OSX Yosemite

Started by Siddartha, October 17, 2014, 16:34:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Eddye

Net klaar met updaten van de Mac Mini en de Macbook Pro. Ik zat al een tijdje met de public beta's dus dit voelt best vertrouwd. Ik vind Yosemite er lekker strak uitzien. Zo meteen ga ik proberen iCloud Drive aan te zetten, kijken of dat wat is. Dan maandag IOS 8.1. De huidige IOS versie vind ik echt ruk, dus ik hoop dat met 8.1 alles weer goed komt.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

VlisChris

Kun je onderhand eindelijk al eens swipen in Finder?
Blijf het bijzonder vinden dat het in bv Safari wel kan, en in Finder niet. Terwijl ik het met enige regelmaat zou willen kunnen doen :)

Moet eerst even wat ruimte op mijn HD maken. 3GB vrije ruimte bleek toch te weinig te zijn :P
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Siddartha

kan nog nog geen swipe mogelijkheden vinden in Finder... ;)

jammer inderdaad.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

VlisChris

Bummer. Dat vind ik nu echt een gemiste kans :)
Och. Kan altijd nog komen.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

BuSpu

Quote from: BuSpu on October 17, 2014, 20:53:13
Kan je vanuit 10.7.5 ook zo over naar Yosemite of zijn er dan tussenstappen?
Ja dat lijkt te kunnen  ;D

Upgrade naar Yosemite

Please select your operating system for detailed instructions.


OS X v10.9
Mavericks

OS X v10.8
Mountain Lion

Mac OS X v10.7
Lion

Mac OS X v10.6
Snow Leopard
Upgrade from Mac OS X 10.7 Lion to OS X Yosemite

Find out if your Mac can run OS X Yosemite.
Back up your Mac.
Get OS X Yosemite from the Mac App Store.
Double-click Install OS X Yosemite to begin installation.
Migration and Recovery

How to migrate data from another Mac using Mountain Lion and earlier
About OS X Recovery

Siddartha

Damn, heb gekozen voor De filevault functie... Resterende tijd 1 dag  :o  :crazy:

Dit kun je kennelijk niet uitzetten voordat alles files encrypten zijn.... En de MacBook moet daarvoor aan de stroom hangen...
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

VlisChris

Je oplader zal maar opeens kapot gaan :P
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Erik

Hij heeft vast wel een backup gemaakt dat doet iedereen toch :D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Nosoforos

Het zal misschien wel meevallen met die filevault? Bij mij duurde het niet lang.

Siddartha

Quote from: Erik on October 17, 2014, 22:07:23
Hij heeft vast wel een backup gemaakt dat doet iedereen toch :D


Inderdaad... Lees maar eens een par topics teug in dit board, daar heb ik wel van geleerd ;)
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Richi

Het lijkt erop dat iTunes 12 in combinatie met Audirvana 1.5.nogiets niet meer gapless speelt en dat de DSD ISO import functie niet meer werkt. Maar de echte oorzaak heb ik nog niet gevonden.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Siddartha

Dat encrypten is nog steeds bezig, wel nog 'maar' 7 uur, maar dan nog...
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Erik

Misschien volgende keer eerst lezen voordat je op ok klikt :D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Siddartha

Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Erik

Hij vraagt toch of je wilt encrypten en dat het uren kan duren dan neem ik aan dat er een popup te voorschijn komt met klik op OK. Zal vast niet uit zichzelf aan die actie begonnen zijn.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Siddartha

Uren is wel een relatief begrip... Geeft nu nog 6 uur aan en is al 4 uur bezig..

Geen pop-up overigens, bij de configuratie is het een vinkje zetten
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Thanatos

Install gedaan. Lekker vlot en zonder problemen. Even wennen aan de layout  :)

Siddartha

Encrypten is eindelijk klaar [emoji1]
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

LP

Het nieuwe design vind ik een mooie verbetering. Behalve die felblauwe folder iconen. Die zijn foeilelijk.

sam1909

Ongeveer 22min resterend..........

paaj

Zag ik dat net goed en fade hij nu bij het opstarten van felwit naar de gekozen kleursettings? De kleine pleziertjes van een Mac :)
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Nosoforos

Merkte net dat ik een naam van een locatie aan een agenda-activiteit koppelde, en dat er toen meteen een kaartje met de gps-locatie verscheen (in Agenda dus). Is dit nieuw? Anders had ik het nog nooit opgemerkt, werkt heel gaaf. Wat ook extreem goed werkt is de spraak naar tekst-functie, die nu ook op OSX Nederlands ondersteunt.

RZeemering

Quote from: Nosoforos on October 18, 2014, 21:08:32
Merkte net dat ik een naam van een locatie aan een agenda-activiteit koppelde, en dat er toen meteen een kaartje met de gps-locatie verscheen (in Agenda dus). Is dit nieuw? Anders had ik het nog nooit opgemerkt, werkt heel gaaf. Wat ook extreem goed werkt is de spraak naar tekst-functie, die nu ook op OSX Nederlands ondersteunt.

Had de vorige versie ook al :D
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Nosoforos

Quote from: RZeemering on October 18, 2014, 21:23:00
Had de vorige versie ook al :D

Dat idee had ik al, had het alleen nog nooit in werking gezien  ;D