Ik laat het nog wel even weten.

newday

Quote from: Rusher on October 19, 2014, 22:43:41
Ik lees hier veel positieve updates, probleemloos, maar na de update... Alles lekker stabiel?

Stabiel is het wel bij mij, ik vind alleen de Finder wat trager geworden, bijvoorbeeld bij het wijzigen van een naam:
- Enter
- tekst aanpassen
- Enter
Hierna zie ik een kleine vertraging waarna deze wordt geaccepteerd, ik schat zo tussen een halve en hele seconde.
Met Mavericks was dat altijd direct (Mac Mini uit 2011).
Heeft iemand anders dit ook?

RZeemering

niet herkenbaar. Is bij mij even snel.
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

denoontje

Quote from: RZeemering on October 20, 2014, 18:49:02
niet herkenbaar. Is bij mij even snel.

same...nog geen gekkigheid ontdekt

twani

Welke locatie gebruiken jullie eigenlijk voor Timemachine?

Interne HD? Externe HD? Nas?

BuSpu

Quote from: twani on October 20, 2014, 21:34:30
Welke locatie gebruiken jullie eigenlijk voor Timemachine?

Interne HD? Externe HD? Nas?
Externe HD

garmtz

Quote from: newday on October 20, 2014, 17:27:17
Stabiel is het wel bij mij, ik vind alleen de Finder wat trager geworden, bijvoorbeeld bij het wijzigen van een naam:
- Enter
- tekst aanpassen
- Enter
Hierna zie ik een kleine vertraging waarna deze wordt geaccepteerd, ik schat zo tussen een halve en hele seconde.
Met Mavericks was dat altijd direct (Mac Mini uit 2011).
Heeft iemand anders dit ook?


Nope, even snel als eerder...

garmtz

Quote from: twani on October 20, 2014, 21:34:30
Welke locatie gebruiken jullie eigenlijk voor Timemachine?

Interne HD? Externe HD? Nas?

NAS en Externe HD.

BuSpu

Quote from: BuSpu on October 20, 2014, 13:02:44
Nou dat hoop ik niet  :crazy: maar daar heb ik nog niet naar gezocht. het kan dus zijn dat alles in 1 map is gegooid. Ik laat het nog wel even weten.
Gelukkig, niets kwijt. Onderin de Postbussen kolom staat een regeltje 'Op mijn Mac'. Als je daar op klikt komt de oude kapstructuur tevoorschijn.  :pompom: