opgelicht via buitenlandse verkoper

Started by mcintoshfan, October 17, 2014, 09:14:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mcintoshfan

Het is zo goed als duidelijk dat ik ben opgelicht. Het gaat om een mcintosh mc2000 en heb hier 3000euro voor betaald. In het begin had ik elke dag contact met de verkoper en alles verliep prima. In de emails kreeg ik alle foto's te zien en ook een scan van zijn paspoort. Hij is ook lid van eBay sinds 2007 en heeft alleen maar goede reviews. Het gaat om ebay member uit spanje.
Ik heb een adres van hem uit Motril, is er iets dat ik nog kan doen?  Iemand tips?

Bedankt voor alle hulp mogelijk!
Kenwood L07d / Denon Pma-S1 / Denon Da-S1 / Focal Electra 905 / Lowther bicor 200 Pm7A

Whatsinaname

Tips? Buiten aangifte doen en rapporteren bij Ebay?

fluissie

zeer vervelend voor je !

echter : je hebt 3000??? euro overgemaakt naar iemand in het buitenland  :crazy:, damn u is niet bang

maar het is dan toch zeker via paypal gedaan? (90% op ebay gaat geloof ik via paypal) dus dan bent u daar voor
verzekerd via paypal als het pakket niet aankomt.....

hoop voor je dat het goed mag aflopen!

suc6 gr jeroen


Arcenon

Quote from: mcintoshfan on October 17, 2014, 09:14:24
Het is zo goed als duidelijk dat ik ben opgelicht. Het gaat om een mcintosh mc2000 en heb hier 3000euro voor betaald. In het begin had ik elke dag contact met de verkoper en alles verliep prima. In de emails kreeg ik alle foto's te zien en ook een scan van zijn paspoort. Hij is ook lid van eBay sinds 2007 en heeft alleen maar goede reviews. Het gaat om ebay member highend.times uit spanje.
Ik heb een adres van hem uit Motril, is er iets dat ik nog kan doen?  Iemand tips?

Bedankt voor alle hulp mogelijk!

Waar trek je de conclusie uit dat je zou zijn opgelicht? Geen contact meer met de koper? Je wacht al een maand? Een Ebay lid met een dergelijke geschiedenis, 2007 en voldoende goede reviews lijkt me niet de aangewezen persoon om dit te doen, het zou natuurlijk wel kunnen dat hoor je mij niet zeggen.
Heb je een daadwerkelijk adres? Voor zo een bedrag en een ''echt'' adres zou ik nog wel een reisje er aan wagen wanneer de vliegticketprijzen laag zijn.

Daarbij nog, heb je via Paypal betaald? Dan kan je mogelijk je geld nog terugkrijgen.
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

mcintoshfan

Zoo dat zijn snelle reacties... ja zit er inderdaad aan te denken om aangifte te doen bij de Spaanse politie in Motril en hier in Nederland.
En ja 3000euro is inderdaad een hoop geld en was misschien een beetje te voorbarig...helaas, maargoed het is nu niet meer terug te draaien. En helaas is het niet via PayPal overgemaakt dus kan het ook niet meer terugboeken, als ik er nu zo over nadenk snap ik niet hoe ik zo dom heb kunnen zijn....maja dat is altijd maar achteraf gepraat.
Kenwood L07d / Denon Pma-S1 / Denon Da-S1 / Focal Electra 905 / Lowther bicor 200 Pm7A

mcintoshfan

#5
Ja zit er zelf ook aan te denken om een reisje te maken die kant op, aangezien ik voor mijn werk regelmatig naar het buitenland moet kan ik dat misschien combineren. En ja het adres bestaat echt, maar de vraag blijft natuurlijk als ik op het adres aankom.....en dan?
Kenwood L07d / Denon Pma-S1 / Denon Da-S1 / Focal Electra 905 / Lowther bicor 200 Pm7A

THX-UltraII

Ik zou contact leggen met leden die positieve feedback hebben gegeven en kijken wat je via hen kan achterhalen.

mcintoshfan

Dat heb ik inderdaad geprobeerd, maar de verkoper heeft het zo ingesteld dat deze onbekend blijven...
Kenwood L07d / Denon Pma-S1 / Denon Da-S1 / Focal Electra 905 / Lowther bicor 200 Pm7A

Matthijs1973

vraag blijft staan hoe lang het geleden is dat je de betaling hebt overgemaakt. Betalingen en banken in het Spaanse zijn nogal eens traag en dan heb ik het nog niet eens over de spaanse post... een versterker met die omvang en gewicht zal niet zomaar binnen een paar dagen bij je op de stoep staan.
NAD M33 // NAD C588 // NAD C568 // Harbeth SHL5plus xd // AudioQuest Niagara 1200

mcintoshfan

Dat klopt inderdaad, maar het is inmiddels 2 weken geleden dat de betaling is overgemaakt, en ik vorige week mijn laatste reactie gehad waarin hij zei dat die elke dag zou controleren of de betaling op zijn rekening stond en ook een reactie naar mijn email zou sturen.... tot op heden nog steeds niks ontvangen..
Kenwood L07d / Denon Pma-S1 / Denon Da-S1 / Focal Electra 905 / Lowther bicor 200 Pm7A

fluissie

Quote from: Matthijs1973 on October 17, 2014, 09:39:07
vraag blijft staan hoe lang het geleden is dat je de betaling hebt overgemaakt. Betalingen en banken in het Spaanse zijn nogal eens traag en dan heb ik het nog niet eens over de spaanse post... een versterker met die omvang en gewicht zal niet zomaar binnen een paar dagen bij je op de stoep staan.

+1

En er schiet mij wat te binnen nu; het zou zo maar kunnen dat je pakket bij de douane staat! En geloof me 2/3 weken is niks dan bij die gasten

Gr jeroen

WickedGame

Quote from: fluissie on October 17, 2014, 09:42:17
+1

En er schiet mij wat te binnen nu; het zou zo maar kunnen dat je pakket bij de douane staat! En geloof me 2/3 weken is niks dan bij die gasten

Gr jeroen

Ik mag dan aannemen dat er een track&trace aanwezig moet zijn. En dan was dit topic vast niet geopend ;)

Staaled

Quote from: fluissie on October 17, 2014, 09:42:17
+1

En er schiet mij wat te binnen nu; het zou zo maar kunnen dat je pakket bij de douane staat! En geloof me 2/3 weken is niks dan bij die gasten

Gr jeroen
Binnen de EU ? Volgens mij gaat dat niet op.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

erik s.

#13
Quote from: fluissie on October 17, 2014, 09:42:17
+1

En er schiet mij wat te binnen nu; het zou zo maar kunnen dat je pakket bij de douane staat! En geloof me 2/3 weken is niks dan bij die gasten

Gr jeroen
Spanje is EU, gaat dus niet langs de douane.
zou kunnen dat zijn Ebay-account is gehacked.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

mcintoshfan

Jullie gaan ff iets voorbij, hij zou melden als het geld was bijgeschreven en dan het track en trace nummer doorgeven..... maar hij heeft nooit gemeld dat het geld is bijgeschreven en heb dus ook geen track en trace nummer.... En inderdaad het is EU dus met een week zo het pakket bij mij kunnen zijn.
Kenwood L07d / Denon Pma-S1 / Denon Da-S1 / Focal Electra 905 / Lowther bicor 200 Pm7A

Whatsinaname

Mocht je een rechtbijstandsverzekering hebben, zou je natuurlijk daar advies in kunnen winnen over de te volgen stappen. Misschien anders even googlen.

Blijft de verkoper in gebreke en/of hoor je niets meer zou ik hoe dan ook aangifte doen. Al is het alleen maar om het vastgelegd te hebben.

Rudi64

Quote from: erik s. on October 17, 2014, 09:48:07
Spanje is EU, gaat dus niet langs de douane.
zou kunnen dat zijn Ebay-account is gehacked.

Heb nog verhalen gelezen van betrouwbare Ebay verkopers met een hoop positieve waarderingen wiens account
gehacked werd ...gebeurd echt meer dan eens...
Op Ebay koop ik altijd met Pay-Pall,andere voorstellen worden bij mij altijd beschouwd als een no-go...
Geen Pay-Pall,geen deal...
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Pjotr27

Twee weken tussen betaling en ontvangst is erg kort. En heel veel verkopers sturen gewoon geen Track en Trace. Het pakket zou dus best onderweg kunnen zijn.
Jammer genoeg heeft hij nu niets te koop staan... anders had ik even getest hoe (snel) hij communiceert.
Ik zou even afwachten, dien wel een klacht in als je vier weken na overschrijfdatum nog steeds niets hebt ontvangen.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

daanvanduif

Heb zelf iets soortelijke meegemaakt (duitse verkoper, al 7 jaar lid en alleen maar positieve beoordelingen).
Via Ebay kreeg ik de gegevens van de verkopende partij niet los.

Heb uiteindelijk aangifte gedaan bij de Duitse politie.  Moet zeggen dat deze goed meewerkten, deze vragen de naw gegevens op bij Ebay en starten een procedure. Uiteindelijk is een terugbetaling regeling getroffen. De helft van het geld is teruggekomen, restant (350 euro) niet ivm een schuldsanering bij de verkoper...

Corazón

mcintoshfan

Hee thanks, hopelijk werkt de Spaanse politie net zo mee...
Kenwood L07d / Denon Pma-S1 / Denon Da-S1 / Focal Electra 905 / Lowther bicor 200 Pm7A

mcintoshfan

#20
Heb net de rabobank gebelt, en moest hoe dan ook aangifte doen...daarmee kunnen hun een schadedossier opstellen, waardoor ze dus een mogelijk krijgen om misschien het geld terug te halen...ben benieuwd

Bank zei trouwens ook dat de verkoper het geld al lang op zijn rekening moeten hebben, binnen de EU is dat maximaal 4 dagen en dan is het geld overgeschreven...
Kenwood L07d / Denon Pma-S1 / Denon Da-S1 / Focal Electra 905 / Lowther bicor 200 Pm7A

snicky

En daarna opzoek naar een contract killer? [emoji1]
Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM

Hanky Panky

Quote from: snicky on October 17, 2014, 13:40:15
En daarna opzoek naar een contract killer? [emoji1]

Silk road is al dicht  O0
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

mcintoshfan

Ja nouja dat is de enige mogelijkheid die ik nog zie. Daarnaast heb ik net iemand gevonden bij toeval, die is ook opgelicht door hem voor 3500euro op sonus Faber speakers.
Kenwood L07d / Denon Pma-S1 / Denon Da-S1 / Focal Electra 905 / Lowther bicor 200 Pm7A

snicky

Ik denk dat het een goede zaak is om aangifte te doen. Kijk op internet naar zelfde gevallen met dezelfde verkoper. Kijk of je ergens in contact kan komen met hun of misschien is er een meldpunt.
Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM