Hobo Hifi failliet

Started by FeaR1986, October 17, 2014, 11:56:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

eelco74

#350
Quote from: Mao on February 24, 2015, 10:11:02
Wat trouwens opviel bij deze HOBO veiling is dat naar mijn idee veel meer in de winkel heeft gestaan ook voorraad dan er aangeboden werd. Veel spul wat in de winkel als demo heeft gestaan stond op de kavellijsten.

De mooie en gangbare spullen zullen wel op andere wijze zijn verkocht of veilig gesteld. Wat overblijft is slechts voor het gezicht cq, spullen die waarschijnlijk niet echt courant meer zijn.

Dat is echt onzin, ik volg de veilingen al een tijdje op de voet. Echte nieuwe voorraad (lees nieuw in doos) had Hobo al nauwelijks in huis, want voorraad kost immers geld. Dus het meeste kwam uit de winkel als demo. Ik heb een prachtig paar Focal Electra 1028 BE langs zien komen (voor mij verkeerde kleur) en de 1008 BE, beiden overigens voor minder dan de helft van de prijs weggegaan. En diverse Loewe Individuals en Connect ID's ook voor minder dan de helft. OOk een aantal Rotel producten als een RSP-1572 (ook weer verkeerde kleur) gingen voor minder dan de helft weg.

Wel ging het meer courante spul als Denon en Marantz en ook panasonic en Samsung Led's voor veel te veel weg, daar werdt soms als een malle op geboden. Maar soms ook weer niet, want een Marantz AV8801 ging voor minder dan 900 Euro incl kosten weg.

Maar er zitten echt wel wat koopjs tussen als je goed zoekt.
Rotel RB991THX/Marantz UD8004 & AV8802A & MM8077/Dune Base 3D/JMLab Electra 1027S/SW1000S/Chorus 705/ElectraCC905
Epson EH-TW8100/Kingpin Ces-180/Philips 48OLED935

erik s.

#351
de importeurs hadden al veel voorraad terug gehaald.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

eelco74

Quote from: Raymond187 on February 24, 2015, 12:51:22
Wel eerlijk dat hij aangeeft uit de veiling van HOBO.

het plaatje bij je profiel geeft het al aan, nederlandsers zijn echte handelaars en als je de mogelijkheid hebt, ga ervoor.

Ik koop ook wel eens wat op een veiling of in een verzamelkavel. Meestal maar voor 1 ding uit het kavel, de rest gaat retour op marktplaats. Soms haal ik wel het dubbele van wat ik voor het kavel heb betaald terug uit de verkoop. En dan hou het ene item uit het kavel waar het om ging ook nog over.
Rotel RB991THX/Marantz UD8004 & AV8802A & MM8077/Dune Base 3D/JMLab Electra 1027S/SW1000S/Chorus 705/ElectraCC905
Epson EH-TW8100/Kingpin Ces-180/Philips 48OLED935

Hanky Panky

Quote from: Mao on February 25, 2015, 08:50:22
Wat ik ook koop altijd shoppen voor de beste prijs enz. loont altijd de moeite. Wel precies weten wat je wil kopen (merk/model/uitvoering) en bij gelijk aanbod......sommige verkopers/bedrijven gun je gewoon de deal onder het mom de ene hand wast de andere hand. Wat dat betreft scoorde HoBo Apeldoorn behoorlijk slecht. Als je zelf in kapitaal goederen in de verkoop hebt gezeten......vallen die gasten met hun praatjes en vooral arrogante blik snel door de mand. Ze doen voorkomen of jij BLIJ mag zijn dat je bij hun winkel MAG kopen, en van hun kennis gebruik maakt. (Nou ja kennis)

Mijn ouders hebben/hadden daar in Apeldoorn wel goede ervaringen maar mijn insteek is dat je in Apeldoorn beter naar Versnel kunt gaan.

Als snotneus van 17-18 werd ik daar al met alle egards behandeld  :)
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

John Wx

#354
Quote from: erik s. on February 27, 2015, 10:05:10
de importeurs hadden al veel voorraad terug gehaald.

Stond ook niet op de voorraad lijst  :angel:

Voor het faillissement stonden de avond ervoor al witte vrachtauto's alles in te laden   :-X
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

citac

Volgens mij zijn het voornamelijk handelaren die hebben geboden :
http://www.hifi.nl/tweedehands/tekoop/10001665/B&W-802-Diamond-Demomodel-in-uitmuntende-staat.html
BVA prijs was 8500euro incl.
Logitech Squeezebox Touch / Audio Zone AMP-1 / Chario Academy Millennium 1

Hanky Panky

Quote from: John Wx on February 27, 2015, 12:07:05
Stond ook niet op de voorraad lijst  :angel:

Voor het faillissement stonden de avond ervoor al witte vrachtauto's alles in te laden   :-X

Uiteraard want als jij een doorstart wil maken dan krijg je nooit meer iets geleverd als je die leverancier opzadelt met een vordering die hooguit 5% uitkeert.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

rattaplan

Arnhem is die weer open zag ik

John Wx

Quote from: Hanky Panky on February 27, 2015, 14:38:55
Uiteraard want als jij een doorstart wil maken dan krijg je nooit meer iets geleverd als je die leverancier opzadelt met een vordering die hooguit 5% uitkeert.

De importeurs zaten / zitten in het "complot"  ;)
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

DofN

#359
Keek zonet nog eens op facebook van 010Hifi, de winkel die Hobo vervangen heeft en ik moet zeggen dat de winkel een behoorlijk assortiment lijkt te hebben. Samen met Studio Zwaard en Multifoon telt Rotterdam dan toch nog 2 echte audiospeciaalzaken. Hifiklubben mag nog genoemd worden al is hun assortiment wel wat eenzijdig. Binnenkort maar eens een bezoekje brengen. Zijn er al forummers geweest? Ervaringen?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Lion of Judah

#360
Ik maar dat is ook al weer bijna een jaartje geleden. Was er op een vrijdagavond en het was toen redelijk druk. Ik vind de winkel er zelf t.o.v. Snijders behoorlijk op voorruit gegaan omdat de ruimte nu veel groter is en moderner is ingericht. Ze hadden een paar jonge, enthousiaste verkopers rondlopen. Toen ik vroeg of ik even boven kon kijken kreeg ik gelijk een kop koffie aangeboden en werd er alle tijd vrij gemaakt ondanks dat ik gelijk aangaf dat ik alleen even wilde kijken en op dat moment geen aankoopplannen had. In de luisterruimte stonden Dali Epicon 8 en B&W 804D speakers op een NAD set aangesloten. Beide heel even beluisterd tijdens het nuttigen van de koffie. De Dali's waren een beetje boemerig in het laag maar voor de rest een klasse of wat beter dan de B&W's in mijn oren. Die zijn gewoon mijn smaak niet maar dat terzijde, het ging tenslotte om de winkel zelf. Hier nog een tweetal foto's:
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

Kjelt

Krijgt nog een staartje:

https://www.nu.nl/economie/5411513/winkelketen-hobo-hifi-eist-8-miljoen-euro-van-rabobank.html

Zoals een kennis van me altijd zei: "een bank leent je een paraplu, totdat het gaat regenen, dan willen ze hem direct terug".

Hanky Panky

Quote from: Kjelt on August 13, 2018, 13:08:09
Krijgt nog een staartje:

https://www.nu.nl/economie/5411513/winkelketen-hobo-hifi-eist-8-miljoen-euro-van-rabobank.html

Zoals een kennis van me altijd zei: "een bank leent je een paraplu, totdat het gaat regenen, dan willen ze hem direct terug".

De aandeelhouders van OAD hebben een vergelijkbaar verhaal lopen.

https://www.ad.nl/economie/bankroet-oad-was-schuld-van-rabobank~a18f8ea7/
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Kjelt

Tja het blijft een vreemd verhaal zo'n bank. Met een hypotheek ook, ze vragen volledig een exclusief onderpandsrecht op het onroerend goed, om in het geval dat je verzaakt je premie te betalen ze het huis kunnen veilen. Zelfs als je bv 50% of meer zelf inlegt krijg je dezelfde voorwaarden, bizar eigenlijk.

Hanky Panky

Quote from: Kjelt on August 13, 2018, 14:12:37
Tja het blijft een vreemd verhaal zo'n bank. Met een hypotheek ook, ze vragen volledig een exclusief onderpandsrecht op het onroerend goed, om in het geval dat je verzaakt je premie te betalen ze het huis kunnen veilen. Zelfs als je bv 50% of meer zelf inlegt krijg je dezelfde voorwaarden, bizar eigenlijk.

Zorg maar dat het nooit zo ver komt. Ik heb klanten (gehad) waar de Rabo-bank beslag heeft gelegd en zijn executierecht heeft gepakt. Die hadden 10 mille achterstand en aan het eind van het liedje was dat een € 120.000 schuld. Je komt dan in de handen van de vastgoedmaffia en de bank boeit het niet kennelijk.

We hebben het ook meegemaakt bij een niet-Rabo klant en daar dachten ze vanuit de bank mee en is een makelaar ingeschakeld en is het huis op de traditionele manier verkocht. Bank stond netjes garant voor de makelaarskosten. Uiteindelijk schoot de bank er 15.000 bij in ipv de begrootte € 85.000. Iedereen een soort van win-win.

Voor de klanten maakt het doorgaans niet uit of het nu om 20.000 of 200.000 verlies gaat als ze de WSNP ingaan  ;)
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Petertyuh

Quote from: Hanky Panky on August 13, 2018, 13:54:55
De aandeelhouders van OAD hebben een vergelijkbaar verhaal lopen.

https://www.ad.nl/economie/bankroet-oad-was-schuld-van-rabobank~a18f8ea7/
Midreth is zo ook ten onder gegaan.
https://accountantweek.nl/artikel/hof-keihard-over-rol-rabobank-bij-faillissement-van-midreth-

En als je op Google zoekt op Rabobank en faillissement, dan vind je heel veel meer. Het is niet zo'n zuivere koffie daar, op z'n zachts gezegd.

jahtari

Ik heb jaren bij de rabobank gewerkt. Vergeet het maar, alle mooie zogenaamde coöperatieve ideeën, en "samen" en boerenleenbank. Het gaat gewoon om zoveel mogelijk geld verdienen....!

Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Richi

Quote from: jahtari on August 22, 2018, 09:50:52
Ik heb jaren bij de rabobank gewerkt. Vergeet het maar, alle mooie zogenaamde coöperatieve ideeën, en "samen" en boerenleenbank. Het gaat gewoon om zoveel mogelijk geld verdienen....!
Ja, want dan kunnen ze hun leden een hogere rente vergoeden! Wel 0.03%!  :(
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

pieper

Quote from: Richi on August 22, 2018, 13:56:13
Ja, want dan kunnen ze hun leden een hogere rente vergoeden! Wel 0.03%!  :(

Dat is wat er overblijft na de bonussen.
Wat elektrische dingen en wat dingen waar geluid uitkomt

paulkokkie

Quote from: pieper on August 22, 2018, 17:32:27
Dat is wat er overblijft na de bonussen.
We zijn het er toch wel over eens dat het bankwezen ons de crisis in gestort heeft? Zonder uitzondering met graaiers aan de top. Zalm brengt ABNAMRO naar de rand van de afgronf, maar krijgt wel een paar miljoen € mee..........
NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)