Hobo Hifi failliet

Started by FeaR1986, October 17, 2014, 11:56:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Octaaf

Dat bedoelde ik volgens mij ook ;) Ga of midden in het centrum vd de stad zitten of juist buiten de stad met een mooie grote ruimte en voldoende parkeergelegenheid. Maar ze hadden nu geen van beide. Ze zaten in een van de slechtere buurten van Rotterdam met veel criminaliteit en zonder goede/veilige parkeergelegenheid.

ajbeefde

Quote from: Octaaf on October 18, 2014, 09:54:50
Wat trouwens in Rotterdam het probleem was met Hobo was de locatie, niet bepaald de straat/buurt waar veel mensen rondlopen die duizenden euro's aan audio uitgeven (vorig jaar was er ook nog een schietpartij voor de deur).Ik begrijp niet dat ze nooit of naar het centrum zijn verhuisd danwel naar een pand aan de rand vd de stad met een wat betere/veiligere reputatie, betere parkeermogelijkheden, etc.

Schietpartijen heb je de laatste tijd ook in woonwijken, zou je dus ook nergens meer op de koffie kunnen gaan  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Zodiac

Ik gun niemand een faillissement. Ik vond HoBo eerlijk gezegd vlees noch vis (pas op HiFi Klubben....) De vestiging Zeist had al tijden een uitgeblust image. Dat kwam ook zelfs terug in het pand, aan de rand van het centrum. Het personeel vond ik ook niet erg enthousiast. Ik geloof dat ik dat wel begrijp, maar in zo' n zaak kom je gewoon niet graag. Jammer. Ook wel een beetje een gemiste kans.
Geen innovatie, noch in product, noch in marketing, nog in PR.

Ik denk dat het erg moeilijk wordt als (kleine) zelfstandige, überhaupt. En zeker in een nichemarkt (audio). Ik denk echter dat degenen die nog werkelijk (!) aandacht voor de klant hebben, passie uitstralen, lol hebben, goed luisteren, goede service (installatie, onderhoud, storingservice), nog wel een kleine kans hebben. Een gezicht bij je aankoop, een baken  :worship: Mensen die een iets ruimer budget hebben verlangen dat ook. As ik een vent tegenover me heb die geen ėcht antwoord heeft, mij niet serieus neemt, bullshit verkoopt, alleen maar poen van me wil, dan ben ik weg (de autobranche heeft daar nogal eens last van), zelfs al krijg ik een fancy kopje koffie. Lazer op!

Kwaliteit! Dat is het sleutelwoord voor de toekomst. Ik ben verdomme een klant, geen lopende geldbuidel! Lever dat nou 's. Geef mij het gevoel dat ik de king ben en ik spendeer een vermogen in je zaak! Shit kan je overal krijgen.

Nadeel van internet vind ik dat je niet kunt luisteren, voelen, vergelijken, etc. De voordelen zijn evident!
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Woutoro32

Dat Beats is trouwens het feit dat het bedrijf achter Hobo dat importeerde waardoor ze niet alleen henzelf bediende maar ook anderen zaken in Nederland en dan is Beats een grote jongen waar je een financiële basis mee hebt. Als je die niet meer importeert en verkoopt valt er een groot gat wat een ander merk niet zomaar opvult.
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story!

garmtz


Quote from: Octaaf on October 18, 2014, 09:39:19
Ik heb bij de audio-winkel hier aan de Hoogstraat in Rotterdam een set Monitor Audio RX6 gekocht. Thuis proberen was geen optie, in de winkel klonk het prachtig. Toen ik ze na een week wilde terugbrengen vanwege dreunende bassen in de akoestiek van mijn woonkamer werd verteld dat ze nog moesten inspelen. Uiteindelijk zijn ze een paar maanden later via MP verkocht. Achteraf gezien had ik ze qua service veel beter met korting via een webshop kunnen kopen...

Dan doe je als winkel echt dingen verkeerd... Zonde...

Octaaf

Quote from: garmtz on October 18, 2014, 10:50:13
Dan doe je als winkel echt dingen verkeerd... Zonde...

Ik heb er in ieder geval van geleerd alleen nog maar nieuwe spullen te kopen na het thuis te hebben mogen uitproberen. Iemand die dat in Rotterdam wel goed begrijpt is Zwaard Hifi. Zonder erom te vragen werd bijna direct (en vrijblijvend) een thuis-demo met meerdere speakers aangeboden omdat het thuis bijna altijd heel anders klinkt dan in de winkel. Dat is de service die je bij audio apparatuur zou moeten bieden (en om dit soort redenen kwam ik niet graag meer bij Hobo en Snijders).

John Wx

#56
Quote from: Woutoro32 on October 18, 2014, 10:46:28
Dat Beats is trouwens het feit dat het bedrijf achter Hobo dat importeerde waardoor ze niet alleen henzelf bediende maar ook anderen zaken in Nederland en dan is Beats een grote jongen waar je een financiële basis mee hebt. Als je die niet meer importeert en verkoopt valt er een groot gat wat een ander merk niet zomaar opvult.

Het is van Apple en willen juist en het liefst online verkopen, grappige is dat er in NL geen enkel Beats importeur zit  8) of je moet Ierland als een nieuwe provincie willen bestempelen


Maar Hobo komt onder een ander concept terug, spullen zijn al weg door de verhuisbedrijven naar ...... terwijl alles nog moet worden afgehandeld  :angel:
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

larsonator

Ze zijn niet zomaar failliet. Gewoon verdient. Weinig tot geen service,  en prijzen die gewoon te hoog waren.

John Wx

Quote from: larsonator on October 18, 2014, 11:13:56
Ze zijn niet zomaar failliet. Gewoon verdient. Weinig tot geen service,  en prijzen die gewoon te hoog waren.

Met de service of weinig tot geen service kan ik in meegaan maar prijzen is "typisch" die waren conform de markt alleen als er bedrijven daar ruim onder gaan zitten en genoegen nemen met haast geen marge of zelfs min. % dan word het lastig en het klopt dat je het dan van je service en aftersale moet hebben



Ze kunnen straks weer fris en fruitig weer doorgaan en hopen dat de "rotte appels" eruit zijn of zal het een Neckermann.com conceptje zijn geweest  :-X
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Doubleoz

Quote from: Octaaf on October 18, 2014, 10:28:14
Dat bedoelde ik volgens mij ook ;) Ga of midden in het centrum vd de stad zitten of juist buiten de stad met een mooie grote ruimte en voldoende parkeergelegenheid. Maar ze hadden nu geen van beide. Ze zaten in een van de slechtere buurten van Rotterdam met veel criminaliteit en zonder goede/veilige parkeergelegenheid.

Had je post niet goed gelezen. Je hebt gelijk, sorry :)
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

roland p

#60
Quote from: Octaaf on October 18, 2014, 11:00:45Iemand die dat in Rotterdam wel goed begrijpt is Zwaard Hifi. Zonder erom te vragen werd bijna direct (en vrijblijvend) een thuis-demo met meerdere speakers aangeboden omdat het thuis bijna altijd heel anders klinkt dan in de winkel.
Inderdaad super klantgericht dat bedrijf. Ik heb daar mijn speakers gekocht (eerst had ik de verkeerde kleur besteld, hij heeft ze zonder gemopper weer retour importeur gedaan en de goed kleur besteld), en kon er een paar stands bij krijgen. Als ik ze wilde houden kon ik ze betalen, als ik ze toch niet wilde hebben kon ik ze retourneren.

Verder gewoon treurig dat hobo ermee stopt. Ze hadden net een paar jaar geleden hier een winkel in Alkmaar geopend. (en tegen onderzoeks geld mijn dvdo-duo NIET gerepareerd. :-( Ze konden geen contact krijgen met dvdo, bleek achteraf. Als ik dvdo mail krijg ik in no-time altijd antwoord)
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

donaldk

Quote from: Perfectionist on October 17, 2014, 22:33:44
Er is denk ik zoals Garmt aangeeft ruimte voor een beperkt aantal speciaalzaken, die in klantbenadering, assortiment en keuze echt een niche vertegenwoordigen. Maar ook in een niche koopt men prijsbewust. Ik vergelijk het even de high end horlogemarkt, ook daar verwacht een koper een korting van 15-20% op de adviesprijs.


Verder voor het merendeel online winkels met wellicht een fysieke zaak, zeker met audiovisuele produkten wil men toch even het beeld of het geluid vooraf kunnen beoordelen.

Tuurlijk, maar die is dan ook ingeprijst, net als bij de high-end audio en de speciale CI spullen, die doen list al snel 3x ex-factory. Philips TVs hadden vroeger ook een brutoprijs van 1000 gulden boven de winkelprijs.

Overigens zijn er ketens die winkels niet snel genoeg kunnen openen, De Action opende elke week wel een winkel is alweer bijna een jaar geleden dat de 400ste open ging, zie ik bij de persberichten, zullen weken van twee nieuwe winkels bij zijn geweest. En iedereen schijnt er met veel meer dan waarvoor ze voor kwamen naar huis te gaan. Ik moet echt iets nodig/willen hebben,wil ik er heen gaan is toch een ritje, dus ga nooit zoals al die FOK!-ers een paar keer per week struinen om alles te kopen behalve wat op mijn 'lijstje' stond, om maar een excuus te hebben om terug te gaan, lol. Daar kan de Blokker met Big Bazaar niet tegenop. Schijnt nog zo'n Coke/Pesi verhaal te zijn ook Wijlen Jaap kon het kopen, maar deed het niet.

donaldk

Quote from: Erik on October 18, 2014, 00:31:27
Frank is dat niet ook zo bij projectors dat ze bij info halen en demo bijwonen om vervolgens via internet te bestellen waarom moest je wel je pc tak verkopen maar niet het pj deel?

Omdat een deel van het publiek toch een ingestelde projector wil, de duurdere machines niet of beperkt beschikbaar zijn via de grote merkketens, hij meerwaarde kan bieden. Meerwaarde in PCs kon ook maar vereiste certificaten die hij niet had en niet de moeite vond om te halen, zelf of via personeel. Staat allemaal al in zijn post;-).

donaldk

Quote from: Octaaf on October 18, 2014, 10:28:14
Dat bedoelde ik volgens mij ook ;) Ga of midden in het centrum vd de stad zitten of juist buiten de stad met een mooie grote ruimte en voldoende parkeergelegenheid. Maar ze hadden nu geen van beide. Ze zaten in een van de slechtere buurten van Rotterdam met veel criminaliteit en zonder goede/veilige parkeergelegenheid.




twani

#64
Quote from: Paul1967 on October 18, 2014, 08:13:53
Die ervaring had ik totaal niet met Hobo Hifi in Haarlem.......
Enkele jaren geleden een afspraak gemaakt voor beluisteren van enkele standmount speakers.
Ben ik daar en welgeteld 2 speakers beluisterd +/- kwartiertje later, komt er een man met een rollende r uit de mond die wel interesse had in een paar B&W nautilussen van tig duizend euro. Ik werd op een tactische manier weggewerkt en gingen met mijnheer verder......konden ze blijkens meer aan verdienen.
Ballezaak met die krullebol van een Hans met zijn uitgestreken k@tsmoelwerk.
Hobo Hifi Haarlem zullen we echt niet missen.

Had je mijn post gelezen op de vorige pagina Paul? ;D

DVDmartinDVD

Quote from: Octaaf on October 18, 2014, 09:54:50
Wat trouwens in Rotterdam het probleem was met Hobo was de locatie, niet bepaald de straat/buurt waar veel mensen rondlopen die duizenden euro's aan audio uitgeven (vorig jaar was er ook nog een schietpartij voor de deur).Ik begrijp niet dat ze nooit of naar het centrum zijn verhuisd danwel naar een pand aan de rand vd de stad met een wat betere/veiligere reputatie, betere parkeermogelijkheden, etc.

Ze zitten nu nog steeds in de zelfde winkel, alleen hebben ze van de zomer de knoop doorgehakt om voor zich zelf te beginnen.
Dat hebben ze goed gedaan om zich van Hobo af te scheiden.

Zie hier het verhaal   http://www.hifi.nl/artikel/22140/Hi-Visit-010-HiFi.html

Ben er van de week nog geweest, parkeren met parkeerschijf kun je een tijdje gratis staan (zeldzaam in R'dam)

Ze hebben de service nu nog hoger staan.  :pompom:

Ik vind service een van de belangrijkste eigenschappen wat een winkel moet hebben.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Roksan

Voor mij is een goede winkel, die een klant altijd netjes helpt. Ongeacht of je nu veel of weinig te besteden hebt. De eerste keer dat ik bij Beter Beeld en Geluid een Velodyne sunwoofer kocht, werd die netjes thuis gebracht, mocht het uitproberen. Alles werd netjes aangesloten en ingeregeld. Ik hoefde pas te betalen als ik hem definitief hield.

Dat is iets wat ik niet meer vergeet. En dat is het verhaal wat ik ook andere mensen vertel. Goede service van een winkel is echt fijn. En wordt zeker gewaardeerd door klanten die daar meer voor willen betalen. Maar hoeveel winkels zijn er nog die echt service verlenen?
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Paul1967

Quote from: twani on October 19, 2014, 09:15:02
Had je mijn post gelezen op de vorige pagina Paul? ;D

Zekers Twan, we delen dezelfde ervaring(en) daar  ;D
Vroeger (voor Hobo het overnam) zat er Hogenbijl met beneden de platenkelder en boven muziekinstrumenten.
Daar heb ik wel hele goede herinneringen aan: http://hogenbijl.nl/historie/

Octaaf

#68
Quote from: DVDmartinDVD on October 19, 2014, 10:00:47
Ze zitten nu nog steeds in de zelfde winkel, alleen hebben ze van de zomer de knoop doorgehakt om voor zich zelf te beginnen.
Dat hebben ze goed gedaan om zich van Hobo af te scheiden.

Zie hier het verhaal   http://www.hifi.nl/artikel/22140/Hi-Visit-010-HiFi.html

Ben er van de week nog geweest, parkeren met parkeerschijf kun je een tijdje gratis staan (zeldzaam in R'dam)

Ze hebben de service nu nog hoger staan.  :pompom:

Ik vind service een van de belangrijkste eigenschappen wat een winkel moet hebben.

Dus thuis speakers testen (zoals bij Zwaard Hifi) is er nu wel standaard policy? Dat was toen ze nog een Hobo filiaal waren namelijk niet mogelijk voor aankoop, terwijl speakers thuis vrijwel altijd anders klinken.

Zodiac

Quote from: Roksan on October 19, 2014, 10:02:58
Voor mij is een goede winkel, die een klant altijd netjes helpt. Ongeacht of je nu veel of weinig te besteden hebt. De eerste keer dat ik bij Beter Beeld en Geluid een Velodyne sunwoofer kocht, werd die netjes thuis gebracht, mocht het uitproberen. Alles werd netjes aangesloten en ingeregeld. Ik hoefde pas te betalen als ik hem definitief hield.

Dat is iets wat ik niet meer vergeet. En dat is het verhaal wat ik ook andere mensen vertel. Goede service van een winkel is echt fijn. En wordt zeker gewaardeerd door klanten die daar meer voor willen betalen. Maar hoeveel winkels zijn er nog die echt service verlenen?

Juist! Dat is de persoonlijke aandacht die je wenst als klant. Het zijn toch vaak de serieuzere aanschaffen in een mensenleven, waar hard voord gewerkt en gespaard is. De aanschaf moet een waardige afronding zijn van dat proces. Als je dat als winkelier snapt: chapeau!

(Van mm, bc.., etc kan je dat uiteraard niet verwachten....)
Van de diverse sponsoren van dit Forum wel en dat doen de meesten ook fantastisch!
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

jaco

Hmm er zijn helaas zat winkels waar je het gevoel krijgt dat ze verwachten dat je blij bent dat je iets mag kopen bij ze.
Ik wil simpelweg een goede prijs, en niet iedereen wil of kan er mee leven blijkbaar om iets onder adviesprijs te verkopen.
Die het wel snappen krijgen dan de verkoop.

Maar dat is bij garages ook zo, eigenlijk nog erger. Allemaal slappe smoesjes verzinnen waarom de prijs zo moet zijn.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

botsen

Quote from: Paul1967 on October 18, 2014, 08:13:53
Die ervaring had ik totaal niet met Hobo Hifi in Haarlem.......
Enkele jaren geleden een afspraak gemaakt voor beluisteren van enkele standmount speakers.
Ben ik daar en welgeteld 2 speakers beluisterd +/- kwartiertje later, komt er een man met een rollende r uit de mond die wel interesse had in een paar B&W nautilussen van tig duizend euro. Ik werd op een tactische manier weggewerkt en gingen met mijnheer verder......konden ze blijkens meer aan verdienen.
Ballezaak met die krullebol van een Henk met zijn uitgestreken k@tsmoelwerk.
Hobo Hifi Haarlem zullen we echt niet missen.

Ik vond het een fijne winkel in Haarlem. Kwam een paarr jaarr geleden voorr een paar Nautili; Henk liet alles vallen om me meteen te helpen. Heerrrlijk.

Paul1967

Quote from: botsen on October 19, 2014, 11:43:34
Ik vond het een fijne winkel in Haarlem. Kwam een paarr jaarr geleden voorr een paar Nautili; Henk liet alles vallen om me meteen te helpen. Heerrrlijk.

Grrapjas

twani

Quote from: botsen on October 19, 2014, 11:43:34
Ik vond het een fijne winkel in Haarlem. Kwam een paarr jaarr geleden voorr een paar Nautili; Henk liet alles vallen om me meteen te helpen. Heerrrlijk.

Blablabla :tounge2:   

Zodiac

Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *